|
Eva i Skåne
29-05-2015, 15:35
Jo, den såg jag också
Aqvakul
24-06-2015, 08:48
Skickat följande PM till forumvärden:
Hej!
Vi hör aldrig av forumvärden eller någon annan administratör. Fast du är ju inne ibland, senast i förrgår. Våra moderatorer har avgått men de står fortfarande listade, liksom en del andra administratörer som inte finns kvar,. Ett litet livstecken hade inte skadat. Vad har ni tänkt er med forumet?
Hälsningar Anders
Eva i Skåne
24-06-2015, 09:35
Detta följer jag med intresse, men det blir väl som vanligt. Noll och intet
Elisabeth-Västkustkolonisten
24-06-2015, 09:55
Aqva om du får ett svar så måste du berätta det för oss men jag tror inte att det händer
Aqvakul
24-06-2015, 13:21
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 24-06-2015, 10:55)  Aqva om du får ett svar så måste du berätta det för oss men jag tror inte att det händer Absolut, men jag är lika pessimistisk som du...
Huggorm
24-06-2015, 13:55
De har uppenbarligen inte resurser för att ta hand om forumet och risken är att de stänger ner det istället om det blir för mycket tjat
Aqvakul
25-06-2015, 18:23
CITAT (Aqvakul @ 24-06-2015, 09:48)  Skickat följande PM till forumvärden:
Hej!
Vi hör aldrig av forumvärden eller någon annan administratör. Fast du är ju inne ibland, senast i förrgår. Våra moderatorer har avgått men de står fortfarande listade, liksom en del andra administratörer som inte finns kvar,. Ett litet livstecken hade inte skadat. Vad har ni tänkt er med forumet?
Hälsningar Anders Fick idag följande svar: "hej vi ber om ursäkt att forumet inte är uppdaterat. vi har för tillfället inga forumvärdar och vi på kundtjänst har inte alltid tid och kolla forumet. jag försöker hjälpa de som vill ta bort inlägg så gott jag kan. Med Vänlig Hälsning Kundtjänst Odla.nu"
*Stintan*
25-06-2015, 18:30
Ja det var ju upplysande
Aqvakul
25-06-2015, 18:50
CITAT (*Stintan* @ 25-06-2015, 19:30)  Ja det var ju upplysande  extremt!
Christa
26-06-2015, 06:52
Ett effektivt sätt att ta död på ett forum är också att säga att deltagarna diskuterar på fel sätt och sedan inte svara när personen frågar vad som är rätt sätt. Den typen av påhopp har jag bara råkat ut för i detta forum. På andra ställen diskuterar man sakfrågor ur olika infallsvinklar och ser diskussionen just som ett sätt att belysa en sakfråga ur olika perspektiv. Hur skulle det se ut om t ex forskare inte skulle ifrågasätta en teori? Då skulle vi aldrig komma framåt och även forskare kan missta sig. Titta bara på hur det gick med enstegsmetoden för putsade fasader.
"En typisk Christa-tråd!
1. Du ställer frågor om något som bekymrar dig just nu. 2. Många försöker hjälpa till. 3. Du ifrågasätter alla svar. 4. Alla känner sig lite misslyckade."
Skrivet av Aqvakul
Aqvakul
26-06-2015, 07:29
CITAT (Christa @ 26-06-2015, 07:52)  Ett effektivt sätt att ta död på ett forum är också att säga att deltagarna diskuterar på fel sätt och sedan inte svara när personen frågar vad som är rätt sätt. Den typen av påhopp har jag bara råkat ut för i detta forum. På andra ställen diskuterar man sakfrågor ur olika infallsvinklar och ser diskussionen just som ett sätt att belysa en sakfråga ur olika perspektiv. Hur skulle det se ut om t ex forskare inte skulle ifrågasätta en teori? Då skulle vi aldrig komma framåt och även forskare kan missta sig. Titta bara på hur det gick med enstegsmetoden för putsade fasader.
"En typisk Christa-tråd!
1. Du ställer frågor om något som bekymrar dig just nu. 2. Många försöker hjälpa till. 3. Du ifrågasätter alla svar. 4. Alla känner sig lite misslyckade."
Skrivet av Aqvakul Det var absolut inte menat som ett påhopp, bara uttryck för en återkommande frustration....
Christa
26-06-2015, 11:11
CITAT (Aqvakul @ 26-06-2015, 08:29)  Det var absolut inte menat som ett påhopp, bara uttryck för en återkommande frustration.... Men om du tycker att jag gör fel då måste du väl ha en åsikt om vad som är rätt? Att säga att någon gör fel utan att vilja berätta vad man tycker är rätt är inte snällt.
Aqvakul
26-06-2015, 13:31
CITAT (Christa @ 26-06-2015, 12:11)  Men om du tycker att jag gör fel då måste du väl ha en åsikt om vad som är rätt? Att säga att någon gör fel utan att vilja berätta vad man tycker är rätt är inte snällt. Christa! Du har fått en massa feed-back på dina trådar. Ofta brukar det ju sluta med att du aldrig blir nöjd, därför att du inte tycker att alla aspekter är fullständigt utredda. Jag har flera gånger lite försilktigt försökt påpeka att man sällan kan hitta den helt optimala lösningen, men att man ändå får gå vidare och ta ett beslut. Personligen tycker jag att du tar väldigt mycket energi utan att ge något igen. Det är min åsikt, som du väl kan reflektera lite över innan du avfärdar den helt. Ha en bra dag! Anders
Christa
26-06-2015, 15:28
CITAT (Aqvakul @ 26-06-2015, 14:31)  Christa! Du har fått en massa feed-back på dina trådar. Ofta brukar det ju sluta med att du aldrig blir nöjd, därför att du inte tycker att alla aspekter är fullständigt utredda. Jag har flera gånger lite försilktigt försökt påpeka att man sällan kan hitta den helt optimala lösningen, men att man ändå får gå vidare och ta ett beslut. Personligen tycker jag att du tar väldigt mycket energi utan att ge något igen. Det är min åsikt, som du väl kan reflektera lite över innan du avfärdar den helt. Ha en bra dag! Anders Har du verkligen läst hela tråden? Vad är det du tycker jag skall göra? Min fråga i tråden var om någon visste hur man blir av med damm i en avfuktare. Sedan började folk babbla om att man inte behöver någon avfuktare men det är ju mitt beslut och det var inte det frågan gällde. När jag insåg att ingen visste svaret på min fråga så ställde jag en allmän teknisk fråga som inte specifikt gäller vårt hus. Det kom inga direkta svar på den frågan heller men det kom en del förslag om att vi skulle höja temperaturen istället för att avfukta. Jag trivs inte med högre temperatur än vi har så det innebär en stor olägenhet för mig att höja temperaturen. Det kom förslag om att vädra och när jag frågade på vilket sätt så kom det spydiga kommentarer om att det vet väl alla hur man vädrar. Om man skall öka ventilationen i ett hus så är det inte så lätt som att låta fönstren stå öppna mitt i vintern. Man bör anlita en ventilationskonsult för att verkligen ta hål på rätt ställen och sätt in mekanisk ventilation osv. Dessutom gällde som sagt inte den frågan specifikt vårt hus. Vi avfuktar mycket hellre än att sätt in mekanisk ventillation och att låta fönstren stå öppna skulle ta död på krukväxterna och vägbruset skulle höras in plus en del andra nackdelar. Vad i hela friden är det du menar att man skall göra när man diskuterar en fråga och hur kommer det sig att man kan vara nedlåtande mot frågeställaren i tråden utan att göra fel medan frågeställaren anses göra fel bara för att hen inte säger tack för upplysningen om allt. Hur menar du då att man skall göra när man får olika svar på samma fråga? Var nu riktigt konkret Aqvkul för nu är jag riktigt förbannad.
Bengalow
26-06-2015, 15:36
Hur är rubriken på denna tråd, Christa?" Hur man tar död på ett forum", så är det att skriva om saker som inte skall behandlas i denna tråd. Hur illa du än mår...Håll dig till ämnet! Om du har dammsugare som ryker, eller damm i avfuktare, så borde ditt första steg vara, att gå tillbaka till leverantören och klaga. Vi försöker ge dig råd, men "vi" duger inte som rådgivare. Varför då fråga "oss"?
CITAT (Bengalow @ 26-06-2015, 16:36)  Hur är rubriken på denna tråd, Christa?" Hur man tar död på ett forum", så är det att skriva om saker som inte skall behandlas i denna tråd. Hur illa du än mår...Håll dig till ämnet! Om du har dammsugare som ryker, eller damm i avfuktare, så borde ditt första steg vara, att gå tillbaka till leverantören och klaga. Vi försöker ge dig råd, men "vi" duger inte som rådgivare. Varför då fråga "oss"? Halleluja
Gossen Ruda
26-06-2015, 19:18
Håller med, skriv i rätt tråd så skall du få svar från mig.
CITAT (Aqvakul @ 26-06-2015, 14:31)  Christa! Du har fått en massa feed-back på dina trådar. Ofta brukar det ju sluta med att du aldrig blir nöjd, därför att du inte tycker att alla aspekter är fullständigt utredda. Jag har flera gånger lite försilktigt försökt påpeka att man sällan kan hitta den helt optimala lösningen, men att man ändå får gå vidare och ta ett beslut. Personligen tycker jag att du tar väldigt mycket energi utan att ge något igen. Det är min åsikt, som du väl kan reflektera lite över innan du avfärdar den helt. Ha en bra dag! Anders Kommer osökt att tänka på Gösta Ekman. https://www.youtube.com/watch?v=qRme1X2O400
Ja det är väll inget att bli förvånad över ?när mobbing tillåts och man får köra över alla dom som inte tycker som alla andra .Vet i fan hur jag ens kom in här igen efter all ´skit jag fick ta .Jo nu minns jag  jag gick in här för att få tips om mina Gurkplantor om jag skulle beskära sidoskotten .Och all sin da så råkade jag hamna här igen
När jag nu tittar in här så är det ta mig sjutton otroligt att se att "Stinta "fortfarande får härja vilt med sina spydigheter och låga kommentarer !Trodde faktiskt att hon var bortsuddad från detta forum .Ja jag hade hoppats det i alla fall .Tror sjutton att det inte blir så många nya medlemar här så länge hon får hållas .
Aqvakul
14-07-2015, 07:42
Personangrepp är ett effektivt sätt att ta död på ett forum...
Anki på Öland
14-07-2015, 14:02
CITAT (Aqvakul @ 14-07-2015, 08:42)  Personangrepp är ett effektivt sätt att ta död på ett forum... Precis vad jag tänkte också!Det är väl där skon har klämt väldigt länge - somliga kan inte skriva något utan att försöka klämma åt någon annan för att den tycker olika
tomas99
27-07-2015, 08:32
CITAT (Aqvakul @ 14-07-2015, 08:42)  Personangrepp är ett effektivt sätt att ta död på ett forum... Håller helt med, och Stintan fortsätter trots att man säjer till henne, att man inte vill bli jagad på forumet, synd att ingen slängde ut henne när det fanns tid, nu är det ju för sent, dom flesta vettiga personerna är ju iväg skrämda här ifrån.
Javisst finns det en del människor här som bara vill bråka och är tydligt ointresserade av odling, men det stora problemet är att Odla.nu själva är helt ointresserade av forumet. Ägarna är tydligen bara intresserade av försäljning. Att ha moderatorer som inte är anställda på Odla är helt poänglöst "ta inte illa upp Huggorm du är en klippa".
27-07-2015, 16:43
CITAT (fvd @ 27-07-2015, 09:40)  Javisst finns det en del människor här som bara vill bråka och är tydligt ointresserade av odling, men det stora problemet är att Odla.nu själva är helt ointresserade av forumet. Ägarna är tydligen bara intresserade av försäljning. Att ha moderatorer som inte är anställda på Odla är helt poänglöst "ta inte illa upp Huggorm du är en klippa". Men fvd småprat är inte odling utan prat om allt möjligt. Visst det finns några som alltid måste ha en hackkykling. Jag har det också varit för några...... Men om någon skriver något som jag vill svara på och har en annan uppfattning om så får man väl skriver namnet på den man vill svara eller hur? Men då heter det att det är personangrepp. Då vet man ju inte hur man skall göra? För många år sedan var jag aktiv mycket men nu är det inte roligt längre Elisabeth
Gossen Ruda
27-07-2015, 17:19
Till och med gamla 99:an har vaknat. Det var inte igår.
*Stintan*
27-07-2015, 18:14
Snacka om att kasta sten i glashus!
27-07-2015, 19:32
Gossen vem är nu 99:an....
Gossen Ruda
27-07-2015, 20:16
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-07-2015, 20:32)  Gossen vem är nu 99:an.... tomas99 givetvis. Han brukar dyka upp när det finns den minsta tillstymmelse till bråk och klaga på att han blir påhoppad mm.
CITAT (Motti @ 14-07-2015, 01:40)  När jag nu tittar in här så är det ta mig sjutton otroligt att se att "Stinta "fortfarande får härja vilt med sina spydigheter och låga kommentarer !Trodde faktiskt att hon var bortsuddad från detta forum .Ja jag hade hoppats det i alla fall .Tror sjutton att det inte blir så många nya medlemar här så länge hon får hållas . Personligt påhopp eller inte, men Stintans små vassa elakheter som väldigt sällan har med sakfrågorna i sig att göra har förstört mycket faktiskt. Om inte tagit död på forumet så har dock hennes bittra elakheter dödat många trådar som skulle kunnat bli verkligt intressanta och givande diskussioner. Gita
*Stintan*
28-07-2015, 21:18
Somliga skribenter tycks helt sakna självinsikt men ös på för tusan nu när det är fritt fram. Jag kunde inte bry mig mindre om vad ett fåtal ruttna inskränkta människor häver ur sig. Det säger faktiskt mer om er än om mig.
Samma skit än här ,mobbare och bessewisrar !tror sjutton att ingen vill va med här när vissa får styra och ställa .Ser att Stintan spyr galla fortfarande plus en del andra.Ett år sedan jag var här och inget har förbättrats alls .Skönt att slippa det här .
Anki på Öland
29-07-2015, 07:36
CITAT (Motti @ 14-07-2015, 01:40)  När jag nu tittar in här så är det ta mig sjutton otroligt att se att "Stinta "fortfarande får härja vilt med sina spydigheter och låga kommentarer !Trodde faktiskt att hon var bortsuddad från detta forum .Ja jag hade hoppats det i alla fall .Tror sjutton att det inte blir så många nya medlemar här så länge hon får hållas . CITAT (Motti @ 29-07-2015, 02:03)  Samma skit än här ,mobbare och bessewisrar !tror sjutton att ingen vill va med här när vissa får styra och ställa .Ser att Stintan spyr galla fortfarande plus en del andra.Ett år sedan jag var här och inget har förbättrats alls .Skönt att slippa det här . Ta't en gång till nästa vecka också så kanske det blir sant....
Gossen Ruda
29-07-2015, 08:29
Det är lite lustigt att det är mest personer som brett ut sig och babblat om allt och inget och varit nästan ostoppbara som klagar på att några kommentarer och nålstick som fått dem att lämna forumet. Inte för gott, det går bra att återvända för att klaga. Som de flesta vet så krävs det två att dansa tango, klagarna har inte varit oskyldiga. När påflugenhetsspärren försvunnit, ibland med alkoholens hjälp, är det lätt att övriga forummedlemmar tröttnar och försöker få stopp på svadan.
Anki på Öland
29-07-2015, 14:16
CITAT (Gossen Ruda @ 29-07-2015, 09:29)  Det är lite lustigt att det är mest personer som brett ut sig och babblat om allt och inget och varit nästan ostoppbara som klagar på att några kommentarer och nålstick som fått dem att lämna forumet. Inte för gott, det går bra att återvända för att klaga. Som de flesta vet så krävs det två att dansa tango, klagarna har inte varit oskyldiga. När påflugenhetsspärren försvunnit, ibland med alkoholens hjälp, är det lätt att övriga forummedlemmar tröttnar och försöker få stopp på svadan.
Hur kan vi göra att forumet blir levande igen, har ni några förslag?
tomas99
31-07-2015, 07:36
CITAT (silos @ 29-07-2015, 16:37)  Hur kan vi göra att forumet blir levande igen, har ni några förslag? Mitt förslag är att jag blir Admin här, jag vet vilka mobbarna är eftersom jag har varit utsatt för dom i åratal,jag skulle slänga ut dom från forumet alla utom ev en, som har tourette syndrom.
Krolliljan
31-07-2015, 07:49
CITAT (silos @ 29-07-2015, 16:37)  Hur kan vi göra att forumet blir levande igen, har ni några förslag? Öppna upp en massa trädgårdstrådar.
CITAT (tomas99 @ 31-07-2015, 08:36)  Mitt förslag är att jag blir Admin här, jag vet vilka mobbarna är eftersom jag har varit utsatt för dom i åratal,jag skulle slänga ut dom från forumet alla utom ev en, som har tourette syndrom. Admin bör komma utifrån! CITAT (Krolliljan @ 31-07-2015, 08:49)  Öppna upp en massa trädgårdstrådar.  Ja och berättelser hur odlaister har det i sina trädgårdar,kolonilotter,på balkongen etc... Inne på FB har jag en vän som berättar om livet ned hundarna på landet,härlig läsning!
Bengalow
31-07-2015, 14:25
CITAT (tomas99 @ 31-07-2015, 08:36)  Mitt förslag är att jag blir Admin här, jag vet vilka mobbarna är eftersom jag har varit utsatt för dom i åratal,jag skulle slänga ut dom från forumet alla utom ev en, som har tourette syndrom. Ja du, tomas99! Det hade säkert blivit bra, så mycket som du vet och har kunskap om! Vem har du träffat, som har Tourettes syndrom? Du lär knappast veta det utan att ha sett personen...eller har du sett dig själv i spegeln?
CITAT (Bengalow @ 31-07-2015, 15:25)  Ja du, tomas99! Det hade säkert blivit bra, så mycket som du vet och har kunskap om! Vem har du träffat, som har Tourettes syndrom? Du lär knappast veta det utan att ha sett personen...eller har du sett dig själv i spegeln? Du Bengalow är verkligen en hejare på att ge små tjuvnyp till medlemmar här👎👎👎
Huggorm
31-07-2015, 18:44
CITAT (Bengalow @ 31-07-2015, 15:25)  Ja du, tomas99! Det hade säkert blivit bra, så mycket som du vet och har kunskap om! Vem har du träffat, som har Tourettes syndrom? Du lär knappast veta det utan att ha sett personen...eller har du sett dig själv i spegeln? Man kan bara gissa vem han syftar på, han kommer nog aldrig berätta.
Gossen Ruda
31-07-2015, 20:38
Ett synnerligen lågt inlägg med att syfta på neurologiska störningar men typiskt för individen ifråga. Min bror har Tourettes så jag vet vad det innebär.
tomas99
03-08-2015, 12:10
CITAT (Huggorm @ 31-07-2015, 19:44)  Man kan bara gissa vem han syftar på, han kommer nog aldrig berätta. Nej jag kommer inte att berätta det, det är ju inte brukligt att man talar om vilka enskilda sjukdomar som enskilda medlemmar har på ett forum, varför skall jag då göra det? du borde veta bättre. CITAT (Huggorm @ 31-07-2015, 19:44)  Man kan bara gissa vem han syftar på, han kommer nog aldrig berätta. Nej jag kommer inte att berätta det, det är ju inte brukligt att man talar om vilka enskilda sjukdomar som enskilda medlemmar har på ett forum, varför skall jag då göra det? du borde veta bättre.
Bengalow
03-08-2015, 13:08
Eftersom Tourettes syndrom i stort bedöms efter en persons rörelsemönster och reaktioner, så 1) Du har träffat personen eller 2) det är dig själv du beskriver. Syndromet betyder knappast något i ett forum som detta, om inte överambitionen tar överhand, och leder till försök att "krossa motståndet". Då blir det olidligt att diskutera för andra.
*Stintan*
03-08-2015, 13:25
Finns nog ingen här som kan diagnostisera sjukdomar hos andra än sig själv.
tomas99
03-08-2015, 13:47
CITAT (Bengalow @ 03-08-2015, 14:08)  Eftersom Tourettes syndrom i stort bedöms efter en persons rörelsemönster och reaktioner, så 1) Du har träffat personen eller 2) det är dig själv du beskriver. Syndromet betyder knappast något i ett forum som detta, om inte överambitionen tar överhand, och leder till försök att "krossa motståndet". Då blir det olidligt att diskutera för andra. Jag har inget behov att redogöra för dej, ang hur jag vet att den person har tourettes syndrom eller någon annan sjukdom, varför skulle jag ha det?
Bengalow
03-08-2015, 14:06
Därför att du har påstått det utan att nämna hur du kommit fram till det. Med andra ord: skitprat och sladder. Att kasta sten i glashus kostar, åtminstone på din trovärdighet
Trampendal
03-08-2015, 23:48
CITAT (tomas99 @ 03-08-2015, 14:47)  Jag har inget behov att redogöra för dej, ang hur jag vet att den person har tourettes syndrom eller någon annan sjukdom, varför skulle jag ha det? För övrigt är tourettes syndrom ingen sjukdom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|