Sidor: 1, 2
kryddan
CITAT (Susanna @ 09-04-2005, 20:52)
CITAT (Ralf @ 09-04-2005, 12:23)
Hur gör ni med dessa proffstiggare som går omkring i tunnelbana och pendletåg med tryckta inplastade lappar där dom skriver nån tragisk historia och att dom behöver pengar till operation eller nåt annat dyrt.
(Ni som bor i T-banelöst land behöver ej berätta att ni bor där ni bor.... smile.gif )

Jag ger aldrig någonting, tror att de flesta historierna är uppdiktade. Efter att ha blivit rånad i Rom av så kallade tiggare blänger jag bara surt på dem. Fast jag är dessutom dålig på att köpa Situation Stockholm också. Har blivit lurad av försäljarna alltför många gånger.

Undrar också hur du har blivit lurad av Sit. Stockholm? Hur svårt kan det bli liksom - de har en bricka på sig du ger dem 40 spänn och får en tidning blink.gif

När det gäller tiggarna på t-banan så blir de utan pengar. Tror inte på deras historier.Är dessutom döless på gängen som spelar dragspel mm inne i tunnelbanevagnarna - det är oljud så det räcker ändå mad.gif
Betty
CITAT (netaave @ 05-04-2005, 21:50)
Gjorde vi rätt, skulle vi gett henne pengar?

Ja, jag tycker att ni gjorde helt rätt.
netaave
Jag undrar också hur man kan bli lurad av dom som säljer "Situation Stockholm", i så fall har du nog blivit det av någon som saknar namnskylt, alltså någon som på nåt sätt snott åt sig tidningar och försöker sälja dom och ta hela förtjänsten själv. Det förekommer tyvärr!
Jag köper alltid den tidningen när jag är i Stockholm, dels tycker jag det står mycket bra i den, dessutom vet man att man hjälper direkt utan mellanhänder.
Gunvor Nilsson
Vägpirater härjar i Roslagen också.

/Gunvor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon