|
Sulawesii
01-04-2005, 13:37
Härligt!
gammelnalle
01-04-2005, 20:08
VAD du använder dina sparade pengar till ... bryr JAG mig inte så myxcket om... men ATT du klarat dig sä länge... bryr jag nig VÄLDIGT om..
LYCKA TILL
zaaritha
01-04-2005, 20:14
Jag fick lunginflammation på torsdag--rökte sista ciggen på lördag:::::..... Se´n har jag vart rökfri. Detta hände 2002.
*Felix matte*
01-04-2005, 21:45
CITAT (ah56 @ 01-04-2005, 13:22) Jag har klarat även påsken! Ärligt talat så tänker jag inte så mycket på rökning längre. Inte ens varje dag. (i början var femte minut). Är väl därför jag glömmer att rapportera här. Hade tänkt spara rökpengarna till en overlock maskin men kunde inte vänta så jag beställde en Pfaff Coverstyle igår. Låter som det går jättebra...stort Grattis och fortsatt lycka till! kikade på min mätare som sa att jag just nu har sparat 57.467kr och förlängt livet med dryga 19 veckor
Anki på Öland
01-04-2005, 22:57
CITAT (ah56 @ 01-04-2005, 13:22) Hade tänkt spara rökpengarna till en overlock maskin men kunde inte vänta så jag beställde en Pfaff Coverstyle igår. Bara lite nyfiken, vad är en overlock maskin ??? och vad är en Pfaff Coverstyle?? Anki
*Felix matte*
01-04-2005, 23:06
Pfaff.comEn overlock är en speciell symaskin med många trådar och flera nålar.
ah jag antar att du inte rökt fortfarande eftersom du inte sa att de går bra eller så e du så exalterad över din nya maskin så du glömde tala om
gra ttis till maskinen o grattis hoppas jag till hur de går me din rökning sitt inte o sy nu tala genast om att du e rökfri frotfarande
hm o du behöver inte rapportera hela livet såklart men ett tag tilll iallafall thihi
CITAT (ah56 @ 01-04-2005, 13:22) Jag har klarat även påsken! Oldwolfie jag citerar mig själv från den 1 april (inget aprilskämt).
CITAT (ah56 @ 02-04-2005, 09:54) CITAT (ah56 @ 01-04-2005, 13:22) Jag har klarat även påsken! Oldwolfie jag citerar mig själv från den 1 april (inget aprilskämt). ahh jag va nog inte tillräckligt vaken grattis på dej toppen bra o nu vet även jag
Läckert!!! Härligt!!!
Dags för en ny rapport. Jag tror att jag har klarat det den här gången. Jag hade barnen med familjer hemma i helgen och av sju vuxna är det en (en sambo) som röker. Förra familjeträffen var vi fem som rökte!
Gratulerar! Som den storrökare jag själv är vet jag precis hur enormt duktig du har varit och är! Mulle
CITAT (ah56 @ 11-04-2005, 23:32) och av sju vuxna är det en (en sambo) som röker. Förra familjeträffen var vi fem som rökte! Wow! Så ska det se ut! En annan morot är ifall man har barn. För man vill ju inte att de ska röka, eller hur? De flesta barn (nåja, tonåringar, men ändå) som börjar röka, har föräldrar som röker!! I sonens klass i högstadiet, frågade de vilka som rökte, och vilka som inte gjorde det. De (alltför få) som inte rökte, hade föräldrar som var ickerökare! Något att tänka på, eller? Barn gör ju inte som vi vuxna säger, utan som vi gör... Vad tycker du om ditt nya rökfria liv Ah?? Visst är det skönt!! ??
*Felix matte*
12-04-2005, 07:41
Jättestort Grattis till er fyra som lyckats sluta! Bra gjort!
Du är duktig!!
Själv blev jag sjuk med jättehosta. Fanns liksom inte på kartan att röka då. Så nu har jag varit rökfri i 2v. och 2 dagar. Va skönt det är att inte röka!! Men vilken prövning det var att INTE göra det i alla fall när jag satt på mysiga pubar i London..
CITAT (cic @ 12-04-2005, 10:31) Själv blev jag sjuk med jättehosta. Fanns liksom inte på kartan att röka då. Så nu har jag varit rökfri i 2v. och 2 dagar. Va skönt det är att inte röka!! Roligt att höra att även du slutat!  För " Va skönt det är att inte röka!!"! P.S. Varför är din signaturbildsruta tom ibland, cic? Jag tycker det är så trevligt att se fotot av dig.
CITAT (Posse @ 12-04-2005, 11:46) P.S. Varför är din signaturbildsruta tom ibland, cic? Jag tycker det är så trevligt att se fotot av dig. Vet inte.. Ska kolla vad det är för vajsing. Klart ni ska få kolla in min snygga nuna!
CITAT (cic @ 12-04-2005, 23:20) Vet inte.. Ska kolla vad det är för vajsing. Klart ni ska få kolla in min snygga nuna! ;) -_-  Nu ser jag Marilyn Monroe istället.....
CITAT (Posse @ 14-04-2005, 22:35) CITAT (cic @ 12-04-2005, 23:20) Vet inte.. Ska kolla vad det är för vajsing. Klart ni ska få kolla in min snygga nuna!   Nu ser jag Marilyn Monroe istället.....  Ja, det får bli så tills vidare. Det är inte nån som svarar på min undran i supporten..
farbror B
15-04-2005, 09:16
CITAT Någon som har något bra tips? Allt känns trist och tråkigt, har ingen energi, ingen lust att göra något. Jag använder nikotinplåster.
-------------------- Annika i Mölndal Tillbaka till Annika! Hur går det nu, sex veckor senare? Håller du ut fortfarande? *håller tummarna*
CITAT (cic @ 15-04-2005, 10:09) CITAT (Posse @ 14-04-2005, 22:35) CITAT (cic @ 12-04-2005, 23:20) Vet inte.. Ska kolla vad det är för vajsing. Klart ni ska få kolla in min snygga nuna!   Nu ser jag Marilyn Monroe istället.....  Ja, det får bli så tills vidare. Det är inte nån som svarar på min undran i supporten..  I din tråd Signaturbild i supporten skriver du: CITAT Hur kommer det sig att, den signaturbild som jag haft lääänge, helt plötsligt inte funkar längre. Eller bara funkar ibland. Den ligger fortfarande i mitt album, och jag har liksom inte ändrat nåt eller så.. Det låter som om du kanske inte utnyttjat möjligheten att direkt till signaturbildsfunktionen skicka upp en signaturbild från din dator? Isåfall kanske Odlas databas blir förbryllad ibland, när du antagligen iställlet länkat in nedanstående "thumbnail" från ditt album:
Hej cic, såg du mitt förra inlägg?
Jag är fortfarande rökfri. Fast det var inte det jag ville berätta. I måndags hämtade jag min nya overlockmaskin. Jisses vilket monster. När jag packat upp den satt jag med instruktionsboken och bara kliade mig i huvudet. Första kvällen fick jag inte till någonting. Lyckades inte ens få den att brumma, den bara stod där som ett UFO som landat på mitt köksbord. Den har två övertrådar och upp till fyra undertrådar som skall träs enligt vissa instruktioner för olika sömmar. Dag två lyckades jag få till en fyrtrådig overlocksöm. Nu på fjärde dagen har jag klurat ut en plattsöm (flatlock) och en täcksöm (coverstich) och sytt mig ett sommarlinne. En länk för er som inte vet vad jag snackar om men undrar hur sömmarna ser ut. Pfaff sömmar
*Felix matte*
28-04-2005, 21:45
CITAT (ah56 @ 28-04-2005, 22:38) Jag är fortfarande rökfri. Fast det var inte det jag ville berätta. I måndags hämtade jag min nya overlockmaskin. Jisses vilket monster. När jag packat upp den satt jag med instruktionsboken och bara kliade mig i huvudet. Första kvällen fick jag inte till någonting. Lyckades inte ens få den att brumma, den bara stod där som ett UFO som landat på mitt köksbord. Den har två övertrådar och upp till fyra undertrådar som skall träs enligt vissa instruktioner för olika sömmar. Dag två lyckades jag få till en fyrtrådig overlocksöm. Nu på fjärde dagen har jag klurat ut en plattsöm (flatlock) och en täcksöm (coverstich) och sytt mig ett sommarlinne. En länk för er som inte vet vad jag snackar om men undrar hur sömmarna ser ut. Pfaff sömmarGrattis!!! till att fortfarande vara fri! och Grattis också till det nya monstret
CITAT (ah56 @ 28-04-2005, 22:38) Jag är fortfarande rökfri. Fast det var inte det jag ville berätta. I måndags hämtade jag min nya overlockmaskin. Jisses vilket monster. När jag packat upp den satt jag med instruktionsboken och bara kliade mig i huvudet. Första kvällen fick jag inte till någonting. Lyckades inte ens få den att brumma, den bara stod där som ett UFO som landat på mitt köksbord. Den har två övertrådar och upp till fyra undertrådar som skall träs enligt vissa instruktioner för olika sömmar. Dag två lyckades jag få till en fyrtrådig overlocksöm. Nu på fjärde dagen har jag klurat ut en plattsöm (flatlock) och en täcksöm (coverstich) och sytt mig ett sommarlinne. En länk för er som inte vet vad jag snackar om men undrar hur sömmarna ser ut. Pfaff sömmar Grattis , du kommer att vara sysselsatt med att försöka fatta hur den funkar  Ingen risk för återfall då inte. Jag har problem nog att klura ut hur en vanlig maskin med en över och en undertråd ska träs, och dessutom funka. Lycka till i fortsättningen också.
Blomstertanten
29-04-2005, 12:34
Så nu är det bara att skicka allt vi behöver ha overlockat till ah 56 !
CITAT (ah56 @ 28-04-2005, 22:38) Jag är fortfarande rökfri.  Hoppas att det fortfarande går bra....?
Jag vet att det är ah56´s tråd, men måste bara säga att jag inte rökt sen påskafton. Går hur bra som helst för övrigt.
Ophelia
05-06-2005, 22:23
*Tummen upp för rökfriheten*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|