|
Sulawesii
26-02-2005, 20:46
Johanna och Markos dansnummer där i början var ju helt klart bäst!
Plattaste och tråkigaste festivalen jag sett någonsin... vill inte ens plocka ut en favorit, så illa var det, tycker jag
*Felix matte*
26-02-2005, 21:02
Gungalåten fastnade jag för  men att rappare tävlar i schlager Jag har bara lyssnat på låtarna...inte sett något av framträdanden fastän TV:n står bara ett par -tre meter härifrån och jag måste säga att den här omgången (enl. mitt tycke) är den absolut sämsta.
Sulawesii
26-02-2005, 21:27
Jaha. Jag tyckte faktiskt att denna var mycket bättre än den förra. Kollade alla i första omgången, sen fick det räcka med att lyssna.
ninnisky
26-02-2005, 21:31
Tyckte också att denna var bättre än förra veckans. Men, det kanske kan bero på att jag var på bättre humör idag!!!
Lilla Selma
26-02-2005, 21:32
Enligt mitt tycke den absolut bästa omgången hittills!!! Helt klart!
Hälsar lilla Selma
Christer i Falköping
26-02-2005, 21:38
Tycker nog att det var en bedrövlig omgång, fast det tyckte jag om de två förra också. Men bäst ikväll var Nana med "Where ever you go". Christer.
netaave
26-02-2005, 21:39
Nanna Hedin och Martin Stenmarck är i världsklass tycker jag.
zaaritha
26-02-2005, 21:40
jag är för gammal! Tyckte inte nå´n låt var bra...........
*Felix matte*
26-02-2005, 21:44
CITAT (netaave @ 26-02-2005, 21:39) Nanna Hedin och Martin Stenmarck är i världsklass tycker jag. Nana har röst så det räcker lååångt...men låten var kass enl. mitt tycke samma gällde M Stenmark
CITAT (zaaritha @ 26-02-2005, 21:40) jag är för gammal! Tyckte inte nå´n låt var bra........... Isf är jag också för gammal, för jag tyckte det var uselt - och jag är 30
zaaritha
26-02-2005, 21:51
Du är ju en tonåring, jämfört med mej!!
birgitek
26-02-2005, 21:54
Nana, Martin Stenmarck, Josef och Jimmy Jansson var riktigt bra. Klart bästa delfinalen. Birgit Ek
CITAT (zaaritha @ 26-02-2005, 21:51) Du är ju en tonåring, jämfört med mej!!  Så då vet vi att det inte har med ålder att göra
CITAT (birgitek @ 26-02-2005, 21:54) Nana, Martin Stenmarck, Josef och Jimmy Jansson var riktigt bra. Klart bästa delfinalen. Birgit Ek Instämmer till fullo!
CITAT (Felix matte @ 26-02-2005, 21:02) Gungalåten fastnade jag för  men att rappare tävlar i schlager  Vaddå tävlar i schlager? Det heter ju inte schlagerfestivalen längre, det heter melodifestivalen numera och då platsar väl alla möjliga musikstilar, eller...
*Felix matte*
26-02-2005, 22:16
CITAT (Betty @ 26-02-2005, 22:04) CITAT (Felix matte @ 26-02-2005, 21:02) Gungalåten fastnade jag för  men att rappare tävlar i schlager  :angry: Vaddå tävlar i schlager? Det heter ju inte schlagerfestivalen längre, det heter melodifestivalen numera och då platsar väl alla möjliga musikstilar, eller...  Ja så sa guben min också  ...han visste att det inte längre handlar om schlager... jag är väl alldeles för mycket fast i det gamla och då får jag ju som sagt ge mig
Sulawesii
26-02-2005, 22:31
CITAT (netaave @ 26-02-2005, 21:39) Nanna Hedin och Martin Stenmarck är i världsklass tycker jag. Tycker jag med! Men, håller med Felix matte om att låtarna kunde ha varit bättre.
Caprice
26-02-2005, 22:36
Jimmy, Martin och Nana...!
Caprice
Snöflinga
26-02-2005, 22:45
Oj, så här får jag väl inte bara säga men Martin Stenmark är så läcker Hans låt tyckte jag också var bra, påminde om Elvis..... Men varför har alla killar tjej-linnen under kavajen  Sedan ger jag högsta betyg i fråga om klädsel till tjejen i svart-vitt med genomskinlig kjol  Sedan är det faktiskt svårt att bedöma melodier när man hör dem f.f.g. .....
Yep! Martin Stenmark ÄR läcker. Sjöng han också...?!?
Tyckte alla bidrag var bedrövligt svaga, Jimmys låt var en av de mest banala jag har hört i dylika sammanhang och vad skulle en sån låt ha för chans internationellt? 0 och ingenting! Tror verkligen resultatet skule blivit annorlunda med jury i denna omgång.
*Felix matte*
26-02-2005, 22:59
CITAT (Snöflinga @ 26-02-2005, 22:45) Sedan ger jag högsta betyg i fråga om klädsel till tjejen i svart-vitt med genomskinlig kjol  Så sa vi båda...Hon har ju klätt på sig! Snygg klänning!
CITAT (Felix matte @ 26-02-2005, 22:59) CITAT (Snöflinga @ 26-02-2005, 22:45) Sedan ger jag högsta betyg i fråga om klädsel till tjejen i svart-vitt med genomskinlig kjol  Så sa vi båda...Hon har ju klätt på sig! Snygg klänning! Nu missade jag nåt igen! Genomskinlig kjol? Hade hon nåt under?
Genomskinlig kjol?? Det såg inte jag....(attans)... Men vilken dålig låt, jag tror jag ska ställa upp jag med...
Marcooolio och Jonanna bäst! Stenmarcks show var bra, mycket duktiga och stiliga tjejer som dansade (kill bill eller charlies änglar? coolt!) dom fick min röst, men jag kommer inte ihåg melodin.....
fruberglund
27-02-2005, 12:18
CITAT (Felix matte @ 26-02-2005, 21:44) CITAT (netaave @ 26-02-2005, 21:39) Nanna Hedin och Martin Stenmarck är i världsklass tycker jag. Nana har röst så det räcker lååångt...men låten var kass enl. mitt tycke samma gällde M Stenmark  Håller fullständigt med, bättre låtar skulle de absolut haft. Nanas låt fick inte på långa vägar ut hennes fenomenala sångröst... Och visst är Martin en riktig läckerbit, han med lite smör på Och ja, Marko och Johanna var klart bäst...bara äääääääääälskar den sortens musik (70-tals disco), Travolta, Saturday Night Fever, Grease m.m. m.m. Det är musik som får det att spritta i benen det
kristerh
27-02-2005, 13:32
Nana var bra, den blir bättre varje gång man hör den. Jag fattar inte vad rap har på en melodifestival att göra krister
ninnisky
27-02-2005, 14:27
CITAT (kristerh @ 27-02-2005, 13:32) Jag fattar inte vad rap har på en melodifestival att göra krister Vem fattar det, åtminstone inte jag Nana är såååå bra. Såfort hon öppnade låten kände jag att den är det. Men när jag frågade barnbarnet (9) idag så var det bara gunga, gunga... och hon tyckte farmor, du är för gammal för för sådana låtar och Martin Stenmarck är mycket yngre än pappa. Vad säger man då Fantisera ihop gottnattsagor är jag fortfarande godkänd + på
Inga från Närke
27-02-2005, 17:40
CITAT (Snöflinga @ 26-02-2005, 22:45) Oj, så här får jag väl inte bara säga men Martin Stenmark är så läcker  Håller med kolla mitt album http://www.odla.nu/album/data/inga/2395_p23463.jpgfinns även på Nana, La-Gaylia (Virgo kolla tror de menar denna klänning) sedan Jessica F den var väl urringad om inte, fast hon inget har att visa. Tycker det ser ut som hon tagit den bak och fram och inte är det snyggare om man är platt heller. Syftar till de kommentarer från för föra gången om att visa bröst. För att se de bilderna så välj album och Diverse kul m.m. lägger ingen länk. Jag tycker rätta låtarna gick vidare men hade nog Nana med också.
Martin Stenmarcks låt "Las Vegas" var givetvis bäst. Sen sällar jag mig till skaran om att han är urläcker. Såg honom på Julgalan/Nacka Strand för några år sen...han kom in i en röd skinnkostym och sjöng Tom Jones-låtar så det gick rysare utmed ryggraden, vilken sångröst! Jag har hört att han började sin karriär hos Wallmans salonger och blev upptäckt där. Sen hade jag hoppats mycket på Nana eftersom hon har en otrolig sångröst...tyckte dock inte låten gjorde hennes röst rättvisa.
*Felix matte*
05-03-2005, 20:51
Mina favoriter ikväll ...Caroline Wennergren, Nanne Grönvall,Mathias Holmgren
Lady Hamilton
05-03-2005, 20:56
Irene_L
05-03-2005, 21:01
Min favorit ikväll är Nanna Grönvall!!!!!! En del låtar är så dåliga så det är inte klokt!!!! Nu hör jag att Nanne går vidare (alltså tillhör de fem som man får rösta på igen)
Nanne var explosivt proffsig på scenen. Skandalöst att Anneli Rydé blev utröstad. Resten var klass 2. Katrinas låt var ej min favorit, men i klass att kunnat vinna stora finalen i Ukraina. Nästa talare, tack!
*Felix matte*
05-03-2005, 21:36
Caroline Wennergren och Nanne Grönvall till Globen  mina favoriter Anneli Ryde...bevare mig väl...hade hon gått vidare så vet jag inte...... orkar bara inte med hennes "skrik" och låttexten...nääää...
zaaritha
05-03-2005, 21:46
Jag gillar Nanne!
astrid.m.s
05-03-2005, 21:56
Jag gillade de som gick vidare, både Nanne och Caroline var bra!
netaave
05-03-2005, 22:09
Tycker det var synd att inte Mattias Holmgren gick vidare direkt. De låtar som gick till final var bra, skönt att inte Anneli Rydé gick vidare jag gillar inte hennes röst alls.
Jag är pigg och utvilat nu,somnade men vaknade emellannåt,gillar inte schlagerfestival nåt vidare.Nanne och Caroline var ok.
CITAT (Felix matte @ 05-03-2005, 21:36) Caroline Wennergren och Nanne Grönvall till Globen  mina favoriter Anneli Ryde...bevare mig väl...hade hon gått vidare så vet jag inte...... orkar bara inte med hennes "skrik" och låttexten...nääää...  Håller med dig fullt ut! Dock så sällar jag Mattias Holmgren  till Anneli Ryde. Sen undrade jag lite över vad hennes boa hade för roll i det hela? Den rörde ju sig över hela scenen?
Eva i Skåne
05-03-2005, 22:39
De första två lördagarna satt jag framför tv:n, i brist på annat, och slötittade/ lyssnade, men det var mer än nog för mig Detta är inte musik i min smak, även om det oftast blir något låt som slår och fastnar även i mitt huvud när den spelats tillräckligt mycket. Det är tur att vi har olika smak, i musik som i allting annat.
ninnisky
05-03-2005, 22:48
CITAT (Eva i Skåne @ 05-03-2005, 22:39) De första två lördagarna satt jag framför tv:n, i brist på annat, och slötittade/ lyssnade, men det var mer än nog för mig :unsure:
Detta är inte musik i min smak, även om det oftast blir något låt som slår och fastnar även i mitt huvud när den spelats tillräckligt mycket.
Det är tur att vi har olika smak, i musik som i allting annat. :rolleyes: Jag gillar inte heller denna musikart så där värst bra, vilket inte hindrar från att jag kollar till och från. Eva i Skåne, vad gillar du för sorts musik???? Är jag för nyfiken nu?? Själv gillar jag gammal klassisk musik ganska mycket, gammal kyrkomusik men också musik av nyare svenska artister. Ganska god allätare bortsett från schlager
Eva i Skåne
05-03-2005, 22:52
Nyfiken? Tja, frågar man inte får man inget veta Jag gillar blues, jazz, trubadurer och lite blandat, men schlager och dansband står inte så högt hos mig.
Snöflinga
05-03-2005, 23:09
Tycker också att Nanne och Caroline var bäst i den här omgången Sedan stör det mig med alla bredvidfigurer, dansare och hejochdoare.... Det känns inte som soloartister, men kanske är jag helt gråute Men Scrollan, var får du tag i dina bilder och hur gör man ? Det var bästa underhållningen i kväll, med kräket menar jag ... skrattade så husbonden kom in och undrade vad som stod på
Nanne for ever. Har sett henne live och jag var helt slut när hon var färdig, det var OMÖJLIGT att stå still och inte sjunga med, hon är sååå bra på scen, bjuder verkligen på sig själv. Anneli Rydé...?? Bevare mig väl, hon hade väl kunnat ha en blus MED knappar.
zaaritha
05-03-2005, 23:24
Tycker lite synd om Anneli Ryde´--hon har tydligen vart nere i botten, s a s. Men--det förändrar inte att jag tycker att hon sjunger falskt o "skriker" mest!
CITAT (Snöflinga @ 05-03-2005, 23:09) Tycker också att Nanne och Caroline var bäst i den här omgången Sedan stör det mig med alla bredvidfigurer, dansare och hejochdoare.... Det känns inte som soloartister, men kanske är jag helt gråute :( Men Scrollan, var får du tag i dina bilder och hur gör man ? Det var bästa underhållningen i kväll, med kräket menar jag ... skrattade så husbonden kom in och undrade vad som stod på :lol:  Snöflingan! Det är Felix matte som använder den ikonen.....jag kopierade den ifrån hennes tidigare inlägg i tråden.
Vadnudå! Inga djupt urringade storbröstade med genomskinliga kläder denna gång? Såg inte denna gång heller.
fruberglund
06-03-2005, 01:04
Tycker också Nanne var bäst fast jag röstade på Mattias. Ändrade mig senare när jag hört låtarna igen. Den var helt klart annorlunda. Tyckte det var jätteroligt att Caroline vann...hon blev ju så glad. Kul att nån som är "färsk" vinner som kan uppskatta det lite mer. Undrar mest varför alla känner att de måste visa pattarna? Och speciellt då "gamla kärringar" (förlåt, hoppas ingen tar åt sig), det är ju bara sååååååååååå patetiskt!!! Blir bara att jag stör mig på det och inte kan lyssna på låten, var samma sak med Alannah Myles, hon var ju så patetisk så man nästan kräktes! Hoppade runt som en fjantig fjortis i sina röda lackstövlar...men halllåååååååååååååå människa  Det är MIN åsikt, hahaha
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|