Sidor: 1, 2, 3
pejori
CITAT (CillaM @ 22-10-2013, 21:30) *
Vad som krävs vid dumhet och okunskap är tystnad. Jag kommer i fortsättningen inte svara dessa personer som gång på gång visar sin okunnighet och dumhet, bara att ignorera dom.

Jag med. yes.gif
Det blir nog lugnast så för alla parter och framför allt för forumets fortsatta överlevnad. tummenupp.gif
Gita
Vad som krävs vid dumhet och okunskap är tystnad. Jag kommer i fortsättningen inte svara dessa personer som gång på gång visar sin okunnighet och dumhet, bara att ignorera dom.

Men så bra!
Gita
silos
CITAT (Gita @ 23-10-2013, 09:04) *
Men så bra!
Gita

tummenupp.gif
*Stintan*
CITAT (Gita @ 23-10-2013, 09:04) *
Men så bra!
Gita

Såna där spydiga kommentarer lyfter ju verkligen forumet till en trevligare nivå thumbdown.gif
silos
CITAT (*Stintan* @ 23-10-2013, 09:43) *
Såna där spydiga kommentarer lyfter ju verkligen forumet till en trevligare nivå thumbdown.gif

Inte fattade jag det som spydigt!
*Stintan*
CITAT (silos @ 23-10-2013, 09:44) *
Inte fattade jag det som spydigt!

Nähä men det gjorde jag.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 23-10-2013, 09:49) *
Nähä men det gjorde jag.

Vore det inte bättre att du läser vad skrivs än att hitta egna underliggande meningar.
Det blir så lätt missförstånd och fel då, eller hur?
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 23-10-2013, 10:40) *
Vore det inte bättre att du läser vad skrivs än att hitta egna underliggande meningar.
Gita

Läser alltid vad som skrivs innan jag svarar och i detta fallet tolkade jag ditt inlägg som jag skrev. Rätt eller fel....vem vet.
gnon49

Men inlägg kan tolkas olika. Ett "dumt" inlägg kanske andra tycker är ett riktigt bra inlägg. Att helt ignorera inlägg skadar bara forumet. Inget inlägg är ju mer värt än andra om man följer reglerna.
Anki på Öland
CITAT (gnon49 @ 23-10-2013, 12:10) *
Men inlägg kan tolkas olika. Ett "dumt" inlägg kanske andra tycker är ett riktigt bra inlägg. Att helt ignorera inlägg skadar bara forumet. Inget inlägg är ju mer värt än andra om man följer reglerna.

Fast då räcker det ju att dom som uppfattar det som ett bra inlägg svarar!
Gita
CITAT (*Stintan* @ 23-10-2013, 11:38) *
Läser alltid vad som skrivs innan jag svarar och i detta fallet tolkade jag ditt inlägg som jag skrev. Rätt eller fel....vem vet.

Fortfarande tycker jag att det är bättre om du svarar på vad som skrivs istället för det som du läser in mellan raderna.
Rätt eller fel? Nog är det rimligt att jag har tolkningsföreträde när det gäller något som jag själv skrivit!

Sen kan man ju, som någon så klokt påpekade, låta bli att svara ibland.
Gita
Tapio
CITAT (Gita @ 23-10-2013, 10:40) *
Gita

Halaj!

Stintans svar var inget missförstånd. Det var ett försök att mucka gräl. Och det lyckades ju också, eller hur?

//T
*Stintan*
CITAT (Tapio @ 23-10-2013, 13:56) *
Halaj!

Stintans svar var inget missförstånd. Det var ett försök att mucka gräl. Och det lyckades ju också, eller hur?

//T

Nepp där har du fel men uppenbarligen kan vi tolka det skrivna ordet olika.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 23-10-2013, 13:12) *
Fortfarande tycker jag att det är bättre om du svarar på vad som skrivs istället för det som du läser in mellan raderna.
Rätt eller fel? Nog är det rimligt att jag har tolkningsföreträde när det gäller något som jag själv skrivit!

Sen kan man ju, som någon så klokt påpekade, låta bli att svara ibland.
Gita

Nu bestämmer ju inte du vad jag ska svara på men möjligen var min tolkning något förhastad.
gnon49
CITAT (Anki på Öland @ 23-10-2013, 13:05) *
Fast då räcker det ju att dom som uppfattar det som ett bra inlägg svarar!

Javisst har du rätt. Vill man inte svara så behöver man ju inte. Men att dumförklara vissa inlägg känns inte bra och för knappast forumet framåt. Åsikterna är olika och den livsnerv som ger forumet vitalitet.
Monaxe
De senaste inläggen visar väl tydligt hur lätt man kan missuppfatta det skrivna ordet, precis vad jag ville peka på när jag startade tråden.

malcolm
Jag tror inte att det i så många fall handlar om missförstånd utan om vad man vill lägga in i ett inlägg, enstaka meningar eller ord förvandlas plötsligt till något helt annat och så är striden igång. Hur mångas inlägg har inte förvandlats till bråk trots att trådskaparen ville prata om något helt annat...
Peztis
CITAT (Monaxe @ 23-10-2013, 17:28) *
De senaste inläggen visar väl tydligt hur lätt man kan missuppfatta det skrivna ordet, precis vad jag ville peka på när jag startade tråden.

Precis vad jag också satt och tänkte på. Det är väl där de förutfattade meningarna man har om andra människor kommer in också.

Det är i de där fallen som det kan vara så bra att trycka dit en smiley också, för att verkligen visa den känsla man ville förmedla med sitt inlägg.
pejori
CITAT (Peztis @ 23-10-2013, 20:16) *
Precis vad jag också satt och tänkte på. Det är väl där de förutfattade meningarna man har om andra människor kommer in också.

Det är i de där fallen som det kan vara så bra att trycka dit en smiley också, för att verkligen visa den känsla man ville förmedla med sitt inlägg.

Visst är det så. tummenupp.gif
Det kan åtminstone ta udden av en kommentar, som kan misstolkas. yes.gif
tomas99
CITAT (pejori @ 23-10-2013, 20:55) *
Visst är det så. tummenupp.gif
Det kan åtminstone ta udden av en kommentar, som kan misstolkas. yes.gif

Det här är ett bra exempel på smily missbruk. två korta meningar och två smilysar.Det borde beivras
Gossen Ruda
CITAT (tomas99 @ 24-10-2013, 05:54) *
Det här är ett bra exempel på smily missbruk. två korta meningar och två smilysar.Det borde beivras

Att skriva sura angry.gif kommentarer som inte för forumet framåt borde kanske också beivras. thumbdown.gif Fast hur skall man kunna beivra sådant? confused.gif
*Stintan*
giggle.gif stora problem verkligen.
silos
Det skulle vara nyttigt och bra med glada trådar och glada svar och dessutom att vi tog på mindre allvar oss själva det skulle också hjälpa till med att minska missförstånd,kanske skulle det bli mindre missförstånd?!
Monaxe

Ytterligare ett utmärkt exempel på hur lätt det är att missförstå eller feltolka skriven text. Jag uppfattar detta inlägg som mycket grinigt, men det är säkert inte så det är menat, eller? smile.gif
pejori

Ett litet tips till dig. smile.gif
Gå in i din kontrollpanel och välj "foruminställningar" ganska långt ner på vänster sida.

Under tidsinställningarna hittar du foruminställningar och raden Vill du se bilder i inläggen, smilies och bifogade bilder?
Klicka i nej, så slipper du reta dig och problemet är beivarat. tummenupp.gif
Bra va??? yes.gif w00t.gif
Gossen Ruda
CITAT (Monaxe @ 24-10-2013, 12:04) *
Ytterligare ett utmärkt exempel på hur lätt det är att missförstå eller feltolka skriven text. Jag uppfattar detta inlägg som mycket grinigt, men det är säkert inte så det är menat, eller? smile.gif

Du har nog fattat fullständigt rätt i det här fallet. laugh.gif Forumets gnällspik nr 1. Fast ganska oförarglig och ofarlig.
gunsta

smile.gif smile.gif smile.gif Men snälla nån - är det till att ha vaknat på fel sida? smile.gif smile.gif smile.gif - varför ska vi 'straffa' och beivra.
silos
Men,vart har glädjen tagit vägen,har den flygit till fjärran länder och dansar med flamingos?

Missförstånd bara fortsätter!

Jag missförtsår nog ofta inläggen eftersom jag tar allting så som det är skrivet.

CITAT (Gossen Ruda @ 24-10-2013, 12:23) *
Du har nog fattat fullständigt rätt i det här fallet. laugh.gif Forumets gnällspik nr 1. Fast ganska oförarglig och ofarlig.

Fy på dig!Dina ord här kan ju knappast missuppfattas?! thumbdown.gif
Jubbe063

Varför det? en smily mer eller mindre är väl inget att irritera sig över tycker jag
tomas99
CITAT (Jubbe063 @ 24-10-2013, 16:33) *
Varför det? en smily mer eller mindre är väl inget att irritera sig över tycker jag

Därför att det tar fokus från texten,jag ser bara massa smilysar och har då svårt att läsa av texten,och dom andra forumen som jag besöker där uppskattas inte att man överdriver med smilys,när man skriver vanliga brev då har man ju inte med smilys.
Gossen Ruda
CITAT (tomas99 @ 24-10-2013, 16:50) *
Därför att det tar fokus från texten,jag ser bara massa smilysar och har då svårt att läsa av texten,och dom andra forumen som jag besöker där uppskattas inte att man överdriver med smilys,när man skriver vanliga brev då har man ju inte med smilys.

Du känner inte Tomas99, allt går att klaga på. Däremot inte på användandet av +1.
tomas99
CITAT (Gossen Ruda @ 24-10-2013, 16:51) *
Du känner inte Tomas99, allt går att klaga på. Däremot inte på användandet av +1.

Ok,har läst och lovar att sluta använda +1.
gunsta

Varför har man inte med en 'glad gubbe' i s k vanliga brev - Det har jag, och det har jag haft i många år.
*Stintan*
Jag vill se fler glada gubbar biggrin.gif

Vill man inte se smiliesarna så går det bra att blockera dom i sin profil!
pejori
CITAT (tomas99 @ 24-10-2013, 16:58) *
Ok,har läst och lovar att sluta använda +1.

Det vore jättetrevligt om du svarade med lite meningar på olika inlägg. smile.gif

Forumet blir så mycket mer "levande" om man skriver "meningar". tummenupp.gif
Ett + eller ett - tillför ju inte debatten så speciellt mycket, eller hur? shy.gif
Piccante

Jag kan hålla med om att svar som enbart innehåller en smiley är intetsägande men om man skriver ett inlägg och avslutar med en smiley som skrattar för att visa att man är road osv är väl inte så farligt?
Dessutom tycker inte jag att 2st är överdrivet många.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon