|
Full version: Vilka är ni?
Castea blir lycklig av:
Sin humoristiske sambo.
Vita och röda liljor, ormbunkar, vita callor och monsteror.
Kebab.
Pengar.
Sting, U2, Kent, Claes Jansson.
Internet.
Jugend & art deco-prylar & möbler.
Stumfilmstiden.
Katter.
Bullterriers, grand daniosar och boxers.
Ledighet.
Existensiell frihet.
Och Castea är 34 år och 11 månader.
Edit: Glömde nåt skitviktigt: IRLANDS-resor!
Eleanor
24-03-2005, 22:39
Värmländska på 35 år med 3 barn - 8,6 & 4 år. Något...(5 år)äldre gube. Bor i stort 20-tals hus med ca 5000 kvm trädgård eller ja, gräsmatta mestadels... Några hörn är "inredda"! Renoverar vårt hus så att det står oss upp till öronen men det är VANSINNIGT roligt!!! Min stora, stora passion är byggnadsvård & traditionella tekniker - LINOLJEFÄRG!!!! Annars går jag igång på gammaldagsrosor, Lars Winnerbäck, DiLeva, Soundtrack of our lives, Nick Cave, bob hund & engelska trädgårdar.
*Felix matte*
24-03-2005, 22:45
Kvinna, gift sedan 1965 med mitt livs kärlek... mor till fyra underbara barn...40, 31, 23 och 21 år, matte till gossige Felix (hund) wub: Vardagssysselsättning = Livsnjutare
Psykofarmaka
24-03-2005, 23:05
Häpp ! 33 årig värmladstös, nybliven trädgårdägare..med tillhörande hus. Har även en sambo, hund (schäfer), Volvo, gräsklippare, och en plastson på snart 16 år Total trädgårdsamatör (om man ens kan kalla sig för det....trädgårdsklåpare kanske  ) Hur som helst så ska min fotbollsplan till trädgård förändras. I år med ett pallkragelandskap, ny plattsättning och en massa nya växter Önskar att jag bodde på vischan...eftersom jag vill ha höns, katter, flera jyckar och kanske några getter Men eftersom min sambo är allergisk mot att gå på annat än asfalt utomhus så fick det bli en liten "låda" från 1968 med tillhörade trädgård.... Hade  Oopsss......glömde...oförbätterligt KENT-fan
zaaritha
25-03-2005, 00:17
Gammal! Fyller snart 55! men--känner mej yngre!!
CITAT (Nemi @ 24-03-2005, 03:22) Ääääh  Åldern kvittar väl? Jag är snart 25 år och bor i ett pyttelitet studentrum i en studentkorridor i centrala Uppsala. Jag är sjuskriven från mina studier och tillbringar mina dagar med mest ingenting. Önkar jag hade egen rabatt och fler fönster och yta i rummet och ha blommor på men det får jag vänta på Ska försöka odla upp lite kryddväxter den här våren, mitt projekt. Tror min mamma finns på detta forum med btw, vet bata inte hennes nickname. Hey syster! Mamma heter Malvia!
peterinas
27-03-2005, 20:34
är 34 år UNG  sambo med Azeman och alla våra djur  och fler på gång . bor på landet i en 20 tals kåk och 2500 yta som är blandad sten,träd,natur gräsmatta . stenmurar , 3 olika nivåer på gräsmattan
niklaswik
28-03-2005, 10:12
30 år, gift med Mooo (som läser på Odla dagligen, men inte är så pratsam  ). Vi har ett eget hus med ganska stor trädgård sen midsommar förra året - inga barn eller husdjur - än iaf
CITAT (Sulawesii @ 24-03-2005, 12:18) Jag tänker mest på rynkor och såna grejor. Usch och fy..... Såg ett nytaget foto på mig själv och upptäckte till min fasa att jag såg skrynklig ut och att tyngdkraften börjat verka.... Konstigt. Jag som känner mig som en 23:åring, beter mig (ibland) som en 5:åring och med ett förstånd som Methusalem.
CITAT (niklaswik @ 28-03-2005, 11:12) Hehe, neej, jag tor faktist att jag är yngst!  Jag heter Martina, blir 15 om exakt en vecka!  . Har ett väldigt stort djurintresse och har kaniner, katter, en gerbil och akvarium. Får ju inte heller glömma mina sköthästar! På fritiden så är jag antingen ute hos kaninerna och pysslar eller nere i stallet och rider/kör/pysslar. Jag bor med min Mor och Far (mina två syrror har flyttat hemifrån) ute på landet i ett fint hus med några bodar och farmors sommarstuga. Vi har 10 000 kvm tomt och i sommar ska vi fixa fler rabatter och dyl till mamma och jag ska bygga stora hagar till kaninerna. Ja, det var lite om mig, både min Syrra och Mamma finns här, Malin heter Nemi och mamma heter Malvia!Ha det /Martina
CITAT (Christoffer @ 24-03-2005, 02:05) Om ett år och en månad är jag 30!!! :rolleyes: Om ett år och två månader är jag 30!!!
Jag är konstnär och använder trädgård till att "läka" såren utbrändheten märkte mig med. 42;årig kvinna , envis trädgårdsnybörjare..  i att få blommor att växa där jag vill att de ska växa..
netaave
30-03-2005, 22:39
Jag är en kvinna som fyller 54 i oktober, bor i ett litet samhälle norr om Uppsala med en man som blir 62 i november, är mamma till tre 30, 18 och 12 farmor till två busfrön 5 och 2. Bor i villa vid E4 med sjöutsikt och ganska rörig trädgård. Är förskollärare men jobbar just nu på vikarieförmedling. Älskar fuchsior och pelargoner, brukar ha alldeles för mycket blommor i trädgården tycker min man som inte är ett dugg intresserad. Har många projekt på gång, men slutför bara hälften ungefär. Älskar att dansa och tycker om att resa i Sverige.
jag är nyss fyllda 28 och har ett barn på 4 år . Och har två alaska hundar, så de tar upp nästan all min tid . Och brinner för min trädgård,för att för ett halvårs sen bodde jag i en lägenhet och möjligheterna att odla något var minimal. och nu stormtrivs jag i mitt hus. det här är mina hundar. 
CITAT (Ani @ 29-03-2005, 09:51) Jag är konstnär och använder trädgård till att "läka" såren utbrändheten märkte mig med. 42;årig kvinna , envis trädgårdsnybörjare..  i att få blommor att växa där jag vill att de ska växa..  Jag "läker mig" också (bl.a.) via min trädgård. Den ger en sådan inre ro, värme och livsglädje. Men jag försöker inte få något att växa där det inte vill växa, utan tvärtom frågar jag dem var de vill växa, och så får de bestämma. I sällsynta fall kan vi jämka. Eller så tar jag helt sonika livet av dem  . *grym arbetsgivare* Har ni sett hur bra olika växter är på att "rymma" och etablera sig där de känner att de kommer att trivas bra? Fast jag har mycket mark, och med andra ord möjlighet till MBL (lagen om medbestämmanderätt i arbetslivet). Mina växter är nog fackligt organiserade och väl medvetna om sina rättigheter - men så blommar de ljuvligt också. Om de inte dör vill säga... För min hand, eller för egen hand. Alla gillar inte mig  .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|