Full version: Tyck synd om mig!
Sidor: 1, 2
*Laika*
Jag anser Betty vara i sin fulla rätt att visa vad hon tycker. Hon kände sig provocerad av hehocs inlägg (förmodligen för att Bettys reaktionsförmåga är något snabbare än min), jag själv tog det som ett stort skämt o kände igen mig i mycket. har själv ett par gamla skruttiga katter o taskigt avslaget vin, dammråtter som ingen annan dammsuger upp. Så här i efterhand är jag mera lur på att dom som hade negativa vibbar, hade rätt. Det hade varit smartast om hehoc bara backat undan, o låtsats som ingenting. Men hon skulle naturligtvis fortsätta o provocera genom att tala om att det bara var för att reta upp alla lugna odlamedlemmar (underligt föresten att inte jag vart förbannad på henne?? Det är ju jag som utpekas som den stora mobbaren annars) Det beteendet och fortsatta inlägg från henne, sänkte henne även i mina ögon, hon påminde alldeles för mycket om en liknande "dam" som figurerade för inte så länge sen. Det är mycket i skrivsättet som stämmer överens med henne. Jag kommer i alla fall att noga studera VAD hehoc skriver i fortsättningen, o ta det med en nypa salt (äh, skit samma, ta hela saltströarn på en gång)
Mvh. Laika
Betty
CITAT (Berith @ 02-11-2004, 21:39)
*puh*  ;) Neej är appsilut ingen fegis men man vet ju aldrig när man får huvvet avbitet här.

sleep.gif  Tyckte bara att det lät på dej som om hon presenterat sej med det inlägget.  :D

...nej man vet ju aldrig... laugh.giflaugh.gif laugh.gif

Ja, jag uppfattade det som om hon presenterade sig med det inlägget, har inte uppfattat något av hennes tidigare inlägg som presentationer.
Tesa
..jag antar att jag är en av "liekvinnorna" då....

Jodå...jag förstod att det var ett skämt men jag tyckte att det var ett ganska elakt sådant om man nu läst i andra trådar och sett att nån verkligen känner sig ensam och har det lite jobbigt.....om inte sånt hade varit aktuellt på forumet just då så hade jag nog inte "tänt till" som jag gjorde heller...

...sen vet jag inte om ironi plötsligt inte innebär att man gör sig "lustig" längre...för det är väl i stort sett ironins hela grundpelare...
Berith
CITAT (Betty @ 02-11-2004, 22:03)
Ja, jag uppfattade det som om hon presenterade sig med det inlägget, har inte uppfattat något av hennes tidigare inlägg som presentationer.

Aha! Ja då förstår jag precis hur du menar.... wink.gif

Jag uppfattade också hehocs inlägg som ett skämt.... Men en del av er/oss hoppar igång så himla lätt. Jag brukar ta ett djupt andetag... läser om inlägget minst fjorton ggr och struntar sen i det. unsure.gif Attans vad jag skulle vara med i en del otrevliga diskussioner om jag inte gjorde så!
Gunvor Nilsson
Så länge hehoc och La Strega huserade här var tråden riktigt underhållande men sen spårade det ur totalt! På grund av ett missförstånd?
Gör som Berith: ta ett djupt andetag och läs några gånger till innan ni kastar er in i dialogen. Alla vet väl vid det här laget hur det slutar.... eller? blink.gif

/Gunvor
*Laika*
Vari skulle underhållningen ligga unsure.gif Man har nog en alldeles egen typ av humor om man ser det som underhållning, att Martina är ohyfsad mot en "stackars kvinna". Vad visste Martina om vad "kvinnan" hade för bakgrund? Livet kanske kan kännas så eländigt för en del människor, och många har sett att på odla får man hjälp o stöd oavsett om det är lilla fågeln som dött eller en nära anhörig. Nu var det ju inte så farligt, det var bara ett skämt, men det kunde inte Martina veta. Eller??? Jag tog inte illa vid mig av det hehoc skrev, vart nog mer illa berörd av det Martina svarade henne (för tänk OM det nu inte var ett skämt, det kanske faktiskt var så jäkligt som hon tyckte). Sitt då inte o säg att det var underhållande, då kan man bara vänta sig av dig, Gunvor, att du tycker att folk får skylla sig själva om t.ex. gubben vill skiljas när nån söker tröst här. Ska f*n våga oja sig här, man får la skylla sig själv då.
Mvh. laika
Bettson
Men snälla vänner då!

Gör inte hehoc till viljes. Hon ville provocera. Hon lyckades, vi får nog låta det vara bra med det. Inte låta hennes avtåg och avskedsord göra att vi fortsätter att låta oss provoceras till inbördes osämja.

Jag blev jätteledsen av hennes inlägg. Jag uppfattade inte hennes vione, voine som en signal att inte ta henne på allvar utan mera som att hon ville förlöjliga personerna hon drev med.

Jag var väl fölmidligen en av gnällpottorna hon ville göra sig lustig över. En del formuleringer har hon tagit ut min tråd jag tyvärr skrev "Hur skall man vara egentligen". Där utvecklade jag egentligen inte mina egna problem för dom vill jag hålla för mig själv, utan mera att jag saknar riktiga vänner i min närhet att dela dom med. Delad börda är ju halv börda.

Att sedan hehoc tycker att det är en kul grej att skämta med kan ju faktiskt uppfattas på flera sätt. En del kanske tycker hehoc har rätt i att man inte skalll gnälla på den här sajten och andra tycker hon uppför sig illa.

Det är skillnad på om man utgår från att skämta utan att mena att göra illa och det sedan spårar ur och man ber om ursäkt. Det kallar jag normalt umgänge.

Det jag reagerar själv över är Hehocs sätt. Man provoserar utav bara fasiken, när man sedan lyckas på arga reaktioner så rycker man på axlarna och "har inte gjort eller sagt nånting eller jag skojade ju bara.
Det tycker jag är ryggradslöst av en vuxen människa. Man utgår alltså från att vilja få folk arga eller ledsna och skall sedan försöka komma undan genom att kalla det ironi, skämt eller jag har inte gjort nåt mentaliteten. För mig förefaller det elakt.

Att småbarn ellet till och med skolbarn beteer sig så kan man ju förstå.
De har kanske inte hunnit tillräcligt långt i sin uppfostran för att förstå att så gör man inte.

Hehocs så kallade ursäkt i stora bokstäver avlutas ju så med att den som kallade henne rygggradslös inte vet vad man kan tvingas utstå här i livet.
Jo, kanske just för att jag vet det då upprör det mig när man beteer sig som hehoc gör. Man vet inte hur pilen man avfyrar tar-därför är det bättre att låta bli att skjuta.

Jag uppfattade klart och tydligt att hehoc ville skjuta på mig. OK hon har gjort det, låt det inte göra att ni andra skjuter på varandra. Det är det inte värt.

Skriv inte mera i den här tråden utan förpassa den långt bort genom att skriva många nya trevliga trådar eller plocka upp gamla trevliga trådar. Jag försökte själv med den taktiken till Micke drog fram den här surdegen igen.

Tyvärr saknar jag själv inspiration just nu men vi får väl lita på vår egen nallebjörn som oftast är räddaren i nöden.

Våran Nalle är bäst
wub.gif wub.gif wub.gif
zaaritha
Jag vet ej vem "hehoc" är! Men---var inte hennes(hans) inlägg ett försök till skämt??
Jag sticker inte upp nu--så bli ej förbannade.
lolo
wacko.gif sad.gif Det är inte konstigt att världen ser ut som den gör med alla dessa "missförstånd" och "tolkningar". Säger som nån sa tidigare här: ta ett djupt andetag innan ni anklagar folk så här. Annars kanske vi går miste om trevliga forumister. Alla ska ju vara välkomna! Jag har känt mig välkommen på detta forum, och jag hoppas alla ska få känna så för det är en rättighet alla har. Är så less på dessa utdragna trådar... mad.gif blink.gif
birgitek
Oj, vad härligt ett uppfriskande gräl! Det var ett tag sedan.

Skämt åt sido. förstör inte forumet genom att sänka taket ännu mer, det är redan väl lågt ibland.
Personligen tycker jag att startinlägget är riktigt roligt, men jag har ju alltid roats av satir och ironi.
Åsiktspoliser har jag däremot alltid haft svårt för.

Har också svårt att förstå hur man kan bli personligt upprörd och sårad av vad en vilt främmande människa skriver på nätet.

Sen Betty, har jag svårt att förstå varför du gång på gång går in på den tråden och skriver inlägg om du INTE vill ha den här disskusionen

Live and let live tycker Birgit Ek
Bettson
Ja åsikterns om vad som är underhållning kan ju vara olika.

Det var som jag sagt tidigare ganska uppenbart att det var mig hehoc var ute efter. Det var hehocs 5:e inlägg på den här sajten och hennes intension var att provocera.

Att man sedan gör det för att ta ordvändningar ur ett annat inlägg (mitt) och försöka förlöjliga någon kan ju ses som ett jätteroligt skämt för de som inte är utsatta för det. Personer med hjärta i kroppen reagerar också och så bryter grälet ut.

Att sedan någon som heter Kexet registrerar sig dagen därpå och i sitt första inlägg försöker ro igång grälet igen kan kanske inte tolkas som något annat än trolling.

Jag bad er tidigare i den här tråden att försöka sluta svinga slagträt i den här debatten. Dränk tråden i många anda roliga inlägg och trevliga trådar i stället. Fast det verkar som mänga tycker att endast den här typen av humor er den som är underhållande och rolig. Kan det vara förnedrings-tv inverkan kanske som gör att den typen av humor är att föredra. Man vänjer sig vid allt.

Sluta puckla på varandra. Att det sedan skulle vara så att det sskulle anses vara lågt i tak för att jag:

Dels tycker att hehoc uppför sig illa.
Dels kexet ( undrar om den personen har flera signaturer?) försöker störa stämningen med att dra igång bataljen igen
Får väl i det läget vara åsiktspolis för att jag blir i alla fall lite nedstämd över att drivas med på ett otrevligt sätt som av andra anses som humor.

Igår kendes det bra när friden åter lägrades ig över detta ställe, med att se skiten komma upp idag igen det är bara för mycket.

Jag orkar inte ens en gång sätta mig och skriva i en massa olika trådar för att förpassa den här tråden i glömska på någon av de bakre sidorna.

Många forum har ju som kännetecken att vara otrevliga, så dock inte odla.
Varför är det så många som klagar på för lamt disskusionsklimat.
Kan hända är jag lam men jag föredrar den, trivs bäst när folk är trevliga.
pejori
håller med dej bettson
då får väl dom som tycker att forumet är tråkigt och lamt, skriva i något annat forum då. ohmy.gif ohmy.gif
det är inte något tvång att vara här, det är frivilligt smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon