Sidor: 1, 2
*solis*
Det är dags för mig att sluta att ägna mig åt forum världen så jag ber administratörer att ta bort mig som medlem.

Tack för det på förhand.
Zazu
Varför det? sad.gif unsure.gif
undrar Zazu.
*solis*
CITAT (Zazu @ 24-04-2005, 21:10)
Varför det? sad.gif unsure.gif
undrar Zazu.

Jag känner att jag inget vettigt för till detta forum och det pågår så mycket inom mig som jag behöver i första hand att ta hand om.
Zazu
okej, lycka till i framtiden rolleyes.gif wub.gif

mvh zazu
Fenja
Du får göra som flera andra gjort Solis, ta semester från forumet på obestämd tid. Jag tror, observera tror, att när man valt att medverka och skriva i ett sådant här forum så räknas det som publicerad text och kan inte vare sig avregistreras eller tas bort. Vem vet du kanske har stor lust att kommma tillbaka och prata med oss efter en paus?
Ha det gott!
Fenja
Inga från Närke
CITAT (solis @ 24-04-2005, 20:25)
Det är dags för mig att sluta att ägna mig åt forum världen så jag ber administratörer att ta bort mig som medlem.

Tack för det på förhand.

Du behöver väl inte avregistrera dig för det. Var medlem men använd det bara när du själv tycker att du har något att tillföra. Vore synd om du måste registrera om dig ifall du skulle vilja säga något i denna tråd.

Ha det bra. Kram
*solis*
Ni är alldeles för goa smile.gif Jag är en sådan virrpanna för närvarande så det är bäst att låta bli att vara på forumet wacko.gif
Det har sannerligen varit en härlig tid härinne och jag komer troligen ändra mig wub.gif
AvalonC
Kommer att sakna dig...

Även om man inte träffas så får man en bild av vad människor tycker och hur de funkar genom att läsa texten i deras inlägg...
Och du skriver alltid snälla saker... '*ler*

Men jag håller med om att du inte ska avregistrera dig, ta en paus...
Men okej... odla är som en drog...
i likhet med spelmissbruk, så jag förstår dig...

välkommen tillbaka...

*KRAMAR*
renate
Tar en liten semester från odla solis,du kommer säkert att saknar forumet och oss lite grann kanske?
så varför avregistrera dig,det behövs väl inte.Ta en paus och har det gott.
Berith
CITAT (Fenja @ 24-04-2005, 21:29)
--- att när man valt att medverka och skriva i ett sådant här forum så räknas det som publicerad text och kan inte vare sig avregistreras eller tas bort. ---

Fenja! kan du förklara för mej hur du menar här. Såklart att man kan ta bort text som man skrivit i ett forum! Sånt gör vi ju varje dag, både vi själva i inläggen men också Ingemar på vår begäran.

Och Solis! Inte behöver du avregistrera dej för att ta en paus. smile.gif Gör som flera av oss andra - läs massor och skriv när du känner för det.
amaira
Du är "snabb i svängarna" Solis wub.gif . Innan jag läser dina inlägg, brukar jag ta ett stadigt tag i hatten rolleyes.gif - det blir vinddrag ibland, när du "drar vidare".

Härligt med friska fläktar - även om jag kan förstå att det blir jobbigt för dig ibland - "alltid på väg nånstans". Hoppas du ångrar dig och kommer tillbaka.
Säger som de andra, "ta en paus och återkom om du känner för det längre fram".

Varm kram från amaira.
Reserv
wink.gif Hmm, om det inte går att avregistrera sig.........är inte det registertvång då? Är registertvång lagligt? unsure.gif huh.gif Alla måste väl ha rätt att ångra sig........kan man juh tycka. unsure.gif Annars så vågar väl fasen registrera sig på forum i fortsättningen sad.gif blink.gif
Airamya
Klart att det går att avregistrera sig om man vill det. Men jag håller med övriga här - ta en paus, Solis. Du vill säkert titta till oss ibland så behåll ditt medlemsskap smile.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 25-04-2005, 08:52)
wink.gif Hmm, om det inte går att avregistrera sig.........är inte det registertvång då? Är registertvång lagligt? unsure.gif  :huh: Alla måste väl ha rätt att ångra sig........kan man juh tycka. unsure.gif Annars så vågar väl fasen registrera sig på forum i fortsättningen sad.gif  :blink:

Registertvång... vad är det? Antar att du menar tvångsregistrering, d.v.s. att registreras utan anmälan... men det är förståss en helt annan sak.
Vi finns redan alla i en massa register utan att vi tänker desto mer på det, PKU-registret, skatteverket, diverse register inom stat och kommun. Det behöver inte vara olagligt bara för att vi inte har gett vårt personliga Ja till registreringen.
Naturligtvis kan den som vill be administratörerna att de tar bort ens användare på forum.

Solis, det var kul att ha dig här! Ta en kort eller lång paus och kom gärna tillbaks nån gång - om du vill.
Sköt om dig! smile.gif
farbror B
Solis, vi hoppas alla du kommer tillbaks!
wub.gif
yla
nej man kan inte avregistrera sej från odla
Tesa
Ha det bra nu då...och hoppas att du finner det du söker, solis....
...hoppas också att du bara tar en paus......
Fenja
CITAT (Berith @ 25-04-2005, 06:47)
Fenja! kan du förklara för mej hur du menar här. Såklart att man kan ta bort text som man skrivit i ett forum! Sånt gör vi ju varje dag, både vi själva i inläggen men också Ingemar på vår begäran.

Nej, tyvärr är det precis som jag skriver, jag tror att det är så... Jag och några vänner diskuterade detta för ett tag sedan och jag fick då den uppfattningen... Men eftersom jag inte kan fråga dem just nu om källhänvisningar och så, så tror jag som sagt. Jag menar inte att man tar bort trådar eller enstaka inlägg som spårat ur... utan att en som varit medlem och dennes inlägg raderas helt alltså. Men det borde väl Ingemar kunna svara på antar jag? Eller kanske någon annan?
Mvh
Fenja
Betty
CITAT (oldwolfie @ 25-04-2005, 11:26)
nej man kan inte avregistrera sej från odla

Nej man kanske inte kan göra det för egen hand, men man kan väl be administratörerna ta bort ens användare om man vill? Det kan dom väl, eller...? unsure.gif
yla
CITAT (Betty @ 25-04-2005, 11:32)
CITAT (oldwolfie @ 25-04-2005, 11:26)
nej man kan inte  avregistrera  sej från odla

Nej man kanske inte kan göra det för egen hand, men man kan väl be administratörerna ta bort ens användare om man vill? Det kan dom väl, eller...? unsure.gif

nej man blir inte borttagen om man vill avregistrera sej
Reserv
Nopp, inte det heller.
Betty
Nehe, där ser man...! huh.gif Då får de väl ligga kvar oanvända då de som inte vill vara med längre...
Reserv
Där ser man, kanske därför odla.nu har så många medlemmar. unsure.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 25-04-2005, 11:47)

Nej det tror du väl ändå inte! Jag tror att det är lika på "alla" forum i så fall. Själv är jag registrerad på flera olika forum och på en del av dem har jag inte ens postat några inlägg alls eller åtminstone väldigt få.
Reserv
CITAT (Betty @ 25-04-2005, 11:53)
CITAT (Reserv @ 25-04-2005, 11:47)

Nej det tror du väl ändå inte! Jag tror att det är lika på "alla" forum i så fall. Själv är jag registrerad på flera olika forum och på en del av dem har jag inte ens postat några inlägg alls eller åtminstone väldigt få.

Du tror alltså att solis är ett lysande undantag då, som vill bli avregistrerad? Av över 5500 medlemmar så skulle nog en bra stor del välja att avregistrera sig, om dom bara kunde, dels p.g.a. ointresse för forumet i sig och dels för att dom kanske inte är intresserade av trädgårdar alls. Hur många är föresten inte avlidna? blink.gif
Betty
Nej, jag tror inte att hon är ensam om sin önskan. Men jag tror att de flesta som inte längre vill vara vara med i något forum helt enkelt bara slutar att logga in där utan att bry sig om att de fortfarande är registrerade.
Airamya
CITAT (Reserv @ 25-04-2005, 12:02)
Av över 5500 medlemmar så skulle nog en bra stor del välja att avregistrera sig, om dom bara kunde, dels p.g.a. ointresse för forumet i sig och dels för att dom kanske inte är intresserade av trädgårdar alls. Hur många är föresten inte avlidna? blink.gif

Avlidna? *satte kaffet i halsen* *storknar av skratt*
Och helt ointresserade av trädgårdar??

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ja, de som har gått hädan bryr sig nog inte så mycket huruvida de är medlemmar här eller inte... och den andra gruppen... Jaaa, vad kan man säga? *har inte haft så här roligt på myyyycket länge*
Reserv, du piggar verkligen upp! wink.gif
pejori
finns ingen anledning att avregga sig huh.gif
det är bara att låta bli att logga in här wub.gif
men jag kommer att sakna dej om du gör det wub.gif
Gossen Ruda
Tjaa, skall man gå efter vad Solis skrivit hittills så skall hon antingen gå i kloster eller gå med i Hells Angels. Eller nåt däremellan. Har varit lite fundersam vad hon har här att göra, kommer faktiskt inte ihåg om hon skrivit något alls som kommer i närheten av trädgård eller fönsterbräden. Inte för att det är något krav men trots allt lämpligt. Det har mest varit livsåskådningsfrågor om allt mellan himmel och helvete. Sakna? Knappast, inte jag. tongue.gif
*solis*
CITAT (Gossen Ruda @ 25-04-2005, 16:35)
Tjaa, skall man gå efter vad Solis skrivit hittills så skall hon antingen gå i kloster eller gå med i Hells Angels. Eller nåt däremellan. Har varit lite fundersam vad hon har här att göra, kommer faktiskt inte ihåg om hon skrivit något alls som kommer i närheten av trädgård eller fönsterbräden. Inte för att det är något krav men trots allt lämpligt. Det har mest varit livsåskådningsfrågor om allt mellan himmel och helvete. Sakna? Knappast, inte jag. tongue.gif

Ja det finns många vägar att välja för oss människor men varken kloster eller Hells Angels tilltalar mig.

Jag tror nog att jag behövs här så att jag rör i grytorna tongue.gif

På tal om trädgårdar; det är lite svårt att skriva om när man inte har någon och inte har jag så mycket på fönsterbrädorna heller, men snart kommer jag har balkongen full av växter i hinkar som jag kommer att hänga på balkongräcket biggrin.gif

Jag har kommit på att livet skall levas och inte bara åskådas wub.gif

Tja varför skall du sakna mig eller varför inte tongue.gif smile.gif
Inga från Närke
Själva signaturen och medlemsskapet kan man nog inte ta bort men samtliga inlägg kan man be om att få raderade.
Se bara på CopyCat, alla hennes inlägg är borta men registrerad som Gäster utan PM, Album m.m.
Men det är synd om man vill gå ur Odla så borde man kunna bli raderad från medlemslistan också.
Om man tittar över den är det många medlemmar som inte har skrivit något alls. Varför ska man då vara medlem, man kan ju läsa alla inlägg ändå.
Gossen Ruda
Väckte jag dig Solis? Det kanske var meningen. rolleyes.gif Jag tycker bara det är lite underligt att du skriver på ett forum som Odla när du inte odlar något. Mer än dina tankar. Nej jag kommer inte att sakna dig om du försvinner för jag har läst mycket lite av dina inlägg, inte riktigt min stil.
*solis*
CITAT (Gossen Ruda @ 25-04-2005, 20:43)
Väckte jag dig Solis? Det kanske var meningen. rolleyes.gif Jag tycker bara det är lite underligt att du skriver på ett forum som Odla när du inte odlar något. Mer än dina tankar. Nej jag kommer inte att sakna dig om du försvinner för jag har läst mycket lite av dina inlägg, inte riktigt min stil.

Det är många här på Odla som har hjälpt mig att vakna till liv och det är jag M Y C K E T tacksam för wub.gif

Och du här skall det inte odlas ändast tankar utan här skall LEVAS och GRÄVAS på gården och frön skall sås mm.mm.

Jag gillar din ärlighet!
Inga från Närke
Jag tycker bara det är lite underligt att du skriver på ett forum som Odla när du inte odlar något.

Denna tråd är ju för icke trädgårdrelaterade frågor och prat. Här ska man få prata av sig allt mellan himmel och jord. Allt är inte trädgård, hus m.m. Det kan var skönt ibland att göra något annat mellan varven.

Tycker man inte om inläggen behöver man inte svara eller bry sig.

Solis

Såg i en annat tråd att du kommer tillbaka och det var bra att du hittat lite trädgårdsodlingsintresse. Det kan skingra många tankar att vara ute i det fria och gräva, plantera, se när det växer och jaga ogräs.
Hoppas bara att allt får vara kvar eftersom du bor i ett bostadsområde.
Lycka till.
*solis*
CITAT (Inga från Närke @ 25-04-2005, 21:05)
Jag tycker bara det är lite underligt att du skriver på ett forum som Odla när du inte odlar något.

Denna tråd är ju för icke trädgårdrelaterade frågor och prat. Här ska man få prata av sig allt mellan himmel och jord. Allt är inte trädgård, hus m.m. Det kan var skönt ibland att göra något annat mellan varven.

Tycker man inte om inläggen behöver man inte svara eller bry sig.

Solis

Såg i en annat tråd att du kommer tillbaka och det var bra att du hittat lite trädgårdsodlingsintresse. Det kan skingra många tankar att vara ute i det fria och gräva, plantera, se när det växer och jaga ogräs.
Hoppas bara att allt får vara kvar eftersom du bor i ett bostadsområde.
Lycka till.

Jag tänker ställa mig i fönstret med hagelpössa och vakta biggrin.gif
Fenja
CITAT (Inga från Närke @ 25-04-2005, 20:25)
Själva signaturen och medlemsskapet kan man nog inte ta bort men samtliga inlägg kan man be om att få raderade.
Se bara på CopyCat, alla hennes inlägg är borta men registrerad som Gäster utan PM, Album m.m.
Men det är synd om man vill gå ur Odla så borde man kunna bli raderad från medlemslistan också.
Om man tittar över den är det många medlemmar som inte har skrivit något alls. Varför ska man då vara medlem, man kan ju läsa alla inlägg ändå.

Inlägg gjorda av Copycat för 30 dagar sedan och nyare och inlägg gjorda av Copycat för 30 dagar sedan och äldre. Ser inte ut att vara något raderat här med tanke på mängden inlägg, va? Jag tror som sagt att dessa räknas som publicerat material och därför inte kan raderas bara för att man önskar sluta på forumet.
Mvh
Fenja
Reserv
CITAT (Fenja @ 25-04-2005, 21:19)
CITAT (Inga från Närke @ 25-04-2005, 20:25)

Inlägg gjorda av Copycat för 30 dagar sedan och nyare och inlägg gjorda av Copycat för 30 dagar sedan och äldre. Ser inte ut att vara något raderat här med tanke på mängden inlägg, va?
Mvh
Fenja

Har du Fenja över huvetaget "läst" i dom trådarna, jag kollade nu och det är tomt där copycat skulle ha skrivit. Det är bara -- och redigerat (eller vad det nu står) men jag kunde inte läsa det som skulle stå. Så man får nog klassa det som väck.
pejori
nix...har kollat och det finns massor av inlägg kvar wub.gif
Inga från Närke
Fenja

Då missade jag det. Jag var inne och sökte henne och letade efter PM eller mejladress och de inlägg som då kom upp var raderade så jag tog för givet att alla var det.
Fenja
Nej så intresserad var jag inte Reserv, att du som är så ny här har sådan koll på både Copycat och hur man avregistrerar sig här, kan man väl inte tolka på något annat sätt än ett genuint forum intresse?!! laugh.gif
Mvh
Fenja
Airamya
Hm, antagligen har hon väl själv suttit o raderat allt hon skrivit... ? *förbryllad* Varför gjorde hon det? nu är det en massa jag inte vet igen... Och inte orkar jag bry mig heller. Min drama-tarm är mätt.
Reserv
CITAT (Fenja @ 25-04-2005, 21:26)
Nej så intresserad var jag inte Reserv, att du som är så ny här har sådan koll på både Copycat och hur man avregistrerar sig här, kan man väl inte tolka på något annat sätt än ett genuint forum intresse?!! laugh.gif
Mvh
Fenja

Näe, inte intresse, men om du länkar så öppnar jag av ren och skär nyfikenhet. Om inga säger en sak och du säger emot henne så vill man väl se vem som hade rätt. Inga var inne på rätt spår där, hon verkar ha läst (eller försökt läst tongue.gif )
pejori
mycket är raderat, men det finns ännu mer kvar wub.gif wub.gif
pejori
fel tråd laugh.gif laugh.gif
Berith
CITAT (Fenja @ 25-04-2005, 11:31)
CITAT (Berith @ 25-04-2005, 06:47)

Nej, tyvärr är det precis som jag skriver, jag tror att det är så... Jag och några vänner diskuterade detta för ett tag sedan och jag fick då den uppfattningen... Men eftersom jag inte kan fråga dem just nu om källhänvisningar och så, så tror jag som sagt. Jag menar inte att man tar bort trådar eller enstaka inlägg som spårat ur... utan att en som varit medlem och dennes inlägg raderas helt alltså. Men det borde väl Ingemar kunna svara på antar jag? Eller kanske någon annan?
Mvh
Fenja

Ok, nu förstår jag. Det går inte att plocka bort en signatur, men den kan reggas som gäst och alla inläggen ligger kvar.
Berith
CITAT (Fenja @ 25-04-2005, 21:19)
Jag tror som sagt att dessa räknas som publicerat material och därför inte kan raderas bara för att man önskar sluta på forumet.
Mvh
Fenja

Man kan radera text - både genom att editera själv, men också genom att be Ingemar att plocka bort inlägg.

Ingemar! om du läser det här och anser att jag har tokfel så rätta mej gärna! rolleyes.gif
amaira
CITAT (Airamya @ 25-04-2005, 21:30)
Och inte orkar jag bry mig heller. Min drama-tarm är mätt.

laugh.gif laugh.gif *Bjuder på en jordgubbe, som efterrätt*

Förstår fullständigt vad du menar. *tar själv en jordgubbe och mumsar behagfullt* rolleyes.gif

CITAT
Jag tror nog att jag behövs här så att jag rör i grytorna    tongue.gif

Just det Solis wub.gif , rör på biggrin.gif . Vi är ju onekligen många som uppskattar att "odla sin trädgård" (Voltaires slutord i sin bok Candide, 1759) på mer än ett vis biggrin.gif biggrin.gif

Och hur man än bär sig åt, så kan man inte "behaga" alla.
Det är knappast ens meningen med livet smile.gif . Men att "odla sin trädgård" (symboliskt talat) var nog Voltaires förslag till mening med livet.

Jag håller på Voltaire i det här skedet *tar en jordgubbe till*

laugh.gif wub.gif

(edit: skrev totalfel ord, asch då. "bildlikt" istället för "symboliskt")
Airamya
Mmm, mums. Tack wub.gif Det var precis vad jag behövde!
carol
En liten fundering bara... någon som vet varför antal inlägg inte ändras varje man skriver ett nytt? I den här tråden har alla samma antal hela tiden? Uppdateras det liksom bara nån gång ibland? unsure.gif

Ha det bra solis. smile.gif
Airamya
Det uppdateras hela tiden. Men antalet är inte 'fixed' i inläggen, så om du postar ditt inlägg nummer 75 så syns det men så fort du skriver inlägg nummer 76 så ändras det även vid inlägg nummer 75, är du med? Så vilket inlägg man än läser så ser man det totala antalet inlägg som någon har gjort.

Blev det där snurrigt?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon