Sidor: 1, 2
mamamaggan
Har visserligen sagt att jag skulle avsluta denna diskussion men.....

Jag håller med dig även nu Amaira. Underbart att få diskutera mm.

Men......... det kändes som man uppfattade det jag skrev som kränkade, påhopp o s v. Då tyckte jag att det var lika bra att sluta.

Vill bara säga en sak till Felix matte ( kändes som jag medvetet missförstod dig vilket inte var meningen ):

Det var inte Remifemin jag menade när jag skrev om att äta " naturliga" saker i st f läkemedel utan vad jag menade var mer det som Amaira också skriver om i sitt senaste inlägg.

Ha en bra dag smile.gif wub.gif !
Sulawesii
CITAT (amaira @ 25-04-2005, 06:54)
Men östrogen är östrogen, den kemiska sammansättningen är in i minsta detalj lika, för annars är det inte östrogen, då har det blivit ett annat ämne!
Så därför förstår jag inte varför samma ämne är farligt i ett sammanhang med ofarligt i ett annat?

CITAT
Växtöstrogener är en grupp av ämnen, vars gemensamma faktor är att de kan ändra sitt utseende så att de binder till en särskild östrogenreceptor och liknar det kvinnliga hormonetöstrogen. Växtöstrogenet kan i kroppen ersätta en del av könshormonet östrogen vilket tros ge en förbättring av klimakteriebesvär. Teoretiskt sett anses det också minska risken för benskörhet och risken för cancer i bröst och livmoder som är starkt kopplat till östrogen.

Citatet hämtat från 1.6miljonerklubben.

Jag tycker också att man ska diskutera saker och ting. Om du, mamamaggan, tror att jag är en av dem som uppfattade dina inlägg som påhopp, så kan du ta bort mig från den listan! smile.gif
mamamaggan
No hard feelings smile.gif wub.gif !

Vet att jag kan bli så väääääääääääääldigt engagerad . Då kan det vara svårt att inte låta känslorna ta överhand helt och hållet. Dessutom har jag inte deltagit i så många diskussioner här ( ännu ) och det gör det också lite svårare att veta var " gränsen " går.

Det sista jag vill är att kränka eller hoppa på någon medvetet , men alla är vi olika och jag kan inte säkert veta hur ni här på forumet uppfattar vad jag skriver bara försöka tolka era svar.

smile.gif wub.gif
Sulawesii
Ojojoj..... här kan det gå hett till emellan varven! .... smile.gif
Så länge man inte går till pesonangrepp är det väl ok. Tycker jag iallafall.
mamamaggan
Bra då vet vi var vi har varandra!

Som många redan märkt är jag ,i vissa frågor, riktigt tjurskallig av mig sad.gif smile.gif , envis mad.gif men också uthållig smile.gif .
*Eko*
CITAT (Reserv @ 24-04-2005, 20:27)
CITAT (mamamaggan @ 24-04-2005, 20:21)
Förstår fortfarande inte riktigt skillnaden på farligt läkemedel och biverkning.

Menar du att det med biverkning får vara kvar medan man i vissa fall tar bort ett medel helt?

Det finns väl saker i naturen som är farliga också .Även s k hälsokostpreparat har väl blivit förbjudna?

Ni kan bolla den här frågan fram och tillbaka till sidan 44 om ingen vill förstå den andra. Även om det är klart att det finns biverkningar i vissa läkemedel så överväger det fördelar praparatet gör mot biverkningarna. Alltså, östrogen kan ge bröstcancer, men om man hålls under uppsikt (vilket man gör med regelbundna läkarkontroller) så upptäcks eventuell bröstcancer i mycket god tid och man kan ta bort det innan det gått för långt.

[QUOTE]

Jag bestämde mig för att hålla tyst i frågan efter mitt inlägg. Tyvärr, jag lyckades inte hålla mitt löfte.

Kära vänner!

Allting är farligt!

Men frågan gäller attt vihar möjligheten att välja.

Välja vaddå?

att välja hur vi skall leva våra liv.

att välja om vi skall låta bli att ifrågasätta marknadskrafterna som trost allt även ligger bakom läkemedelsindustrins vinstintresse

att välja vad vi stoppar i vår kropp och vad vi låter bli att stoppa i vår kropp

att välja vem som bestämmer över vår kropp

att välja vilkennytta och vilka skador olika naturläkemedel resp. olika på kemiska preparat eventuellt orsakar I vår kropp

att kritiskt granska alla alternativen

att...

jooo, jag kan också hålla på till sidan 44444.... som någon nämnde....
men ytterst handlar det ju om att titta till fakta och titta på det från en oberoende vinkel, dvs. oberoende rädslor, oberoende ekonomisk vinning, oberoende titel och / eller kunskapsförsvar
oberoende människans eviga begär efter kontroll /makt
oberoende ....

ocskå det lär bli många sidor...

Ytterst handlar frågan om värderingar: vad kostar bröstcancer jämfört med ..... gissa själva..........

Ja.

Jag är krass just nu. Men ingen enstaka kunskapsbit vare sig om fördelarna med kemikalier eller fördelarna med naturpreparat är det viktiga här om vi vägrar att titta på HELHETSBILDEN....

Läs Lena Katarina Swanbergs bok!!!!

Men det var minsann en intressant diskussion även om jag inte orkade allt för nogrannt läsa det hela..... (sorry - ingen är perfekt)

MVH EKO

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon