|
farbror B
23-03-2005, 14:52
Min kisse heter MYSLI
Jadu  Var ska man börja? Hunden heter Casper. Katterna: Cosmos, Soleroo, Leo och Tilda. Mina undulater kallas för Pip och Tjabo =) Varför djuren har fått dessa namn kan jag inte riktigt svara på  Antagligen var det för det kändes bra just då!!!
 Katter; Prins, Sessan, Tosse och Bonus Marsvin; Fredde, Freddeson och Kaffe Gerbils; Molly, Fjant och LT Bakom alla namnen ligger det små historier, mer eller mindre relevanta för namnen... ska det med blir det en hel roman...
Airamya
23-03-2005, 15:08
Min katt heter Hestia, hon är döpt efter en grekisk gudinna. Kaninen heter Herkules. Antagligen för att han är så liten o lurvig... 4 fasaner struttar ständigt runt på gården. De heter Fasan 1, Fasan 2, Fasana och Fásan. (Fasana är en dam, Fásan är den som alltid nyper henne och de andra 2 struttar mest med...)
Annica i Sörmland
23-03-2005, 15:10
Mina katter heter Piri - liten, röd och ganska hetsig, och Hedda - hon är en omplaceringskatt och varför hon heter som hon gör är en gåta. Sen har vi döpt en av guldfiskarna till Nemo - för han saknar en fena.
GoSatta
23-03-2005, 15:16
har bara fiskar och dom får aldrig namn (förutom min gamla Arowana som fick heta Arne) Annars får dom heta vad dom är. Min afrikanska kulfisk jag ar nu heter kort och gott Kulan, mina gamla bladfiskar hette "bladfisken" etc. etc.
CITAT (GoSatta @ 23-03-2005, 15:16) Min afrikanska kulfisk jag ar nu heter kort och gott Kulan, mina gamla bladfiskar hette "bladfisken" etc. etc. Jag hade en gång en "Kulan" ... så söta fiskar!
Magnolia
23-03-2005, 15:24
Min katt heter Tombi - det betyder flicka på zulu.
Om vi skaffar en katt till ska den också få ett namn på zulu: Nozipho - det är ett flicknamn som betyder "med klor"! Tänk att döpa sin dotter till det... Ganska tufft tycker jag!
GoSatta
23-03-2005, 15:26
jo dom är söta när dom är små  men min är nu över 20cm lång och kommer fortsätta upp mot 40 - 45 då är dom inte lika söta längre =) . (det är en av dom största sötvattensarterna) men dom ser fortfarande lika korkade ut som vanligt   där är han för 5 - 6 cm sen
Får man ta med ALLA djur man haft?
Bra! Då börjar jag....
Loppan (undulat) Gumman o gubben (undulater) Ida (undulat) Mia (katt) Kattbert (...just det, alldeles riktigt, han vá en katt) Klara (katt) Adolf H Itler (Katt som faktiskt var lik sin sin namne, diktatorn) Sambo (hund) Ronja (hund) Loffe (hund) Svinto (marsvin) Micki (hund) Mira (hund) Emmy (hund) Polly (hund) Skrållan (kanin) Jojjo (kanin) Vavva (hund)
Ja, det vá nog alla...
farbror B
23-03-2005, 15:29
hehe svinto va kul=)
CITAT (GoSatta @ 23-03-2005, 15:26) jo dom är söta när dom är små  men min är nu över 20cm lång och kommer fortsätta upp mot 40 - 45 då är dom inte lika söta längre =) . (det är en av dom största sötvattensarterna) men dom ser fortfarande lika korkade ut som vanligt  Hehe.. min Kulan blev aldrig så stor!  Det var nog en av dom roligaste fiskar jag haft.. hen kom alltid och hälsade och verkade vara ganska smart trots sitt puckade utseende..
Blomstertanten
23-03-2005, 15:39
Jag tycker Kulan är söt !  Och inte ser dom mer puckade ut än du gör Ina  Min stora mal kallar jag Monstret, men dom andra fiskarna har inga namn.
Min första hund hette Zorba (dans), hunden som jag skaffade sedan ville jag skulle heta något liknande som den första så då blev det Samba. Mina katter heter Mauen (för han var så pratglad när han var liten), Turbo som är döpt efter en gladiator men kallas för Tubbe och slutligen Skrutten som såg ut att heta så första gången jag såg honom.
CITAT (Blomstertanten @ 23-03-2005, 15:39) Och inte ser dom mer puckade ut än du gör Ina :P *fnyser förnärmat*
lisselbo
23-03-2005, 15:47
Katter: Elvis, Quila, Ramona. Kaniner: Star och Eminem. Marsvin: Shakira och Britney. Tamråttor: Snoddas, Madonna, Shania Twain. Hamster: Romeo. Anar ett kändistema bland vissa av namnen
Blomstertanten
23-03-2005, 15:58
CITAT (Ina @ 23-03-2005, 15:47) CITAT (Blomstertanten @ 23-03-2005, 15:39) Och inte ser dom mer puckade ut än du gör Ina  *fnyser förnärmat*  Skrev ju faktiskt att jag tycker Kulan är söt !
CITAT (Blomstertanten @ 23-03-2005, 15:58) CITAT (Ina @ 23-03-2005, 15:47) CITAT (Blomstertanten @ 23-03-2005, 15:39) Och inte ser dom mer puckade ut än du gör Ina  *fnyser förnärmat*  Skrev ju faktiskt att jag tycker Kulan är söt !  Söt och dum... hehe....
Mina djur och deras namn: katterna.. Min norsk skogkatts hona, Eevee Huskatten, Timon: Sarah Min nyblivna tillskott i april, norsk skogkatt: Tindra Och sedan har vi marsvinen.... Blossom Bazilika Tom Jerry Alla pet marsvin, alltså blandras =)... Och sedan har vi kaninen, Lady...  Omplaceringsdjuren... marsvinet Snuttan... Råttorna, Mumin, Skorpan & Gandhi.. Och jag har tyvär inge namn på tusenfotingarna  ...
kristerh
23-03-2005, 16:37
Min katt kallar jag för Greta, gillar dessa gamla tantnamn om jag skaffar en tjejkatt till skall hon heta Elsa (tror jag)  eller nåt annat tantigt. krister
jag har två alaska hundar. En med bruna ögon o en med isblå den med bruna ögon heter sazzo och den med isblå heter hera som jag
Mikaela
23-03-2005, 18:00
Vår hund heter Attila, och ankorna heter Kajsa, Lena och Mårten-Gås(grannarna säger att han är mer gås en anka och stooor).
Mikaela
mollys_matte
23-03-2005, 18:02
min huskatt heter Molly. Skulle först döpa henne till antigen Buffy (efter Buffy och vampyrerna som jag är lite smått besatt av) Eller Glory, efter en "helvetesgud" i samma serie... men så låg hon där i mitt knä när jag hämtat henne, och då insåg jag bara att hon var en Molly! Hade det dock varit en pojkkatt, skulle han hetat Ubåts Max... Nån fix ide brorsan å jag fick  (tur att det blev en tös)
Hundarna Ikaros och Tessa Katterna Merlin, Max, Vildkatt, Tassa, Kola, Tova, Saga, Hexa, Kaos och Hera. Samt kattungarna Röding och Tjorven som flyttar i slutet av april. Kaninen Skrutt och de namnlösa akvariefiskarna, Mvh Fenja
Maria i Helsingborg
23-03-2005, 18:33
Ökenråttor (gerbiler) - Piggelina, Cornflakes (samma färg som frukostflingorna), Damråttan (grå), killarna & tjejerna......när man plötsligt stod med huset fullt av nya bebisar tog namnförslagen slut Fiskarna heter.......fiskarna, förutom malen som heter Pelle.
Sulawesii
23-03-2005, 18:36
Katter jag haft sen jag flyttade hemifrån, men som nu ej längre är i livet: Kissen, Fjant, Sigbritt och Cissi (döpt av sonen). Katter jag har nu: Soffan och Smulan (döpt av fd ägare). Fd fosterbarn: Pelle (skata, döpt av sonen). Döpta fiskar: alla malar hette Malin.
Marsvinen: Skrållan, Thelma, Hilda och Maja. (och så hade jag ju en för go humla också, som tyvär fick somna in i vintras)
Min hund heter Olivia Katterna: Murvel och Fritz Dammråttorna har inga namn,de flyttar ofta(in i dammsugaren).
Susanna
23-03-2005, 19:48
Min vovve (som gick bort förra sommaren) fick heta Moses. Han sov i en vasskorg när han var liten och då tyckte vi det passade bra.
har katterna herkules, goliat(jättestor) och svinto(stålgrå) hundarna heter alibaba och wilma. fåglarna heter pippi och färgen..(pippiblå osv) dom enda fiskar som döps är malarna här med... alla plecomalar heter sixten och chokoladmalarna heter negergreger. har tre orange malar som heter : apelsin, mandarin och klementin
Massor av hundar efter som jag har haft kennel, uppfödning av stävhårig tax och drever.
Katter som hette Tarzan och Sotis.
En tam kråka som hette Birdie. Som sov på utelampan, men åt inne i hundskålarna.
En tam ekorre (flyttade in en dag när ytterdörren stod öppen)som fick namnet Sture. Bodde i en kopparkittel högst upp på köksskåpet
Hundarna hette bl.a. Mymlan (yorkshireterrier) Pihlström (drever) efter en kapten som var duktig att skälla Linus 1 o 2 (drever) Dixie (drever) Emil (drever Pia (drever) Linda (strävhårig tax) Asterix (strävhårig tax) Bellis (strävhårig tax) + många, många fler, kan inte räkna dem alla
Renate, det heter inte dammråttor de här gråa mjuka. Det är änglarnas tofflor (änglatofflor)
Bambis vän
23-03-2005, 19:57
Hos oss bor (mer eller mindre permanent): - Katterna Nisse, Nollan och Valter. - Gammel-bocken och Lill-bocken och deras söta rådjursdamer  . - Hararna Harald och Harry. Ibland har de med sig Harriet också. - Hälga med kalvarna Moose och Elke (gissa vilken djurart de tillhör!!!) - Gunnar Grävling (som just nu borde börja vakna ur sin skönhetssömn) - Kurre-Smack och hans ekorrkusin. - Nötväckan Hitler som inte unnar några andra fåglar nån mat. Ja, det var väl hela menageriet. Tack och lov är det bara katterna som än så länge har önskemål att komma in i huset. Gammelbocken nöjer sig med att promenera in i lagårn när dörrn är öppen och äta upp husbondens timotejfrö för 35 kr/kg  och Gunnar brukar slinka in i logen och äta spannmål. Visst är det trevligt med vilda djur!!!! Hälsningar från skogen och Bambis Vän
Anki på Öland
23-03-2005, 20:12
Har också haft ganska många hundar eftersom även jag föder upp. Har dessutom under åren haft 2 katter Whisky och Kisse, 2 kaniner Stina och Gråis, 6 undulater som jag inte kommer ihåg vad ungarna döpte dom till - under dom åren kunde vi knappt höra någonting alls...... och så akvariet jag har nu med fiskar som bara kallas för efternamnet - "fiskarna" De hundar som bor här nu är i alla fall; Ida 15 år Mimmi 9 år Nina 6,5 år Pillan 3,5 år Colin 5 år och just nu 5 stycken odöpta snart 5-veckorsvalpar. Sen har jag ju förståss grannens katter i ve'bon under nätterna....... Anki
AvalonC
23-03-2005, 20:39
Carisma är hämtad från djurens vänner, hon har blivit misshandlad utav män tidigare så hon är jätterädd för alla män, även min pojkvän, om han inte har något gott att äta till henne eller om han klijar henne i nacken, då går han bra.
Pi är hämtad från en kompis till min pojkväns klasskamrat, tidigare gick han med mig och Mats på promenader, men i förrgår visade han att han inte alls ville följa med, problemet var bara att vi hade åkt ut med bilen (som han älskar) och han skulle inte hittat tillbaks om han inte följde med oss. Men det blev vi som fick följa honom istället för han hittade MASSOr att lukta på.
Julia är också hämtad från djurens vänner, jag ville ha en vit katt eftersom det är lättare att se dem om de står på vägen och då kanske inte blir överkörda lika lätt, det var min tanke i alla fall. Men när vi såg henne så gick det bara inte att säga nej, hon var SÅÅÅÅÅ söt...
Alla djuren fick sina namn långt innan de kom in i våran familj. Jag hade redan bestämt vad de skulle heta innan vi såg dem.
fruberglund
23-03-2005, 21:08
Grisarna heter Tindra och Tojje. Tindra för att hon hade såna långa filmstjärne-ögonfransar och riktigt tindrade med ögonen och var en riktig liten linslus. Tojje för att prästen som vigde oss kallas för Tojje  (lång historia om hur det gick till, orkar inte berätta den just nu) Degusen heter Burr, vi hade en till som hette Rufs som dog annandag jul. (rufsiga och burriga i pälsen efter att det sovit ihop i en hög) Eldbukssalamandern heter Egon, bara för att jag inte kom på nåt bättre
Jösse...jag har ju namn på varenda kossa...här ett axplock iallafall... AC-Aisy, DC-Daisy (tvillingar), Malva, Krona, Lilja, Bruna, Brunette,Flisa, Knota, Alma, Bruna, Broka, Rosa, Kajsa, Linda, Molly, Matilda, Rika, Disa, Leena Horne....m fl..och så har de smeknamn en del av dem...krokiga hornet...dromedaren...pruttan...sparvöga...
Katterna har haft namn som; Junior, Dizzie, Pelle, Dammtuss, Dunboll, Julia, Missan, Harald hårfagre och hans son Harry,Vilda vita, Grålle, Ravelli och Gråtuss Vovvarna har hetat Linus, Jappi och Bamse Kaninerna hette Snutten och Mellon
Katter: Puss & Snutt Guldfiskar: Findus & Frionor Hästar: Milla & Ofeigur
*Felix matte*
23-03-2005, 23:20
Felix fick sitt namn när vi var på hemväg från kenneln... vi (fyra pers.) hade olika förslag men så hörde vi någon på bilradion nämna "Felix" och vi alla tyckte det passade honom perfekt.
Marsvin: Svarten Marsvin: Pelle Marsvin: Kajsa Guldhamster: Chico Guldhamster: Mimmi Guldhamster: Musse Huskatt: Tussan Huskatter (Tussans ungar): Murre, Sessan, Tusse och Sotis Dvärgpudel: Topsy Undulater: Pelle och Kajsa Undulat: Puttan Undulat: Kalle Undulat: Fia
Nuvarande vän; Birmakissen Elliot
Min för 10 månader sedan insomnade Cocker-flicka hette Mehlie (egentligen "Kiss in the Dark", men det gick ju inte att ropa). Det var ett av många namn vi hade på förslag, och ett språkligt skämt som hade med hennes färg och vår bostadsort att göra. Vi var nyss hemflyttade tillbaka till Sverige efter några år i Tyskland och barnen pratade fortfarande mer tyska än svenska. Tico är adopterad från Spanien. Han låg som 4 månaders valp bredvid sin döda syster och mamma (förgiftat kött  ). De som räddade honom tyckte han var så "sympa TICO", så då fick det bli så. Men är man "bastard" skall man väl i alla fall ha ett tjusigt namn så han registrerades som "Zatico d'España". Fint skall det vara. Pixie hette något annat från början. Hon adopterades ett år senare. Hon sattes ut som 6 veckors valp i en papperskasse vid vägkanten! Vi hade planer på att det skulle bli ett Z-namn till, men plötsligt i bilen hem från flygplatsen hette hon bara "Pixie Pia Karamell". (I hennes pass står att hon är kanel och caramel-färgad.) Vi hade då också en kisse som hette Zizzie. Hon gick tillbaka till vårt förra hus (och fick bo där!  ) efter att hon hade lämnat kvar 3 halvårsgamla kattungar. 2 skänktes bort och kvar har jag Zoya. Som plötsligt är det enda djuret hemma.  Men när jag blir pensionär... Bilder finns på allihop i mitt album. Under Djur, försås.
Våra hundar heter Sussi och Julle. Katterna Skrållan och Felix. Dotterns kanin Bamsen. Undulaterna Kalle, Kajsa, Bernard och Bianca Bourkesparakiterna Musse och Mimmi.
kristerh
24-03-2005, 09:20
CITAT (Scrollan @ 24-03-2005, 00:18) Marsvin: Svarten Marsvin: Pelle Marsvin: Kajsa Guldhamster: Chico Guldhamster: Mimmi Guldhamster: Musse Huskatt: Tussan Huskatter (Tussans ungar): Murre, Sessan, Tusse och Sotis Dvärgpudel: Topsy Undulater: Pelle och Kajsa Undulat: Puttan Undulat: Kalle Undulat: Fia
Nuvarande vän; Birmakissen Elliot Hur lyckas du med både katter och marsvin och undulater det skulle då inte gå med min kisse krister
CITAT (Tesa @ 23-03-2005, 21:30) Jösse...jag har ju namn på varenda kossa...här ett axplock iallafall... AC-Aisy, DC-Daisy (tvillingar)  Bra namn! Kommer nog att döpa våra vinbärssnäckor i sommar
farbror B
24-03-2005, 11:07
Skulle vilja ha en liten hund som heter Vofflan=) gärna en sån där liten pigg sak (glömmer vde de heter) skulle passa min kisse Mysli bra=) Lite frukostbetonade namn kanske
Sulawesii
24-03-2005, 11:08
CITAT (Bambis vän @ 23-03-2005, 19:57) Hos oss bor (mer eller mindre permanent): - Katterna Nisse, Nollan och Valter. - Gammel-bocken och Lill-bocken och deras söta rådjursdamer  . - Hararna Harald och Harry. Ibland har de med sig Harriet också. - Hälga med kalvarna Moose och Elke (gissa vilken djurart de tillhör!!!) - Gunnar Grävling (som just nu borde börja vakna ur sin skönhetssömn) - Kurre-Smack och hans ekorrkusin. - Nötväckan Hitler som inte unnar några andra fåglar nån mat. Ja, det var väl hela menageriet. Tack och lov är det bara katterna som än så länge har önskemål att komma in i huset. Gammelbocken nöjer sig med att promenera in i lagårn när dörrn är öppen och äta upp husbondens timotejfrö för 35 kr/kg  och Gunnar brukar slinka in i logen och äta spannmål. Visst är det trevligt med vilda djur!!!! Hälsningar från skogen och Bambis Vän Så skulle jag vilja ha det!
Har haft två katter som heter (de lever fortfarande) som heter Vera och Toulouse.
Ska skaffa hund i sommar.. Var på en kennel igår.. Funderade på namn i bilen på väg hem.. Dogge tror vi på! Fast sånt vet man inte förren man sätt dom.
Mina djur får namn som passar dom. T.ex min nya kanin har fått namnet Filur för han är en liten filur, busig och nyfiken. Mimrelunds Filur:   Avelshonan och avelshanen:
Här kommer lite gott & blandat på katter som fin nu och några från förr Agda Molly Mus Braute Loppis Jansson Kanobi Q-B Kurt Grodan Twiggy Twist Sen har vi 2 hundar Emil & Semlan och Semlan fick en kull valpar och där fanns en som vi döpte till TUTAN Tutan i mitten ) (Stor Bild )
Inga från Närke
24-03-2005, 13:52
CITAT (Hajjen @ 24-03-2005, 13:21) Mina djur får namn som passar dom. T.ex min nya kanin har fått namnet Filur för han är en liten filur, busig och nyfiken. Nu börjar det väl bli lite för mycket reklam igen tycker jag i signaturerna. Vad tycker ni?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|