Men snälla vänner då!
Gör inte hehoc till viljes. Hon ville provocera. Hon lyckades, vi får nog låta det vara bra med det. Inte låta hennes avtåg och avskedsord göra att vi fortsätter att låta oss provoceras till inbördes osämja.
Jag blev jätteledsen av hennes inlägg. Jag uppfattade inte hennes vione, voine som en signal att inte ta henne på allvar utan mera som att hon ville förlöjliga personerna hon drev med.
Jag var väl fölmidligen en av gnällpottorna hon ville göra sig lustig över. En del formuleringer har hon tagit ut min tråd jag tyvärr skrev "Hur skall man vara egentligen". Där utvecklade jag egentligen inte mina egna problem för dom vill jag hålla för mig själv, utan mera att jag saknar riktiga vänner i min närhet att dela dom med. Delad börda är ju halv börda.
Att sedan hehoc tycker att det är en kul grej att skämta med kan ju faktiskt uppfattas på flera sätt. En del kanske tycker hehoc har rätt i att man inte skalll gnälla på den här sajten och andra tycker hon uppför sig illa.
Det är skillnad på om man utgår från att skämta utan att mena att göra illa och det sedan spårar ur och man ber om ursäkt. Det kallar jag normalt umgänge.
Det jag reagerar själv över är Hehocs sätt. Man provoserar utav bara fasiken, när man sedan lyckas på arga reaktioner så rycker man på axlarna och "har inte gjort eller sagt nånting eller jag skojade ju bara.
Det tycker jag är ryggradslöst av en vuxen människa. Man utgår alltså från att vilja få folk arga eller ledsna och skall sedan försöka komma undan genom att kalla det ironi, skämt eller jag har inte gjort nåt mentaliteten. För mig förefaller det elakt.
Att småbarn ellet till och med skolbarn beteer sig så kan man ju förstå.
De har kanske inte hunnit tillräcligt långt i sin uppfostran för att förstå att så gör man inte.
Hehocs så kallade ursäkt i stora bokstäver avlutas ju så med att den som kallade henne rygggradslös inte vet vad man kan tvingas utstå här i livet.
Jo, kanske just för att jag vet det då upprör det mig när man beteer sig som hehoc gör. Man vet inte hur pilen man avfyrar tar-därför är det bättre att låta bli att skjuta.
Jag uppfattade klart och tydligt att hehoc ville skjuta på mig. OK hon har gjort det, låt det inte göra att ni andra skjuter på varandra. Det är det inte värt.
Skriv inte mera i den här tråden utan förpassa den långt bort genom att skriva många nya trevliga trådar eller plocka upp gamla trevliga trådar. Jag försökte själv med den taktiken till Micke drog fram den här surdegen igen.
Tyvärr saknar jag själv inspiration just nu men vi får väl lita på vår egen nallebjörn som oftast är räddaren i nöden.
Våran Nalle är bäst