|
Copycat 2
26-04-2005, 09:00
Hejsan Berith ! Oldwolfie har gjort mig uppmärksam på att mitt namn figurerar här. Hur man kan avregistrera sig eller inte, kan jag svara på: INTE. Hur man kan få Ingemar att avlägsna inlägg eller inte: INTE. Ingemar tar bara bort stötande, kränkande texter som anmäls. Inlägg som man inte vill ha kvar efter sig får man ta bort själv (detta ogillas i högsta grad av Ingemar). Man kan tydligen inte alls komma ur registret, utan man kan ta bort alla funktioner och sedan gör Ingemar användarnamnet ogiltigt på begäran av användaren. Nu begärde jag ju förstås att namnet skulle bort ur registret också, men, men. Man kan inte alltid få som man vill. Beklagar att jag lämnat hål i inläggen, men det är MINA inlägg och jag kännde inte att jag ville ha kvar något. Om jag vetat om att Ingemar inte skulle ta bort Copycat ur registret så hade jag naturligtvis låtit dom vara kvar. Men hans första förklaring till att man inte kunde ta bort sig var just alla inlägg som skulle vara så besvärligt att ta bort och lämna konstiga ologiska hål efter sig. Jag trodde (dum som jag är) att han skulle ta bort mig efter att jag raderat det mesta av inläggen. Summan av kardemumman är alltså att man inte kan lämna detta forum utan att lämna kvar sitt användarnamn.  ps. den här användaren ska inte skriva fler inlägg, om det inte berör just mig.ds
CITAT (Berith @ 26-04-2005, 07:35) CITAT (Fenja @ 25-04-2005, 21:19) Jag tror som sagt att dessa räknas som publicerat material och därför inte kan raderas bara för att man önskar sluta på forumet. Mvh Fenja Man kan radera text - både genom att editera själv, men också genom att be Ingemar att plocka bort inlägg. Ingemar! om du läser det här och anser att jag har tokfel så rätta mej gärna!  Ja, självklart Berith, men jag gissar att det gäller enstaka inlägg och inte alla man gjort... Mvh Fenja
CITAT (Copycat 2 @ 26-04-2005, 10:00) Beklagar att jag lämnat hål i inläggen, men det är MINA inlägg och jag kännde inte att jag ville ha kvar något.
---
Jag trodde (dum som jag är) att han skulle ta bort mig efter att jag raderat det mesta av inläggen. Pfhuuuuuh *andas ut vid tanken* Vilken ENERGI! För att "radera sitt förflutna" ... Stackars dig Copycat ... ha behov av att radera sitt förflutna... *förstår inte alls*. Det är väl bara gå? Och gå vidare? Nej, jag förstår inte. Men det behöver jag ju inte göra heller. Det skönaste med livet,är att jag inte behöver förstå allt.
CITAT (amaira @ 26-04-2005, 10:57) CITAT (Copycat 2 @ 26-04-2005, 10:00) Beklagar att jag lämnat hål i inläggen, men det är MINA inlägg och jag kännde inte att jag ville ha kvar något.
---
Jag trodde (dum som jag är) att han skulle ta bort mig efter att jag raderat det mesta av inläggen. Pfhuuuuuh *andas ut vid tanken* Vilken ENERGI! För att "radera sitt förflutna" ... Stackars dig Copycat ... ha behov av att radera sitt förflutna... *förstår inte alls*. Det är väl bara gå? Och gå vidare? Nej, jag förstår inte. Men det behöver jag ju inte göra heller. Det skönaste med livet,är att jag inte behöver förstå allt. jag måste protestera lite här anledningen till att copy raderade inläggen va ju för att ingemar vägrade ta bort användaren pga inläggen o då tänkte hon att då kan jag ta bort inläggen så ska de väl gå o ta bort användaren men si det gick inte ändå jag bad också ingemar ta bort mej för ett tag sedan men fick samma svar så tydligen äger man inte sitt nickname o tvingas stanna kvar som medlem även då man inte vill(har ingen aning o lagar i de fallet men det verkar konstigt) precis som i ungdomspartierna som ville ha många medlemmar för bidragen ,,,nej jag vet inget om bidrag hit men jag tycker att man borde kunna bli bortagen ur registret ,för min del hade de inte gjort nåt om inläggen fanns kvar men mitt medlemsskap hade jag velat ha bort möjligen är de knepigt administrativt om detta vet jag inget men jag är ju oldwolfie o om jag inte skulle vilja vara kvar som medlem så skulle jag vilja att det syntes så att jag var borta ur medlemslistan
CITAT (Copycat 2 @ 26-04-2005, 10:00) Hejsan Berith ! Oldwolfie har gjort mig uppmärksam på att mitt namn figurerar här. Hur man kan avregistrera sig eller inte, kan jag svara på: INTE. Hur man kan få Ingemar att avlägsna inlägg eller inte: INTE. Ingemar tar bara bort stötande, kränkande texter som anmäls. Inlägg som man inte vill ha kvar efter sig får man ta bort själv (detta ogillas i högsta grad av Ingemar). Man kan tydligen inte alls komma ur registret, utan man kan ta bort alla funktioner och sedan gör Ingemar användarnamnet ogiltigt på begäran av användaren. Nu begärde jag ju förstås att namnet skulle bort ur registret också, men, men. Man kan inte alltid få som man vill. Beklagar att jag lämnat hål i inläggen, men det är MINA inlägg och jag kännde inte att jag ville ha kvar något. Om jag vetat om att Ingemar inte skulle ta bort Copycat ur registret så hade jag naturligtvis låtit dom vara kvar. Men hans första förklaring till att man inte kunde ta bort sig var just alla inlägg som skulle vara så besvärligt att ta bort och lämna konstiga ologiska hål efter sig. Jag trodde (dum som jag är) att han skulle ta bort mig efter att jag raderat det mesta av inläggen. Summan av kardemumman är alltså att man inte kan lämna detta forum utan att lämna kvar sitt användarnamn.  ps. den här användaren ska inte skriva fler inlägg, om det inte berör just mig.ds Aah! Tror att vi pratar om två olika saker här.... iaf jag.  Jag "reagerade" ju först för Fenjas inlägg, där hon säger att Ingemar inte kan plocka bort inlägg. Nu vet jag inte om jag sätter honom i nån knepig situation... "Inlägg som man inte vill ha kvar efter sig får man ta bort själv (detta ogillas i högsta grad av Ingemar). " låter ju inte bra ...men han har plockat bort inlägg när jag bett honom om det. Inlägg som t.ex. hamnat i fel tråd, beroende på antingen mej själv eller där ämnet har tagit en sådan vändning att jag inte vill vara med där. Men det har ju rört sej om ett fåtal inlägg och inte några tusen som gäller/gällde för dej. Däremot hade jag ingen aning om att Ingemar inte kunde plocka bort en användare, utan bara regga personen som gäst och låta alla inläggen vara kvar. Man lär sej nåt nytt hela tiden, oavsett ämne. En grej bara.... du skriver "Hejsan Berith ! Oldwolfie har gjort mig uppmärksam på att mitt namn figurerar här. " Vill bara påpeka att jag inte nämnt ditt namn i den här tråden tidigare. En grej till.... det är väl ingen tävling om vem eller vilka som är medlemmar här på Odla? Om nån inte vill vara med längre är det upp till den personen att göra som den vill - men jag tycker det är skit rent ut sagt! - att bara för att en person kör över andra utan hänsyn så har den personen liksom vunnit och fått fritt spelrum! Oldwolfie och Copycat, ni vet vem jag menar!
Caprice
26-04-2005, 11:40
CITAT (pejori @ 26-04-2005, 12:20) ooops  :huh: visste inte att det var en tävling här på odla  :o :o går tävlingen ut på att vara taskigast mot varandra?  eller gäller det att skrämma bort så många nya och gamla användare man kan?  :unsure: tror jag vet vem vinnaren är  :rolleyes: Håller med, tyvärr... Visst har det skrämts iväg en del nya forumister.. Mej rinner det av som vatten på en gås, men många tar åt sig... och försvinner... Tycker det är kanonkul med lite nytt folk, vi kan alla lära oss av varandra.. Kanske bitter är ett bra ord...? Caprice
farbror B
26-04-2005, 12:32
Jag hajar inte alla inlägg, har inte hängt med på att någon skulle vart otrevlig mot nån annan. Det är ju inget bra i såna fall! Om jag, som ju är som en elefant i en porslinsbutik , har gjort nån lessen eller stött så ber jag om ursäkt!
CITAT (oldwolfie @ 26-04-2005, 11:12) jag måste protestera lite här anledningen till att copy raderade inläggen va ju för att ingemar vägrade ta bort användaren pga inläggen o då tänkte hon att då kan jag ta bort inläggen så ska de väl gå o ta bort användaren... Jag förstod det. Den här gången läste jag det som stod från början. Tycker i alla fall det är en himla energi att lägga ner på att radera sitt förflutna. Och tycker synd om Copycat som känner sig driven till det, av någon för mig obegriplig anledning. (jodå, jag känner till "konflikten" också, fast den inte var här på forumet utan på din chatt) Tråkigt att det skapar så mycket bitterhet, här också. Tråkigt med bitterhet över huvud taget - men antagligen mest tråkigr för den som bär bitterheten. eftersom det är sånt som vänds emot en själv, liksom hat gör. Det fräter sönder den som bär det inombords. Den som det riktas mot, berörs ju inte. Det är som att tacka nej till sin favoritglass en varm sommardag, för att det skulle kunna innebära att ens "värsta fiende" då också skulle få tillgång till den goda glassen...
CITAT (farbror B @ 26-04-2005, 13:32) Jag hajar inte alla inlägg, har inte hängt med på att någon skulle vart otrevlig mot nån annan. Det är ju inget bra i såna fall! Om jag, som ju är som en elefant i en porslinsbutik , har gjort nån lessen eller stött så ber jag om ursäkt! Var inte orolig farbror B, du är inte inblandad, fortsätt du att "vandalisera porslinsbutiker"
CITAT (farbror B @ 26-04-2005, 13:32) Jag hajar inte alla inlägg, har inte hängt med på att någon skulle vart otrevlig mot nån annan. Det är ju inget bra i såna fall! Om jag, som ju är som en elefant i en porslinsbutik , har gjort nån lessen eller stött så ber jag om ursäkt! det har du inte, så du behöver inte be om ursäkt, lilla B
CITAT (amaira @ 26-04-2005, 13:35) CITAT (oldwolfie @ 26-04-2005, 11:12) jag måste protestera lite här anledningen till att copy raderade inläggen va ju för att ingemar vägrade ta bort användaren pga inläggen o då tänkte hon att då kan jag ta bort inläggen så ska de väl gå o ta bort användaren... Jag förstod det. Den här gången läste jag det som stod från början. Tycker i alla fall det är en himla energi att lägga ner på att radera sitt förflutna. Och tycker synd om Copycat som känner sig driven till det, av någon för mig obegriplig anledning. (jodå, jag känner till "konflikten" också, fast den inte var här på forumet utan på din chatt) Tråkigt att det skapar så mycket bitterhet, här också. Tråkigt med bitterhet över huvud taget - men antagligen mest tråkigr för den som bär bitterheten. eftersom det är sånt som vänds emot en själv, liksom hat gör. Det fräter sönder den som bär det inombords. Den som det riktas mot, berörs ju inte. Det är som att tacka nej till sin favoritglass en varm sommardag, för att det skulle kunna innebära att ens "värsta fiende" då också skulle få tillgång till den goda glassen... så sant amaira.....så sant
CITAT (amaira @ 26-04-2005, 13:35) CITAT (oldwolfie @ 26-04-2005, 11:12) jag måste protestera lite här anledningen till att copy raderade inläggen va ju för att ingemar vägrade ta bort användaren pga inläggen o då tänkte hon att då kan jag ta bort inläggen så ska de väl gå o ta bort användaren... Jag förstod det. Den här gången läste jag det som stod från början. Tycker i alla fall det är en himla energi att lägga ner på att radera sitt förflutna. Och tycker synd om Copycat som känner sig driven till det, av någon för mig obegriplig anledning. (jodå, jag känner till "konflikten" också, fast den inte var här på forumet utan på din chatt) Tråkigt att det skapar så mycket bitterhet, här också. Tråkigt med bitterhet över huvud taget - men antagligen mest tråkigr för den som bär bitterheten. eftersom det är sånt som vänds emot en själv, liksom hat gör. Det fräter sönder den som bär det inombords. Den som det riktas mot, berörs ju inte. Det är som att tacka nej till sin favoritglass en varm sommardag, för att det skulle kunna innebära att ens "värsta fiende" då också skulle få tillgång till den goda glassen... det handlar inte om glass o det handlar int e om hat de handlar om användarnamnet
CITAT (Caprice @ 26-04-2005, 12:40) Visst har det skrämts iväg en del nya forumister.. :( Har det?
Gossen Ruda
26-04-2005, 14:33
Ibland hettar det till här. Beträffande att ta bort en medlem så misstänker jag att det kan strula till trådarna där han/hon finns med. Dessa är som en kedja där det inte går att ta bort en länk utan att allt rasar. Däremot kan man ta bort innehållet i en länk om man känner för det.
CITAT (pejori @ 26-04-2005, 12:20) ooops  :huh: visste inte att det var en tävling här på odla  :o :o går tävlingen ut på att vara taskigast mot varandra?  eller gäller det att skrämma bort så många nya och gamla användare man kan?  :unsure: tror jag vet vem vinnaren är  :rolleyes: jag anser inte det är en tävling, men andra kanske gör det.... t.ex. den/dom som gett sej sjutton på att trevliga personer ska bli ledsna och ge sej iväg... vem vinnaren är? kanske du? eller din kompis?
CITAT (Berith @ 26-04-2005, 15:48) CITAT (pejori @ 26-04-2005, 12:20) jag anser inte det är en tävling, men andra kanske gör det.... t.ex. den/dom som gett sej sjutton på att trevliga personer ska bli ledsna och ge sej iväg... vem vinnaren är? kanske du? eller din kompis? eller du kanske?
Den här tråden börjar spåra ur...
*solis*
26-04-2005, 15:45
Sjung som Baloo i Djungelboken:VAR NÖJD MED LIVET.... och vicka samtidigt på stjärten så kommer ni att se att era liv blir bra mycket roligare Varför tjafsa om dittan och dattan; det är bra mycket bättre att släppa en brakande brak fis och skratta så att man nästan ramlar omkull Livet är alldeles för kort för att bråka om allt skit som vi människor nu kan hitta på att bråka om!
CITAT (oldwolfie @ 26-04-2005, 13:55) det handlar inte om glass o det handlar int e om hat de handlar om användarnamnet Okej. Jag tänker inte försöka vara vänlig. Och inte försöka vara taskig. Men överlag så känns "hela aktionen" som en kollektiv straffdom gentemot hela Odla och alla dess användare, inklusive mig. Mina sista ord blir därför, eftersom ni önskar försvinna utan att lämna spår efter er:: Hejdå, Oldwolfie och Copycat.
*Felix matte*
26-04-2005, 19:48
Angående avregistrera sig från Forum... jag har ingen större erfarenhet än att jag tidigare var medlem i Slutaröka forum... där gick det inte heller att få bort användare... alltså funkade det precis som här på Odla.nu... fast där var det nog ingen som ville få raderat... iaf som jag minns. Sedan.. ang. anledning till att ett antal vill lämna detta forum och många redan gjort det... där är jag inte alls förvånad... tyvärr  trots att jag anser att alla bör stanna... bara för att visa att ett Forum inte ägs och styrs av ett X antal medlemmar som agerar "allsmäktiga vaktisar"
ninnisky
26-04-2005, 20:43
CITAT (Felix matte @ 26-04-2005, 20:48) Sedan.. ang. anledning till att ett antal vill lämna detta forum och många redan gjort det... där är jag inte alls förvånad... tyvärr  trots att jag anser att alla bör stanna... bara för att visa att ett Forum inte ägs och styrs av ett X antal medlemmar som agerar "allsmäktiga vaktisar" Efter att ha läst de senaste två dagarnas skriverier har jag också lust att lämna. Så mycket sjaffs Tänker dock inte göra det riktigt än
*Felix matte*
26-04-2005, 20:50
CITAT (ninnisky @ 26-04-2005, 21:43) Efter att ha läst de senaste två dagarnas skriverier har jag också lust att lämna. Så mycket sjaffs :angry: :angry: Tänker dock inte göra det riktigt än  Inte jag heller ... fastän jag tänkt... men...bara för att..
CITAT (pejori @ 26-04-2005, 16:09) eller du kanske?  :rolleyes: :rolleyes: Neej inte jag. Eftersom bråket började på Oldwolfies chat mellan några deltagare där, och resultatet av det bråket blev att både Oldwofie och Copycat ville lämna Odlas forum, så har jag kommit fram till (kanske tokfel....) att det är någon/några som medverkade på både chatten och forumet som är orsaken till det. Skulle förvåna mej mycket om det vore någon annan anledning. Och jag var bara på besök på chatten ett par tre gånger, dock inte under bråket så det kan jag inte kommentera. Men visst var väl du en flitig chattare pejori?
Jag tycker att det är för jäv-  att ni drar hit skit från en annan chat. Det är vår nu och det är nu som det är mest folk som söker sig hit så lägg av tjafset och var glada för att odlarsäsongen äntligen är här!
CITAT (solis @ 26-04-2005, 16:45) Sjung som Baloo i Djungelboken:VAR NÖJD MED LIVET.... och vicka samtidigt på stjärten så kommer ni att se att era liv blir bra mycket roligare Varför tjafsa om dittan och dattan; det är bra mycket bättre att släppa en brakande brak fis och skratta så att man nästan ramlar omkull Livet är alldeles för kort för att bråka om allt skit som vi människor nu kan hitta på att bråka om! Ibland är du riktigt riktigt härlig Solis!!!
CITAT (amaira @ 29-04-2005, 09:44) CITAT (solis @ 26-04-2005, 16:45) Sjung som Baloo i Djungelboken:VAR NÖJD MED LIVET.... och vicka samtidigt på stjärten så kommer ni att se att era liv blir bra mycket roligare Varför tjafsa om dittan och dattan; det är bra mycket bättre att släppa en brakande brak fis och skratta så att man nästan ramlar omkull  :lol: :P Livet är alldeles för kort för att bråka om allt skit som vi människor nu kan hitta på att bråka om! Ibland är du riktigt riktigt härlig Solis!!!  Jag dansar fortfarande med Baloo varenda dag
CITAT (Tesa @ 25-04-2005, 11:27) Ha det bra nu då...och hoppas att du finner det du söker, solis.... ...hoppas också att du bara tar en paus...... Jag har äntligen funnit det som jag saknat under mitt snart 61 åriga liv, men den storyn är alldeles för lång för att berätta här på Odla men jag måste säga att jag skulle vilja ha tillbaka mitt första nick namn SOLIS nämligen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|