Full version: Vädertråden 2014
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27
Natur liv
Det har blivit varmare och snöandet har övergått i lätt regnande. Tur det, jag hann tvätta bilen innan morgondagens besiktning!
Uggi
Falköping: +4 grader vått och grått, fy tusan.
hattstugan

Enköping: - 3 med dimma och en vacker fullmåne
Gossen Ruda
Jag har en måne här också. Kan det vara samma?
hattstugan

Kanske, brukar du inte se den Ruda?
Gossen Ruda
Det var ett tag sen nu. biggrin.gif Väldigt disig luft nu men månen skiner igenom.
Gossen Ruda
Vaknar till regnets tassande på taket. Det var lite ovant att titta ut i går kväll. Det var markfrost med mycket rimfrost och så sken månen på det. Såg nästan ut som ett lätt snötäcke.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 07-12-2014, 08:03) *
Vaknar till regnets tassande på taket. Det var lite ovant att titta ut i går kväll. Det var markfrost med mycket rimfrost och så sken månen på det. Såg nästan ut som ett lätt snötäcke.
Precis vad jag tänkte när jag gick och la mig vid 12-tiden, det såg ut som snö. Ett par timmar senare när jag vaknade till var det plötsligt kolsvart och regnade.
Gossen Ruda
Livet är fullt av besvikelser. Tyvärr verkar hela Västerhavet vara fullt med regnskurar ända ut på Nordsjön. Alla på väg hitåt.
Gossen Ruda
Dagsregn, hur kul är det på en skala mellan 0 och 0? 26 mm hittills, man får väl vara glad för att det inte är snö.
hattstugan

Enköping: + 0,6 och ovanligt ljus
Gossen Ruda
Igår dagsregn, idag verkar det bli dagssol. ca 5 grader.
Gossen Ruda
Vädret i veckan ser ut att bli omväxande. Regn, snö och blåst på onsdag och ännu värre på fredag. Bättre emellan.
hattstugan

Enköping: Efter en klar natt har det nu mulnat igen och är + 1,5
Gossen Ruda
Här är det en strålande morgon.
Gossen Ruda
Ovädret har nått norska västkusten.
Uggi
Falköping: Mycket hårda vindar över Skaraborg men inte mycket till nederbörd.
Gossen Ruda
Jag har fått 20 mm men SMHI har fått lite mer här. Men det har blåst. I natt hade Vinga storm 25 i medelvind med orkanbyar 32. Min soptunna hade vält trots att den är tjudrad.
Huggorm
Visst blåser det lite men det är inte så farligt, vi har knappast haft stormbyar här uppe
hattstugan

Enköping: +3,5 sol och blåst
gunsta
En mellandag - ljusgrått på himlen och ganska milt, några plusgrader, lite vind ... ganska skönt, östra Svealand.
hattstugan

Enköping: - 1,5 och ett tunt snötäcke! Ser ut som det kan bli en klar dag med svag vind
Uggi
Falköping: +1 grad lite lätt snöblandat regn och vi har fått några cm snö.
gunsta
Ljus och vacker dag - lite snö kom i natt och den har frusit så det är 'glaserat' ute. Ingen storm i natt i vart fall - östra Svealand.
Natur liv
Snö!!! Om än bara litegrann. Vackert ljust i alla fall.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag ser blå himmel, det är så underbart
hattstugan

Enköping: -1 och stjärnklart
hattstugan

Enköping: - 1,5 och soligt
gunsta
Vackert väder - någon minusgrad - lite lite vitt ute - östra Svealand
hattstugan

Enköping: + 3,5 och mörkt
Gossen Ruda
Regn och blåst.
hattstugan

Enköping: - 1 och klart
hattstugan

Enköping: -6 och ngr cm snö
hattstugan

Enköping: + 2,5 och mulet! Kom nån cm snö idag igen!
Eva i Skåne
+7, grått och regnskurar
Natur liv
+-0 och isiga grusvägar. Bara lite snö på gräset.
hattstugan

Enköping: - 1 och klar med lite vindar
Uggi
Lika blött och grått som vanligt.
Natur liv
Frostigt och soligt. Om det vore mer snö skulle det vara ett riktigt fint vinterväder.
Uggi
CITAT (Natur liv @ 20-12-2014, 09:59) *
Frostigt och soligt. Om det vore mer snö skulle det vara ett riktigt fint vinterväder.

Vad härligt. tummenupp.gif
Gossen Ruda
Lite vitt på marken faktiskt. Synd bara att det är hagel...
Gossen Ruda
Det börjar ljusna. Luften är ren och klar, inte ett moln på himlen. Marken är vit av lite hagel och rimfrost. 1 minus.
hattstugan

Enköping: Efter en solig och fin men kylig dag börjar det nu mulna i väster!
Gossen Ruda
Jag fick aldrig en skymt av solen, innan den gick upp täcktes himlen av slöjmoln. Vid ett-tiden började det regna.
Gossen Ruda
Regn på julafton också, och sen skall det frysa på och bli glatt och trevligt.
hattstugan

Enköping: - 2,5 och ett lätt snöfall men vinden friskar i nu
Gossen Ruda
Hux flux så tog graderna slut. Termometrarna är lite oense men runt nollan är det. Något fint flygande i luften också.
Huggorm
-7,3. Inget regn i dag 000.gif
Eva i Skåne
Rena hånet efter julaftonens regn, men idag vaknade vi och ser ett tunt vitt snötäcke ute. Supergrått och strax under noll.
Anki på Öland
-3 och strålande sol - men tyvärr hårda nordanvindar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon