Full version: EmmBurt:s Busfr 2013
Sidor: 1, 2, 3
Maggan H
CITAT (EmmBurt @ 31-03-2013, 15:34) *
Mina hr hemma r hyfsat stora med har redan planterat om dem en gng behver nog gra det igen snart tongue.gif

Ja, jag mste snart dela igen, har satt 5 st i varje kruka... Behver nog snart f reda p vad det r... fler ledtrdar!
EmmBurt
Det r ett trd. Klarar ner till -10 grader. Blir upp till 8 meter (inte i sverige). Kommer frn Asien.

Man planterade detta trd p hjltars gravar fr att slkten skulle bli talrik det r en symbol fr fruktsamhet.
EmmBurt
Grattis Maggan H som har gissat rtt! biggrin.gif
Maggan H
ntligen! shy.gif
Peztis
Hoppas att EmmBurt inte blir sur men jag mste f visa vad man tydligen kan gra med dessa frn. Efter att de har grott, allts.

Antar att det tar ett r eller tv innan det ser ut s hr... biggrin.gif
EmmBurt
minst!
EmmBurt
Grattis till Gsis som gissat rtt biggrin.gif
Gsis
I trdstarten stod det nt om att det kunde vara vldans ltt. Det var det d inte blush.gif
/sa
EmmBurt
Ja nej tydligen inte
tongue.gif
Rosmarin
Hm, ja jag undrade just om du blev ngot klokare efter att ha smakat p groddarna Gsis?

giggle.gif
Peztis
Igr var det omskolningsdags. Vrst vad det grodde! Nu str hr 10 krukor under belysningen. De fr st lite varmt ett tag med snart fr de flytta ned i kllaren dr det r svalare. Fasen, brjar bli fullt dr med... Dags att dra igng nsta hylla med belysning.

Kan det ta och bli lite varmare p ntterna, tack!
Gsis
CITAT (Rosmarin @ 06-04-2013, 13:53) *
Hm, ja jag undrade just om du blev ngot klokare efter att ha smakat p groddarna Gsis?

giggle.gif

Ja, det finns dagar d var och en skms bst fr sig sjlv blush.gif
Inte ett dugg klokare blev jag av det...
/sa
Rosmarin
CITAT (Gsis @ 06-04-2013, 18:26) *
Ja, det finns dagar d var och en skms bst fr sig sjlv blush.gif
Inte ett dugg klokare blev jag av det...
/sa

Ja jag undrade som sagt bara. flirting.gif Eftersom du smakade. Och nu vet du...
Gsis
CITAT (Rosmarin @ 06-04-2013, 20:08) *
Ja jag undrade som sagt bara. flirting.gif Eftersom du smakade. Och nu vet du...

Jag har iaf frebyggt att jag fr prostatacancer, gott eller inte tummenupp.gif
/sa
Peztis
CITAT (Gsis @ 06-04-2013, 20:49) *
Jag har iaf frebyggt att jag fr prostatacancer, gott eller inte tummenupp.gif
/sa

Ja risken fr dig r ju verkligen verhngande... biggrin.gif
Maggan H
Hur hanterar man dom sm? Ska dom toppas vid lmplig hjd el kan dom bara f brassa p?
Peztis
Jag tror jag lste att de grenade sig sjlva... Men jag har fr mig jag sett en bild p en som var rtt ranglig. S det var en bra frga, Maggan!
EmmBurt
Har lst olika men de verkar som att man kan toppa dem om man vill jag har provat att toppa hlften och lmnat hlften fr att se.
EmmBurt
margrith och maramara har bda gissat rtt nu smile.gif
Peztis
Grattis till er!
EmmBurt
Hejsan vet glmde att avsluta med att bertta vad de r fr ngot smile.gif Granatpple smile.gif
Peztis
Hr r det rena explosionen! Mina sm plantor r ca 15 cm hga och s fina s! De ska nog snart f flytta ut p altan och vxthus.
EmmBurt
Hrligt smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon