Sidor: 1, 2
fruberglund
Hihihi, oj vad jag känner igen mig smile.gif

Min man suckar också...det är ju inte ovanligt att han får gräva det sista när jag bara måååååste flytta en buske med stora rötter och inte orkar gräva längre, hehe.

Jag har beställt massor med lökar från Odla och har för tillfället ingenstans att sätta dem smile.gif Vi är i full färd med att köpa mer tomt och min man bävar nog för vilka mina projekt kommer bli när vi väl fått mer mark.

Just nu håller jag på och gräver upp en rabatt som jag ska göra om till en upphöjd rabatt...om jag nån gång kommer mig för att i första hand bestämma vad jag ska bygga upp den av och för det andra åker och köper dessa stenblock eller vad det nu blir. Så nu står den halvuppgrävd smile.gif

Jädra Gröna -Rum att ge mig en massa ideér!!!

Jaja, bara att inse att man är fruktansvärt LAT förutom i tankarna.

Men nästa år.........................
Vicke
Blää. Idag var det en jättestor spindel i taket i mitt kaninhus. Jag försökte peta bort den med en sopborste men den vägrade flytta sig på den. Till sist tappade den fästet och föll handlöst mot golvet och när den slog i golvet så sprack den sad.gif Och sen kom det ut en orange vätska. Vad är det för vätska? Jag trodde den skulle lägga ägg då den hade så jättestor bakkropp. Fick ju avliva den då bakkroppen gått sönder. unsure.gif
Hannele
CITAT (Tesa @ 09-09-2004, 14:27)
häromåret så räknade jag till runt 50 OLIKA buskar och träd i min trädgård...

Planterade under en och samma vecka?? rolleyes.gif unsure.gif
gammelnalle
hmmmmmm

det verkar vara MEST Qwinnor som svarar här.... något besynnerligt ... Trodde det var mest vi karlar som hade "Projekt".... " Det saknas fortfarande en list i vardasrummet...." men här bevisar ni ju att det inte alls är bara männen som felar......
Eleanor
Så blev det ju så kallt!!!! -6 grader hade vi häromnatten här i Värmland. & så står jag där med mängder av frösådder som inte har fått någon rabatt grävd, fastän jag har haft HELA SOMMAREN på mig.... Igår tog jag tag i det hela & grävde ner alla krukorna i f.d ärt & pumpalandet, då har jag ju iallafall HELA VINTERN på mig att fundera & skissa på var jag ska anlägga alla nya rabatter... Dock har vi styv härlig lerjord här så det brukar bli mest skissa & mindre gräva!
Så har vi ju också huset som ALLA undrar när ska det få samma färg runt om? När vi ska rensa häcken? När ska muminhuset bli färdigt? Är den inglasade balkongen klar? Är köket färdigt???? wacko.gif wacko.gif
Snacka om att vara på väg att drunkna!
Trots det sitter jag & funderar var mitt kommande växthus skulle göra sig bäst. wub.gif wub.gif wub.gif

Underbart att höra om allas projekt!

Hoppas på en skön & avkopplande vinter med många inspirerande böcker.

//Madeleine
gammelnalle
CITAT (Eleanor @ 13-10-2004, 22:21)

Hoppas på en skön & avkopplande vinter med många inspirerande böcker.

//Madeleine

Så ni kan hiotta på ÄNNU FLER projekt???

Är det inte dags för Psykologen snart????

biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif sleep.gif smile.gif mad.gif unsure.gif

nå´n sa ungefär så här:
man känner igen sig...

jo verkligen,
men nog måste det vara värre med människor som ALDRIG startar projekt, som inte har drömmar, som inte vågar ???????

björn
Blomstertanten
Har investerat i en snorkel ! tongue.gif

En extra lång ! tongue.gif biggrin.gif
gammelnalle
CITAT (Blomstertanten @ 14-10-2004, 09:21)
Har investerat i en snorkel ! tongue.gif

En extra lång ! tongue.gif biggrin.gif

biggrin.gif laugh.gif tongue.gif rolleyes.gif
-asno-
Det är inte klokt vad jag har fnissat och känt igen mig i den här tråden laugh.gif
Har lagt in två bilder i mitt album som visar hur det är hos oss, det är inte jag som gör skisser men tydligen är det mitt uppdrag att genomföra blink.gif

/Åsa
CarinaA
Hahaha!! Underbart roligt att läsa om alla era planer och påbörjade projekt! Skönt man inte är ensam om att drömma och planera förändringar. tongue.gif

Och gammelnalle du har så rätt så!! Visst tusan hade det varit trist utan all fantasi och känsla för förändring! wub.gif
Bettson
Märkligt nog så är trädgårdens projekt något vi rymmer tilll når vi inte orkar med alla projekt vi har på huset.

Nya fasaden är halvfärdig. Köket målat till hälften, det stannade av i och med branden.
Hallen halvriven, den gjordes bara klar så långt försäkringspengarna räckte. Tapetsering och målning och byte av golv låterstår. Det skall vi göra så snart ytterdörren är bytt, den är hemköpt och ligger i källaren.

Badrummet på övervåningen är halvklart. Det har det varit i tre år nu. Jag tror att maken har fastnat på hur han skal gör avloppsbrunnen korret men det vill han inte erkänna.

I och med att badrummet nte är klart kan vi inte sätta igen den sista väggen med dörr och ksivor för då kommer vi inte in med väggskivorna sedan. Det gör att taklisterna i den annats färdigrenoverad övre hallen inte kommer på plats.

Sovrummet är helt orenoverat ännu. Har inför taktiken sedan ett par år att jag blundar och sover där.

Man kan välja vad man vill se. Det som fortfarande är oklart och orenoverat och sedan bli galen.

Elller: Titta på det vi faktiskt gjort och som blivit bra. Tycka att vi varit i alla fall lite duktiga och glatt påstå att det som ännu återstår skall bli lika bra någon gång, fast kanske inte just idag.

Då kommer rymmarinstinkterna ibland. Det är då vi rymmer ut i trädgården, startar projekt där, eller sticker till skogen. Där har vi inte några som helst skyldigheter, o vad skönt.
Eller drar till stallet. Vilken arbetsam vila. Det är riktigt skönt att vara en rymling ibland.
Hannele
CITAT (Bettson @ 14-10-2004, 21:14)
Man kan välja vad man vill se.

Ja, Bettson skrev ganska träffande, hur man ibland är tvungen att blunda.
Så hade vi det också under ett år, i väntan på bygglov och under byggtiden; sex personer i en liten tvåa (som dessutom renoverades under tiden!), med alla kartonger, allt bråte. Och inte var huset klart, när vi väl blev tvungna att flytta in... av olika anledningar. Ja, man gömmer. Men man lärde sej att blunda. Och hitta lite avkoppling i trädgården. sleep.gif
Blomstertanten
CITAT (asno @ 14-10-2004, 16:39)
Det är inte klokt vad jag har fnissat och känt igen mig i den här tråden laugh.gif
Har lagt in två bilder i mitt album som visar hur det är hos oss, det är inte jag som gör skisser men tydligen är det mitt uppdrag att genomföra blink.gif

/Åsa

biggrin.gif laugh.gif

Det blir säkert jättefint när det är klart tongue.gif ( Om det blir klart kanske man ska säga ?)

Lycka till Åsa !
-asno-
Tack för muntra tillrop laugh.gif Törs nästan inte säga det, men just där jag grävde och såg uppgiven ut var på ett av de ställen min man inte planerat nåt. Så allt det har jag ogrävt blink.gif Men det kanske säger nåt om min mentalitet
laugh.gif

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon