Full version: Vädertråden 2014
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27
hattstugan

Enköping: En underbar sommarkväll utan regn eller hårda kalla vindar
hattstugan

Enköping: + 15 och växlande moln och just ingen vind än
Eva i Skåne
18 grader, men mulet. Jag som fått för mig att det skulle bli sol idag också...
malcolm
+18°C, friska vindar fast inte kallt strax söder om Sthlm.
hattstugan

Enköping: + 21 och mer sol än moln och endast svag vind
hattstugan

Enköping: En lätt molnslöja och sydöstlig vind och en föraning om en varm dag!
gunsta
Ganska varmt i morse - men nu mulet och trist väder sad.gif
Anki på Öland
Lite soldis och 25 grader smile.gif
hattstugan

Enköping: + 23 och kvavt, soldis och lite vind
malcolm
+23°C, strålande sol strax söder om Sthlm.
hattstugan

Enköping: + 23,3 och sol och sydlig vind
Alexander-VG-zon3
Varit kraftig åska från och till hela dagen fuktigt och kvavt i luften och runt 27-29 grader i skuggan och sol (soldis). Nu skyfall och 21 grader
Eva i Skåne
mulet, regnskurar och åska, kvavt, 19 grader nu
hattstugan

Enköping: + 17 och sol
Eva i Skåne
20 grader, mulet, klibbigt
Eva i Skåne
Solen kom och det har varit en riktigt varm dag men också mycket blåsigt
Gossen Ruda
Vidrigt varmt. Det kom ett åskväder förbi och regnet svalkade men sen kom värmen tillbaka.
Alexander-VG-zon3
Varit en sydlig bris idag men den har inte hjälpt så mycket när det är tropisk väder på 28-30 grader och hög fuktighet så det dryper. Hade varit skönt med åska och regn idag men inget kom.
malcolm
+24°, strålande sol strax söder om Sthlm.
Eva i Skåne
CITAT (malcolm @ 09-07-2014, 09:18) *
+24°, strålande sol strax söder om Sthlm.

Samma här i Skåne. Här blåser det ganska mycket, vilket är en välgärning när temperaturen är så hög
Jag tror jag hörde en regnskur i natt
Gossen Ruda
Vidrigt varmt, 28-29 grader inomhus. Inte mycket idé att vädra dock, det är 29-30 utomhus. I skuggan. I morgon åker jag till sommarstugan.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 09-07-2014, 15:26) *
Vidrigt varmt, 28-29 grader inomhus. Inte mycket idé att vädra dock, det är 29-30 utomhus. I skuggan. I morgon åker jag till sommarstugan.
Bättre än här i alla fall, jag har 32,1 inne och 30,8 ute. Lite väl varmt men ändå godtagbart
Monarda
Fruktansvärt varmt idag, har inte vågat titta på termometern. Jag blir helt utslagen av sådan här värme, nu fram emot kvällningen är det dock behagligt.
kerstin z5-6
Helt underbart med + 30 o mer i 4 dagar nu-äntligen kan jag röra mej normalt utomhus.
Bada och sola och bara ha det gott smile.gif
Eva i Skåne
Vidrigt varmt har det varit här också, men tack och lov att det blåst. Nu har vinden avtagit och jag oroar mig för hur varmt det ska bli imorgon
hattstugan

Enköping: + 15,1 och soligt
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Eva i Skåne @ 09-07-2014, 22:53) *
Vidrigt varmt har det varit här också, men tack och lov att det blåst. Nu har vinden avtagit och jag oroar mig för hur varmt det ska bli imorgon

Samma här, man kan bara gömma sig på nåt skuggigt ställe. Gillar ju sol och värme men tål inte när det blir så omänskligt. Lagom finns väl inte längre.....
Fjortispower
CITAT (kerstin z5-6 @ 09-07-2014, 20:50) *
Helt underbart med + 30 o mer i 4 dagar nu-äntligen kan jag röra mej normalt utomhus.
Bada och sola och bara ha det gott smile.gif

tummenupp.gif

Älskar det nuvarande vädret mao! Dock har det inte åskat ännu i Stockholm, så det vore skönt om det gjorde det någon gång...
Natur liv
Puh! Nu måste termometern ha passerat +30 grader, kanske ska man kalla det 30+. Tur att jag grävde på morgonen, när det inte var mer än +25, så nu kan jag slappa i trädgårdssängen med en god bok framför näsan. Smultronschersminen, bredvid sängen, blommar för fullt och smultrondoften blir verkligen tydlig i den här värmen.

Prognosen talar om regn på söndag, men då har jag säkert läst ut boken, så det är inga problem.
Huggorm
Önskar jag kunde sitta ute i skuggan och läsa men bromsarna äter upp mig. Det verkar i alla fall som om det skall bli lite svalare framöver nu
hattstugan

Enköping: + 24 och soligt med svag vind
hattstugan

Enköping: + 15 och sol
Eva i Skåne
18 grader, sol och blå himmel
Lund
hattstugan

Enköping: + 18 och blåsigt, inte så vansinnigt varmt som igår
Eva i Skåne
15 grader och sol
hattstugan

Enköping: 21 i skuggan , växlande moln och lite vindar! Behagligt väder!!
hattstugan

Enköping: + 16 och vindstilla med några grå moln vid horizonten
Eva i Skåne
17 grader nu. 38mm regn sedan igår kväll. Uppehåll nu, men det hänger i luften än...
hattstugan

Enköping: + 18 och svag vind! Lite moln men det utlovade regnet har inte kommit!
Eva i Skåne
En vacker morgon var det, men nu har det mulnat på
gunsta
Strålande sol och varmt - tyvärr inget regn sad.gif - regndans??? - 1 mil öster om Uppsala.
Eva i Skåne
CITAT (gunsta @ 14-07-2014, 09:23) *
Strålande sol och varmt - tyvärr inget regn sad.gif - regndans??? - 1 mil öster om Uppsala.

Be att nån filmar i så fall biggrin.gif
hattstugan

Enköping: + 20 och växlande moln och lite vindbyar
hattstugan

Enköping: + 18,1 och helmulet, kom 1 mm regn i natt!!
Anki på Öland
24 grader och solsken smile.gif
hattstugan

Enköping: + 15,5 och halvklart och svag vind
Uggi
Falköping: 17 grader och halvklart samt en rätt kraftig vind.
Natur liv
Solen är tillbaka! Regnet har slagit ned lite blommor, men nu är det lugnt på väderfronten.
hattstugan

Enköping: + 22,1 i skuggan men en del molntussar visar sig
hanola
Strömstad: 21 grader, halvklart, svag vind
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon