Full version: Samlar du på något?
Sidor: 1, 2
Sylvia
CITAT (Sulawesii @ 19-01-2005, 19:59)
Vad fina, Sylvia! Muskudden gillade jag skarpt!

Muskudden är jättenekerl att sy, blockhusteknik med stora bitar, så den är lämplig att börja med. Om du hittar ett roligt tyg till mittenbitar (som mössen i min kudde) så är det ett riktig kul arbete!
adrian
När jag läser om er så tycker jag att ni inte är riktig kloka... tongue.gif

Men jag är nog likadan i andras ögon... biggrin.gif

(skönt att inte vara ensam om att vara onormal...)

rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
ninnisky
Jag samlar på tvättpåsar från olika hotell jag varit på. Har nog 100-150 st.
De här påsarna använder jag sedan när jag packar skor, underkläder och dyl inför nästa resa. Jag tycker det är kul att bli "påmind" om olika ställen jag varit på.

Visst är det knasigt! Och nu när jag inte reser så mycket längre är det dags att hitta nåt nytt samlarobjekt. Har inte hittat något bra än. Det får liksom inte ta plats!!! Förresten har jag begått brott när jag tog påsarna??

Ninni
Ullet
jag samlar på gamla baksaker att hänga på väggen i mitt kök, sedan tallrikar ifrån Sverige o början av 1900-talet fast bara i vitt o gröna nyanser.

Annars så kommer det i skov, jag hittar nåt jag bara måste ha o sedan samlar jag det ett tag, låter bli ett tag o börjar om igen sedan. Kommer o går m a o.
Sulawesii
CITAT (Sylvia @ 19-01-2005, 21:30)
[Muskudden är jättenekerl att sy, blockhusteknik med stora bitar, så den är lämplig att börja med. Om du hittar ett roligt tyg till mittenbitar (som mössen i min kudde) så är det ett riktig kul arbete!

Jag får gå på jakt i tygaffärerna här i stan efter något roligt. Och leta reda på någon bok om lappteknik. Annars blir det nog knas.... rolleyes.gif
Sylvia
CITAT (Sulawesii @ 20-01-2005, 18:39)
Jag får gå på jakt i tygaffärerna här i stan efter något roligt. Och leta reda på någon bok om lappteknik. Annars blir det nog knas.... rolleyes.gif

Det finns utmärkta böcker på lappteknik i biblioteket. Kolla efter en som heter Lapp på lapp av Tone Bergli Joner eller något liknande. Om du vill "prata" mer med mig om lappsömnad, majla mig gärna privat!
Sylvia
Agneta.D
Samlar på perenner av alla sorter, utökar sortimentet varje år och rabatterna blir bara större och större och så samlar jag på vallmo av alla de slag, har ni sett den sorten som heter Dannebrogen den är ju helt underbar.
*Felix matte*
Ingen som känner någon som samlar på reklampennor?
jag skickar gärna vidare utan krav om betalning för frakt.
Har en gång för länge sedan läst om en liten (cancersjuk) pojke som var samlare som jag... men tyvärr har jag inte kvar adressen.

Pennorna är skänkta och skickade till samlare biggrin.gif
Ciczi
Klart att man samlar (eller snarare sparar på bra och ha grejor laugh.gif ) fast det där specifika samlandet gäller bara pepparkaksformar och vykort där jag själv har varit.

Och icke att förglömma jag samlar på hibiskusar... wub.gif Utökade från åtta till nio i fönsterkarmarna häromdagen och snart blir det ännufler när sticklingarna från Hittarps kommer...

Ciczi
birgitek
Jag har samlat/samlar på lite olika saker. Jag började med med färgat svenskt glas, har fortsatt med 50- 60-tals design. Vi bor i ett funkishus från slutet från 50-talet och tycker att tidstypiska prylar är kul att inreda med.
Just nu samlar jag på tidiga, signerade svenska plastprylar. Jättekul att göra loppisraider, alltid hittar man nåt som passar in i samlingen för en billig penning.
Birgit Ek
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon