Full version: Sex
Sidor: 1, 2, 3, 4
Anma
Det är inte tillåtet med personliga påhopp här på forumet.
Så fort du skriver
"Du är alltid..."
Du ska alltid.."
"Ni tror jämt..."
eller liknande, så fundera ett varv extra, kan det uppfattas som ett påhopp?

Om det inte blir en ändring kommer moderering att ske.

/moderator

Ugglemormor
OK, jaha ....... confused.gif Går det bättre då om man skriver --"det var en gång" eller vad?

Anma: inget illa ment med mitt inlägg, enbart en undring.......
*Stintan*
Vad menar du Ugglis? Anmas inlägg var ju absolut befogat.
Ugglemormor
Bara en undring hur man kommer runt de orden som Anma menar, även om jag inte tänker så, men om det slinker med, eller? Jag brukar inte skriva så längre men .....kan alla komma överens om det som Anma påpekar?
Hur undviker man en sådan situation, när flera just använder dessa ord?
pejori
CITAT (Ugglemormor @ 10-03-2013, 12:28) *
Bara en undring hur man kommer runt de orden som Anma menar, även om jag inte tänker så, men om det slinker med, eller? Jag brukar inte skriva så längre men .....kan alla komma överens om det som Anma påpekar?

Byt ut orden, mot ord som inte är lika "hotfulla"

Det är ord som i en negativ mening blir hotfull och kan tas som ett påhopp.
I en trevlig rolig diskussion (tramstråd), uppfattas orden inte lika hotfulla.

"Du är alltid..."
Du ska alltid.."
"Ni tror jämt..."

Smaka på orden och sätt dom i olika meningar, (glada eller arga)så förstår du hur hon menar "Ugglis"
*Stintan*
Läs vad Anma skrev en gång till så ser du att hon inte skrev att man ska undvika de orden utan ..."fundera..........."
Ugglemormor
Det har jag gjort och för min del ÄR de hotfulla och själv skulle inte vilja ge mig på någon, jag är inte den typen som använder det irl livet heller...... tar det mjukare i mina diskussioner irl om det behövs över huvud taget.
Bler bara fundersam och ville få mer kött på bena, inget annat. Jag fattar! tummenupp.gif
Piccante
Anmas ord var väl exempel på hur man vänder något mot en person istället för att diskutera om ämnet.

"Du är alltid...lika jävla dryg!
Du ska alltid..tro du vet bäst!
"Ni tror jämt...ni har rätt! osv...

Så skulle de meningarna kunna fortsätta. Istället borde man kanske omformulera sig och skriva. "Jag håller inte med dig, men du får tycka som du gör". "Jag har en annan bild av verkligheten".
Ugglemormor
Piccante,

Japp, jag fattar det så ......det för ju inget till ämnet utan mot personen och sen blir allt helt galet, ok?
silos
Jag tycker-tror att sex hör till äktenskap.Tyvärr har jag inte varit så utan hade sex innan äktenskap.
Numera skulle jag absolut inte vilja ha sex utanför äktenskap....så för min del är det över det där med sex!

Men var och en är ansvarig för sitt sexliv och för att inte skada andra med sina lustar,och jag önskar att flera tänkte efter innan de hade sex,eftersom så många tragerier kommer från "sexandet" hit och dit och med vem som helst....

Så tänker jag!
pejori
CITAT (Piccante @ 10-03-2013, 13:04) *
Anmas ord var väl exempel på hur man vänder något mot en person istället för att diskutera om ämnet.

"Du är alltid...lika jävla dryg!
Du ska alltid..tro du vet bäst!
"Ni tror jämt...ni har rätt! osv...

Så skulle de meningarna kunna fortsätta. Istället borde man kanske omformulera sig och skriva. "Jag håller inte med dig, men du får tycka som du gör". "Jag har en annan bild av verkligheten".

tummenupp.gif
Jubbe063
CITAT (Ugglemormor @ 10-03-2013, 12:28) *

Ett sätt är att bara diskutera frågan faktamässigt eller säga saker typ " Jag uppfattar det så här, jag tror det är så här, etc", eller " ok, hur tänker du för jag ser det inte på samma sätt etc"

Dvs, skit i hur andra skriver och håll dig till sakfrågan och fall inte för frestelsen att börja prata om och hur andra utalar sig i frågan (undvika att tala om person).
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Jubbe063 @ 10-03-2013, 14:25) *
Ett sätt är att bara diskutera frågan faktamässigt eller säga saker typ " Jag uppfattar det så här, jag tror det är så här, etc", eller " ok, hur tänker du för jag ser det inte på samma sätt etc"

Dvs, skit i hur andra skriver och håll dig till sakfrågan och fall inte för frestelsen att börja prata om och hur andra utalar sig i frågan (undvika att tala om person).

Jubbe skall man inte ens tilltala en person om man svarar på ett inlägg, då blir det konstigt. Det är ett sätt att verkligen ta död på forumet.

Klart att man inte skall bli oförskämt

Elisabeth
Anma
Nu återgår vi till trådens ämne.
Andra diskussionsämnen kan man starta egna trådar om.

Ha en fin dag!

/mod
Jubbe063
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 10-03-2013, 14:52) *
Jubbe skall man inte ens tilltala en person om man svarar på ett inlägg, då blir det konstigt. Det är ett sätt att verkligen ta död på forumet.

Klart att man inte skall bli oförskämt

Elisabeth

Nej, var inte så jag menade. Bara att man håller sig på en saklig nivå, dvs skilja på sak och person.

Exempel:

Du och jag diskuterar om cancer. Du rättar mig sakligt i nåt jag har fel i. Antingen låter jag det övergå i person och säger " Du ska då alltid försöka mästra mig och låtsas vara mer kunnig", eller så kan jag hålla mig sakligt " Ok, ja så har inte jag uppfattat det, men om det nu är som du säger, var hittar jag den informationen"

Förstod du nu vad jag menade, när jag exemplifierade?

CITAT (Anma @ 10-03-2013, 15:06) *
Nu återgår vi till trådens ämne.
Andra diskussionsämnen kan man starta egna trådar om.

Ha en fin dag!

/mod

ok
Jubbe063
Har hitils bara uttryckt mig generellt. Men för att bredda lite och belysa nyanser så har åldern gjort att tidens tand slipat ner mina knivskarpa gränser så att jag helt släppt på moralaspekterna kring sex. Tror det är så att i alla fall jag känner mig tryggare och säkrare i det hela och då blivit friare i mitt uttryck i sexlivet och samlivet, vad andra tycker bryr jag mig inte i så länge jag inte skadar eller sårar andra.

Känner därför att mitt liv blivit rikare och jag hoppas mitt sexliv ska blomma många, många år till.
Aqvakul
CITAT (Jubbe063 @ 10-03-2013, 17:17) *
Har hitils bara uttryckt mig generellt. Men för att bredda lite och belysa nyanser så har åldern gjort att tidens tand slipat ner mina knivskarpa gränser så att jag helt släppt på moralaspekterna kring sex. Tror det är så att i alla fall jag känner mig tryggare och säkrare i det hela och då blivit friare i mitt uttryck i sexlivet och samlivet, vad andra tycker bryr jag mig inte i så länge jag inte skadar eller sårar andra.

Känner därför att mitt liv blivit rikare och jag hoppas mitt sexliv ska blomma många, många år till.

yes.gif
pejori
CITAT (Jubbe063 @ 10-03-2013, 17:17) *

Bra synsätt den där.. tummenupp.gif
Ugglemormor
Det är bra att diskutera i ämnet, det har ju ändrat sin karaktär under årens lopp och upplever det i nuläge mer "lösläppt", inte kanske i beteendet, men upplysningar har gjort det hela mer begriplig i olika former, även att jag själv tycker att jag går i de gamla fotspåren, men det kanske beror enbart på egna upplevelser och förbud om "att synda o dess alla demoner" innan jag mötte min man, som förstod min rädsla just då och "räddade" mig till en naturlig del av vårt liv.

Hur som helst är detta viktig info för oss alla, och icke dömma den/de som tycker lite udda eller de som inte kan (av olika orsaker) ta detta som något naturligt som hör till livet..... kompiskram.gif

OT; -- det kvittar hur jag än skriver så får jag påhopp om det, det har nog blivit "en vanesak" här att Ugglis ska hålla käft? Men ok då......
Jubbe063
CITAT (Ugglemormor @ 11-03-2013, 09:10) *
OT; -- det kvittar hur jag än skriver så får jag påhopp om det, det har nog blivit "en vanesak" här att Ugglis ska hålla käft? Men ok då......

Nej, håll inte tyst. Du bidrar med mycket, fortsätt med det.
Ugglemormor
OK, förstår det.
Då gäller det att undvika fallgroparna och resonera om ämnet som sådant och om det behövs, lägger jag personfrågan på ett mer diffusa ord, tror inte att det påverkar själva ämnet man diskuterar......

Det gäller att vara lite smidigare när det är mer kontroversiella ämnen som denna om sex. Det finns även andra ämnen som alla inte kan ta för att de kan uppfattas/kännas obehagliga.
Annars är det bäst att låta bli och läsa i andra trådar.......
malcolm
Misstänkte att tråden inte skulle bidra med så mycket när jag startade den, ämnet verkar alltför privat för att utmynna i några riktiga diskussioner och det blir mar allmänt hållet så man inte ger ut för mycket av sig själv. För egen del undrar jag om jag gett mitt bästa (sista) när det gäller intim samvaro. Har inte haft sexuell samvaro med en kvinna sedan -06 och det beror på att jag helt enkelt inte orkar ta kontakt med någon sedan mina två strokes. Är övertygad om att jag kan få kontakt med någon om jag gick med i en kontaktsajt men sedan skall man ju ha energi att träffas och göra saker också. Det där med sex är dock inte det viktigaste men om man inte orkar ta en promenad faller det hela.
Jubbe063
CITAT (malcolm @ 11-03-2013, 18:44) *
Misstänkte att tråden inte skulle bidra med så mycket när jag startade den, ämnet verkar alltför privat för att utmynna i några riktiga diskussioner och det blir mar allmänt hållet så man inte ger ut för mycket av sig själv. För egen del undrar jag om jag gett mitt bästa (sista) när det gäller intim samvaro. Har inte haft sexuell samvaro med en kvinna sedan -06 och det beror på att jag helt enkelt inte orkar ta kontakt med någon sedan mina två strokes. Är övertygad om att jag kan få kontakt med någon om jag gick med i en kontaktsajt men sedan skall man ju ha energi att träffas och göra saker också. Det där med sex är dock inte det viktigaste men om man inte orkar ta en promenad faller det hela.

Mmm, nåt annat än generellt och allmänt hållet är inte att förvänta. Och det är väl inte önskvärt heller att få reda på "smaskiga detaljer" så att säga...
Ugglemormor
Malcolm,

Det var bra gjort av dig att du vågade ta upp ämnet, det är väl så värst många som skulle vågat detta.

Det blev bra diskussioner och olika åsikter om det hela, men som man var det kanske lättare än oss kvinnor, men du har fått mycket olika infon om detta. Det trodde jag inte när du startade tråden.
Så jag tackar och bugar ....... tummenupp.gif
malcolm
Jag trodde inte och hade inga förväntingar om att folk skulle delge sina mest privata upplevelser utan att det mest skulle handla om saker som var och en tyckte om eller ogillade. Själv gillar jag nakenbad på sommaren men det handlar iof. sig inte så mycket om sex utan är bara ett sätt att leva.
Piccante
CITAT (Jubbe063 @ 11-03-2013, 21:14) *
Mmm, nåt annat än generellt och allmänt hållet är inte att förvänta. Och det är väl inte önskvärt heller att få reda på "smaskiga detaljer" så att säga...

Nä det är nog fel forum för smaskiga detaljer. Ett mer ohämmat forum än odla är familjeliv.se som ingår i samma "familj" som odla.
*Stintan*
Nakenbad är väl knappast något som man förknippar med sex i första taget.
Ugglemormor
Skulle tro att anomiteten bakom skärmen gjorde det lättare att berätta om sitt mer fritt än man gör med sina vänner irl......då blir det inte så intimt, tror jag .....

Jag badar också naken när ingen ser på, men dåligt med de tillfällen de senaste åren pga min rygg.
Som barn/ungdom med mina syskon och kusiner..... bikinin kom till när jag lämnade hemmet.

Stintan, det var mer som OT, men det finns klubbar där de badar nakna och sexet är den egentliga orsaken till det.
Nu menar jag inte andra naturister vilka gör inte väsen av det.
Jubbe063
CITAT (malcolm @ 11-03-2013, 21:31) *
Jag trodde inte och hade inga förväntingar om att folk skulle delge sina mest privata upplevelser utan att det mest skulle handla om saker som var och en tyckte om eller ogillade. Själv gillar jag nakenbad på sommaren men det handlar iof. sig inte så mycket om sex utan är bara ett sätt att leva.

Hmm, vad man gillar och inte gillar? Beror väl på humör och vem ens partner är och vill. Men beröring. av kropp och själ är väl alltid gångbart.

CITAT (Piccante @ 11-03-2013, 21:48) *
Nä det är nog fel forum för smaskiga detaljer. Ett mer ohämmat forum än odla är familjeliv.se som ingår i samma "familj" som odla.

Mm, precis. Odla är väl inte riktigt rätt forum för den typen av diskussion. Men TS har ju ändå smakfullt kunnt balansera sina frågor
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 11-03-2013, 21:50) *
Skulle tro att anomiteten bakom skärmen gjorde det lättare att berätta om sitt mer fritt än man gör med sina vänner irl......då blir det inte så intimt, tror jag .....

Jag badar också naken när ingen ser på, men dåligt med de tillfällen de senaste åren pga min rygg.
Som barn/ungdom med mina syskon och kusiner..... bikinin kom till när jag lämnade hemmet.

Vem är anonym på nätet? Varför har någon överhuvudtaget behov av att fläka ut sig på ett odlaforum.
Motti
Sex är överskattade gymnastiks övingar rotfl.gif
Piccante
CITAT (Motti @ 11-03-2013, 23:08) *
Sex är överskattade gymnastiks övingar rotfl.gif

Jo vi har hört det...
Motti
Nä hä !vart då ?
*Stintan*
för ett par sidor sen t.ex.
Motti
Ja det kvittar hur många sidor sedan !ändå överskatta gymnastiaka övningar giggle.gif
*Stintan*
Har du så dåliga erfarenheter?
Fjortispower
CITAT (*Stintan* @ 11-03-2013, 23:38) *
Har du så dåliga erfarenheter?

[attachment=75392:oh_no_you_didn_t.jpg]¨
Lite hur jag hade reagerat
Ugglemormor
Nähä, Stintan,

Det är inte frågan om att "fläka ut sig", det är enbart upp till mig själv och jag svarade ju Malcoms inlägg om den saken, lite OT, men vet med mig att det finns de som hämtar sin stimulans i gemensamma nakenbad och bryr jag inte om det för det är deras sak --- även att hålla sina lekar utom synhåll för barn och andra, så då är det väl ok?
Nu var ju nakenbadet som gällde i vår generation som gällde med de yngre barnen och inget ont i det.

Har du provat det?
*Stintan*
Ugglis du verkar inte ha förstått vad jag skrev.
pejori
CITAT (malcolm @ 11-03-2013, 21:31) *

Om det var detta du menade med att starta tråden, får du nog kolla på ditt första inlägg.
Ser nog att du har felformulerat hela frågeställningen.
Motti
Sex är väl igentligen en privat sak för många ?och vi upplever det olika tydligen .Huvudsaken är ju att var och en känner sig nöjd i sina förhållanden . Konstigt att det pratas så mycket om sex överallt i tidningar och media när ingen verkar har tid eller ork längre ? Nästan vart enda tv program handlar om sex mer eller mindre nu för tiden precis som det skulle vara det enda saliggörande och lösningen på allt !När ska folk ha tid att ha sex i dessa tider ? i de flesta förhållanden så jobbar båda heltid och har dessuom minst två barn att ta hand om när de kommer hem framåt 1800 tiden efter att ha hämtat på dagis !väl hemma ska det lagas mat badas barn förberedas för nästa dag tittas på TV eller dator efter det kan jag tro att de flesta inte har en tanke på sex eftersom många får gå upp kl:6,00 på morgonen för att köra barnen till dagis och hinna till jobbet !
skånepåg
Frigjord är man som badat nakenbad med föräldrar, skönt som attans att nakenbada även nudism.
Varför vara pryd över nakna kroppar =)
Lite bra och roliga böcker om sex och hur man gör för att komma närmare varandra http://www.martinshop.se/litteratur-spel/bocker.html
Natur liv
CITAT (Motti @ 13-03-2013, 21:40) *
Konstigt att det pratas så mycket om sex överallt i tidningar och media när ingen verkar har tid eller ork längre ?... När ska folk ha tid att ha sex i dessa tider ?

Det hänger säkert ihop. Har man inte tid att umgås IRL försöker man hitta alternativ och blir mottaglig för vad som skrivs i tidningar och media.

Ta ledigt från jobbet och ha lite härligt sex istället!!!
malcolm
CITAT (Natur liv @ 13-03-2013, 23:10) *
Det hänger säkert ihop. Har man inte tid att umgås IRL försöker man hitta alternativ och blir mottaglig för vad som skrivs i tidningar och media.

Ta ledigt från jobbet och ha lite härligt sex istället!!!

Jag har tid. flirting.gif
Motti
Det prövade vi en gång på en lunchrast med följden att de stuvade makaronerna började brinna och hela köket osade rotfl.gif Vad lärde vi oss av det ?ha aldrig sex när du har makaroner på spisen dunno.gif
Natur liv
CITAT (malcolm @ 13-03-2013, 23:27) *
Jag har tid. flirting.gif

Härligt!!!
Hoppas att du hittar någon annan som har tid!!!
malcolm
CITAT (Natur liv @ 13-03-2013, 23:52) *
Härligt!!!
Hoppas att du hittar någon annan som har tid!!!

Dags att börja leta kanske. flirting.gif
Natur liv
CITAT (skånepåg @ 13-03-2013, 23:05) *
Varför vara pryd över nakna kroppar =)

Precis!!!
Fast jag har fått erfara att nakna kroppar betyder olika för olika människor. När jag lät barnen på jobbet bada nakna i vattenspridaren fick jag klagomål. Men vadå??? De är ju 1-2 år!!!
Jag fick acceptera faktum och numera har de blöjor på.
Motti
Är väl bra om man träffar någon som har andra kvaliteter och sedan kanske kan tänka på sex ?
Piccante
CITAT (Motti @ 13-03-2013, 23:49) *
Det prövade vi en gång på en lunchrast med följden att de stuvade makaronerna började brinna och hela köket osade rotfl.gif Vad lärde vi oss av det ?ha aldrig sex när du har makaroner på spisen dunno.gif

Planera ett långkok nästa gång då flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon