Full version: Vilka är ni?
Sidor: 1, 2
Azeman
Vilka är ni alla här ? =).. . Finns det nån kanske i min ålder? alltså 19år? =)

Själv så heter jag Annie och är 19år, bor i skogen med min sambo, Peter (peterinas) och alla våra djur som består utav katter, kanin, marsvin och afrikanska jätte tusenfotingar =). dom är då mina egna djur... Har även ett litet mini omplaceringshem, där det finns råttor, och marsvin =)....
farbror B
NJAE INTE PRECIS 19... faktiskt dubbelt så gammal
Caprice
Hejsan Annie, och välkommen hit..!

Det finns några i din ålder här, det är väldigt bred åldersspectra här, upp till ca 85, tror jag...

Själv är jag 36...

Finns en kul länk som varit uppe tidigare, med bla bild på de flesta som håller till här...
Du hittar länken HÄR...

Caprice
Azeman
CITAT (farbror B @ 23-03-2005, 11:58)
NJAE INTE PRECIS 19... faktiskt dubbelt så gammal

hehe jasså? oki doki =)
Azeman
CITAT (Caprice @ 23-03-2005, 12:02)
Hejsan Annie, och välkommen hit..!

Det finns några i din ålder här, det är väldigt bred åldersspectra här, upp till ca 85, tror jag...

Själv är jag 36...

Finns en kul länk som varit uppe tidigare, med bla bild på de flesta som håller till här...
Du hittar länken HÄR...

Caprice

hehe Tack =).

Okey =)...

Den har jag nu kollat in... tongue.gif
jenilo
jag är 23, det är ju ganska nära wink.gif
LillaTiger
laugh.gif Sofia som flyttar till Gränna på fredag, det är jag det. fyller 21 i april.
Bor med min sambo, Peter tongue.gif och undulaterna Fjant och Kajsa.
jenilo
CITAT (jenilo @ 23-03-2005, 12:59)
jag är 23

nu har jag inte ens koll på min ålder längre, jag är ju faktiskt 24... wacko.gif
humla
Jag är 19 tongue.gif Några månader till iallafall. Jag bor på Öland, jobbar för tillfället med ska plugga till socionom, börjar i höst. Är också marsvinsfrälst, har fyra fina tjejer wub.gif . Och så gillar jag odling, en av anledningarna till att jag håller till lite här kanske wink.gif
Zitrus
Jag är 21 år iaf i en och en halv vecka till. wub.gif
Bor hos mina föräldrar i Göteborg. Kommer att flytta senare i år!
Tycker om djur, har just nu en egen katt och två undulater.
Även växter är ett stort intresse iaf om man tittar på fönsterbrädan... Hmm..ja de lilla man ser av den biggrin.gif
smile.gif
TeliaNet
jag är 19 år.
bor med mina föräldrar, studerar till datortekniker & resten vet ni laugh.gif
fruberglund
Usch, vad gammal jag känner mig! Fyller hela 30 år i höst tongue.gif

Trodde du var äldre Telianet rolleyes.gif
katinka
Hej!

Jag har precis fyllt 26 och bor med mina föräldrar, min bror och vår katt-tjej i
norra Storstockholm. Pluggar till lärare och blir klar till våren. Mina intressen är
allt möjligt men framför allt musik (marit bergman, brendan benson, roots
manuva, super furry animals och annat etc), djur (särskilt missan hemma
här smile.gif) trädgård och läsning av diverse böcker.

Ha det bra!
Tesa
Jag är INTE i närheten av 19 år men jag är ju en "av alla här" iallafall...

36 år, mjölkbonde med odling som det stora intresset...
Jag har 4 barn i åldrarna 11 till 17 år, en övertidsarbetande gubbe och 50 kossor att ta hand om varje dag....till familjen hör också vår underbare huskatt Ravelli och den harige lagårdskatten Gråtuss...

Har en stor trädgård med både kaotiska och lite mer ordnade hörn...
Jag odlar mest för att jag är så intresserad av växter i sig...att det råkar bli fint är ju bara en bonus laugh.gif
Ju intressantare historia en växt har desto "gärnare" vill jag ha den... wink.gif
TeliaNet
CITAT (fruberglund @ 23-03-2005, 21:10)
Usch, vad gammal jag känner mig! Fyller hela 30 år i höst tongue.gif

ska jag vara ärlig så trodde jag också du var äldre, omkr 40
ah56
CITAT (TeliaNet @ 23-03-2005, 22:39)

Oooops! Ta betäckning
Du har mycket att lära om livet i allmänhet och kvinnor i synnerhet.
Citat ur Djungelboken "kom ihåg, elefanter glömmer aldrig"
Ljusalfheim
jag är 19 men känner mig ibland som 91...
vill gå i pension.. NU! unsure.gif
Christoffer
Om ett år och en månad är jag 30!!! rolleyes.gif
ninnisky
jag tror jag får hitta ett riktigt varmt och skönt ide .
Jag är ju såå gammal så det tar lång tid att bädda ner mig i idet.
62 år --- kan ni andra räkna så långt nu för tiden.!!!! Trots min höga ålder får jag fortfarande bo hemma ett tag till!

Fast jag är ganska bra på att slänga käft med er yngre, så pass på.
smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Nemi
Ääääh smile.gif
Åldern kvittar väl?
Jag är snart 25 år och bor i ett pyttelitet studentrum i en studentkorridor i centrala Uppsala. Jag är sjuskriven från mina studier och tillbringar mina dagar med mest ingenting. Önkar jag hade egen rabatt och fler fönster och yta i rummet och ha blommor på men det får jag vänta på smile.gif
Ska försöka odla upp lite kryddväxter den här våren, mitt projekt.
Tror min mamma finns på detta forum med btw, vet bata inte hennes nickname.
AvalonC
CITAT (ah56 @ 24-03-2005, 00:18)

Oooops! Ta betäckning

Vad sött förhållande ni verkar ha till varandra.... är det någn mer än jag som ser vibbarna i texten som de skriver i denna tåten??? *ler sött*

Jag är 24, flyttade för ett halvår sedan till hus med min pojkvän, med en relativt stor trädgård, men mycket potensial om man har fantasi... Tyvärr saknar tomten stenblock, det hade varit fint.

Vi bor här med våra 3 älskade katter, spindlarna och alla möss som Pi tar in och vi slänger ut, och Carisma tar in igen... *ler*
kopernikus
jag är 24 .... är så skoj att se att det är ganska många "yngre" som är odlingsinteresserade.... mina vänner brukar skoja med mig och säga att jag kanske hellre skulle vilja umgås med deras mormödrar/farmödrar !! tongue.gif
amaira
CITAT (ninnisky @ 24-03-2005, 01:41)
jag tror jag får hitta ett riktigt varmt och skönt ide .
Jag är ju såå gammal så det tar lång  tid att bädda ner mig i idet.
62 år --- kan ni andra räkna så långt nu för tiden.!!!! Trots min höga ålder får jag fortfarande bo hemma ett tag till!

Fast jag är ganska bra på att slänga käft med er yngre, så pass på.
smile.gif  :)  :)  :)  :)  :rolleyes:  :rolleyes:

Åhå Ninnisky, jag är dig i hälarna! tongue.gif Kommer att fylla 54 i år.

Till alla er ungdomar - ni mellan 15 och 50 rolleyes.gif - vill jag rapportera här ifrån andra sidan gränsen, att det är roligt att bli vuxen wub.gif och självständig till slut.

Nåja, skämt åsido, men det är faktiskt en fin ålder, och jag har aldrig mått så bra i hela mitt liv, som sedan när jag blev femtio och fick tillgång till "livets frihet", eller hur jag ska säga det.

Det är en ny sorts "frihet", på många olika plan.

Och så gillar jag också åldersspridningen här på forumet. Det är
berikande wub.gif

Kram allihopa!!!
Kathy
CITAT (amaira @ 24-03-2005, 07:44)
Kommer att fylla 54 i år.

Och jag som var så säker på att du var runt 30! rolleyes.gif
Där ser man hur "fel" man kan ha.

Själv är jag 41.
amaira
CITAT (Scrollan @ 24-03-2005, 08:02)
CITAT (amaira @ 24-03-2005, 07:44)
Kommer att fylla 54 i år.

Och jag som var så säker på att du var runt 30! rolleyes.gif
Där ser man hur "fel" man kan ha.

Tssttt! Jag är gammal som gatan jag sleep.gif . *mallig*
Föddes i ett annat millennium!!! Det ni!
(har fortfarande inte lärt mig stava till "millennium" blink.gif undrar hur det stavas)
Airamya
Jag har lyckats övervintra i 34 år. Jag o min sambo pratade om ålder för nån vecka sedan, när jag vaknade en morgon o kände mig gammal... rolleyes.gif ... och jag kom på att jag kommer nog att känna mig äldst när jag fyller 40. 40 känns som en helt 'omöjlig' ålder för mig. Men däremot ser jag fram emot att fylla 50. laugh.gif Så jag tror jag kommer att åldras tills jag blivit 40. Efter 40, när jag börjar stega mot 50, då mognar jag nog bara, förfinas. laugh.gif laugh.gif Jag inbillar mig att jag börjat bli vis o klok kring 50. Ja, jösses, vilka bilder man har i huvet...
Annlo
CITAT (ah56 @ 24-03-2005, 00:18)
Oooops! Ta betäckning

"... Jaså, du har just glömt din son!" minns ni minen? *fniss*

Jag fyller visst 31 i år...

visst får man en bild av hur gamla människor är genom hur man skriver!
Ibland har man ruskigt fel laugh.gif

Någon har sagt att "Det spelar ingen roll hur gammal man är, det är HUR man är gammal som spelar roll"
Jo, jo sug på den ni, tonåringar och panchisar tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Annlouice
amaira
CITAT (Annlo @ 24-03-2005, 08:37)
Jo, jo sug på den ni, tonåringar och panchisar tongue.gif tongue.gif tongue.gif

*suger* rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif

Airamya:
CITAT
Jag inbillar mig att jag börjat bli vis o klok kring 50. Ja, jösses, vilka bilder man har i huvet...

Det är en BRA bild du har i huvet, tycker jag. Å andra sidan är du ju redan vis och klok, så det reder sig nog laugh.gif laugh.gif .

Hmmm, mycket skratt, jag är visst glad idag smile.gif biggrin.gif

(jaaaaa det är jag, idag komMEr hjärtevän hem efter fyra veckor, HURRAAAAA wub.gif wub.gif wub.gif !!!
Airamya
CITAT (amaira @ 24-03-2005, 08:44)
Det är en BRA bild du har i huvet, tycker jag. Å andra sidan är du ju redan vis och klok, så det reder sig nog laugh.gif laugh.gif .

Jaha ja! Se där! Är det så? Ja, har en vis dam, 50+, sagt det, då måste det ju vara så... wink.gif laugh.gif laugh.gif

Härligt att 'se' dig så glad, Amaira smile.gif Var har hjärtevän varit i 4 veckor? (får man fråga sånt? unsure.gif )
amaira
CITAT (Airamya @ 24-03-2005, 08:49)
Jaha ja! Se där! Är det så? Ja, har en vis dam, 50+, sagt det, då måste det ju vara så... wink.gif laugh.gif laugh.gif

Jajjamännsann! Pronto!

CITAT
Var har hjärtevän varit i 4 veckor? (får man fråga sånt?)

Man får fråga vad som helst. Men det är inte alltid man får svar... rolleyes.gif

Men nu får du svar. Svar: andra sidan jordklotet. Thailand för att vara mer exakt. Han har släkt och vänner där (och ingen kom till skada vid tsunamin).
Magnolia
Häromdagen fick jag lämna ut mitt personnummer och då sa hon som skrev ner det:

"Jaha, då är du snart 29".
"27 menar du" sa jag.
"Nä, 29".
Jag fick räkna efter och förvånat upptäckte jag:
"Men du har ju rätt! Oj! Nästan 30! När hände det?"

Man kan ju också göra som min mycket envisa mormor gjorde för några år sedan då familjen inte kunde komma överens om hur vi skulle fira jul. Alla tyckte olika och min mormor försökte då använda sin ålder för att få som hon ville:
"Eftersom jag är över 80 år gammal så tycker jag att jag borde få bestämma" (Hon var då kanske 84).
Det argumentet bet inte på oss andra så diskussionen fortsatte. Då sa hon med lite högre röst:
"Alltså jag är nästan 90 och nu tycker jag att vi firar jul som jag säger!"
Men vi viftade bort det och fortsatte att argumentera för och emot olika alternativ.
Tillslut ställde sig mormor upp och nästan skrek:
"HÄR SITTER JAG OCH ÄR HUNDRA ÅR GAMMAL OCH FÅR INTE ENS FIRA JUL SOM JAG VILL!!!"
Efter att förvåningen och sedan skratten lagt sig blev det NÄSTAN som mormor ville...
Sulawesii
Jag hade min åldersnojekris när jag var 24. Nu är jag 35 och känner mig sprudlandes ung tongue.gif!
Ålder spelar faktiskt, enligt mig, ingen som helst roll. När jag var 18 var min bästa jobbarkompis.... kommer inte ihåg hur gammal, men en bit över femtio. Vi hade superkul ihop!

Det ända tråkiga med åldern tycker jag är kroppens förfall.... blääää....
farbror B

Jobbigt det låter "kroppens förfall" .. känner också att jag inte är 19 längre, men man kan ju hålla sej i skapligt trim ändå=)
Sulawesii
Jag tänker mest på rynkor och såna grejor. Usch och fy.....
farbror B
lite skrattrynkor har jag fått, men det betyder ju erfarenhet eller hur?
kanske lite mage, men den får man väl bort efter påsk=)
Sulawesii
Önskar att jag kunde se det på det sättet!
farbror B
bara att bestämma sej för det ju =)
du är säkert inte et dugg förfallen heller
farbror B
Ryck upp dej !

biggrin.gif wink.gif smile.gif rolleyes.gif tongue.gif
cic
Fyller 31 i år. Men det är aldrig nån som tror att jag är en dag över 22. Kanske pga. udda hårfärg, piercing och tatueringar...

Ålder sitter mest i huvudet tror jag. Även om det ju faktiskt är så att jag inbillar mig att jag blir klokare ju äldre jag blir.. rolleyes.gif

Har även gjort det kloka "valet" att slå mina påsar ihop med en man som är 11 år äldre än jag.. Kommer alltid känna mig ung då.. tongue.gif
farbror B
Haha!

Ja, hårfärgen och metallskrotet kanske gör sitt till, vem vet..
såg ju ut att vara i god form också smile.gif
Annlo
CITAT (cic @ 24-03-2005, 11:29)
Har även gjort det kloka "valet" att slå mina påsar ihop med en man som är 11 år äldre än jag.. Kommer alltid känna mig ung då.. tongue.gif

Ja, visst får det en att känna sig extra ung och fräsch!! *hi, hi*

Annlouice biggrin.gif
fruberglund
CITAT (fruberglund @ 23-03-2005, 21:10)
Usch, vad gammal jag känner mig! Fyller hela 30 år i höst  :P

Trodde du var äldre Telianet  :rolleyes:

Tack ska Du ha mad.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif wub.gif
Sulawesii
CITAT (farbror B @ 24-03-2005, 11:28)
Ryck upp dej !

biggrin.gif wink.gif smile.gif rolleyes.gif tongue.gif

Ok tongue.gif !
ninnisky
CITAT (Sulawesii @ 24-03-2005, 10:39)
Det ända tråkiga med åldern tycker jag är kroppens förfall.... blääää....

ja, dan efter man är född är man relativt sett gammal i jämförelse med dagen innan.......
Men jag som är 60+ är ju redan lastgammal, eller hur??? unsure.gif och kroppens förfall har redan varit. Alltså njuter jag av min "ålderdom" och har inte så värst mycket noja för det.... rolleyes.gif rolleyes.gif

GLAD PÅSK alla ni ungdomar wub.gif wub.gif wub.gif
Sulawesii
Min mamma är faktiskt mycket vackrare nu än för tjugo år sedan.
Sulawesii
Var det jag som fick den här tråden på fel spår?? wub.gif blink.gif wacko.gif wub.gif
lisselbo
Har fyllt 38, två barn 16 och 12 år. Jobbar i matbutik, mest på frukt och grönt avdelningen. Är relativt nygift med en gubbe som är 8 år äldre.
Stort hus, ca 280 kvm, och stor vildvuxen trädgård som jag/vi försöker få ordning på wink.gif . Odlar intresset satte väl fart på allvar för ca 1 år sedan. Har nu fått dille på Pelargoner, mest doftisar, uniker och finger pelargoner.
ninnisky
CITAT (Sulawesii @ 24-03-2005, 18:30)
Var det jag som fick den här tråden på fel spår?? wub.gif  :blink:  :wacko:  :wub:

Nej, nej, nej - det var det inte rolleyes.gif
Det är väl kul att höra både vilka vi är - och i vilken ålder biggrin.gif
Heddas matte
lustigt hur en tråd med frågan "vilka är ni?" mestadels kommer att handla om ålder! tongue.gif
Azeman
CITAT (cic @ 24-03-2005, 11:29)
Har även gjort det kloka "valet" att slå mina påsar ihop med en man som är 11 år äldre än jag.. Kommer alltid känna mig ung då..  :P

hehe 11år äldre är välla inget? wink.gif min karl är 34 år han , blir 35 i år
unsure.gif .... hehe... Han är välla typ 16år äldre än mej smile.gif... ohmy.gif laugh.gif rolleyes.gif
Så jag måste känna mej extra ung? kanske som en spermier? laugh.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon