|
Full version: Definitioner
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
gammelnalle
23-07-2004, 05:16
Du e la för GOOOOO Berith!!! som tänker på en gammal nalle, men du vet hur det gamla ordspåket lyder: BRA SÅS REDER SIG SJÄLV men visst är jag glad, och hade vi varit i Finland så hade det varit lätt att bli KAXI....... Den mest kända måsarten måste väl ha varit Wolfgang Amadeus ???
 En gör så gôtt en kan.... Kan du den här då? Vilken handel är mest uppskattad av oss kvinnor?
lena:-)
23-07-2004, 07:31
..kan det va hårtork ? för inte är det väl elvisp .....eller cyklar jag i motvind alldeles ? förresten så skiner solen här nu
Uj uj uj... Nää, inget sånt - mer åt det fräcka hållet. Och nu har jag redan ångrat att jag skrev inlägget, för inte sjutton vågar jag skriva det rätta svaret. Går kanske tillbaks och ändrar mitt inlägg så frågan passar dina svar...
gammelnalle
23-07-2004, 17:39
Farligt att egga oss så.... nu MÅSTE vi ju få reda på svaret....
Fast jag tror inte DU kan vara SÅ ekivok... fast en måste ju gissa... stussen men lenasch svar var inte alls dumt...
Eva i Skåne
23-07-2004, 19:52
Måste bara få kommentera gammelnalles gissning. Bakdelen på en man brukar vara bland det första jag kollar in  . Sen... om man får göra annat än titta, är det kanske inte samma del som är viktigast
*Laika*
23-07-2004, 20:11
Kan det möjligtvis vara herr P nisse? Det är vällan den mest uppskattade, eller är det överskattade?  mvh. Laika
*Felix matte*
23-07-2004, 20:36
Vilken handel är mest uppskattad av oss kvinnor? Trodde jag var TEKO-handeln... speciellt då det är REA Handel...och fräck därtill... Näää... Jo kanske... Ögonen
Tack tjejer för att ni tog över där!  Joo nog är det vissa kroppsdelar som är trevligare än andra...
*Felix matte*
23-07-2004, 21:11
CITAT (Berith @ 23-07-2004, 21:42) Joo nog är det vissa kroppsdelar som är trevligare än andra... -_- Kan jag hålla med om T.ex Händerna kan ju vara jättetrevliga
gammelnalle
24-07-2004, 06:04
CITAT (Berith @ 23-07-2004, 21:42) Tack tjejer för att ni tog över där!  Joo nog är det vissa kroppsdelar som är trevligare än andra... -_- men hallå där.... Berith.... SÅ lätt kommer du inte undan.... JAG vill veta ditt svar.... nu finns det så mycket att välja på.... men om jag får en gissning till: Mannens LÄPPAR, de har i allafall den fördelen att de KAN VARA TYSTA!!!!!! till skillnad.... åså över till nåt helt annat.... AVSTÅNDET TILL MÅNEN !!!!??? 384 000 kubik-kilometer
varför KUBIK??? Jo det är ju RYMDMÅTT !!!!! för den som är intresserad HUR man mäter dessa mått kan titta på: http://home9.swipnet.se/~w-91480/avstand.htmloch hur långt är ett solår???
CITAT (gammelnalle @ 24-07-2004, 07:04) JAG vill veta ditt svar.... Nähäädå det vill du inte alls det!  CITAT (lenasch @ 23-07-2004, 08:31) ..kan det va hårtork ? för inte är det väl elvisp .....eller cyklar jag i motvind alldeles ? Klockan fyra i morse kom jag på vad du menade med dina svar! Fiffigt, mycket fiffigt.... Hand-el!
HAha ja den resan va kul den handelsresan alltså jag såg för mej själv Berith vakna klockan 4 o ropa eureka jag fick också svaret på hur hårtorken o elvispen kom in i bilden för då jag läste svaret häromdagen hängde jag inte riktigt med jag va väl för upptagen med andra handelar just då gillar den här tråden jo  även om allt jag kunde komma med va en handelsresa
CITAT (oldwolfie @ 24-07-2004, 09:38) jag såg för mej själv Berith vakna klockan 4 o ropa eureka Inte så våldsamt som det låter.... Förut väcktes jag varje natt klockan 3 tills jag sa till på skarpen. Så numera vaknar jag klockan 4 istället....  Har ingen aning om vem som väcker mej men lite irriterande är det allt. Han-dels-resa Usch då! Där slog du oss andra med hästlängder i att vara fräck.
Eva i Skåne
24-07-2004, 21:16
Får man följa med på den resan?
CITAT (Berith @ 24-07-2004, 10:53) CITAT (oldwolfie @ 24-07-2004, 09:38) jag såg för mej själv Berith vakna klockan 4 o ropa eureka Inte så våldsamt som det låter.... Förut väcktes jag varje natt klockan 3 tills jag sa till på skarpen. Så numera vaknar jag klockan 4 istället....  Har ingen aning om vem som väcker mej men lite irriterande är det allt. Han-dels-resa Usch då! Där slog du oss andra med hästlängder i att vara fräck.  VA oj va har jag nu gjort
*Laika*
25-07-2004, 19:37
Men Berith, vad var det rätta svaret då? Har jag läst o missat hela poängen? Kan nån ta o hjälpa mig, för jag vet inte VAR jag kan hitta det rätta svaret. Det verkar som att alla tycker att det är klart.  mvh. Laika
*Felix matte*
25-07-2004, 20:23
Faktiskt så vet inte jag heller om jag vet...dvs om jag tycker det är klart. I Händerna gav jag en hint Handel var lenasch tips men det kan också handla om Handel och då en Handelsresa som Oldwolfie föreslog och Eva i Skåne ville följa med på.
Visst! Och det finns väl inte så väldigt många handelar som går att resa på eller med...Nu steg temperaturen här med flera grader! *rodnar* Släpper det här nu medan jag fortfarande har lite kontroll....
*Laika*
26-07-2004, 08:34
Berith, om du syftar på handel och rodnar. Då hade jag rätt va? Rätt många intressanta vinklingar av ett enda ord, beroende på var man sätter betoningen på. mvh. Laika
gammelnalle
26-07-2004, 08:48
CITAT (Berith @ 26-07-2004, 08:12) Visst! Och det finns väl inte så väldigt många handelar som går att resa på eller med...Nu steg temperaturen här med flera grader! *rodnar* -_- Släpper det här nu medan jag fortfarande har lite kontroll....  ordvrängsmästaren Berith har slagit till igen.... men jag kan RESA PÅ MIG!!! och samtliga delar följer med när jag reser (mig upp och till ett annat ställe...) Min dotter tycker nog (trots hennes ålder..) att min mage är den bästa handelen... "den är så mjuka att ligga på"... (har man nallefigur så har man....  ) Magen ser inte ut som en tvättbräda... men är mjuk som en TVÄTTSVAMP !!! Kanske din favoritkompositör är Handel (stavas så i bla england..) HÄNDEL????
Näpp! Mozart är bäst. Det andra kommenterar jag inte.... Då ramlar jag ju bara in i diskussionen igen.
gammelnalle
26-07-2004, 19:32
J.S. BACH ' Bach slog två FUGOR i smällen.....
minikanin
28-07-2004, 16:44
CITAT (gammelnalle @ 26-07-2004, 20:32) J.S. BACH ' Bach slog två FUGOR i smällen..... Heter det inte: Bach slog två flugor PÅ smällen??? //sarita
CITAT (minikanin @ 28-07-2004, 17:44) CITAT (gammelnalle @ 26-07-2004, 20:32) J.S. BACH ' Bach slog två FUGOR i smällen..... Heter det inte: Bach slog två flugor PÅ smällen??? //sarita Nalle ordvitsar på begreppet "att slå två flugor i en smäll". Fuga är ett instument, och Bach en hyfsat duktig kompositör och musiker.
CITAT (cic @ 28-07-2004, 18:08) CITAT (minikanin @ 28-07-2004, 17:44) CITAT (gammelnalle @ 26-07-2004, 20:32) J.S. BACH ' Bach slog två FUGOR i smällen..... Heter det inte: Bach slog två flugor PÅ smällen??? //sarita Nalle ordvitsar på begreppet "att slå två flugor i en smäll". Fuga är ett instument, och Bach en hyfsat duktig kompositör och musiker. Vad gammelnalle menar kan jag inte uttala mig om, men FUGA är inget musikinstrument utan en musikform: fuga ital. fuga [fo´- ] fra. och eng. fugue , ty Fuge , den rent polyfona stilens viktigaste och högst utvecklade musikform, konstfullt sammanflätad av ett antal (minst 2, vanligen 2-5) självständiga stämmor, och byggande på ett tema, som vandrar från stämma till stämma, efter vissa bestämda principer. ........ ur "Musikordboken" När?Var? Hur?Serien Fjodor
Tillbaka till ordningen... Spansk nötknäckare = toreador (knyckt från ett korsord)
Också knyckt ur korsord (höll på att grubbla mig grönhårig. Hängmatta för två. 2 bokstäver. Svar: BH
Den var bra Ewa!
gammelnalle
04-08-2004, 04:10
Monotoni är när man är gift men bara med en kvinna. Sinnessjuk bygger luftslott. Neurotiker bor i dem. Psykologer tar upp hyran. Det enda fula ord som finns är fult.
Eva i Skåne
04-08-2004, 19:34
CITAT (gammelnalle @ 04-08-2004, 05:10) Monotoni är när man är gift men bara med en kvinna.  :D :D Sinnessjuk bygger luftslott. Neurotiker bor i dem. Psykologer tar upp hyran.  :( :( Det enda fula ord som finns är fult. Vissa män är mer monotona än andra Läs även mitt inlägg i dagens citat
gammelnalle
06-08-2004, 06:30
CITAT (gammelnalle @ 06-08-2004, 07:30) ...försökte mig på lite släpig ironi... Synd att jag inte visste vad fuga är.. Nu vet jag.
Vad är idealvikten på en svärmor? Jo, 10 kilo inkl. urnan.
*Laika*
07-08-2004, 21:34
Den var inte riktigt snäll Fjodor.  Fast det var säkert bara ett skämt,........eller? mvh. Laika
gammelnalle
08-08-2004, 19:28
Göteborg= Kal´stad ????
CITAT (Laika @ 07-08-2004, 22:34) Den var inte riktigt snäll Fjodor.  Fast det var säkert bara ett skämt,........eller? mvh. Laika jo ja' bara skämta lite... efter att ha läst Beriths och gammelnallens käbbel trodde jag det var OK. men man kanske skall vara mer försiktig...? grizzlybjörnar kan ju vara farliga har jag hört.... Ewa L och Eva i Skåne är inte heller så dumma.... men kan någon förklara följande "roliga historia" för mig (ursäkta om det inte är en definition...) En man kliver in på en raksalong inne i stan för att ansa sitt skägg. Han står inne i salongen och väntar på att någon skall komma då han efter en tids väntan utbrister: FINNS DET INGEN RAKARE HÄR!!!! Då kom det fram en puckelryggad gubbe och slog han på truten. ???????????????+
försöker med en smutsig... så håll för öronen och blunda alla tjänsliga personer: Vet ni vad världens största kyrka heter? Jo, St. Peters. Vet ni då vad världens minsta kyrka heter? Jo, kondomen. Där finns bara en ståplats och klockspelet hänger utanför. får man skratta nu???
CITAT (fjodor @ 08-08-2004, 22:14) jo ja' bara skämta lite... efter att ha läst Beriths och gammelnallens käbbel trodde jag det var OK. hmmm.....
gammelnalle
09-08-2004, 22:51
Här kommer några
Stora tankar från små människor som jag lånat från http://www.onodigtvetande.se/content/veten...vetenskap.shtml(ni vet sidan med "onda flickor".....) Fråga: Vad är en hästkraft? Svar: En hästkraft är den mängd energi som krävs för att dra en häst 500 meter på en sekund. Du kan lyssna på åskan efter blixtarna för att höra hur nära du är att bli träffad. Om du inte hör något när du blir träffad kan du strunta i det. När de delade molekylerna såg de att de bara var fyllda med atomer. Men när de delade atomerna såg de att de var fyllda med explosioner. Lagen om gravitation säger att det är ingen idé att hoppa upp utan att försöka komma ner igen. När människor bara springer runt i cirklar säger vi att de har blivit galna. När planeter gör det säger vi att de är i omloppsbana. Regnbågar är bara att titta på, egentligen inte att förstå. När jorden ser ut att hålla avståndet från solen, håller den egentligen bara på att centrifugeras. En dag kommer vi att upptäcka hur vi kan göra magneter som pekar åt alla håll.
Olycka = En situation där sinnesnärvaro är bra, men kroppsfrånvaro bättre.
Pojke =Oväsen med smuts på.
Hjärna =Den apparat vi tror att vi tänker med.
LillaTiger
10-08-2004, 18:47
Hur du tvättar din katt: Gör först en grundlig rengörning av toaletten. Tillsätt nödvändig mängd schampo i toavattnet och fäll upp locket. Håll i katten och lugna honom medan du bär honom fram och tillbaka i badrummet. I en mjuk rörelse släpper du ner katten i toaletten och stänger locket (du kanske måste stå på locket så att han inte kan rymma). VARNING: Stå inte för nära kanten eftersom hans klor kommer att stickas ut och leta efter något att ta tag i. Spola 3-4 ggr. Detta blir som en högtryckstvätt med sköljning, vilken jag funnit vara mycket effektiv. Se till att någon öppnar ytterdörren och se till att ingen kommer mellan toaletten och ytterdörren. Stå så långt bakom toaletten du kan, lyft sedan locket. Den nu rena katten kommer att hoppa ur toaletten som en raket och springa ut för att torka. Från SkrattNet
gammelnalle
10-08-2004, 18:52
LillaTiger
10-08-2004, 19:06
Katt åt ballong, var blåst
Katt åt batteri, gjorde volt
Katt åt ben, gick bort.
Katt åt bestick- började gaffla
Katt åt bil, blev Jaguar
Katt åt bildäck - spann loss
Katt åt biskop, stift i magen.
Katt åt Bob Marley - Jam(n)ing
Katt åt boll, fick uppkast.
Katt åt bomb - smällde av
Katt åt bord, dukade under.
Katt åt båt - dog förut
Katt åt deg, smet.
Katt åt cigarett- blev överaskad
Katt åt elkabel - följde strömmen
Katt åt elskåp blev proppmätt
Katt åt engelsk hund. Dog.
Katt åt fiskare, fick spö.
Katt åt fjärdedel, bråk i magen.
Katt åt färgburk - Dog på fläcken
Katt åt gitarr, blev stämd
Katt åt golfare , fick utslag
Katt åt glas- blev splittrad
Katt åt glasögon, såg bra ut
Katt åt glödlampa, lös i magen.
Katt åt glödlampa, blev tänd
Katt åt granat - blev på smällen
Katt åt gris - blev grymt mätt
Katt åt hammare- blev slagfärdig
Katt åt helvete, fick halsbränna
Katt åt hjul, blev däckad
Katt åt honung, hade bismak
Katt åt hästskit- fattade galoppen
Katt åt svärmor - släkt i magen.
Katt åt hink, spann.
Katt åt hip-hoppare, rapade.
Katt åt hund - fick skäll.
Katt åt illsint katt, klös i magen
Katt åt insekt, fick fjärilar i magen
Katt åt JAS, blev Gripen
Katt åt kaktus, stack iväg.
Katt åt karta, var utmärkt
Katt åt klocka - gick rätt
Katt åt klocka - spårar ur
Katt åt klämma, knip i magen.
Katt åt kork, blev dum!
Katt åt kortlek, fick spader.
Katt åt kvällsmus- var ute efter åtta
Katt åt kyl, skåp i magen.
Katt åt kälke-fick medgång
Katt åt lampa, lös i magen
Katt åt linjal, blev mätt.
Katt åt massor av sten, rös i magen
Katt åt trasig miniräknare, fick talfel
Katt åt moped , fick kicken
Katt åt mus, fick datorkrångel
Katt åt olja, fick smörj
Katt åt paj - i form
Katt åt papper, sket massa.
Katt åt pipan, upp i rök.
Katt åt Play Station - fick spelet.
Katt åt programmerare, kunde inte C.
Katt åt resväska - blev packad.
Katt åt seismograf, fick utslag.
Katt åt sill, blev inlagd.
Katt åt sko, fick sparken
Katt åt printer, skrevs ut dagen efter.
Katt åt sladd, tog ledningen.
Katt åt släpvagn, blev dragen.
Katt åt skidor- hamnade på glid
Katt åt smed-fick städmani
Katt åt snickare, blev brädad
Katt åt socker, blev söt
Katt åt spöke, fick dålig ande-dräkt
Katt åt stins, spårade ur
Katt åt stol, satt fint
Katt åt stege, blev hög.
Katt åt suddgummi, försvann.
Katt åt t-sprit, fick blindtarmen
Katt åt telefon, tog en lur.
Katt åt telefon i krukmakeri - lurendrejad
Katt åt tomten, fick klapp
Katt åt träd, dog på stubben.
Katt åt trädgård, fick rabatt
Katt åt vulkan, fick utbrott.
Katt åt vänster - prasslade
gammelnalle
10-08-2004, 21:23
gammelnalle
10-08-2004, 22:06
Man fick fängelse för kattmord. En domstol i Wisconsin i USA har dömt en man till 21 års fängelse för att ha dödat en katt. Den 48-årige Louis Wesela befanns också skyldig till illegalt vapeninnehav. Wesel, som har en lång brottsbana bakom sej, sköt ihjäl katten i ilska över att hans fru, som han trodde, hade bedragit honom. http://onodigtvetande.se/content/djur/
gammelnalle
13-08-2004, 22:07
Om kvinnorna är det täcka könet, är männen det otäcka?
Om en sköldpadda tappar sitt skal, är den då naken eller hemlös?
Om du försöker att misslyckas men lyckas, vilket har du då gjort?
En expert är någon som har begått alla misstag som kan begås, inom ett mycket begränsat område. -- Niels Bohr
ORDLEK FÖRÄLSKAD FÖRKYLD FÖRLORAD FÖRÄLSKAD FÖRTAPPAD FÖRLÄGEN FÖRTEGEN FÖRÄLSKAD FÖRRYCKT FÖRVIRRAD FÖRLORAD FÖRLEDD FÖRÄLSKAD FÖRTJUST FÖRTRYCKT FÖRAKTAD FÖRVISSAD FÖRBEREDD FÖRBJUDEN FÖRÄLSKAD FÖRBI FÖRBITTRAD FÖRBLINDAD FÖRBLUFFAD FÖRBORGAD FÖRBANNAD FÖRNEDRAD FÖRÄLSKAD FÖRSÖRJD FÖRLÖPA FÖRMANA FÖRMEDLA FÖRLÖSA FÖRMÅ FÖRSMÅ FÖRRÅDA FÖRÄLSKAD FÖRSKONA FÖRSKÄRARE FÖRSKRÄMD FÖRRÄDARE FÖRSPILLA FÖRBLÖDA FÖRSYNDA FÖRÄLSKAD FÖRTORKA FÖRTRAMPA FÖRUNDERLIG FÖRUTSPÅ FÖRVALTA FÖRGÅ FÖRVRIDA FÖRÖVA FÖRSVINNA av mej passar detta bland definitioner
Såklart!  Häftigt!
gammelnalle
14-08-2004, 12:20
instämmer med föregående talare (men nån definition vete tusan om jag såg... men en förbas... bra ordlek var det och förresten... vem har definierat vad en definition är? gammelnalle ??? knappast...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|