Full version: Sluta röka
Sidor: 1, 2, 3
Tesa
Ser du...det tar sig...snart är det värstaste över...
Du är jätteduktig... smile.gif
*Felix matte*
Jättebra! Nu är redan den allra jobbigaste tiden över...biggrin.gif

vi stoppade också pengar i glasburk...blev ca 2200kr/mån ohmy.gif när man såg sedlarna så kunde man knappt tro det var sant att man eldat upp dem tidigare wacko.gif mad.gif
Tesa
Jaha....hur gåååår det????
Vill ha "fortfaranderökfrirapport" idag med.... wub.gif
Boxer
yla
CITAT (ah56 @ 04-03-2005, 15:02)
Rapport dag 6. Allt är lugnt, fortfarande plåster men glömde faktiskt sätta på det direkt på morgonen. Tog ett par timmar att komma på det.

Har sparat ca 300 kr hittills. Skall spara dom till en overlocksymaskin.

superduper o hur har du klarat dej tills idag då
rolleyes.gif
ah56
Läget fortfarande under kontroll. Klarade tom att dricka lite vin igår kväll utan allt för mycket sug. Nu åker jag till barnbarnen några dagar så nästa rapport blir först på måndag.
Kram alla som håller koll på mig.
yla
väntar me spånning på nästa rapport rolleyes.gif
o grattis förresten so far
ah56
CITAT (oldwolfie @ 05-03-2005, 13:53)
superduper o hur har du klarat dej tills idag då
rolleyes.gif

Menar du rökningen eller symaskin?
Rökning har jag svarat på symaskinen är en gammal Huskvarna från typ 80-talet.
yla
äsch rökiningen va de jag menade
men du kommer nog o älska din nya maskin sen rolleyes.gif
gammelnalle
Tro inte att du slipper oss bara för du är hos barnbarnen....

VI TROR PÅ DIG!!!

Är det lakrits-cigaretter ??? Iså fall hur får du eld på dem???

smile.gif smile.gif
amaira
CITAT (ah56 @ 05-03-2005, 15:33)
Kram alla som håller koll på mig.

Tackar för kramen wub.gif .

*håller koll*
Tesa
Jaa det kommer säkert gå bra utan oss ett par dar...fö du kan ju inte röka i närheten av barnbarnen eller hur...
Kämpa på!!!
Sulawesii
Väntar på nästa rapport. Hur går det? Håller tummarna! smile.gif
ah56
9:e dagen, fortfarande har jag inte rökt.
Helgen var lite jobbig (trots barnbarnen). Bytte i lördags till nikotinplåster med lägsta dosen. Är nog lite extra grinig om sanningen skall fram. "Muckade" med en kille från Hyresgästföreningen som ringde på dörren här om kvällen. Han ville bara värva medlemmar stackarn.
Malvia
Man får vara grinig, du är väldigt duktig - håll ut, det är det värt. Har också slutat, det var bara att bestämma sig. Men maken var det värre med. Han började snusa istället och det var ju bättre än att röka, men så skulle han sluta snusa. Oj, oj stackars omgivning med det humöret. Han som är väldens snällaste normalt. En av hans anställda stod inte ut, så han köpte en snusburk och kastade den på skrivbordet med orden: Ta en snus så du kan bete dig som folk!
Det gick att sluta snusa också för honom i alla fall. Tack o lov.
Tesa
Det där jobbiga i helgen var bara "första veckan krisen"...den har nästan alla...men nu har du ju fixat den så det här kommer att gå såååå bra....det är jag alldeles säker på!!!
Blomstertanten
CITAT (ah56 @ 07-03-2005, 11:58)
Helgen var lite jobbig (trots barnbarnen). Bytte i lördags till nikotinplåster med lägsta dosen. Är nog lite extra grinig om sanningen skall fram. "Muckade" med en kille från Hyresgästföreningen som ringde på dörren här om kvällen. Han ville bara värva medlemmar stackarn.

Du får sätta upp en varningsskylt på dörren : VARNING FÖR GRINIG "TANT" ! tongue.gif
lotta_
CITAT (ah56 @ 07-03-2005, 11:58)

Jättebra! Du kommer att fixa det!
Boxer
Strålande! [img]http://www.kioskpiraten.se/piratlandet/gif7/olifant008[1].gif[/img] En fanfar för en jätteduktig före detta bolmare. smile.gif
Tesa
Jaha...vill ha rapport...
(jag såg allt att du var inne här serrdu...)

det har säkert gått bra!!!
ah56
Ni har stenkoll på mig märker jag. Fortfarande har jag inte rökt. Har varit på bio idag och tittat på Nalle Puh och Heffaklumpen.
Sulawesii
Du kommer inte att slippa undan tongue.gif !
*Felix matte*
Bra!!!!!
Du klarar ju det jättefint. Så klart vi håller koll på dig biggrin.gif
inte lönt att försöka smita undan dagsrapport tongue.gif Tummar hålls dygnet runt wub.gif
Posse
CITAT (Sulawesii @ 08-03-2005, 18:43)
Du kommer inte att slippa undan tongue.gif !

Jag vill i sammanhanget påminna om att det tyvärr brukar kunna finnas motsatsen också: leda frestare som inte vill låta en slippa undan lasten.
ah56
Dag 11.
Fortfarande rökfri. Lite jobbigt till och från. Satt på café igår och där låg dimman tät. Visst fanns suget då. Det gick vägen då också.
Biter ihop och kämpar på.
Blomstertanten
DUKTIGT !
Ina
CITAT (ah56 @ 09-03-2005, 13:27)
Dag 11.
Fortfarande rökfri. Lite jobbigt till och från. Satt på café igår och där låg dimman tät. Visst fanns suget då. Det gick vägen då också.

Applåderar! Att sitta på ett sånt ställe är väl nåt av det svåraste man kan göra i din situation!
Yin o Yang
CITAT (ah56 @ 09-03-2005, 13:27)
Dag 11.

Du kämpar verkligen på bra wub.gif . Gläd Dig åt att det fr o m 1 juni ska vara rökfritt på restauranger och liknande ställen tongue.gif . Det ser jag verkligen fram emot, eftersom jag har svårt att vistas i rökig miljö. Blir helt igenkorkad i ögonen dagen efter och sträv som sandpapper i halsen mad.gif .
yla
superbra du e duktig
snart kommer du tycka att dom e äckliga som röker där o välja ett ställe där de e rökfritt laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif

det kommer jag lovar

kämpa på bara rolleyes.gif
Tesa
Jättestarkt!!!
Det är som sagt en av de svåraste situationerna man kan råka ut för!!
VI ÄR STOLTA ÖVER DIG!!!!
laugh.gif laugh.gif
ah56
Ja ja det har gått bra idag också. Det börjar väl snart bli dax att lägga ner tråden eller? Jag kan ju inte rapportera här varje dag resten av livet. Till slut tänker jag väl på rökning bara när jag är här inne.
Posse
CITAT (ah56 @ 10-03-2005, 16:25)
Ja ja det har gått bra idag också. Det börjar väl snart bli dax att lägga ner tråden eller? Jag kan ju inte rapportera här varje dag resten av livet.

Skönt att det går bra! smile.gif

Ska ditt inlägg i övrigt tolkas som att du föresatt dig att aldrig mer röka resten av livet...? rolleyes.gif
Gunvor Nilsson
Till den som fortfarande röker! Och tvekar att sluta!

Nej vänta till hjärtinfarkten! Det gjorde jag och det är sjutton år sen! Då först slutade jag för gott.

Men observera - det kan vara för sent då.

/Gunvor
gammelnalle
Ja ja det har gått bra idag också. Det börjar väl snart bli dax att lägga ner tråden eller? Jag kan ju inte rapportera här varje dag resten av livet. Till slut tänker jag väl på rökning bara när jag är här inne.

Kan vara bra att "måsta" möta dina supporters...

OCH visa att man KAN sluta om rätta motivationen finns.

Lycka till

från en som bara rökt passivt sedan 1967...
ah56
CITAT (Posse @ 10-03-2005, 17:08)
Ja ja det har gått bra idag också. Det börjar väl snart bli dax att lägga ner tråden eller? Jag kan ju inte rapportera här varje dag resten av livet.

Skönt att det går bra! smile.gif

Ska ditt inlägg i övrigt tolkas som att du föresatt dig att aldrig mer röka resten av livet...? rolleyes.gif

Japp. Aldrig mer är det tänkt. Kan ju rapportera veckovis ett tag. biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif
amaira
CITAT (ah56 @ 10-03-2005, 20:39)
Japp. Aldrig mer är det tänkt. Kan ju rapportera veckovis ett tag. biggrin.gif  :D  :lol:

Inväntar härefter veckorapporterna sleep.gif .

wub.gif biggrin.gif wub.gif
Yin o Yang
Var tog Du vägen med rapporterna unsure.gif . Hoppas att inte tystnaden innebär att Du gett upp smile.gif
ah56
Jag har inte gett upp
är nu inne på dag 24 av mitt nya liv. Lämnade en liten rapport i en annan tråd som handlade om vad cigaretter innehåller. Det går den här gången. Har varit utan plåster ca 1 1/2 vecka nu.
Dottern sa häromdagen att nu är det gnällvarning på dig mamma., så helt utan besvär är det inte.
gammelnalle
GRATTIS!!!!

Ett problem är en chans att göra sitt bästa.
Duke Ellington
amaira
CITAT (ah56 @ 22-03-2005, 08:13)
Dottern sa häromdagen att nu är det gnällvarning på dig mamma., så helt utan besvär är det inte.

Det får vara "gnällvarning"!!! laugh.gif laugh.gif
Det går över.
Rakt igenom bara! Heja! Bra! Strongt!
Tesa
Vad duktig du är!!!! Heja!!!
*Eko*
rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Duktigt!!!

Ge inte upp!! Du har förlorat en "vän" - men en "falsk" sådan!!!
Tänk så sköööönnnt!!! Skall du deppa för en falsk väns skull???
(kanske det inte alls hjälper...då kan du trösta dig med att jag AVUNDAS DIG och ditt MOD. Men en dag klarar kanske jag också det!)
rolleyes.gif
Yin o Yang
Suveränt roligt att Du kämpar på! biggrin.gif
lotta_
Det här fixar du! Grattis! tongue.gif
*Felix matte*
Jättebra Annika! wub.gif
Du har med råge passerat den jobbigaste tiden...nu blir det bara bättre och bättre för var dag i friheten biggrin.gif
farbror B
vad du är duktig dom vill förändra ditt liv med en så bra sak!!
Hoppas det går bra för dej!
*Håller tummarna*
Sulawesii
Super!!!!!
Yin o Yang
Nu var det länge sedan vi fick rapport sad.gif . Hur klarade Du påsken?
ah56
Jag har klarat även påsken!
Ärligt talat så tänker jag inte så mycket på rökning längre. Inte ens varje dag. (i början var femte minut). Är väl därför jag glömmer att rapportera här.
Hade tänkt spara rökpengarna till en overlock maskin men kunde inte vänta så jag beställde en Pfaff Coverstyle igår.
Ina
CITAT (ah56 @ 01-04-2005, 13:22)
Jag har klarat även påsken!
Ärligt talat så tänker jag inte så mycket på rökning längre. Inte ens varje dag. (i början var femte minut). Är väl därför jag glömmer att rapportera här.
Hade tänkt spara rökpengarna till en overlock maskin men kunde inte vänta så jag beställde en Pfaff Coverstyle igår.

Bra grej!! Jag har haft min overlock i många år nu och det är ett köp som jag aldrig ångrat. Skönt att det går bra med "orökandet"! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon