|
Jubbe063
10-03-2013, 19:33
CITAT (pejori @ 10-03-2013, 19:00)  Nej. Jag menar länkar du lägger ut generellt om jesus, demoner, sekter och tro. Att sedan dessutom säga till folk som svarar dig "du har ju inte tittat på mitt klipp" Är att tvinga sina medmänniskor att titta på eller läsa om sådant man helst vill slippa, eller upplever som rent dravel. En form av härskarteknik i en debatt.  Nja, nu hårddrar du väl en hel del. Tråden handlar om Andlighet och Silos länkar till Youtube angående diverse filmer i ämnet tro och övernaturlighet och andlighet. Det är väl helt relevant för ämnet som den här tråden handlar om. Sen om Silos gör detta för att Silos just tror att detta har med helvetets demoner att göra är väl en tro och en del av andlighet det med. Sen om du inte vill titta på dessa är upp till dig. Helt frivilligt att delta i denna tråd med detta ämne andlighet i alla dess former. Ingen tvingar dig att läsa , titta på Youtube-klipp eller delta i tråden, står digt helt fritt. Men klaga inte på trådens innehåll så länge innehållet följer trådens syfte.
CITAT (Jubbe063 @ 10-03-2013, 19:33)  Nja, nu hårddrar du väl en hel del. Tråden handlar om Andlighet och Silos länkar till Youtube angående diverse filmer i ämnet tro och övernaturlighet och andlighet. Det är väl helt relevant för ämnet som den här tråden handlar om.
Sen om Silos gör detta för att Silos just tror att detta har med helvetets demoner att göra är väl en tro och en del av andlighet det med.
Sen om du inte vill titta på dessa är upp till dig. Helt frivilligt att delta i denna tråd med detta ämne andlighet i alla dess former.
Ingen tvingar dig att läsa , titta på Youtube-klipp eller delta i tråden, står digt helt fritt. Men klaga inte på trådens innehåll så länge innehållet följer trådens syfte. Jag var nog lite otydlig där Jubbe. Detta med suspekta youtubeklipp är något jag vänder mig emot generellt och försöker undvika att öppna, då det är en stor spridare av virus. Sedan är det inget som hindrar att man kan ha en åsikt om ett ämne och vilja diskutera ämnet utan att först titta på youtubeklipp. Har inga problem med innehållet i tråden och klagar heller inte på det.
Jubbe063
10-03-2013, 19:40
CITAT (pejori @ 10-03-2013, 19:20)  Skillnaden ligger i att då väljer du själv om du vill titta, men utestängs inte ur diskussionen om ämnet.
Jag anser inte att jag behöver titta på ett klipp med för mig "religiöst dravel" för att kunna ha en åsikt i /om andlighet och religion. Nja, handlar väl om att inte behöva skriva hela uppsatser. Om en film visar en sak som skulle ta mig 40-50 sidor text att redogöra för så hänvisar jag hellre till filmen än sitter och översätter filmen till textmassa på ett forum som detta. Det är ju frivilligt att delta i diskussionen och är man nu intresserad på riktigt att delta kan man väl för sjutton bemöda sig att ta reda på vad ens diskussionspartner vill ha sagt. Orkar man inte med detta behöver man inte delta. Det är ju samma när jag tidigare i tråden pratade med en annan här om hurvida dinosaurusar är släkt med reptiler. Blev informerad om att dettta stod i en viss bok av en viss författare från ett visst årtal. Sen upp till mig att kontrollera om detta stämmer eller inte. Hänvisning till vetenskaplig litteratur eller till klipp på YouTube är skit detsamma om jag vill ha reda på vad en meddebbatör vill ha sagt.
Jubbe063
10-03-2013, 19:46
CITAT (pejori @ 10-03-2013, 19:39)  Jag var nog lite otydlig där Jubbe. Detta med suspekta youtubeklipp är något jag vänder mig emot generellt och försöker undvika att öppna, då det är en stor spridare av virus.
Sedan är det inget som hindrar att man kan ha en åsikt om ett ämne och vilja diskutera ämnet utan att först titta på youtubeklipp. Har inga problem med innehållet i tråden och klagar heller inte på det. Ok, ursäkta då om jag misstolkade dig. Bra att du förklarar dig. Men YouTubeklipp bär inga virus, går att titta på sådana klipp utan att tanka ner filmerna till din dator. Funkar med dessa klipp på samma sätt som det här forumet, du läser ju på forumet som ligger på en helt anna server. Men hey, jag kanske har fel där. Men så har jag uppfattat det i alla fall och inte har jag haft problem med virus eller något annat av Youtubeklippen. Kanske haft tur vad vet jag :-)
CITAT (Jubbe063 @ 10-03-2013, 19:40)  Nja, handlar väl om att inte behöva skriva hela uppsatser. Om en film visar en sak som skulle ta mig 40-50 sidor text att redogöra för så hänvisar jag hellre till filmen än sitter och översätter filmen till textmassa på ett forum som detta.
Det är ju frivilligt att delta i diskussionen och är man nu intresserad på riktigt att delta kan man väl för sjutton bemöda sig att ta reda på vad ens diskussionspartner vill ha sagt. Orkar man inte med detta behöver man inte delta.
Det är ju samma när jag tidigare i tråden pratade med en annan här om hurvida dinosaurusar är släkt med reptiler. Blev informerad om att dettta stod i en viss bok av en viss författare från ett visst årtal. Sen upp till mig att kontrollera om detta stämmer eller inte.
Hänvisning till vetenskaplig litteratur eller till klipp på YouTube är skit detsamma om jag vill ha reda på vad en meddebbatör vill ha sagt.
Sant. Det jag reagerade på var "du har ju inte sett klippet" som Silos svarade. Det innefattar den förutfattade meningen att: Du ensam har hittat klippet. Ingen annan på forumet kan ha sett det tidigare. CITAT (Jubbe063 @ 10-03-2013, 19:46)  Ok, ursäkta då om jag misstolkade dig. Bra att du förklarar dig.
Men YouTubeklipp bär inga virus, går att titta på sådana klipp utan att tanka ner filmerna till din dator. Funkar med dessa klipp på samma sätt som det här forumet, du läser ju på forumet som ligger på en helt anna server.
Men hey, jag kanske har fel där. Men så har jag uppfattat det i alla fall och inte har jag haft problem med virus eller något annat av Youtubeklippen. Kanske haft tur vad vet jag :-) Det har nog blivit bättre där, som på alla siter. Kollar ibland, men tycker det är jobbigt att kolla på youtube-klipp över lag, men musikfiler lyssnar jag gärna på.
CITAT (pejori @ 10-03-2013, 19:12)  Det blir det, om någon svarar dig och du avfärdar svaret med "du har ju inte tittat på inlägget" Tyvärr så hitttar jag inte det inlägget så jag kan inte svara varför jag skrev så!
*Stintan*
10-03-2013, 21:42
CITAT (Gita @ 10-03-2013, 19:32)  Men herregud, vad har det blivit av forumet? Härskarteknik att hänvisa till en länk eller ett "youtube-klipp"???????
Och du Stintan tycker det är för mycket begärt att öppna en länk för att delta i en diskussion, har tanken aldrig slagit dig att du faktiskt inte behöver delta i alla diskussioner, speciellt inte om det känns jobbigt för dig. Gita Det var inte jag som sa något om härskarteknik. Usch va dryg du är! Kan du vara vänlig att sluta tycka åt andra! Jag har oftast inget emot att öppna länkar i en diskussion men det beror lite på vad det handlar om. Jag deltar dessutom inte i alla diskussioner...bara i sådana jag tror att jag kan ha något utbyte av!!!! Tycker inte det är det minsta jobbigt att delta i de diskussioner jag gör.
CITAT (Anma @ 10-03-2013, 19:30)  Vem ska bedöma när det är ok att kräva att man öppnar länkar och när inte? Tycker aldrig det är ok.att kräva av andra, att dom ska se på något dom inte är intresserade av. Det man ser på, ska ske av eget intresse och av fri vilja.
Elisabeth-Västkustkolonisten
11-03-2013, 06:24
CITAT (pejori @ 10-03-2013, 21:48)  Tycker aldrig det är ok.att kräva av andra, att dom ska se på något dom inte är intresserade av. Det man ser på, ska ske av eget intresse och av fri vilja. Tycker jag likadant. Och när man lägger in här så många suspekta videoklipp och länka<r då undrar ja alltid, har inte personen själv en uppfattning? Och sedan jag fick virus i datorn för att silos la in en länk med virus så klickar jag aldrig på en länk av henne. Roligare kan man ha än ett virus......... Jag är trygg i min egen tro, jag behöver inte jaga efter demoner, sekter och så vidare. Förstår inte vitsen med det heller. Elisabeth
Vad jag än skriver om så verkar det att bli fel! Men det var ju hemskt att jag orsakade att du fick virus på din dator Elisabeth-Västkustkolonisten och jag är ledsen för det! Underbart att du är i din egen tro,det är bara att gratulera dig! Och Pejori,jag har inte velat tvinga på någon att läsa eller kolla på mina inlägg eller filmklipp bara ett önskemål från min sida,kan du hitta det inlägg åt mig för jag hittar den inte!
CITAT (pejori @ 10-03-2013, 21:48)  Tycker aldrig det är ok.att kräva av andra, att dom ska se på något dom inte är intresserade av. Det man ser på, ska ske av eget intresse och av fri vilja. Hur jag än leta så hittar jag inte inlägget:( Jag kan ju inte sätta mig i sammanhanget när jag inte hittar inlägget! Men återigen: JAG KRÄVER INTE NÅGONTING!!!!!!!CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-03-2013, 06:24)  Tycker jag likadant. Och när man lägger in här så många suspekta videoklipp och länka<r då undrar ja alltid, har inte personen själv en uppfattning?
Och sedan jag fick virus i datorn för att silos la in en länk med virus så klickar jag aldrig på en länk av henne. Roligare kan man ha än ett virus.........
Jag är trygg i min egen tro, jag behöver inte jaga efter demoner, sekter och så vidare. Förstår inte vitsen med det heller.
Elisabeth Jag kan inte låta bli att undra VARFÖR läser du mina inlägg när du tydligen är emot det mesta som jag skriver???
CITAT (silos @ 11-03-2013, 10:35)  Hur jag än leta så hittar jag inte inlägget:( Jag kan ju inte sätta mig i sammanhanget när jag inte hittar inlägget!
Men återigen:JAG KRÄVER INTE NÅGONTING!!!!!!! För det första behöver du inte skrika. Inlägget du skrev, var ett svar i "jesustråden" som du skrev till "Rebecca" tror jag, när hon svarade dig. Det inlägget är numera "behändigt borttaget" efter sammanslagningen av trådarna. Rebecca svarade dig " OK. då ska jag kolla dom, när jag har tid" eller något liknande.
Gossen Ruda
11-03-2013, 10:47
CITAT (silos @ 11-03-2013, 10:37)  Jag kan inte låta bli att undra VARFÖR läser du mina inlägg när du tydligen är emot det mesta som jag skriver??? För min del läser jag även dina inlägg för att kontrollera så att du inte svävar ut för mycket.  Kanske inte alla inlägg.
11-03-2013, 10:50
Silos för att du lägger upp den ena nya tråden efter den andra. Skall jag hoppa över 1 eller 2 sidor?
Men du tycker väl du har också rätt att sprida virus här eller hur? Är det att älska alla??????
Hur hetare det går till i en tråd ju mera gillar du det och är gårna lite spydig. Jag har likamycket rätt att läsa och skriva här som du.
Elisabeth
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-03-2013, 10:50)  Silos för att du lägger upp den ena nya tråden efter den andra. Skall jag hoppa över 1 eller 2 sidor?
Men du tycker väl du har också rätt att sprida virus här eller hur? Är det att älska alla??????
Hur hetare det går till i en tråd ju mera gillar du det och är gårna lite spydig. Jag har likamycket rätt att läsa och skriva här som du.
Elisabeth Precis. Jag läser gärna vad andra skriver, även om jag inte håller med dom. Ska man bara läsa trådar av "likasinnade", blir det inga diskussioner ju.
Piccante
11-03-2013, 10:58
CITAT (silos @ 10-03-2013, 15:23)  Finns det reptiler som går på våran planet!? http://www.disclose.tv/forum/reptilians-wa...-us-t74503.htmlVad tror ni om det hela? Det var nog något av det sämsta jag hittills har sett på Youtube när det gäller pseudovetenskap. En hejdlös mix av bilder på statyer, friser, arkeologiska artefakter och serietidningar! Sen att påstå att vi vet ju att alla kungar och härskare på jorden kan spåras tillbaka till samma blodslinje och samtidigt påstå att George Bush och prins Charles är ödlehybrider???
CITAT (Gossen Ruda @ 11-03-2013, 10:47)  För min del läser jag även dina inlägg för att kontrollera så att du inte svävar ut för mycket.  Kanske inte alla inlägg. Bra!  CITAT (pejori @ 11-03-2013, 10:45)  För det första behöver du inte skrika. Inlägget du skrev, var ett svar i "jesustråden" som du skrev till "Rebecca" tror jag, när hon svarade dig. Det inlägget är numera "behändigt borttaget" efter sammanslagningen av trådarna. Rebecca svarade dig " OK. då ska jag kolla dom, när jag har tid" eller något liknande. Förlåt! Då fattar jag...jag som har letat och letat!Tack!
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-03-2013, 10:50)  Silos för att du lägger upp den ena nya tråden efter den andra. Skall jag hoppa över 1 eller 2 sidor?
Elisabeth Nu blev jag riktigt ledsen'Elisabeth-Västkustkolonisten'  VARFÖR är du efter mig?Har du någonting positivt att skriva om det som jag skriver? INTE har jag rätt att sprida virus!!! VARFÖR pekar du på min eventuella förmåga att älska alla?!? VAD grundar du detta på:"Hur hetare det går till i en tråd ju mera gillar du det och är gårna lite spydig"??? Självklart har du rätt att läsa och skriva här,jag hade endast en undring om det hela! Det är visst bäst att jag nu slutar att skriva eftersom det är marsmånad,alltså den månaden 2006 som allt gick åt skogen och jag hamnade på psyket och jag har börjat känna att jag inte är så stark som jag trodde! Jag får börja slicka mina sår nu och börja kolla vad jag kan lära av allt detta,varför jag mår som jag gör nu! Kram till er allihoppa och önskan om en härlig vår!
Jubbe063
11-03-2013, 12:32
Vart tog trådens ämne vägen, nu verkar det ju som det ät TS som person som är ämnet.... hmmm....
CITAT (Anma @ 11-03-2013, 12:24)  xxx ?  ?
11-03-2013, 12:50
CITAT (silos @ 11-03-2013, 11:16)  Nu blev jag riktigt ledsen'Elisabeth-Västkustkolonisten'  VARFÖR är du efter mig?Har du någonting positivt att skriva om det som jag skriver? INTE har jag rätt att sprida virus!!! VARFÖR pekar du på min eventuella förmåga att älska alla?!? VAD grundar du detta på:"Hur hetare det går till i en tråd ju mera gillar du det och är gårna lite spydig"??? Självklart har du rätt att läsa och skriva här,jag hade endast en undring om det hela! Det är visst bäst att jag nu slutar att skriva eftersom det är marsmånad,alltså den månaden 2006 som allt gick åt skogen och jag hamnade på psyket och jag har börjat känna att jag inte är så stark som jag trodde! Jag får börja slicka mina sår nu och börja kolla vad jag kan lära av allt detta,varför jag mår som jag gör nu! Kram till er allihoppa och önskan om en härlig vår!  För det första silos, jag är INTE efter dig, hur kan du skriva så. Jag skriver ju sällan i trådar du öppnar. Det där med att älska alla sa jag för att du alltid säger så men samtidigt säger du i nästa andetag att jag skall låta bli att läsa i dina trådar. Du vet själv silos att när du väl börjar så vill du överta forumet. Hur många gånger påpekar du inte att det är "dina" trådar? Alla trådar är till för alla, ingen av oss medlemmar äger forumet. Jag tror, men kan bara prata för mig själv, inge är ut efter dig. Elisabeth
CITAT (Jubbe063 @ 11-03-2013, 12:32)  Vart tog trådens ämne vägen, nu verkar det ju som det ät TS som person som är ämnet.... hmmm.... Tyvärr kan det bli på det viset då jag skriver om speciella ämnen:(
*Stintan*
11-03-2013, 12:56
CITAT (silos @ 11-03-2013, 12:53)  Tyvärr kan det bli på det viset då jag skriver om speciella ämnen:( Välkommen tillbaka
Mycket intressant läsning tycker jag! http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/existe...het_4310195.svdCITAT (*Stintan* @ 11-03-2013, 12:56)  Välkommen tillbaka  Hi hi...hur skulle jag kunna vara borta härifrån länge!?
Har någon av er sett naturväsen eller änglar?
*Stintan*
11-03-2013, 13:15
Kanske bor väldigt kloka människor i Sverige
CITAT (*Stintan* @ 11-03-2013, 13:15)  Kanske bor väldigt kloka människor i Sverige  Tyvärr så fattar jag inte vad du menar?!
Jubbe063
11-03-2013, 13:21
CITAT (silos @ 11-03-2013, 13:15)  Har någon av er sett naturväsen eller änglar? Nej. Har jag inte.
*Stintan*
11-03-2013, 13:22
CITAT (silos @ 11-03-2013, 13:20)  Tyvärr så fattar jag inte vad du menar?! Det var min reaktion efter att ha läst artikeln i din länk.
CITAT (*Stintan* @ 11-03-2013, 13:22)  Det var min reaktion efter att ha läst artikeln i din länk. Aha,nu fattar jag! Menar du att det har med klokhet att göra att många människor inte längre tror på Gud? Själv tror jag att det är Satan som ligger bakom det!
Jubbe063
11-03-2013, 13:48
CITAT (silos @ 11-03-2013, 13:43)  Aha,nu fattar jag! Menar du att det har med klokhet att göra att många människor inte längre tror på Gud? Själv tror jag att det är Satan som ligger bakom det!  Du verkar se satan i allt ;-) Rätt många kristna jag känner ser det lite bredare, dvs satan, köttsliga drifter, girighet och mänsklig svaghet som ligger bakom. Så min fråga är. Tror du inte på att människans fria vilja finns? är vi bara marionettdockor som gud och satan styr, helt viljelösa?
CITAT (Jubbe063 @ 11-03-2013, 13:48)  Du verkar se satan i allt ;-) Rätt många kristna jag känner ser det lite bredare, dvs satan, köttsliga drifter, girighet och mänsklig svaghet som ligger bakom.
Så min fråga är. Tror du inte på att människans fria vilja finns? är vi bara marionettdockor som gud och satan styr, helt viljelösa? NEJ,jag ser inte Satan bakom allt elände! Och jag tror absolut på den fria viljan!Men visst är många människor viljelösa vad det gäller till.ex.narkotika,alcohol och jag själv är nästan viljelös av och till vad det gäller att äta i massor:(.... Men eftersom jag tror att den onda andemakten finns så tror jag att vi är i mångt och mycket påverkade av dem likaväl som vi är påverkade av den goda andemakten.
Jubbe063
11-03-2013, 13:56
CITAT (silos @ 11-03-2013, 13:55)  NEJ,jag ser inte Satan bakom allt elände!
Och jag tror absolut på den fria viljan!Men visst är många människor viljelösa vad det gäller till.ex.narkotika,alcohol och jag själv är nästan viljelös av och till vad det gäller att äta i massor:(....
Men eftersom jag tror att den onda andemakten finns så tror jag att vi är i mångt och mycket påverkade av dem likaväl som vi är påverkade av den goda andemakten. ok
*Stintan*
11-03-2013, 14:10
CITAT (silos @ 11-03-2013, 13:43)  Aha,nu fattar jag! Menar du att det har med klokhet att göra att många människor inte längre tror på Gud? Själv tror jag att det är Satan som ligger bakom det!  Det gör du väl för att du väljer att tro på satan. Då slipper du ju ta ansvar själv.
CITAT (*Stintan* @ 11-03-2013, 14:10)  Det gör du väl för att du väljer att tro på satan. Då slipper du ju ta ansvar själv. Nä,så tänker jag inte absolut INTE!!! Jag har,precis som du Stintan fullständig ansvar för det som jag gör och säger,tro inte annat!
Något som jag verkligen undrar över är detta: varför orsakar den kristna tron så mycket ovasioner,när man pratar eller skriver om den?
En fin text som jag hittade: Väktaren av Sinnet
Det har hänt flera gånger att jag träffar på nya väsen under min morgonpromenad med hundarna. De står bredvid stigen när vi kommer gående och jag hälsar på dem och de slår följe med mig. Vi ”pratar” telepatiskt med varandra under promenaden. De har följt med mig hem och jag har bjudit dem på frukost. Efter frukosten så har jag tagit emot deras meddelande genom att få det telepatiskt och skriva ner den.
När jag delar frukost med dem så finns det inget te eller bröd som bara försvinner. Vad jag har förstått genom min kontakt med naturväsen så bekräftar jag någons varande genom att bjuda den på mat och dryck. Jag bekräftar att den finns. Smak och lukt går igenom dimensionerna, det har med dess aura att göra. Har du kärleksfullt tillrätt frukosten och bjuder på den så finns det mycket kärleksfull aura runt den och som alltså går igenom till andra dimensioner.
Jag var med i ett forum där det någon vecka tidigare skrevs in en ny diskussionstråd som handlade om att lura väktaren. Jag hade sedan dess funderat på om det verkligen gick att lura en väktare och om man verkligen skulle göra det och varför, men jag hade inte skrivit något inlägg om mina funderingar utan behållit dem för mig själv.
Så, denna morgon så träffar jag på ett väsen som presenterar sig som en väktare. Väktaren av Sinnet. Vi hade sällskap under resten av promenaden och han följde med mig hem och delade min frukost.
Här följer orden som jag fick av väktaren. Han valde orden med största omsorg, för att inte berätta för mycket, men ändå förmedla kunskapen om Sinnet. Du får kopiera texten och sprida den vidare MEN bara om du kopierar HELA texten så att helheten finns med och sprids vidare. Det finns nämligen nycklar i den för människor på olika utvecklings-nivåer. Så vi uppfattar och läser in texten på olika sätt. Vi kan även läsa den efter en tid igen, och har vi då utvecklats vidare så läser vi och förstår den på ett annat sätt - än förra gången vi läste den. Så därför ska du ge den vidare i dess helhet. Sparar du den till dig själv så spara den i dess helhet.
Jag hoppas att texten ger dig lika mycket som den ger mig. /Bettan
Melby 17/10 2009
Väktaren av Sinnet
Väktaren av Sinnet
Att kunna behärska, styra över energi, kräver kunskap, medvetenhet, ödmjukhet för ALLT levande. KÄRLEK till det levande – och allt lever.
Att se bortom sin egen sfär – fast du inte vet vad som finns där. Att inte skada det du inte känner till. Att älska det du inte vet finns till.
Det finns ALLTID andra verkligheter. Vi ligger så tätt som en ihoprullad pannkaka. Så allt du gör påverkar alla andra verkligheter. Tänk en tanke – sänd en tanke – så känner alla av den i olika gradnivåer, olika graderingar.
Olika kunskaper ger olika verkningar. Samma kunskap hos olika människor ger olika verkningar. Det beror på din sammansättning, på ditt syfte med tanken och dess energi. Känsloenergi går igenom dimensionslagren, sprider sig som ni säger som ringar på vattnet. Ni är gjorda av vatten så era känslor känns verkligen. De går utåt som vågor. En del gör tsunamivågor, det är då det är viktigt att veta vad du skickar ut för något.
Det är där jag kommer in i bilden. Jag spärrar så att inte fel personer kommer åt kunskap. Det är bara de rätta personerna, de med kunskap som ska ha högre kunskap. Att bygga på sig själv.
Väktare kan förvandla sig, ha alla möjliga former. Allt för att förvalta och vakta till dess du är redo för att få passera och använda dig av kunskapen. Vi ser varje sinne, vi ser hur det lyser, vi ser färger, vi ser på intensionen. Kan du klar av att bära kunskapen och handskas med den rätt? Om du inte kan, om du inte är klar, så slår kunskapen tillbaka på dig själv. Så vi finns här för din skull. Alla väktare finns för din och andras skull.
Det borde finnas väktare av makt också. Det var något som inte räknades med från början. Därför finns det inte. Det är därför som makt kan missbrukas inom alla lager av existerande.
Hur leva? Lev ut dina känslor, men skicka inte ut dina känslor på andra, då blir de okontrollerbara. Lev ut dina känslor, dela dem med andra då kan du kontrollera dem.
När du kan kontrollera dina känslor så kan du kontrollera energi, få mer kunskap och insikt.
Här trodde jag att det var slut med meddelandet. Jag drack upp mitt te och vi ”pratade” lite allmänt så att säga, men sedan kom det mer som han ville ha nedtecknat.
Väktaren berättar vidare
Att vara väktare innebär ensamhet. Att vara utvald innebär ensamhet. Vi ställer dock upp frivilligt, det är viktiga arbeten.
Vad händer utan väktare med okontrollerad kunskapsdrift? Energier är starka. Energier kan göra stor skada. Förstöra planeter, solsystem ja hela universum. Då har tiden upphört just där. Den kan inte återskapas, då finns inget, har inte funnits, kunskap är då borta för all tid.
Att veta, att se, vem som ska ha kunskap är ett oerhört viktigt arbete. Hellre ge kunskap för sent än för tidigt. Det kan aldrig bli för sent, du kan tappa fart, men den kan du få upp igen. Fart = motivation.
Men kunskap kan komma för tidigt! Då kan den skada så mycket. Spärrar är lagda, men de tas bort, passeras, i och med utveckling.
När du förstår att kunna ta hand om, nyttja och värna kunskap, så kommer den till dig. Insikt, förståelse är nyckelord. Du behöver känna det inom dig, det ska sitta som gjutet, inom, för att du ska kunna ta nästa steg i din utveckling.
Du behöver också förstå hur du delar med dig av din kunskap. Du blir själv en väktare av kunskap då du utvecklas. Att ta till dig, att lägga ner kunskap, i och inom dig, är så viktigt. Att förmedla, att dela med sig, lära andra är ännu viktigare. Det får inte ske för tidigt. Det är därför väktarna finns.
Ja, vi vill utveckling. Men vi värnar livet och livet är tiden. Finns inte tiden finns inget. Så man kan säga att vi är tidsväktare. The Guardians of Life. Livets Väktare.
Vem gav Liv? Jo Modern. Livsskapare. Tidsskapare. Riktingsskapare är Fadern.
I samarbete skapar de storslaget. Det blir då levande hållbart. Bara liv fungerar inte. Bara struktur överlever inte. Båda krafterna i samverkan behövs för att det ska fungera och bli tidslöst.
En tidlös tid – där går allt samman. Alla tider i ett. Då kan kunskapen vara fri – igen. Då behövs inga väktare. När de två blir ett.
Hur lång är vägen dit? Det är en ensam väg dit – för en ensam väktare. Vi är många väktare, så vi är många som vandrar ensamma mot sammangåendet. För kärlekens skull.
*Stintan*
11-03-2013, 14:55
CITAT (silos @ 11-03-2013, 14:15)  Nä,så tänker jag inte absolut INTE!!! Jag har,precis som du Stintan fullständig ansvar för det som jag gör och säger,tro inte annat! Det är möjligt att du inte tänker så men så ser jag på det.
11-03-2013, 15:03
CITAT (Jubbe063 @ 11-03-2013, 12:32)  Vart tog trådens ämne vägen, nu verkar det ju som det ät TS som person som är ämnet.... hmmm.... Tycker du att om silos tilltalar mig, så får jag inte svara henne? Menar du det på fullaste allvar?
Jubbe063
11-03-2013, 15:08
CITAT (silos @ 11-03-2013, 13:55)  NEJ,jag ser inte Satan bakom allt elände!
Och jag tror absolut på den fria viljan!Men visst är många människor viljelösa vad det gäller till.ex.narkotika,alcohol och jag själv är nästan viljelös av och till vad det gäller att äta i massor:(....
Men eftersom jag tror att den onda andemakten finns så tror jag att vi är i mångt och mycket påverkade av dem likaväl som vi är påverkade av den goda andemakten. Att påverkas av andra makter fråntar inte ens eget ansvar att göra vettiga val. Man behöver inte lyssna till det som påverkar, i a f som jag ser det. CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-03-2013, 15:03)  Tycker du att om silos tilltalar mig, så får jag inte svara henne? Menar du det på fullaste allvar? Elisabeth...... Har jag sagt det till dig? Så vitt jag kan se tilltalade jag ingen utpekad. Jag ställde min fråga generellt utifrån att de flesta inlägg från flertalet slutade handla om ämnet. Så snälla, ta inte åt dig så lätt. Riktar jag inte mina inlägg direkt till dig så berör väl inte mina inlägg dig som person. Mvh
CITAT (Jubbe063 @ 11-03-2013, 15:03)  Att påverkas av andra makter fråntar inte ens eget ansvar att göra vettiga val. Man behöver inte lyssna till det som påverkar, i a f som jag ser det. Helt rätt,men samtidigt kan människor vara påverkade utan att veta att de är påverkade,eller vad tror du?
Jubbe063
11-03-2013, 15:15
CITAT (silos @ 11-03-2013, 15:09)  Helt rätt,men samtidigt kan människor vara påverkade utan att veta att de är påverkade,eller vad tror du? Visst kan det vara så. Ta det värdsliga problemet med reklam, även om vi inte vet med det medvetet så påverkas vi i våra val av produkter. Eller umgängeskretsen och familjen, påverkar på många sätt. Men man måste vara kritisk och försöka genomskåda reklam och annan påverkan. Med medvetenhet så går det att klara av. Samna tror jag fullt och fast är läget för andliga ting, vare sig drt är präst, inbillad demon, eller vad man nu avser påverkar andligt.
CITAT (Jubbe063 @ 11-03-2013, 15:15)  Visst kan det vara så. Ta det värdsliga problemet med reklam, även om vi inte vet med det medvetet så påverkas vi i våra val av produkter. Eller umgängeskretsen och familjen, påverkar på många sätt.
Men man måste vara kritisk och försöka genomskåda reklam och annan påverkan. Med medvetenhet så går det att klara av. Samna tror jag fullt och fast är läget för andliga ting, vare sig drt är präst, inbillad demon, eller vad man nu avser påverkar andligt. Javisst är det så,men många av oss människor har inte den förmågan. Till.ex.är blir jag lätt påverkad av allt som jag ser,läser eller hör,men efter studerandet kan jag gå vidare och lämna allt som jag inte behöver. Tron är dock för mig ett evigt kämpandet och även undersökandet,fastän jag tror på Jesus.Så på det viset har jag tyvärr inte kommit till ro med min tro:( Och där kan jag tydligt se barndomens traumatiska påverkan på min tro och ändå kan jag i dagsläge ingenting göra åt det,utan jag måste bara gå framåt på trons stig!
Jubbe063
11-03-2013, 15:46
CITAT (silos @ 11-03-2013, 15:28)  Javisst är det så,men många av oss människor har inte den förmågan.
Till.ex.är blir jag lätt påverkad av allt som jag ser,läser eller hör,men efter studerandet kan jag gå vidare och lämna allt som jag inte behöver. Tron är dock för mig ett evigt kämpandet och även undersökandet,fastän jag tror på Jesus.Så på det viset har jag tyvärr inte kommit till ro med min tro:( Och där kan jag tydligt se barndomens traumatiska påverkan på min tro och ändå kan jag i dagsläge ingenting göra åt det,utan jag måste bara gå framåt på trons stig! Alla gör väl så gott de kan efter den förmåga man har. Kanske finns någon i ens närhet som kan hjälpa en att "hålla sig på backen" så att säga om man känner att man inte klarar det själv. En enorm styrka att våga be om hjälp i de fall man känner att man brister själv.
CITAT (Jubbe063 @ 11-03-2013, 15:46)  Alla gör väl så gott de kan efter den förmåga man har. Kanske finns någon i ens närhet som kan hjälpa en att "hålla sig på backen" så att säga om man känner att man inte klarar det själv. En enorm styrka att våga be om hjälp i de fall man känner att man brister själv. Sant! Vad är andlighet för dig som läser här?
Jubbe063
11-03-2013, 21:11
CITAT (silos @ 11-03-2013, 18:57)  Sant!
Vad är andlighet för dig som läser här? Frid, harmoni och balans mellan kropp, psyke och känsloliv
CITAT (Jubbe063 @ 11-03-2013, 21:11)  Frid, harmoni och balans mellan kropp, psyke och känsloliv Det var fint beskrivet om andlighet!
Nu har jag kommit på att jag MÅSTE sluta tjata om Gud och andlighet här och ber om förlåtelse att jag har gjort det!
Det finns ju ändå ingen intresse för sådant här och dessutom behöver jag istället läsa min bibel och inrikta mig helt och hållet på Jesus!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|