Sidor: 1, 2
kristerh
Läste precis att LO:s vice har försett både sig själv o barnen med lägenheter i stockholms innerstad sad.gif varför blir jag inte förvånad??
inte undra på att det inte byggs i sverige, de som sitter i sossetoppen och dess kompisar LO mfl fixar sitt boende ändå, småfolket kan fixa sitt boende bäst de vill o kan, är väl deras resonemang unsure.gif
Det verkar som alla ledande fackfolk o politiker (oftast sossar) roffar åt sig utan desslike, och så klagar de på dirrarna wink.gif de är inte ett dugg bättre själva!
krister
Dzad
Fungerar utbildning och hälsovård dåligt är det svårt att klaga på politiker eller EU. Inför högre skatter så förbättrarar sig nog både hälsovård och skola!
Fast det är klart... vi går ju mot tider med lägre skatter (för att kunna konkurrera om företag och arbetskraft)... inte mot högre. Så som det ser ut får man väl vänja sig med den försämrade servicen.
Låter ju som jag klagar på något som inte går att ändra på, men skulle befolkningen vilja rusta upp välfärdssystemt igen så är det ju inga problem! Men vilja att t.ex. betala mer skatt finns inte (fastän det finns rikligt med vilja att klaga på den befintiliga servicen!) tongue.gif
kristerh
CITAT (Dzad @ 11-11-2004, 11:49)
Fungerar utbildning och hälsovård dåligt är det svårt att klaga på politiker eller EU. Inför högre skatter så förbättrarar sig nog både hälsovård och skola!
Fast det är klart... vi går ju mot tider med lägre skatter (för att kunna konkurrera om företag och arbetskraft)... inte mot högre. Så som det ser ut får man väl vänja sig med den försämrade servicen.
Låter ju som jag klagar på något som inte går att ändra på, men skulle befolkningen vilja rusta upp välfärdssystemt igen så är det ju inga problem! Men vilja att t.ex. betala mer skatt finns inte (fastän det finns rikligt med vilja att klaga på den befintiliga servicen!) tongue.gif

Jag är övertygad om att man kan förbättra sjukvård/åldringsvård mm utan att höja skatten, genom att minska byråkratin!
Såg på TV4:s nyheter att politikerna skapar myndigheter så att de gamla avdankade politikerna kan få ett nytt jobb dvs de skapar jobb åt varann!
inte undra på att skattepengarna inte räcker till vård skola & åldringsvård.
krister
LenaTuring
CITAT (kristerh @ 11-11-2004, 11:59)
[Jag är övertygad om att man kan förbättra sjukvård/åldringsvård mm utan att höja skatten, genom att minska byråkratin!
Såg på TV4:s nyheter att politikerna skapar myndigheter så att de gamla avdankade politikerna kan få ett nytt jobb dvs de skapar jobb åt varann!
inte undra på att skattepengarna inte räcker till vård skola & åldringsvård.
krister

Tyvärr har du alldeles rätt i det och det är inte bara "på högre ort" detta sker, utan ute i kommunerna också, bland tjänstemän som blir över av olika anledningar!
De skapar jobb åt varandra och ser till att lönen blir det vederbörande önskar sig. Har sett det med egna ögon och öron.

Dzad jag tror att du är ganska ensammen om att vilja betala mer i skatt. Det kanske inte skulle skada med lite mer etik och moral i de övre leden i stället.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon