Sidor: 1, 2
JonasQ
Jag är precis av samma åsikt... DÄremot tycker jag att det är ganska gott, RedBull & Jaegermaister e en favorit smile.gif
Christoffer
Speciellt Red Bullen man kan köpa i kinesiska butiker är extra god och har en mera koncentrerad smak. Och så är den billigare, 10:-/flaskan.
JonasQ
Lidl har en variant av den på flaska oxå, minns inte namnet, silverfärgade 33cl plastflaskor. Literpriset på den är ca 1/3 mot märkessorterna och minst lika god.
Christoffer
Vad är Lidl för något? Är det en affär? I sådana fall finns den inte här.
Den i kinesiska butiker är också på flaska och smakar mycket sött.
Gurkan
Den asiatiska "red bullen" brukar innehålla effedrin. Tvivlar på att den egentligen är tillåten att sälja i sverige.

Ja, Lidl är en tysk butikskedja som slagit upp nåt hundratal butiker, främst i södra sverige, under det senaste året.
Christoffer
Efedrin i Redbull? Ja, där ser man. Då måste det vara lite, för man känner ingen uppiggning.
JonasQ
Äter både allergimedicin och mediciner mot täppt näsa som baseras nästan enbart på efedrin och blir inte pigg av dem heller, antar att det måste vara en ganska försvarlig mängd för att något ska hända...
Christoffer
Vad jag förstått så ska det helst överstiga 75mg för att det centrala nervsystemet ska vara påverkat. Ja, eller en viss aktivitet som förstärker adrenalineffekten.

Förresten... idag hörde jag att Botaniska här i Göteborg har haft,
eller har en Kokaplanta med låg kokainhalt
för typ 5-10 år sedan.
Jag har då aldrig sett den när jag varit där.
Någon som har sett den?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon