Sidor: 1, 2, 3
Maggan H
CITAT (EmmBurt @ 31-03-2013, 15:34) *
Mina här hemma är hyfsat stora med har redan planterat om dem en gång behöver nog göra det igen snart tongue.gif

Ja, jag måste snart dela igen, har satt 5 st i varje kruka... Behöver nog snart få reda på vad det är... fler ledtrådar!
EmmBurt
Det är ett träd. Klarar ner till -10 grader. Blir upp till 8 meter (inte i sverige). Kommer från Asien.

Man planterade detta träd på hjältars gravar för att släkten skulle bli talrik det är en symbol för fruktsamhet.
EmmBurt
Grattis Maggan H som har gissat rätt! biggrin.gif
Maggan H
Äntligen! shy.gif
Peztis
Hoppas att EmmBurt inte blir sur men jag måste få visa vad man tydligen kan göra med dessa frön. Efter att de har grott, alltså.

Antar att det tar ett år eller två innan det ser ut så här... biggrin.gif
EmmBurt
minst!
EmmBurt
Grattis till Gåsis som gissat rätt biggrin.gif
Gåsis
I trådstarten stod det nåt om att det kunde vara väldans lätt. Det var det då inte blush.gif
/Åsa
EmmBurt
Ja nej tydligen inte
tongue.gif
Rosmarin
Hm, ja jag undrade just om du blev något klokare efter att ha smakat på groddarna Gåsis?

giggle.gif
Peztis
Igår var det omskolningsdags. Värst vad det grodde! Nu står här 10 krukor under belysningen. De får stå lite varmt ett tag med snart får de flytta ned i källaren där det är svalare. Fasen, börjar bli fullt där med... Dags att dra igång nästa hylla med belysning.

Kan det ta och bli lite varmare på nätterna, tack!
Gåsis
CITAT (Rosmarin @ 06-04-2013, 13:53) *
Hm, ja jag undrade just om du blev något klokare efter att ha smakat på groddarna Gåsis?

giggle.gif

Ja, det finns dagar då var och en skäms bäst för sig själv blush.gif
Inte ett dugg klokare blev jag av det...
/Åsa
Rosmarin
CITAT (Gåsis @ 06-04-2013, 18:26) *
Ja, det finns dagar då var och en skäms bäst för sig själv blush.gif
Inte ett dugg klokare blev jag av det...
/Åsa

Ja jag undrade som sagt bara. flirting.gif Eftersom du smakade. Och nu vet du...
Gåsis
CITAT (Rosmarin @ 06-04-2013, 20:08) *
Ja jag undrade som sagt bara. flirting.gif Eftersom du smakade. Och nu vet du...

Jag har iaf förebyggt att jag får prostatacancer, gott eller inte tummenupp.gif
/Åsa
Peztis
CITAT (Gåsis @ 06-04-2013, 20:49) *
Jag har iaf förebyggt att jag får prostatacancer, gott eller inte tummenupp.gif
/Åsa

Ja risken för dig är ju verkligen överhängande... biggrin.gif
Maggan H
Hur hanterar man dom små? Ska dom toppas vid lämplig höjd el kan dom bara få brassa på?
Peztis
Jag tror jag läste att de grenade sig själva... Men jag har för mig jag sett en bild på en som var rätt ranglig. Så det var en bra fråga, Maggan!
EmmBurt
Har läst olika men de verkar som att man kan toppa dem om man vill jag har provat att toppa hälften och lämnat hälften för att se.
EmmBurt
margrith och maramara har båda gissat rätt nu smile.gif
Peztis
Grattis till er!
EmmBurt
Hejsan vet glömde att avsluta med att berätta vad de är för något smile.gif Granatäpple smile.gif
Peztis
Här är det rena explosionen! Mina små plantor är ca 15 cm höga och så fina så! De ska nog snart få flytta ut på altan och växthus.
EmmBurt
Härligt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon