Sidor: 1, 2, 3
Anki på Öland
CITAT (herkules @ 13-10-2013, 23:57) *
klart jag får. jisses...

Så här står det i användarvillkoren - Vill du avsluta ditt användarkonto raderar vi på begäran alla dina personliga uppgifter och ditt album (om det finns några bilder i det). Vi raderar dock aldrig några inlägg i Forumet eftersom detta förstör innehållet och förståelsen av diskussionerna som förs och förts i de olika trådarna, dock kan vi på begäran avidentifiera avsändaren.
pejori
CITAT (Anki på Öland @ 13-10-2013, 23:55) *
Får man verkligen göra det??

Tror inte det.

Har för mig att Copycat blev avstängd för det, då trådarna trasas isönder.
herkules
CITAT (Anki på Öland @ 13-10-2013, 23:58) *
Så här står det i användarvillkoren - Vill du avsluta ditt användarkonto raderar vi på begäran alla dina personliga uppgifter och ditt album (om det finns några bilder i det). Vi raderar dock aldrig några inlägg i Forumet eftersom detta förstör innehållet och förståelsen av diskussionerna som förs och förts i de olika trådarna, dock kan vi på begäran avidentifiera avsändaren.

och var står det att jag inte får radera mina inlägg?

fast hacka gärna på mig - så kanske andra få vara ifred smile.gif

ah, drevet liksom .. smile.gif först kommer en.. och så nästa.. och nästa.. och nästa..
pejori
CITAT (herkules @ 13-10-2013, 23:47) *
ta bort alla inlägg där forummedlemmar pekas ut. NU!

larv! det är plättlätt att skita i de inlägg man inte vill läsa, det har det tjatats om i flera år här. finns inget som jäser om man inte vill.

men skit i vad som är lämpligt, tänk på de stackare som blir utsatta och trampade på i de här trådarna. eller är du mer rädd om ditt eget arsel?

Men om " inget jäser " om man inte vill och det är så lätt att "skita i att läsa", varför är du då så arg????

Det är väl bara att hoppa över det tråkiga.?? Inte behöver du väl radera allt och ta bort dig.

Sedan håller jag med om, att det inte är ok att namnge folk i trådarna.
hattstugan

Nu har ni halkat långt från ämnet!
Återgå till ämnet och håll en trevlig ton!
/Moderator
Gita
CITAT (Huggorm @ 13-10-2013, 21:25) *
Jag kommer ihåg att precis samma drev har förts mot andra medlemmar tidigare, bland annat Ugglemormor. När hon slutligen blev avstängd var det lugnt ett tag innan blickarna vändes mot Motti. Vem skall ni välja nästa gång?

Hihi...... hade jag varit mer aktiv så hade jag säkert legat pyrt till.(nu kommer man knappast åt mig)
Förfärligt med människor som är så små att de inte klarar av dem som är eller tycker annorlunda.
Gita
silos
He he,kunde inte låta bli:
http://dragon-quest.org/wiki/Boss_troll
mormor mona
Hittade mest bara ruttna ägg här inne.
Adjö.
silos
Ja,jag tror att vi många gånger missförstå varandra och så är vi tyvärr igång med att tjafsar och hanmar OT.

Kanske kunde vi fråga oss själva:hur vill jag ha forumet

Jag vill gärna ha mera glädje så att säga happenings om man kan göra detinom forumvärlden?

Och att vi som ofta är här kunde lära känna varandra lite bättre,ha till.ex.kontakt genom PM eller kanske genom telefon då är vi inte så anonyma och vill nog inte skriva spydigheter till och om varandra.

Vi behöver fullständig slutar med att skriva om andras psykiska hälsa,den biten kan dem som vill göra själv,alltså berätta om hur man mår!
Att analysera varandra när det stormar är inte bra!

Kanske sända kort eller brev per den vanlig posten,jag älskar att få post!

Lita om mina tankar....
Natur liv
CITAT (silos @ 15-10-2013, 10:44) *
Vi behöver fullständig slutar med att skriva om andras psykiska hälsa,den biten kan dem som vill göra själv,alltså berätta om hur man mår!
Att analysera varandra när det stormar är inte bra!

Det låter klokt! Att var och en som vill berättar om sig själv när det gäller åkommor låter som ett bra sätt. Om man vill ha någons analys så kan man väl be om det i ett pm istället för i en öppen tråd.
Gossen Ruda
Det är väl bara en tidsfråga innan den här tråden också flippar ur och blir stängd. sad.gif Den senaste stängningen var dock nödvändig, på slutet kande man läsa påhopp och utgjutelser som man kan bli mörkrädd av. Vissa medlemmar sjönk ännu mer i min aktning. Jag begiper inte, och kommer nog aldrig att begripa, varför en del människor absolut måste bestämma över sin omgivning. Vad man får skriva och inte skriva(exempelvis M.), vad man får göra och inte göra(exempelvis använda Roundup) osv. Ofördragsamheten är upplyft till rättesnöre.

Jag vet inte om detta bara gäller Odla eller också andra forum, jag har inte stött på det på andra ställen. Men det har varit så ända sen jag kom hit. I början var forumet nästan helt omodererat varvid en del medlemmar tog på sig rollen som moderatorer, jösses vilka strider det blev. Det säger sig själv att kan man bara använda ord är det helt befängt att försöka sig på att moderera ett forum. Kanske är det därifrån stridsviljan kommer. Nu behövs det inte. Är det något ni inte gillar så kontakta Mod eller Forumvärden. Det är deras sak att reda ut alla problem.
Monaxe
Ja, jag tror att det är lika bra att lägga ner alla ambitioner på att få en vettig dialog mellan de olika forumisterna.
Ingen nämnd, ingen glömd.

Jag kommer att avstå från att kommentera eller svara på inlägg från en specifik medlem, fast jag egentligen skulle velat diskutera en hel del av inläggen som görs från det hållet. Men tystnad tycks vara det enda rätta.
Iaf det lättaste.
Huggorm
Börja nu inte bråka i den här tråden också, det har varit tillräckligt mycket sådant på forumet de senaste dagarna.
/moderator
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 15-10-2013, 20:57) *
Det är väl bara en tidsfråga innan den här tråden också flippar ur och blir stängd. sad.gif Den senaste stängningen var dock nödvändig, på slutet kande man läsa påhopp och utgjutelser som man kan bli mörkrädd av. Vissa medlemmar sjönk ännu mer i min aktning. Jag begiper inte, och kommer nog aldrig att begripa, varför en del människor absolut måste bestämma över sin omgivning. Vad man får skriva och inte skriva(exempelvis M.), vad man får göra och inte göra(exempelvis använda Roundup) osv. Ofördragsamheten är upplyft till rättesnöre.

Jag vet inte om detta bara gäller Odla eller också andra forum, jag har inte stött på det på andra ställen. Men det har varit så ända sen jag kom hit. I början var forumet nästan helt omodererat varvid en del medlemmar tog på sig rollen som moderatorer, jösses vilka strider det blev. Det säger sig själv att kan man bara använda ord är det helt befängt att försöka sig på att moderera ett forum. Kanske är det därifrån stridsviljan kommer. Nu behövs det inte. Är det något ni inte gillar så kontakta Mod eller Forumvärden. Det är deras sak att reda ut alla problem.

Jag personligen ser detta fenomen, enbart på odla. Är det odla som brister, eller är det andra preferenser som styr???

CITAT (Huggorm @ 15-10-2013, 22:13) *
Börja nu inte bråka i den här tråden också, det har varit tillräckligt mycket sådant på forumet de senaste dagarna.
/moderator

Och du var en jättebra deltagare i detsamma. naughty.gif
Monaxe
CITAT (Monaxe @ 15-10-2013, 22:10) *
Ja, jag tror att det är lika bra att lägga ner alla ambitioner på att få en vettig dialog mellan de olika forumisterna.

Jag kommer att avstå från att kommentera eller svara på inlägg från en specifik medlem, fast jag egentligen skulle velat diskutera en hel del av inläggen som görs från det hållet. Men tystnad tycks vara det enda rätta.
Iaf det lättaste.

Mitt inlägg var absolut inte menat till att dra i "igång" något nytt bråk.

pejori
CITAT (Monaxe @ 15-10-2013, 22:10) *

Iaf det lättaste.

Japp.... tummenupp.gif
Då slipper man i allafall, alla "smeknamnen".. innocent.gif
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 15-10-2013, 20:57) *
Den senaste stängningen var dock nödvändig, på slutet kande man läsa påhopp och utgjutelser som man kan bli mörkrädd av. Vissa medlemmar sjönk ännu mer i min aktning. Jag begiper inte, och kommer nog aldrig att begripa, varför en del människor absolut måste bestämma över sin omgivning. Vad man får skriva och inte skriva(exempelvis M.), vad man får göra och inte göra(exempelvis använda Roundup) osv. Ofördragsamheten är upplyft till rättesnöre.

En smula intressant dock att se vilka som föll igenom totalt och visade upp väldigt obehagliga sidor av sig själva. En del ganska oväntat andra mer förutsägbart.
Gita
Anki på Öland
CITAT (Gita @ 16-10-2013, 06:47) *
En smula intressant dock att se vilka som föll igenom totalt och visade upp väldigt obehagliga sidor av sig själva. En del ganska oväntat andra mer förutsägbart.
Gita

Kan du inte svara på den fråga som jag ställde dig i den borttagna tråden - du skrev att man skulle hoppa över irriterande inlägg och ville man svara skulle man göra det relevant och hövligt - håller fullständigt med dig men jag undrade och undrar fortfarande varför denna alldeles utmärkta regel bara skulle gälla för vissa - för den var speciellt riktad till dom som diskuterade i tråden.
silos
CITAT (pejori @ 15-10-2013, 23:36) *
Japp.... tummenupp.gif
Då slipper man i allafall, alla "smeknamnen".. innocent.gif

Godmorgon på dig tanta där visst är livet härligt när man lugn och harmonisk är!? yaay.gif biggrin.gif blomma.gif

Idag är den här tantan sur för det luktar nylagd asfallt här! mad.gif

Ha det bra fast du ny fick en söt "smeknamn" smiley_small_hug.gif rose.gif wub.gif
pejori
Blir nog bra Silos.
*Stintan*
CITAT (Anki på Öland @ 16-10-2013, 09:06) *
Kan du inte svara på den fråga som jag ställde dig i den borttagna tråden - du skrev att man skulle hoppa över irriterande inlägg och ville man svara skulle man göra det relevant och hövligt - håller fullständigt med dig men jag undrade och undrar fortfarande varför denna alldeles utmärkta regel bara skulle gälla för vissa - för den var speciellt riktad till dom som diskuterade i tråden.

tummenupp.gif Och ja det skulle jag också vilja ha svar på.
tomas99
Och jag väntar på vilken är erat nästa offer? ni har ingen aning vad ni ställer till med! vad är admin någonstans? kasta den här tråden åt helvete, innan någon annan blir utsatt på samma sätt.
Monaxe
CITAT (tomas99 @ 16-10-2013, 11:50) *
Och jag väntar på vilken är erat nästa offer? ni har ingen aning vad ni ställer till med! vad är admin någonstans? kasta den här tråden åt helvete, innan någon annan blir utsatt på samma sätt.

Så för att man vill ha igång en dialog med någon, då är den personen helt plötsligt ett offer?

Det blir allt tydligare att det bästa är att inte svara på några inlägg eller påståenden, man vet aldrig vad man kan bli beskylld för.

Tråkig utveckling.
pejori
Man behöver inte sluta svara alla. rolleyes.gif
Bara på dom mest provocerande inläggen/svaren. unsure.gif

Offer blir man bara om man väljer att se sig som ett "offer". sleep.gif
Det finns flera här på odla som fått på pälsen genom åren, utan att för den skull se sig som ett offer.
*Stintan*
Det finns inga offer här...dock några som iklätt sig offerkofta.

Ja Monaxe det är en tråkig utveckling och jag börjar inse att forumet är en energitjyv. Man kan lika gärna sparka sig trött.
Eva i Skåne
CITAT (*Stintan* @ 16-10-2013, 13:46) *
forumet är en energitjyv.

Så sant!
Jag hoppas jag en dag kan bestämma mig för att inte gå in här mer, men ännu har jag inte nåt dit sad.gif
Monaxe
CITAT (*Stintan* @ 16-10-2013, 13:46) *
Det finns inga offer här...dock några som iklätt sig offerkofta.

Ja Monaxe det är en tråkig utveckling och jag börjar inse att forumet är en energitjyv. Man kan lika gärna sparka sig trött.

Ja du har nog rätt där Stintan, forumet är en energitjuv, att bli kallad för mobbare och andra tillmälen är inte vad jag är van vid.

Däremot kommer jag alltid att vara tacksam mot det odla som fanns när jag blev medlem, 2007 tror jag det var (hade läst på forumen innan, men inte vågat anmäla mej), tacksam för alla de fina vänner jag har fått härigenom, vänner som har samma intressen som jag (gissa vilket flirting.gif )

Har flera av vännerna kvar IRL idag, och många finns på Facebook.

Tack och lov får jag säga, för annars hade separationen från Odla blivit väldigt tuff, men nu vet jag ju, det blir knappast bättre än så här.
Och jag behöver min energi till mig själv och mina närmaste.
*Stintan*
CITAT (Eva i Skåne @ 16-10-2013, 13:49) *
Så sant!
Jag hoppas jag en dag kan bestämma mig för att inte gå in här mer, men ännu har jag inte nåt dit sad.gif

Det är lite som ett drogberoende flirting.gif
Anki på Öland
CITAT (Eva i Skåne @ 16-10-2013, 13:49) *
Så sant!

Jag hoppas mer på att vi kan komma till ett läge där man kan fortsätta läsa och skriva på forumet och ALLA behandlas lika och det sätts krav på att ALLA svarar relevant och hövligt!
*Stintan*
CITAT (Anki på Öland @ 16-10-2013, 14:01) *
Jag hoppas mer på att vi kan komma till ett läge där man kan fortsätta läsa och skriva på forumet och ALLA behandlas lika och det sätts krav på att ALLA svarar relevant och hövligt!

Ja hoppas kan man ju tummenupp.gif
pejori

tummenupp.gif
Relevant är nog svårt, men ialla fall svarar hövligt.
gunsta
CITAT (pejori @ 16-10-2013, 14:35) *
tummenupp.gif

Instämmer - hövligt var ordet s a s.
mamamaggan

Skriver under på det !

Annars är det väl bara att anmäla och anmäla när invektiven haglar .
pejori
CITAT (mamamaggan @ 17-10-2013, 22:39) *
Skriver under på det !
Annars är det väl bara att anmäla och anmäla när invektiven haglar .

Japp. Jag med. tummenupp.gif
Men jag hoppas att alla kan ta ett djupt andetag innan man skriver dessa invektiv ... kompiskram.gif
Annars får vi väl ta på koftan och skrika om "mobbning och drev"... giggle.gif
Motti
Jag skulle vilja påstå att en del bara "älskar" att missförstå inlägg bara för att ställa till det och provosera fram bråk .
Monaxe
CITAT (Motti @ 18-10-2013, 23:21) *
Jag skulle vilja påstå att en del bara "älskar" att missförstå inlägg bara för att ställa till det och provosera fram bråk .

Det känns lite orättvist när du skriver så, speciellt med tanke på vad tråden handlar om. Missförstå kan alla göra, men jag tror knappast att någon missförstår med flit.
Motti
Jo då nog är det så !vissa här älskar att ställa till det .ne hel del har ju klagat på hur lamt det är på Odla ingen konfrontation osv .Klart det finns folk här som provocerar fram bråk för att tillfredställa sina egon !
För en så där tre fyra år sedan vet jag att vi hade så himmla kul till Påsk ,vi hade en Påskkärringstråd om Blåkulla om hur vi skulle ta oss dit hur vi skulle klä oss och vad vi skulle åka på dit !det var den absolut barnsligaste kvällen på Odla men också den absolut roligaste som varit under de 6 år jag varit medlem här !har nog sällan skratta så mycket som just den kvällen rotfl.gif Synd att den stämningen försvann som fanns då .Vem vill vara här i dag och bli ständigt utsatt för påhopp ? Ja jag är väl en av idioterna som framhärdar .Inte för jag ha behov av att va här men för att jag tycker det finns en och annan go människa här som man gillar skarpt smile.gif
pejori
CITAT (Monaxe @ 18-10-2013, 23:24) *
Det känns lite orättvist när du skriver så, speciellt med tanke på vad tråden handlar om. Missförstå kan alla göra, men jag tror knappast att någon missförstår med flit.

bravo.gif bravo.gif
Jag tycker man kan fråga "vad menar/de du nu? " Istället för att bli jättearg. wub.gif smile.gif

CITAT (Motti @ 18-10-2013, 23:33) *
Jo då nog är det så !vissa här älskar att ställa till det .ne hel del har ju klagat på hur lamt det är på Odla ingen konfrontation osv .Klart det finns folk här som provocerar fram bråk för att tillfredställa sina egon !
För en så där tre fyra år sedan vet jag att vi hade så himmla kul till Påsk ,vi hade en Påskkärringstråd om Blåkulla om hur vi skulle ta oss dit hur vi skulle klä oss och vad vi skulle åka på dit !det var den absolut barnsligaste kvällen på Odla men också den absolut roligaste som varit under de 6 år jag varit medlem här !har nog sällan skratta så mycket som just den kvällen rotfl.gif Synd att den stämningen försvann som fanns då .Vem vill vara här i dag och bli ständigt utsatt för påhopp ? Ja jag är väl en av idioterna som framhärdar .Inte för jag ha behov av att va här men för att jag tycker det finns en och annan go människa här som man gillar skarpt smile.gif

Men du. kompiskram.gif
Klart vi kan få till det igen. 000.gif
Vi har ju haft en del guldkorn, som förgyllt medlemmarnas dygn.. tummenupp.gif
Jag är kanske naiv, men är övertygad om, att vi kan få tillbaka den goda stämningen. w00t.gif
Men jag tror att...Är man tveksam över något inlägg....Fråga vad skribenten menade.

SEN får man bli arg. yes.gif
Monaxe
CITAT (Motti @ 18-10-2013, 23:33) *

Det var faktiskt jag som startade den tråden motti, så jag vet mycket väl vad du pratar om. Stämningen som var då kan man mycket väl få tillbaka, det beror på oss. Här är länken till den tråden jag tror du menar.

länk
Motti
Måste säga att jag har svårt för att få den känslan här nu mer då jag alltid verkar få stå i försvarslinje ! få här har fått ta så mycket skit som jag .Igentligen är man ju dum i huvudet som ens bry sig om att va här confused.gif Men det finns guldkorn här fina människor som bara vill utbyta tankar och livserfarenheter antar att det är dom som får en att logga in igen . Sista var ju nu att jag skulle ha get mig på Silos ! löjligt och ett sätt att göra ner mig som person . Ni kan ju PM:a Silos och fråga henne själv .Helt klart så finns det människor här som vill ställa till oreda och bråk ,de lever ju på det !
pejori
CITAT (Motti @ 18-10-2013, 23:54) *
Måste säga att jag har svårt för att få den känslan här nu mer då jag alltid verkar få stå i försvarslinje ! få här har fått ta så mycket skit som jag .Igentligen är man ju dum i huvudet som ens bry sig om att va här confused.gif Men det finns guldkorn här fina människor som bara vill utbyta tankar och livserfarenheter antar att det är dom som får en att logga in igen . Sista var ju nu att jag skulle ha get mig på Silos ! löjligt och ett sätt att göra ner mig som person . Ni kan ju PM:a Silos och fråga henne själv .Helt klart så finns det människor här som vill ställa till oreda och bråk ,de lever ju på det !

Men hur menar du?
"Försvaret" har ju bara du smile.gif
Jag känner att du blir arg beroende på vem som svarar dig...???
Men jag har väl (mig veterligen )inte svarat dig otrevligt?
Men jag kan bli liiite irriterad på, att jag inte får svar alls.
Kan du förstå den irritationen Motti? wub.gif
*Stintan*
För mig är det obegripligt hur man ständigt kan sitta och skylla alla otrevligheter bara på andra. Måste vi inte alla tänka över hur vi beter oss på forumet? Lite självrannsakan vore väl på sin plats kan jag tycka om det ska kunna bli någon förändring.
silos
Ja,det missförstås inlägg här,speciellt mina "flummiga trådar"

Det tycks vara att endast korrekta svar accepteras och annorlunda människor accepteras inte!
Och det förkommer INTE enligt några mobbningar här,utan endast offer!

Den uppfattning har jag i alla fall fått.Det förkommer svordomar och annat obehagligt av de "perfekta" medlemmar,(ingen nämn och ingen glömd)!

Jag tycks vara en av "flummare" och det har jag läst under det senaste dagarna eftersom mina trådar tycks bara betracktas som mer eller mindre "skit"! och ändå är det många som läser mina trådar (tusentals"

Jag menar inte att det allvarliga trådarna inte skulle få finnas här!
Monaxe
CITAT (pejori @ 16-10-2013, 14:35) *
tummenupp.gif

Även om man tycker att ett inlägg i en tråd är fel eller konstig på annat sätt, så borde det väl inte vara så svårt att svara HÖVLIGT på det påståendet man avser?

Man behöver väl heller INTE anse att en fråga angående något som man sagt eller skrivit är lika med ett PÅHOPP?

Det räcker förmodligen att bara svara på frågan så är saken ur världen.
*Stintan*
CITAT (Monaxe @ 19-10-2013, 11:18) *
Även om man tycker att ett inlägg i en tråd är fel eller konstig på annat sätt, så borde det väl inte vara så svårt att svara HÖVLIGT på det påståendet man avser?

Man behöver väl heller INTE anse att en fråga angående något som man sagt eller skrivit är lika med ett PÅHOPP?

Det räcker förmodligen att bara svara på frågan så är saken ur världen.

Det mesta verkar kunna ses som påhopp om man ger sig sjutton på det...även hövliga inlägg och svar wacko.gif
pejori
Suck ja.
Kanske bäst att inte svara alls.
Då blir det definitivt inga påhopp. tummenupp.gif
Monaxe
CITAT (pejori @ 19-10-2013, 11:42) *
Suck ja.
Kanske bäst att inte svara alls.
Då blir det definitivt inga påhopp. tummenupp.gif

Det vore ju bedrövligt, det blir ett dött forum och det vill väl egentligen inte någon ha, eller?

Tycker att hela forumet just nu genomsyras av en känsla av snarstuckenhet, man reagerar på saker som man TROR sägs, inte på det som verkligen sägs.

Suck, ja du har kanske rätt Pejori, lika bra att inte svara alls.
*Stintan*
CITAT (Monaxe @ 19-10-2013, 11:45) *
Det vore ju bedrövligt, det blir ett dött forum och det vill väl egentligen inte någon ha, eller?

Tycker att hela forumet just nu genomsyras av en känsla av snarstuckenhet, man reagerar på saker som man TROR sägs, inte på det som verkligen sägs.

Suck, ja du har kanske rätt Pejori, lika bra att inte svara alls.

Ja det känns verkligen så men finns det någon medicin.....annat än att inte skriva något alls?
silos
CITAT (*Stintan* @ 19-10-2013, 12:11) *
Ja det känns verkligen så men finns det någon medicin.....annat än att inte skriva något alls?

Skriv och var glad så ordnar sig allt!
CillaM
Vad som krävs vid dumhet och okunskap är tystnad. Jag kommer i fortsättningen inte svara dessa personer som gång på gång visar sin okunnighet och dumhet, bara att ignorera dom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon