|
Inga från Närke
24-03-2005, 13:55
När vi hade katter så hette honan Snuttis och hanen Sim. Undulaten jag hade tills den god hette Jimmi.
CITAT (cic @ 24-03-2005, 11:45) Har haft två katter som heter (de lever fortfarande) som heter Vera och Toulouse.
Ska skaffa hund i sommar.. Var på en kennel igår.. Funderade på namn i bilen på väg hem.. Dogge tror vi på! Fast sånt vet man inte förren man sätt dom. Vad då för vovve? Berätta genast allt Mvh Fenja
Exotic, vad är det för ras på Semlan och hur gamla är valparna.
Underbart söta.
CITAT (Fenja @ 24-03-2005, 14:03) CITAT (cic @ 24-03-2005, 11:45) Har haft två katter som heter (de lever fortfarande) som heter Vera och Toulouse.
Ska skaffa hund i sommar.. Var på en kennel igår.. Funderade på namn i bilen på väg hem.. Dogge tror vi på! Fast sånt vet man inte förren man sätt dom. Vad då för vovve? Berätta genast allt Mvh Fenja En flat! (Flatcoated retriever) Finns bild på mig och en sötnos i "Dagens djurbild"..
Sulawesii
24-03-2005, 14:48
Exotic´s Molly mus fick mig att tänka på att jag har smeknamn som gäller alla katter: Musar, Snorkråka och Bajskorv  ..... Jag vet.... De har bara ploppat upp i hjärnkontoret genom åren och stannat kvar. Och de blir alltid uttalade med kärlek i hjärtat!
Inga från Närke
24-03-2005, 19:23
Jag håller på att göra en samling för kattnamn hade en tidigare som jag kan fylla på era namn med och började. Men jag måste då veta om det är kille eller tjej ni har för att sätta in dem i rätt fack sedan kan ni få en lista av mig de som mejlar sin adress till mig, om ni är intresserade förståss.
Heddas matte
24-03-2005, 19:32
namn från både nu och förr:
hundarna Ludde (1 och 2), Titus och Hedda (kallas ofta Hundi-pundi eller Brun-o-fina) katterna Femmi (hette egentligen Fem i tre för hon föddes då), Emma och Signe Råttorna Mattias, Lilleman och Peppar Fiskarna hette fiskarna och blev oftast uppätna av malen som hette Hajen (vilket även Hedda kallades som liten pga ovanan att bitas) Nymfparakiten hette Freddi Kråka och de halvtama svanarna Svante och Svea (Svante blev senare folkilsken när han förlorade sin dam)
Kaniner: Hoppe Gullefjun (Fjunis) Markoolio Dodis Lufsan Grynet
katter: sussie, Skrållan, Ceasar, Smulan, Tjorven, Bernhard, Sirikit (Sigrid, Kirijat (Kirre) Undulater: Pelle, Petronella, Frida, Klara, Molly, Malte, Tintin Guldhamster: Senap  Och så min lilla gubbe som heter Alf
Åsa, mälardalen zon 2
24-03-2005, 22:21
Kaniner: Nr 1. Chicko Nr.2 Sudden(hette från början Sussie men det var ingen tjej), fullständigt namn enligt syrran som döpte honom i badrummet var Sudden Agne (Agne &Svullo gick på TV då)
Fiskar svärdbärare: killar = lillstrumpa, tjejer= syster yster
Hund: Nr 1. Sheba (svart som queen of sheba därav namnet) Fullständigt namn enligt syrran som döpte henne i badrummet var Sheba Gabriella Wilhelmina Nr 2. Ronja (sveriges vanligaste hundnamn hon var vuxen när vi fick henne så det var inte vi som gav henne namnet)
Mina nuvarande djur heter Sammy - undulat - skulle heta Samo eftersom hon är så lik en samoraj men det var för svårt att säga många gånger Linus.- undulatbebis - Ett busfrö... Caesar - dabbagam = ödla - min pv gillar Julius Caesar.
Mina bortgångna älsklingar är: Isis - marsvin - förvirring när hon såg ut som en krigare. Isis är en egyptisk gudinna och ingen krigare. Vega - undulat - Bilen framför oss hette Ega, som min gamla tysklärarinna, men solgul som hon var var Vega ett passande namn (en stjärna) Julija - undulat - Återigen min pvs Julius Caesar passion, och så hette tjejen vi köpte den av Julijanna. De dog ungefär samtidigt Julijana och Julija, konstigt nog. Ronja - min hund - LÅÅÅÅÅÅÅNGT före alla hundar OCH barn skulle heta Ronja. Ronja övergick mer och mer att heta Tulle, vilket vi oftast benämner henne som fortfarande. Chicko - chinchilla - väldigt passande... Wicket - marsvin Arne - mal - en stor mal i akvariet, efter Arne i Kurt Olsson. Sen hade jag en stor hög med hamstrar och ökenmöss, Amanda, Emseralda, Baltazar, Nickie....
Åsa, mälardalen zon 2
24-03-2005, 23:18
Om din hund hette Ronja innan alla barn och hundar fick namnet Ronja måste den vara uråldrig, 20% av mina mentorselever heter Ronja och de är runt 18år gamla.
Min katt hette Janis Joplin.
zaaritha
25-03-2005, 00:15
Katter: Zillas= silvergrå som småsill! Zirran= surrspinner... Speedy= snabb, kravlade ur födelselådan långt innan han "skulle"....... Curry= curryfärgad (kryddan) Zingo= Samma färg som läsken hade. Busis (Lejonkungen)= Busis, en himla busig kille! (Lejonkungen)= se´n vi fick tillbaka honom fr gammal farbror; fick raka honom hos vet., (Långhårskatt), Hade halskragen kvar; därav Lejonkungen! Cayenne; Busis´syrra, gul-brun-grå, skulle ha ett kryddnamn, är lite "skarp"....... Topas, skulle ha ett ädelstensnamn , efter sin halvbror; Safir! Och; så finns det ju ljusgula topaser!! Saffran; döpt efter brödkryddan........
CITAT (Berit @ 24-03-2005, 14:25) Exotic, vad är det för ras på Semlan och hur gamla är valparna.
Underbart söta. Rasen på min hund Semlan är SHIH TZU valparna är ca 7 veckor på bilden om mitt minne är helt OK Dem blir nämligen 11 år på Valborg så det är några årsedan..men det var en helt underbar tid med dessa små troll Här kan du titta och läsa lite till om denna rasen Länk till SHIH TZU
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|