Full version: OS 2014
Sidor: 1, 2, 3
Berith
Medaljerna bara ramlar in! bravo.gif

Idag hejjar jag på curlingtjejerna, ett guld där skulle sitta fint. tummenupp.gif Och självklart ett toppenbrons till killarna senare. Tyckte så synd om dom igår men ett brons i OS är inte fy skam det heller. Hejja!
Uggi
CITAT (Berith @ 20-02-2014, 07:29) *
Medaljerna bara ramlar in! bravo.gif

Idag hejjar jag på curlingtjejerna, ett guld där skulle sitta fint. tummenupp.gif Och självklart ett toppenbrons till killarna senare. Tyckte så synd om dom igår men ett brons i OS är inte fy skam det heller. Hejja!

Jag håller med dig Berith. tummenupp.gif
theseraphim
Tänkte på sprinten och norskarna igen:) björgen o co åkte ju förbaskat bra och tog guldet lätt med...bra före medans herrarna såg ut som de hade kört Vasaloppet istället. De har ju samma skidor, skärning, valla osv som Northug och de andra herrarna så vi kan med det konstatera att de inte längre kan skylla på dålig valla, så går det om man kör stenhårt på Tour de Ski precis innan OS helt enkelt.
Jag glädjer mig åt att finnarna återigen börjat bli en starkt skidnation efter Lahti.
Sen att tex Franrike osv poppar upp är också jättekul så det inte bara handlar om typ tre länder i varje lopp.
malcolm
SVT sänder ju inte från OS men däremot har de en slags Sotji-studio för tävlingarna som jag upplever som mycket tröttsamt.
*Stintan*
Kan du inte titta på 3:an Malcolm? Där är det ju OS hela dagarna.
theseraphim
CITAT (malcolm @ 20-02-2014, 13:05) *
SVT sänder ju inte från OS men däremot har de en slags Sotji-studio för tävlingarna som jag upplever som mycket tröttsamt.

OS studion är väl det enda de får köra när de inte får vistas inom tävlingsområdet plus att de inte äger rättigheter till något filmat materiell(mycket stillbilder...)så de får väl bara ha något för sakens skull. Måste ju vara pest o pina för Pops och Co att köra på detta sätt.
Trampendal
Idag var det ju hockeyfinal mot Kanada.
Nicklas Bäckström blev avstängd för doping pga någon allergimedicin som han tydligen har ätit i åratal.
Lite underligt var det, men det klarnar väl framöver.

Niklas Kronwall uttalade sig om det hela och sa då bl a att det var tråkigt för att Bäckström är "en av våra stöttespelare".
Det tyckte jag var roligt och fyndigt. Tror dock att han inte själv begrep sin fyndighet. smile.gif
Berith
Och där var OS slut. Har väl inte tittat så mycket på många olika tävlingar, mest curlingen på 10 men utan ljud. Dom babblade så mycket tycker jag, när jag hellre ville höra hur spelarna resonerade. Säkert löjligt men det fick bli så. Har jag tittat på TV3 så har ljudet varit av där också, för säkerhets skull. rolleyes.gif

Jag tycker det har kommit till så många tävlingar inom skidåkningen, en massa skuttihoppibacken typ. Tycker dom drar ner det fantastiska med OS, många sliter ju i flera år för att kanske få delta och andra bara hamnar där känns det som. Löjligt med han som åkte med byxorna nere.

Kul iaf med stafettgulden och dom andra medaljerna till skidåkarna. I ishockey så förlorade väl Sverige guldet mer än vann silvret. Samma i damcurlingen känns det som, medan herrarna vann sitt brons.
tomas99
Ta bort Sveriges silver, och ge den till Finland, Spelaren borde stängas av i minst 2år.
Berith
Nu börjar snart Paralympics. Ska väl försöka hänga med lite i vad di svenske bidrar med. Om jag fattat rätt så sänder SVT lite därifrån - lite var ordet! - som sammanfattningar på kvällarna, och lite matcher och annat på tidiga mornar och förmiddagar?
Berith
Och där var Paralympics också över för den här gången. Såg på det lite så där i ögonvrån, borde väl egentligen vara lika givet att hänga med i dessa tävlingar som i dom stora. Det som förfärade mej var att dessa inte togs på riktigt lika stort allvar som stora OS. (Stora OS egentligen, vad ska man kalla det andra? Riktiga OS? Vanliga OS?)

Ett allvarligt exempel: Häromdan var det skidskytte med 12 tjejer, bl.a. en japanska. Efter att dom åkt bara en liten bit så ledde japanskan med flera minuter. Dom svenska kommentatorerna blev alldeles till sej och menade att hon måste åkt fel, antagligen hade hon genat någonstans och därför kunde leda med flera minuter. Alla andra låg ganska lika varandra i tid. Japanskan sköt också fullt varje gång och ledde alltså stort när hon nästan var framme i mål. Då kommer dom (dom=ansvariga på plats) på att det är inte japanskan som åkt fel utan dom andra tjejerna! Vad tror ni att dom gör då? Jo dom godtar dom andras felåkning och tvingar japanskan att köra en liten extra tur istället för att låta henne komma i mål som segrare. Va?? Efter den extrarundan som alltså skulle motsvara dom andras längre felåkning blir hon sjua istället för guldmedaljör. Stor skandal enligt mej. Hur sjutton kan man göra så? thumbdown.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi tittade på paraolympics för vi tycker dom är beundransvärda.
theseraphim
Tycker Paralympics är svårbedömt när tex en som amputerat en underarm tävlar mot de som amputerat båda benen och armarna. Nu vet jag inte om de ändrat det där med att de som har lätta psykiska handikapp får tävla mot amputerade, där det fuskades ordentligt ett tag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon