Full version: Mingel-tråd.
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
ylle

trädgårdpippin tar ett snack med en liten aster.
amaira
CITAT
trädgårdpippin tar ett snack med en liten aster

laugh.gif biggrin.gif

Vacker pippi!!!

/amaira
*22many*
Jag älskar verkligen den här tråden wub.gif , må den leva väldigt länge. Det kan säkert minglas en hel del även under hösten och vintern smile.gif. Och tänk så jag saknar mina katter (på tal om mingelbilder), men som sagt, det är så hemskt att ta farväl när den dagen kommer sad.gif . Får njuta av era katter (och grannens) i stället
Fenja
Jag är så stolt över mina jordärtskockor som jag fick här av en Odlavän i våras!! wub.gif De högsta mäter nästan tre meter. Bilden är tagen från ett fönster från andra våningen:

Mvh
Fenja
*Felix matte*
De här minglar hos mig idag wub.gif
yla
åhh va vackert me alla dropparna
tänk att dom klarar sej bra trots kylan
kul me ny kamera eller hur rolleyes.gif
Cilla
Det här är en av de mest underbara trådarna på Odla.nu! TUR att jag ibland tittar in i småprat - detta vill man inte missa. Alla ni som lägger in foton ska ha stor eloge.
Jag vill också gärna bidra när jag fått ordning på mina virusdatorer.
Fenja
En del av pelargonerna som flyttat in:

Mvh
Fenja
yla
oj va många rolleyes.gif
Cilla
Fint! Liknande plankkonstruktion har jag ibland i fönstren. Mycket praktiskt för frösådder och låga rumsväxter!
*Felix matte*
Jesses vad många du hade Fenja ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
hyllan ser ut att "svanka" laugh.gif
Fenja
Felix matte! laugh.gif rolleyes.gif Hyllorna ser inte bara ut att svanka, de gör det!! Ska fixa fler konsoller till dem i morgon... och fler hyllor till andra fönster annars får jag inte plats... Som man bäddar får man ligga rolleyes.gif
Mvh
Fenja
Anki på Öland
Har samma problem som du Fenja, när jag fyllt alla hyllor jag lyckats åstadkomma hade jag fortfarnade 34 stycken kvar ute. Ett par i riktigt stora krukor.
Anki
Fenja
Men det är ett kärt besvär, eller hur Anki på Öland?!! wub.gif wub.gif Jag hoppas att de flesta vill vara snälla och övervintra för mig, särskilt de vilda som jag är mycket förtjust i.
Mvh
Fenja
Anki på Öland
Ja, det är roligt. Jag har lite pippi på doftisar som jag går och "tafsar" på så ofta jag kan.
Anki
cala98

än blommar det.... wub.gif
cala98
En okänd klematis i äppelträdet
lotta_
Här kommer en mingelbild från skogen.

cala98
Fjärilkrasse och Jackmanii
Yin o Yang
Vilken läcker krasse tongue.gif (inget fel på kompisen intill heller). Den måste jag försöka få tag på frön till nästa år. Blir den hög? Slingrar den sig fast själv?
cala98
CITAT (Yin o Yang @ 01-10-2004, 08:27)
Vilken läcker krasse  :P (inget fel på kompisen intill heller). Den måste jag försöka få tag på frön till nästa år. Blir den hög? Slingrar den sig fast själv?

Ja, den slingrar sig och bli ca 250 cm hög.
En bild till:
*Felix matte*
Jag chansar.. rolleyes.gif De här två minglade hos mig idag wub.gif
Hanna testade Felix tålamod... gick bra... man får väl tåla att såna däringa småttingar sliter och drar lite... tycktes han säga. biggrin.gif wub.gif
amaira
Ååååhhhh wub.gif vilka sötnosar, Agneta!! wub.gif wub.gif wub.gif
cala98
Lisa minglar med miljoner klockor...
Fenja
Tack Cala98, för alla trevliga bilder! wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
*Felix matte*
Cala...blommar det så vackert hos dig idag? Du bodde i Umeå!?
Den här mingeln fotade jag hos brorsan vid femtiden i em. wub.gif
cala98
Nä, jag bor inte i Umeå!!
Jag bor i Hälsingland, ju laugh.gif
Japp! Det blommar än.....fasar för frosten wink.gif
förresten, är det här Odlas mesta tråd hittills?
*Felix matte*
Nu ser jag att jag "fastnat" på denna rad Hoppe är sponsrad av Gudrun och Erik B, Umeå laugh.gif och därför trodde att du bodde i Umeå laugh.gif
Har ju brorsa där och i hans trädgård blommar det inte lika vackert just nu.
pialotta
CITAT (amaira @ 03-08-2004, 11:41)

Och här surrar (fast ljudlöst) en blomfluga med fru Balsamin och herr Stormhatt.

/amaira.

Amaira, Äntligen, den rosa, vad heter den?
jag har letat efter den blomman ett tag, wub.gif måste ha tillbaks den i min trädgård, den fanns här för några år sedan men försvann (innan mitt blomsterintresse hade vaknat!)

Mingeltråden är jättebra, fina bilder som skapar ett sug efter fler vackra blommor och kombinationer nästa år.
amaira
Hej pialotta, det är jättebalsamin. Den är ettårig, finns i färgerna vit, ljusrosa och mörkrosa.
Den fröar sig friskt.
Vill du har fröer så pm:a mig, har mängder med frön just nu. wub.gif

/amaira
Yin o Yang
Jag älskade också jättebalsaminen en gång i världen wub.gif , tills den helt tog över och inget annat fick en chans. Mest var den nog uppskattad av alla mina bonusbarnbarn, som tyckte det var vansinnigt roligt att klämma på frökapslarna så att de sprack laugh.gif . Det kändes som om det var något levande man fick i handen. Nu har jag inga kvar, men kan sakna dem ibalnd eftersom de drog till sig otroligt med humlor sad.gif . När det regnade, satt humlorna inne i blommorna, vända med ansiktet utåt och väntade på uppehållsväder. Tyvärr hade jag ingen kamera då så att jag kunde ta kort. Skulle nog kunna tänka mig att ha balsaminer igen, om jag bara kunde begärnsa spridningen på dem wink.gif
amaira
En höstmingelbild...

Det minglas friskt i enebusken smile.gif . Nyponbuske med nyckelpiga som gäst, slingrar sig in i enbusken.
Det var i går som solen sken så fint.

/amaira.
Yin o Yang
Vilken läcker höstbild Amaira! wub.gif Den behövdes verkligen för att lysa upp denna mörka, gråa morgon smile.gif
lotta_
Plockar upp mingeltråden trots att jag inte själv har något att bidra med just nu. Hoppas att ni andra har det. wub.gif
estet
CITAT (lotta_ @ 11-07-2005, 22:31)
Plockar upp mingeltråden trots att jag inte själv har något att bidra med just nu. Hoppas att ni andra har det. wub.gif

Näe, inte än men förhoppningsvis snart! Det har varit lite sent här i år i min upphöjda rabatt.
Bra initiativ att flytta upp tråden! smile.gif
lotta_
Eftersom toppklockan har en otrolig förmåga att sprida sig överallt så har jag satt den i en egen rabatt i utkanten av trädgården där den får växa fritt. Nu minglar den ohämmat tillsammans med "tandborstar", kvickrot och annat. wub.gif

Anma
Så fina tillsammans, Lammöra, Vallmo och Prästkrage. Vallmon och Prästkragen har frösått sig själva. Dom valde en bra plats till sig! wub.gif

amaira
CITAT (Anne R @ 13-07-2005, 17:24)
Så fina tillsammans, Lammöra, Vallmo och Prästkrage. Vallmon och Prästkragen har frösått sig själva. Dom valde en bra plats till sig! wub.gif

Ja det var fint! Det ska jag komma ihåg till mina lammöron.

("Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra och de kloka så fulla av tvivel" laugh.gif biggrin.gif jojo, så rätt så rätt, bra "slogan")

Toppklockan är en söt vän som även jag håller på att introducera i min trädgård wub.gif .

Roligt att "min" gamla tråd kom upp igen wub.gif .
Anma
CITAT (amaira @ 13-07-2005, 17:32)
("Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra och de kloka så fulla av tvivel" laugh.gif biggrin.gif jojo, så rätt så rätt, bra "slogan")

Ja, eller hur! Visst är det så. Eller..? Jag tvivlar... laugh.gif biggrin.gif tongue.gif
amaira
CITAT (Anne R @ 14-07-2005, 09:05)
CITAT (amaira @ 13-07-2005, 17:32)

("Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra och de kloka så fulla av tvivel"  :lol:  :D jojo, så rätt så rätt, bra "slogan")

Ja, eller hur! Visst är det så. Eller..? Jag tvivlar... laugh.gif biggrin.gif tongue.gif

Oops ohmy.gif Jag skyndar att tvivla jag med!! rolleyes.gif biggrin.gif
stennie
Jag har några blommor som jag tror har minglat lite för mycket:P

För två år sedan hade jag en sådan här..

förra året hade jag en sådan här...

I år har jag en sådan här !!!!!

estet
Ett mingelpar! wub.gif Akleja & azurriddarrsporre.
Fenja
CITAT (estet @ 08-08-2005, 19:18)
Ett mingelpar! wub.gif Akleja & azurriddarrsporre.

Läckert!! wub.gif
Mvh
Fenja
Berit

Vackra minglare.

Jag har frågat i tråden ogräs.....om den här blå växten, funderade om det är ett ogräs eftersom jag inte har planterat den själv.

Är det någon av er i mingelkön som vet ?
amaira
CITAT (Berit @ 09-08-2005, 09:52)
Jag har frågat i tråden ogräs.....om den här blå växten, funderade om det är ett ogräs eftersom jag inte har planterat den själv.

Är det någon av er i mingelkön som vet ?

Tycker det ser ut som snokört. En ettåring som frösår sig själv friskt i flera år efter att den varit odlad.
Zarah P
CITAT (Anne R @ 13-07-2005, 17:24)

VACKERT! Den dagen jag får trädgård, ska jag ha en hörna som ser ut såhär... Vad är det för vallmo? Den är jättefin! smile.gif
Berit
Tack för hjälpen Amaria. När jag fick en ledtråd av dig så gick jag in på Google och kikade och det är med all sannolikhet en blå snokört. rolleyes.gif
AnitaO
Tittade in hos trädgårdshandlaren idag, och där var det utförsäljning av "trädgårdskonst".
Kom hem med den här rara lilla kaninen.
Så han får vara med här och mingla smile.gif

pejori
här minglar den vitaliljan med kaprofolin smile.gif
Betty
Klematismingel! Rouguchi odh Viola.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon