Sidor: 1, 2
EmmBurt
Lägger en bild här hoppas de är okej smile.gif
Gåsis
Jag missade sådatum o slängde dem i GA-3. Är det en ledtråd så var det helt fel. Och vi curlar inte alls Anki till förstaplats. Vi leder henne varsamt dit...
Peztis
GA-3?

Ah... Google berättade vad det var.

MAMMA! GÅSIS FUSKAR!
Gåsis
Japp, och inte skäms jag att berätta det heller crazy.gif Men att jag glömde så är helt sant. Är det någon tröst när jag säger att det inte gror och ger ledtråden att GA-3 inte lär gynna grodden av den här växten?
/Åsa
Peztis
g.gif

Ah, ok då!
Anki V
CITAT (Peztis @ 19-02-2013, 16:36) *
GA-3?

Ah... Google berättade vad det var.

MAMMA! GÅSIS FUSKAR!

Bara så du vet......i krig, kärlek och busfröutmaningar är ALLA medel tillåtna crazy.gif .

Om det inte står i föreskriften så bör det genast skrivas dit rtfm.gif .

Jag skulle inte tveka en sekund ens att använda fotsvett från en gravid jungfru för att fröna skulle gro fortare, bättre och säkrare yes.gif .

/Anki
Maggan H
CITAT (Gåsis @ 19-02-2013, 16:45) *
Japp, och inte skäms jag att berätta det heller crazy.gif Men att jag glömde så är helt sant. Är det någon tröst när jag säger att det inte gror och ger ledtråden att GA-3 inte lär gynna grodden av den här växten?
/Åsa

Kyla är ett måste här! Möjligen dutta på det när det tas in i ljus o värme.... naughty.gif

CITAT (Anki V @ 19-02-2013, 22:20) *
Bara så du vet......i krig, kärlek och busfröutmaningar är ALLA medel tillåtna crazy.gif .

Om det inte står i föreskriften så bör det genast skrivas dit rtfm.gif .

Jag skulle inte tveka en sekund ens att använda fotsvett från en gravid jungfru för att fröna skulle gro fortare, bättre och säkrare yes.gif .

/Anki

Ett hett tips är kanske att använda aluminiumfolie.... eller något liknande.... a0a.gif
Peztis
sick.gif

Hur luktar det hos dig där du har dina fröer, Anki?
Rosmarin
Helt underbart Anki! a0a.gif Fotsvett från en gravid jungfru...! Kan man verkligen bevara fotsvett i över 2000 år tro... g.gif Och svettas de heliga verkligen om fötterna som vanligt folk...? Om det är detta som krävs för att få dessa frön att gro så förstår jag att vi står inför en verkligt svår utmaning i år.
a0a.gif
Maggan H

''Ett hett tips är kanske att använda aluminiumfolie.... eller något liknande.... a0a.gif''

Eller den färgen i af.... ninja.gif
Maggan H
Och Grattis till Rosmarin som nu klurat ut att det är ...... haha trodde du verkligen att jag skulle skriva det här?? giggle.gif
Lady Hamilton
Grattis Grattis Rosmarin o ni andra
Peztis
Grattis Rosmarin till den stora ledningen med sex rätta utklurningar och en bonus!
Maggan H
Och nu säger jag grattis till Anki som också funderat klart! blomma.gif
Peztis
Nu verkar Anki hittat rätt växel! Grattis!
Maggan H
2 dagar kvar tills krukorna ska in! Börja gräv, ni där uppe.... biggrin.gif
Margith
Åh hjälp, var var det nu jag grävde ner den??
Inte på den vanliga platsen, det minns jag, för de krukorna tar jag aldrig in...
Vad var det för fiffigt ställe jag hittade, där jag skulle hitta igen den confused.gif

Åh nej... den är nog där, där det nu är närmare 2 meter snö....

Börja gräva verkar som en bra idé... -cry-.gif
Maggan H
Har du hittat dom, Margith? sweatingbullets.gif För idag ska dom in! w00t.gif

Hoppas på att några gror i af... jag tog in mina den 17 feb men inget syns. Ska kanske ge dom en omgång kyla till, så stod det på köpefröna. Nu har era fått 4 veckor till så hoppas.... Först inne i några veckor, sen ut och sen in och sen ut och sen in.... giggle.gif Ja, kanske inte sååå många gånger men i två omgångar ömsom varmt ömsom kallt. Dessvärre grodde dom inte ändå... devil.gif Hoppas på att dessa egentagna frön gror!
EmmBurt
Så nu är mina framplockade ur kylskåpet! såg dessvärre att de är lite möggel under krukan ohmy.gif
Vad gör jag nu? ska jag vattna ska den stå i ljus eller inte?
Maggan H
Varmt och ljust Emma! yes.gif
Jag har idag satt in mina i kylen igen, de togs in 17 feb så en månad har de haft på sig att visa att de vill, men icke! Så nu är dom förvisade i kyla några veckor till så får jag göra ett nytt försök. Kanske känner dom att det verkligen inte är vår än så jädrans kallt som det är! devil.gif
Peztis
Syns inget hos mig...
Anki V
Jag har en gång tidigare sått de här fröna (köpefrön) och då ville de ha två vintrar för att gro.......släng inte sådden om den inte gror nu i vår!

Tyvärr så överlevde mina inte första vintern.
Det var sorkvintern -11 så jag vet inte om de frös ihjäl eller blev uppätna.

/Anki
Maggan H
CITAT (Anki V @ 22-03-2013, 19:44) *
Jag har en gång tidigare sått de här fröna (köpefrön) och då ville de ha två vintrar för att gro.......släng inte sådden om den inte gror nu i vår!

Tyvärr så överlevde mina inte första vintern.
Det var sorkvintern -11 så jag vet inte om de frös ihjäl eller blev uppätna.

/Anki

Jamen vad praktiskt, då kör vi Busfrön 2013 OCH 2014 samtidigt! rotfl.gif Jag har dock haft sådd ute med köpefrön i 2 vintrar men inget.... angry.gif
Maggan H
Dags för fler ledtrådar;

Bladen är flikiga och växten är inte särskilt buskig. Just denna varianten har mörka blad med vita blommor i spiror. Namnet associerar till en metall. giggle.gif
Fritt fram att gissa i tråden nu! Om någon gissar rätt håller jag på svaret lite... ninja.gif
Maggan H
Grattis maramara till rätt svar! Och här kommer sista ledtråden, i mitten på veckan talar jag om vad det är!

[attachment=75689:clip_image001.jpg]+ [attachment=75688:clip_image002.jpg]
Anki V
Tydligare kan det inte bli laugh.gif

/Anki
Peztis
Och eftersom man fick gissa i tråden nu så...
Silverax
Rosmarin
Eller "Bägarranka"! a0a.gif
EmmBurt
Händer inget hä.. Bör jag toppa dom i kylen igen?
Maggan H
Grattis till en av er! giggle.gif
Den är ju svår att få att gro men låt den stå 3-4 veckor inne nu och sen lika länge kallt igen för att sedan testas igen....
EmmBurt
Okej så gör vi smile.gif då gissar jag på Silverax om man får gissa på de om redan gissat tongue.gif eller de kanske är fusk ;P
Maggan H
Helt rätt, Silverax är det! smile.gif Hoppas nu på att någon gror någonstans! unsure.gif
Peztis
Lite sur blir jag allt om det inte tar sig, jag vill ju gärna ha denna och har provat förut jag med utan att lyckas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon