Full version: Gnägg gnägg
Sidor: 1, 2, 3
pejori
CITAT (Wilmer @ 18-02-2013, 23:58) *

högsommar i hagen.jpg

Wrigg och kobebisarna.jpg

myskograttis.jpg

kan inte låta bli... Det kan finnas gnägg bland kaprifolköttet också naughty.gif

Tyckte väl det var ovanligt gott kött.. giggle.gif
Wilmer
Fast just den kusen lever än tummenupp.gif
Biggan_
Lite [attachment=75089:offtopic2s.gif], men vad jag längtar efter sommaren när jag ser dina bilder Wilmer!
Motti
Om det nu finns överskott på hästkött vilket det ju gör så sälj det som hästkött så folk får välja själva vad för slags kött de vill äta ! att medvetet bedra folk genom att mygla in hästkött i maträtter är ju bedrägeri .
Som jag skrev innan så tog ju TV 1 Fakta upp det för några år sedan om hästa från Sverige som gick till slakt i ägarnas goda tro som sedan transpoterades under vidriga former till tex Italien genom mygel med hästpass osv .jag har alltid älskat hästar och ridit mycket och hållt på med hästar för mig är det en döds synd att hästar behandlas på det sättet ,många hästar har givit mycket glädje och så ska de sluta sina liv som slaktdjur i hemska transporter och bli illa behandlade in i det sista,det gör mig sjuk .
pejori
CITAT (Wilmer @ 20-02-2013, 23:31) *
Fast just den kusen lever än tummenupp.gif

Tack och lov. sweatingbullets.gif crying.gif
Biggan_
Hur sjutton skall vi kunna ha koll på vad kött vi får i oss när det går till så här?

Vad är det för kött och var kommer det ifrån?
Monarda
Det här var handeln inte så intresserad av. Märkligt, eller hur? g.gif

http://www.dt.se/nyheter/mora/1.5642216-sa...len-ha-stoppats
Gossen Ruda
Det florerar en hel del hästvitsar numera, bl.a. PS i GP men det är lite bökigt att länka dit så jag drar ett par här direkt istället.

- Min fru har blivit rädd för att äta kött numera.
- Har hon blivit hippokondriker?

- Vilken restaurarang skall vi gå och äta på idag?
- Har du något stalltips?

laugh.gif
malcolm
Nu gör Findus avbön på reklamplats på TV.
gnon49
CITAT (malcolm @ 12-03-2013, 10:25) *
Nu gör Findus avbön på reklamplats på TV.

Gäller ju att rädda vad som räddas kan. whistling.gif Alla skyller på alla i nedstigande led. Inte kommer man att förändra inköpsleden bara på grund av detta. Billigt kött är alltid att föredra för tillverkarna. Ordet djurskydd används bara i reklamen om det genererar intäkter. Findus ångerreklam är framtagen i styrelserummet för att lugna aktieägare o allmänhet.
pejori
CITAT (gnon49 @ 12-03-2013, 10:55) *
Gäller ju att rädda vad som räddas kan. whistling.gif Alla skyller på alla i nedstigande led. Inte kommer man att förändra inköpsleden bara på grund av detta. Billigt kött är alltid att föredra för tillverkarna. Ordet djurskydd används bara i reklamen om det genererar intäkter. Findus ångerreklam är framtagen i styrelserummet för att lugna aktieägare o allmänhet.

Tja, försäljningssiffrorna har väl rasat. giggle.gif
Ge det en månad till, så är det lugnt igen, när folk tröttnar på att laga mat själva eller "konkurrenten" också visar sig innehålla hästkött. yes.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
ICA har ju hittat 2 produkter till med hästkött i sitt eget sortiment, läste jag förut
malcolm
CITAT (pejori @ 13-03-2013, 09:55) *
Tja, försäljningssiffrorna har väl rasat. giggle.gif
Ge det en månad till, så är det lugnt igen, när folk tröttnar på att laga mat själva eller "konkurrenten" också visar sig innehålla hästkött. yes.gif

De som inte har något emot att äta hästkött lär inte bry sig och det var väl falskskyltningen som upprörde mest men det faller snart i glömska.
pejori
CITAT (malcolm @ 13-03-2013, 10:06) *
De som inte har något emot att äta hästkött lär inte bry sig och det var väl falskskyltningen som upprörde mest men det faller snart i glömska.

Visst är det så. tummenupp.gif
Snart kommer något nytt att "förfasa sig" över. giggle.gif

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-03-2013, 10:03) *
ICA har ju hittat 2 produkter till med hästkött i sitt eget sortiment, läste jag förut

Ja och då tror jag att det bara har skrapats på ytan ännu.
Lär dyka upp häst på fler kötträtter.
Väntar bara på "larmet" om att nötfärs/köttfärs innehåller häst.
gnon49
Såg ett inslag om att gårdshandeln ökat rejält. Måste ju vara det absolut bästa sättet att inhandla bra svenskt kött. Det jag vänder mig emot är hur många led i köttkedjan det finns. Känns nästan som upplägget är till för att dölja något.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tycker att det även skall stå varifrån köttet kommer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon