CITAT (Reserv @ 24-04-2005, 20:27)
CITAT (mamamaggan @ 24-04-2005, 20:21)
Förstår fortfarande inte riktigt skillnaden på farligt läkemedel och biverkning.
Menar du att det med biverkning får vara kvar medan man i vissa fall tar bort ett medel helt?
Det finns väl saker i naturen som är farliga också .Även s k hälsokostpreparat har väl blivit förbjudna?
Ni kan bolla den här frågan fram och tillbaka till sidan 44 om ingen vill förstå den andra. Även om det är klart att det finns biverkningar i vissa läkemedel så överväger det fördelar praparatet gör mot biverkningarna. Alltså, östrogen kan ge bröstcancer, men om man hålls under uppsikt (vilket man gör med regelbundna läkarkontroller) så upptäcks eventuell bröstcancer i mycket god tid och man kan ta bort det innan det gått för långt.
[QUOTE]
Jag bestämde mig för att hålla tyst i frågan efter mitt inlägg. Tyvärr, jag lyckades inte hålla mitt löfte.
Kära vänner!
Allting är farligt!
Men frågan gäller attt vihar möjligheten att välja.
Välja vaddå?
att välja hur vi skall leva våra liv.
att välja om vi skall låta bli att ifrågasätta marknadskrafterna som trost allt även ligger bakom läkemedelsindustrins vinstintresse
att välja vad vi stoppar i vår kropp och vad vi låter bli att stoppa i vår kropp
att välja vem som bestämmer över vår kropp
att välja vilkennytta och vilka skador olika naturläkemedel resp. olika på kemiska preparat eventuellt orsakar I vår kropp
att kritiskt granska alla alternativen
att...
jooo, jag kan också hålla på till sidan 44444.... som någon nämnde....
men ytterst handlar det ju om att titta till fakta och titta på det från en oberoende vinkel, dvs. oberoende rädslor, oberoende ekonomisk vinning, oberoende titel och / eller kunskapsförsvar
oberoende människans eviga begär efter kontroll /makt
oberoende ....
ocskå det lär bli många sidor...
Ytterst handlar frågan om värderingar: vad kostar bröstcancer jämfört med ..... gissa själva..........
Ja.
Jag är krass just nu. Men ingen enstaka kunskapsbit vare sig om fördelarna med kemikalier eller fördelarna med naturpreparat är det viktiga här om vi vägrar att titta på HELHETSBILDEN....
Läs Lena Katarina Swanbergs bok!!!!
Men det var minsann en intressant diskussion även om jag inte orkade allt för nogrannt läsa det hela..... (sorry - ingen är perfekt)
MVH EKO