Full version: Viktminskning
Sidor: 1, 2
yla
CITAT (Berith @ 22-03-2005, 07:12)
CITAT (oldwolfie @ 21-03-2005, 19:04)
CITAT (Berit @ 21-03-2005, 09:32)
Jag gick in på receptbanken och anmälde mig, blev tydligen den 800:ade medlemmen.

Bra bank.

mvh
Berit

hej hopp berith
nej du blev den 121 medlemmen

laugh.gif nu ska vi inte blanda ihop äpplen och päron!

tongue.gif wub.gif

OOOPPSS

felåt wub.gif
Berit
Spelar ingen roll oldwolfie. Det är inte lätt att hålla rätt på alla.

Huvudsaken det kommer bra recept till receptbanken.

mvh
Berit (utan h)
Hannele
Ja, många har lyckats... det svåra är att behålla den nya vikten.
Månskensbonden
Ett snabbt sätt att bli av med sisådär 70-80 oönskade kilon är ju annars att skilja sig....

tongue.gif
Kathy
CITAT (Hannele @ 30-05-2006, 00:31)
Ja, många har lyckats... det svåra är att behålla den nya vikten.

Behöver inte alls vara det. wub.gif
Om man lägger om till en sundare balans i sitt ätande, så kan man hålla den linjen hela livet ut. wub.gif
Däremot om man går på någon form av diet, så tror jag det kan vara lättare att "trilla dit" eftersom man förmodligen inte orkar att hålla den dieten livet ut.

Det handlar egentligen om att träna in nya vanor. wub.gif
Bessie
För att gå tillbaka till originalinläggets fråga, vilken sorts motion är det du gör fem gånger i veckan? Jag skulle nämligen lägga in lite styrketräning med vikter också (och rejäla vikter, inga enkilos) också så du utvecklar muskelmassa, som bränner mer kalorier och tar mindre plats än vad fettvävnaden gör.

För övrigt är det en bättre idé att följa viktnergången med måttband än med våg. BMI kan vara missvisande eftersom muskler väger mer än fett -- aktiva tyngdlyftare och kroppsbyggare till exempel kan ha ett BMI på 25-26 och ändå ha väldigt låg fettprocent.

En liten varning när det gäller mirakelsoppan: näringsexperter varnar för att följa dieten längre än sju dagar i sträck.
Farbror Blå
CITAT (Månskensbonden @ 30-05-2006, 10:01)
Ett snabbt sätt att bli av med sisådär 70-80 oönskade kilon är ju annars att skilja sig....

tongue.gif

Hahaha laugh.gif laugh.gif
Farbror Blå
Näe annars gäller det som alla säkert redan sagt:

*kolla igenom och bokför nyttiga och onyttiga vanor

*börja med att ta bort onyttiga vanor, en i taget
alltså inte bara för ett tag, utan kanske helt

*börja med en ny nyttig vana! Cykla till jobbet, gå en promenad extra, ät mer fibrer, osv ..

Tro aldrig att man kan tappa några kilon utan ansträngning, då blir det amerikanska tänkandet, operera bort det bara, istället för att åtgärda problemet.
Det vore ju som en jag kände, som köpte kraftigare möbler istället för att gå ner de 50 kilo som var kvar till idealvikt...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon