|
Jag brukar med viss förtjusning lyssna på satirgruppen Public Service i "God morgon världen" på söndagsförmiddagarna. De imiterar ofta bl.a. partiledarna och ministrarna. Göran Persson och Bosse Ringholm brukar vara riktigt svåra att skilja från orginalen - ja, imitationerna låter nästan bättre... Men när de ska imitera Maud Olofsson låter hon i mitt tycke alltid superlarvig, som någon fånig tecknad, nästan tjattrande seriefigur. Mobbas hon för att hon är kvinna?
Jag tror inte det utan mera på att hon är så fjantig, hon har ju alltid ett påklistrat leende. Det måste vara svårt för henne att slappna av hemma och visa sitt rätta ansikte.
Eva Swahn
03-02-2003, 01:03
Det är för att hon i verkligheten låter som en parodi på sig själv.
Fialotta
03-02-2003, 09:11
Men Hallååå hon har i alla fall ett snyggt namn
I mansexemplen låter imitationerna som nämnts mycket realistiska... även om de förstås gärna framhäver Perssons "stönanden" lite extra, men rösten som ska föreställa Olofssons låter så fånig att jag tycker att det är svårt att koncentrera sig på vad de får den att säga.  Personligen tror jag det beror på att hon är kvinna och att hon inte har någon makt, som gör att i de i det närmaste törs förlöjliga henne totalt. Eller....?
Fjantig, kärringaktig, babblande och tillgjort flinande... jag kommer inte heller på nåt snällt att säga om fru Olofsson. Och ja ja Maudan, hon har väl ett rätt snyggt namn då!
Fialotta
03-02-2003, 13:53
Nu måste jag tycka till här!
Varför kasta skit i glashus, på hur folk är vi är alla olika, vem har rätt att döma någon annan... att kritisera vad hon gör är en helt annan sak.. mer rent spel i så fall
Kärringaktiga är vi nog lite till mans o kvinns skulle jag tro!!!!
Ni som vill lyssna på senaste satirprogrammet, gå hit http://www.sr.se/p1/godmorgonvarlden/ och klicka på senaste programmet del två. En liten bit in i programmet finns satiren Public Service. Jag lyssnar liksom Posse varje söndagsmorgon. Jag tycker ofta att satir och skämt om kvinnor blir mer enahanda än när det skojas om män. Det är som att det bara är några få saker man kan skämta om med kvinnor; antingen är de vampar, manhaftiga, gnälliga eller överentusiastiska... Just Public Service tycker jag dock har lyckats nyansera kvinnosatiren lite mer. Schyman får vara egocentrisk, Lindh är överdrivet saklig men ologisk, Sahlin irrar sig igenom integrationslogiken osv. Maud Olofsson är väl den röstimitation som liknar originalet minst. Men tjejen som gör kvinnoimitationerna har utvecklats enormt från det att Public Service började. Konnebäck som gör mansrösterna är imitatör sedan många år, medan jag tror att Ingemarsson som gör kvinnorösterna är ganska ny i gamet.
hej CITAT antingen är de vampar, manhaftiga, gnälliga eller överentusiastiska Förmodligen för att en del av dem är just sådana Ja nu blir det ett ramaskri!
CITAT (Virgo @ 03-02-2003, 15:41) CITAT antingen är de vampar, manhaftiga, gnälliga eller överentusiastiska Förmodligen för att en del av dem är just sådana Ja nu blir det ett ramaskri! Å vem syftar du nu på då? Undrar Sassa och laddar katapulten med komockor
CITAT (Sassa @ 03-02-2003, 15:44) Å vem syftar du nu på då? Undrar Sassa och laddar katapulten med komockor  Ladda med nåt elakare än nyttig gödsel! T.ex. kirskål, brännässlor, maskrosor och sånt!
Fast ärligt talat så är det väl ingen idé egentligen att ladda katapulten när Wille är på det där retsamma humöret!
CITAT Det är som att det bara är några få saker man kan skämta om med kvinnor; skrev jag och strax kom ett lysande exempel... Hej på dig Wilhelm!
Hej flickor! Jag har alltså rätt? Hör ni till dom där vampiga, manhaftiga, gnälliga eller överentusiastiska? CITAT Ladda med nåt elakare än nyttig gödsel! T.ex. kirskål, brännässlor, maskrosor och sånt! Brännässlor är fin gödsel, så det kan ni sms:a till mig. Jag måste gå långt för att hitta brännässlor, flera hundra meter.
Ni som har tips om hur man förökar brännässlor får gärna skicka dem till mig! Jag har liksom Wilhelm alldeles för långt till nässlorna här, och mina förökningsprojekt går inget vidare.
Hannele hade ett inlägg i gamla forumet, där hon beskrev vilka växter som trivdes i olika jordar, om jag inte minns fel så var det näringsrik jord som brännässlor behöver, Så gå ut o sätt dig i bakom buskaget o lätta på trycket, sedan kanske det blir brännässlor där, men sen måste du vara försiktig, så du inte bränner baken.
Ja, det ska vara humusrik och näringsrik jord, det har jag skapat åt dem. (Gäller också omvänt - där man har nässlor vet man att det är näringsrik, humusjord).
Och jag har vårdat de två nässlorna som jag fått upp ömt... Men de verkar inte vilja bli mer än två. Jag får väl ta brutala metoden och gräva upp någonstans ifrån och tvinga hit dem.
CITAT (Betty @ 03-02-2003, 15:53) Fast ärligt talat så är det väl ingen idé egentligen att ladda katapulten när Wille är på det där retsamma humöret!  Nä det är ju sant! Fast idag känner jag mej jädrigt gnällig! Synd på så fina komockor. Kom just på att jag har en skål med gammal kokt lufisk sen julafton stående i skafferiet! Den skall jag ladda katapulten med vid rätt tillfälle! Hälsar Sassabrassa apropå brännässlor så kan välan Virgo ställa upp och lätta på trycket han som inte behöver va rädd att bränna baken
Gunvor Nilsson
03-02-2003, 18:01
Stor risk att våran Webmaster döper om avdelningen till Skitprat!
Plötsligt kom jag att tänka på surströmming!
Gunvor Nilsson
03-02-2003, 18:47
Hannele
03-02-2003, 18:56
Mitt motto: "Man får gnälla först när man försökt själv..." Ska vi ha filmstjärnor eller politiker??
Gunvor Nilsson
03-02-2003, 19:24
CITAT (Hannele @ 03-02-2003, 18:56) Mitt motto: "Man får gnälla först när man försökt själv..."
Ska vi ha filmstjärnor eller politiker?? :blink: ???
Apropå att kasta gödsel/skit är jag mycket förundrad över att skit kastades på stackars Maud Olofsson. Den som läst och förstått mina inlägg bör förhoppningsvis insett att MIN intention aldrig var i den riktningen, utan praktiskt taget den rakt motsatta - nämligen att försvara henne från imitatörens gestaltning. Jag tycker faktiskt att Maud Olofsson (i orginal) är över politikergenomsnittet trevlig och engagerande att se och lyssna på (fastän jag inte bekänner mig till partiet).
Jag tycker att Gudrun Schyman hade/har snygga ben! Nej vvad säger jag ??? Hur suddar man ut inlägg här egetlgien??? F1! F1!F1!F1!F1!
Gunvor Nilsson
03-02-2003, 20:05
CITAT (Posse @ 03-02-2003, 00:39) Mobbas hon för att hon är kvinna? Jag tycker den meningen klargör att du inte tycker hon är larvig! Det är svårt här ibland på forum när någon feltolkar meningen i det som skrivs. Det kanske läses för snabbt ibland och i ivern skrivs svar innan meningen hunnit lagt sej tillrätta. Skämt kan också misstolkas och så tänds stubinen - handling innan tanken hunnit ifatt?
CITAT (Sassa @ 03-02-2003, 18:11) Plötsligt kom jag att tänka på surströmming!  CITAT (Gunvor Nilsson @ 03-02-2003, 18:47) Du kanske har näsan för nära mun? :lol: :lol: :lol: CITAT (Hannele @ 03-02-2003, 18:56) Mitt motto: "Man får gnälla först när man försökt själv..." Ska vi ha filmstjärnor eller politiker?? :blink: CITAT (Ralf @ 03-02-2003, 19:46) Jag tycker att Gudrun Schyman hade/har snygga ben! :rolleyes: Nej vvad säger jag ??? Hur suddar man ut inlägg här egetlgien??? F1! F1!F1!F1!F1! CITAT (Posse @ 03-02-2003, 19:37) Apropå att kasta gödsel/skit är jag mycket förundrad över att skit kastades på stackars Maud Olofsson. Den som läst och förstått mina inlägg bör förhoppningsvis insett att MIN intention aldrig var i den riktningen, utan praktiskt taget den rakt motsatta - nämligen att försvara henne från imitatörens gestaltning. :huh CITAT (Gunvor Nilsson @ 03-02-2003, 20:05) Det är svårt här ibland på forum när någon feltolkar meningen i det som skrivs. Det kanske läses för snabbt ibland och i ivern skrivs svar innan meningen hunnit lagt sej tillrätta. Skämt kan också misstolkas och så tänds stubinen - handling innan tanken hunnit ifatt? Det är såna här härliga diskussioner som gör att man orkar med kalla blåsiga isiga vinterdagar!
Gunvor Nilsson
03-02-2003, 21:12
Jaa, så tokigt det kan bli! Förresten Ralf behöver du inte bli generad för att du tycker att Gudrun Schyman har snygga ben! Hon har snygga ben! Och varför har karlar så fula ben - är det därför dom alltid går i långbyxor?  Iofs så går ju nästan alla kvinnor numera också i långbyxor - utom Gudrun Schyman!
CITAT (Cilla @ 03-02-2003, 16:54) Ja, det ska vara humusrik och näringsrik jord, det har jag skapat åt dem. (Gäller också omvänt - där man har nässlor vet man att det är näringsrik, humusjord). Nässlor vill vara med när växtdelarna bryts ned till humus. Är din humus "färdig" så kanske det hjälper att lägga dit en hög trädgårdsavfall.
*Felix matte*
03-02-2003, 22:23
Politiska diskussioner älskar jag Politiker är väldigt sällan ärliga. Maud är ett vackert namn! (får jag en stjärna i boken nu - Maudan?) Hon Olofsson betraktar jag som farligHennes smajl vill vi väl inte lägga in på Favoriter(apropå länkar till smajlissidor) Hennes politik?!? Som ägare till två små blombänkar platsar jag nog inte ( vill inte) i hennes parti. och det stör mej inte alls.
CITAT (Ralf @ 03-02-2003, 19:46) Jag tycker att Gudrun Schyman hade/har snygga ben!  Jag tycker att Tomas Bodström är jättesnygg, tror att det är med utseendet som han har kommit fram i samhället!! Ingan
jag får väl komma barbent på nån forumträff då.....
I egenskap av arbetsledare så måste jag påpeka att arbetstagare ej får kommentera kollegors utseende. Detta räknas som sexeull trakaseri.
Det var inte menat som trakasseri utan bara som en komplimang till den lille gosegrabben!!!
*Felix matte*
03-02-2003, 23:17
En enkel fråga. Hur många av oss aktiva skribenter (kvinnliga) i detta forum vågar sätta bild på våra ben? (inte jag) Gudrun vågade!
Tycker att alla ska ha bild på sina ben istället för bäbisbilder.
*Felix matte*
03-02-2003, 23:30
CITAT (Virgo @ 03-02-2003, 23:28) Tycker att alla ska ha bild på sina ben istället för bäbisbilder. Ska du säga som har en "knyckebild" på nunan! Min är iaf dagsfärsk!
CITAT (Felix matte @ 03-02-2003, 23:30) Min är iaf dagsfärsk!  Du skulle ju kunna animera dina bilder, och sitta där och snurra på huvvet!  ------------- Är nog för trött - blandade ihop dej med oldwolfies bild, trodde att du satt och bytte hela tiden... Men medge att ni är lite lika!
CITAT "knyckebild" är det inte
Felix matte och Wille, jag skrattar så tårarna rinner när jag läser era senaste inlägg!  Som två småungar i sandlådan! Ni är bara för roliga!  Överhuvudtaget så tycker jag att den här tråden blev en himla kul läsning! Från Maud Olofsson via Shymans ben till Willes nuna!!!
CITAT (Berith @ 03-02-2003, 23:33) CITAT (Felix matte @ 03-02-2003, 23:30) Min är iaf dagsfärsk!  Du skulle ju kunna animera dina bilder, och sitta där och snurra på huvvet!  ------------- Är nog för trött - blandade ihop dej med oldwolfies bild, trodde att du satt och bytte hela tiden... Men medge att ni är lite lika!  men Berit då känner du inte igen mej de e jag som inte har en hund utan en varg ju  o ingen fläta nåja apropå brännässlor så gillar dom att vara nära dasset på torpet där e de bergis humusrikt o en himla bra jord de här va en lång o svängig tråd måste jag säga fniss förresten så skulle jag våga visa benen men vill inte  bäähähähähä
*Felix matte*
04-02-2003, 07:33
CITAT (Virgo @ 03-02-2003, 23:39) CITAT "knyckebild" är det inte Men kanske lånad?
CITAT (Virgo @ 03-02-2003, 23:28) Tycker att alla ska ha bild på sina ben istället för bäbisbilder. Jag tycker alla skall lägga ut en bild på sin häck istället! Hälsar Sassa
Iris i V-botten
04-02-2003, 08:04
CITAT (Felix matte @ 03-02-2003, 22:23) Hon Olofsson betraktar jag som farlig CITAT Varför??????
*Felix matte*
04-02-2003, 08:08
CITAT (Iris i V-botten @ 04-02-2003, 08:04) Varför?????? Vass tunga och ett falskt smil skrämmer mej.
Iris i V-botten
04-02-2003, 08:26
CITAT (Felix matte @ 04-02-2003, 08:08) Vass tunga :P och ett falskt smil skrämmer mej. CITAT Jag tycker att hon ser enbart glad och helt oförarglig ut. Men å andra sidan tror jag alla människor om gott. Vilket jag har fått äta upp ibland.
Helen i Skåne
04-02-2003, 09:03
Hur i hela friden skulle man kunna lägga in en bild på sin häck när bilden ska vara så liten...!?
Viktväktarna kanske vet....
*Felix matte*
04-02-2003, 09:24
CITAT (Sassa @ 04-02-2003, 08:03) Jag tycker alla skall lägga ut en bild på sin häck istället! Eftersom min är under snö så visar jag denna lånade (ett förtydligande ... Häck = Buskar i rad
Helen i Skåne
04-02-2003, 09:27
Pfft! Ska man tro det man läser i tidningarna så skulle allas våra häckar få plats på samma bild om vi gick med i Viktväktarna...
Så du läste det också..... Jag har alltid tyckt att deras rekommenderade målvikt har legat underligt lågt så skriverierna igår gjorde mig ännu mera skeptisk. Jag har hört om folk som har blivit hjälpta hos VV men jag känner också folk som fått sina problem förvärrade efter kontakt där också, så det är väl som vanligt - det finns ingen absolut sanning...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|