|
Ser du...det tar sig...snart är det värstaste över... Du är jätteduktig...
*Felix matte*
04-03-2005, 15:41
Jaha....hur gåååår det???? Vill ha "fortfaranderökfrirapport" idag med....
CITAT (ah56 @ 04-03-2005, 15:02) Rapport dag 6. Allt är lugnt, fortfarande plåster men glömde faktiskt sätta på det direkt på morgonen. Tog ett par timmar att komma på det.
Har sparat ca 300 kr hittills. Skall spara dom till en overlocksymaskin. superduper o hur har du klarat dej tills idag då
Läget fortfarande under kontroll. Klarade tom att dricka lite vin igår kväll utan allt för mycket sug. Nu åker jag till barnbarnen några dagar så nästa rapport blir först på måndag. Kram alla som håller koll på mig.
väntar me spånning på nästa rapport o grattis förresten so far
CITAT (oldwolfie @ 05-03-2005, 13:53) superduper o hur har du klarat dej tills idag då  Menar du rökningen eller symaskin? Rökning har jag svarat på symaskinen är en gammal Huskvarna från typ 80-talet.
äsch rökiningen va de jag menade men du kommer nog o älska din nya maskin sen
gammelnalle
05-03-2005, 18:18
Tro inte att du slipper oss bara för du är hos barnbarnen.... VI TROR PÅ DIG!!! Är det lakrits-cigaretter ??? Iså fall hur får du eld på dem???
CITAT (ah56 @ 05-03-2005, 15:33) Kram alla som håller koll på mig. Tackar för kramen  . *håller koll*
Jaa det kommer säkert gå bra utan oss ett par dar...fö du kan ju inte röka i närheten av barnbarnen eller hur... Kämpa på!!!
Sulawesii
07-03-2005, 08:50
Väntar på nästa rapport. Hur går det? Håller tummarna!
9:e dagen, fortfarande har jag inte rökt. Helgen var lite jobbig (trots barnbarnen). Bytte i lördags till nikotinplåster med lägsta dosen. Är nog lite extra grinig om sanningen skall fram. "Muckade" med en kille från Hyresgästföreningen som ringde på dörren här om kvällen. Han ville bara värva medlemmar stackarn.
Man får vara grinig, du är väldigt duktig - håll ut, det är det värt. Har också slutat, det var bara att bestämma sig. Men maken var det värre med. Han började snusa istället och det var ju bättre än att röka, men så skulle han sluta snusa. Oj, oj stackars omgivning med det humöret. Han som är väldens snällaste normalt. En av hans anställda stod inte ut, så han köpte en snusburk och kastade den på skrivbordet med orden: Ta en snus så du kan bete dig som folk! Det gick att sluta snusa också för honom i alla fall. Tack o lov.
Det där jobbiga i helgen var bara "första veckan krisen"...den har nästan alla...men nu har du ju fixat den så det här kommer att gå såååå bra....det är jag alldeles säker på!!!
Blomstertanten
07-03-2005, 13:15
CITAT (ah56 @ 07-03-2005, 11:58) 9:e dagen, fortfarande har jag inte rökt. Helgen var lite jobbig (trots barnbarnen). Bytte i lördags till nikotinplåster med lägsta dosen. Är nog lite extra grinig om sanningen skall fram. "Muckade" med en kille från Hyresgästföreningen som ringde på dörren här om kvällen. Han ville bara värva medlemmar stackarn. Du får sätta upp en varningsskylt på dörren : VARNING FÖR GRINIG "TANT" !
CITAT (ah56 @ 07-03-2005, 11:58) 9:e dagen, fortfarande har jag inte rökt. Jättebra! Du kommer att fixa det!
Strålande! [img]http://www.kioskpiraten.se/piratlandet/gif7/olifant008[1].gif[/img] En fanfar för en jätteduktig före detta bolmare.
Jaha...vill ha rapport... (jag såg allt att du var inne här serrdu...)
det har säkert gått bra!!!
Ni har stenkoll på mig märker jag. Fortfarande har jag inte rökt. Har varit på bio idag och tittat på Nalle Puh och Heffaklumpen.
Sulawesii
08-03-2005, 18:43
Du kommer inte att slippa undan  !
*Felix matte*
08-03-2005, 19:23
Bra!!!!! Du klarar ju det jättefint. Så klart vi håller koll på dig inte lönt att försöka smita undan dagsrapport  Tummar hålls dygnet runt
CITAT (Sulawesii @ 08-03-2005, 18:43) Du kommer inte att slippa undan  ! Jag vill i sammanhanget påminna om att det tyvärr brukar kunna finnas motsatsen också: leda frestare som inte vill låta en slippa undan lasten.
Dag 11. Fortfarande rökfri. Lite jobbigt till och från. Satt på café igår och där låg dimman tät. Visst fanns suget då. Det gick vägen då också. Biter ihop och kämpar på.
Blomstertanten
09-03-2005, 13:28
DUKTIGT !
CITAT (ah56 @ 09-03-2005, 13:27) Dag 11. Fortfarande rökfri. Lite jobbigt till och från. Satt på café igår och där låg dimman tät. Visst fanns suget då. Det gick vägen då också. Biter ihop och kämpar på. Applåderar! Att sitta på ett sånt ställe är väl nåt av det svåraste man kan göra i din situation!
Yin o Yang
10-03-2005, 09:26
CITAT (ah56 @ 09-03-2005, 13:27) Dag 11. Fortfarande rökfri. Lite jobbigt till och från. Satt på café igår och där låg dimman tät. Visst fanns suget då. Det gick vägen då också. Biter ihop och kämpar på. Du kämpar verkligen på bra  . Gläd Dig åt att det fr o m 1 juni ska vara rökfritt på restauranger och liknande ställen  . Det ser jag verkligen fram emot, eftersom jag har svårt att vistas i rökig miljö. Blir helt igenkorkad i ögonen dagen efter och sträv som sandpapper i halsen  .
superbra du e duktig snart kommer du tycka att dom e äckliga som röker där o välja ett ställe där de e rökfritt det kommer jag lovar kämpa på bara
Jättestarkt!!! Det är som sagt en av de svåraste situationerna man kan råka ut för!! VI ÄR STOLTA ÖVER DIG!!!!
Ja ja det har gått bra idag också. Det börjar väl snart bli dax att lägga ner tråden eller? Jag kan ju inte rapportera här varje dag resten av livet. Till slut tänker jag väl på rökning bara när jag är här inne.
CITAT (ah56 @ 10-03-2005, 16:25) Ja ja det har gått bra idag också. Det börjar väl snart bli dax att lägga ner tråden eller? Jag kan ju inte rapportera här varje dag resten av livet. Skönt att det går bra!  Ska ditt inlägg i övrigt tolkas som att du föresatt dig att aldrig mer röka resten av livet...?
Gunvor Nilsson
10-03-2005, 18:09
Till den som fortfarande röker! Och tvekar att sluta!
Nej vänta till hjärtinfarkten! Det gjorde jag och det är sjutton år sen! Då först slutade jag för gott.
Men observera - det kan vara för sent då.
/Gunvor
gammelnalle
10-03-2005, 19:16
CITAT (ah56 @ 10-03-2005, 16:25) Ja ja det har gått bra idag också. Det börjar väl snart bli dax att lägga ner tråden eller? Jag kan ju inte rapportera här varje dag resten av livet. Till slut tänker jag väl på rökning bara när jag är här inne. Kan vara bra att "måsta" möta dina supporters... OCH visa att man KAN sluta om rätta motivationen finns. Lycka till från en som bara rökt passivt sedan 1967...
CITAT (Posse @ 10-03-2005, 17:08) CITAT (ah56 @ 10-03-2005, 16:25) Ja ja det har gått bra idag också. Det börjar väl snart bli dax att lägga ner tråden eller? Jag kan ju inte rapportera här varje dag resten av livet. Skönt att det går bra!  Ska ditt inlägg i övrigt tolkas som att du föresatt dig att aldrig mer röka resten av livet...?  Japp. Aldrig mer är det tänkt. Kan ju rapportera veckovis ett tag.
CITAT (ah56 @ 10-03-2005, 20:39) Japp. Aldrig mer är det tänkt. Kan ju rapportera veckovis ett tag.  :D :lol:  Inväntar härefter veckorapporterna  .
Yin o Yang
22-03-2005, 07:27
Var tog Du vägen med rapporterna  . Hoppas att inte tystnaden innebär att Du gett upp
Jag har inte gett upp är nu inne på dag 24 av mitt nya liv. Lämnade en liten rapport i en annan tråd som handlade om vad cigaretter innehåller. Det går den här gången. Har varit utan plåster ca 1 1/2 vecka nu. Dottern sa häromdagen att nu är det gnällvarning på dig mamma., så helt utan besvär är det inte.
gammelnalle
22-03-2005, 08:57
GRATTIS!!!!
Ett problem är en chans att göra sitt bästa. Duke Ellington
CITAT (ah56 @ 22-03-2005, 08:13) Dottern sa häromdagen att nu är det gnällvarning på dig mamma., så helt utan besvär är det inte. Det får vara "gnällvarning"!!! Det går över. Rakt igenom bara! Heja! Bra! Strongt!
Vad duktig du är!!!! Heja!!!
Duktigt!!! Ge inte upp!! Du har förlorat en "vän" - men en "falsk" sådan!!! Tänk så sköööönnnt!!! Skall du deppa för en falsk väns skull??? (kanske det inte alls hjälper...då kan du trösta dig med att jag AVUNDAS DIG och ditt MOD. Men en dag klarar kanske jag också det!)
Yin o Yang
22-03-2005, 18:08
Suveränt roligt att Du kämpar på!
Det här fixar du! Grattis!
*Felix matte*
22-03-2005, 21:27
Jättebra Annika! Du har med råge passerat den jobbigaste tiden...nu blir det bara bättre och bättre för var dag i friheten
farbror B
23-03-2005, 16:01
vad du är duktig dom vill förändra ditt liv med en så bra sak!! Hoppas det går bra för dej! *Håller tummarna*
Sulawesii
23-03-2005, 18:39
Super!!!!!
Yin o Yang
01-04-2005, 11:01
Nu var det länge sedan vi fick rapport  . Hur klarade Du påsken?
Jag har klarat även påsken! Ärligt talat så tänker jag inte så mycket på rökning längre. Inte ens varje dag. (i början var femte minut). Är väl därför jag glömmer att rapportera här. Hade tänkt spara rökpengarna till en overlock maskin men kunde inte vänta så jag beställde en Pfaff Coverstyle igår.
CITAT (ah56 @ 01-04-2005, 13:22) Jag har klarat även påsken! Ärligt talat så tänker jag inte så mycket på rökning längre. Inte ens varje dag. (i början var femte minut). Är väl därför jag glömmer att rapportera här. Hade tänkt spara rökpengarna till en overlock maskin men kunde inte vänta så jag beställde en Pfaff Coverstyle igår. Bra grej!! Jag har haft min overlock i många år nu och det är ett köp som jag aldrig ångrat. Skönt att det går bra med "orökandet"!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|