Elisabeth-Västkustkolonisten
16-01-2017, 10:28
Om domstolen skulle döma lite mera rättvist så vore det inte meningslöst. Flera killar som våldför sig på en kvinna visar ingen männskligt beteende.
Skall vi behöva låsa in våra kvinnor, döttrar eller barnbarn för att man låtar dessa uslingar springa fritt?
Gossen Ruda
16-01-2017, 15:05
Jag hoppas du inte tror att jag på något sätt försvarar våldtäkter men att döma någon för detta är svårt ibland. Ord står mot ord och finns det ingen annan bevisning så är det oftast kört. Som det står i lagboken: "Ställt utom allt tvivel". Även om en åklagare tror på bevisningen händer det att åtalet ogillas, och om nu inte ens åklagaren anser sig ha bevisning nog...
Mjärden
16-01-2017, 17:20
De har varit på plats, hon har blivit våldtagen, de är utpekade, vad krävs mer för att ett mål skall tas upp. Jag trodde att lagstiftningen skärpt, så att om man skyller på varandra så döms alla.
Jag tycker att om inte de här döms, då är det fel på lagen och den måste ändras i så fall.
Det är svårt undgå att man tagit särskild hänsyn till deras ursprung, men det finns inga förmildrande omständigheter i det här fallet
Gossen Ruda
16-01-2017, 18:22
Aha, så du har alltså läst polisutredningen? Eller bara litar på media?
Mjärden
18-01-2017, 23:35
Sen kan man ägna samhällets och polisens resurser till "skitmål" Ex. Tre killar var på väg hem efter en fest och kom på iden "först upp vinner" i torgets julgran. Visst de körde sitt race och en av killarna vann. Givetvis var det någon som inte gillade det och kallade på polisen och de åkte på ersättning på 21000 kr varav 14000 kr för hyra av en lift för att laga toppstjärnan egentligen onödigt, då det kunde ha skett efter att granen tagits ner, men de ville väl att det skulle svida i skinnet på killarna. Som om inte detta var nog utan de skall ställas inför rätta för sitt tilltag, trots att de ångrat sig och bett om ursäkt.
Tycker att det finns viktigare saker att ta upp i brottsmål än en sån här sak.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.