Sidor: 1, 2
Heleri
Jag jobbar som svensklärare och är särskrivningspolis både på jobbet och på fritiden. Man kan nog säga att jag samlar på lustiga särskrivningar. Så, gott folk, dela med er av de bästa sär skrivningarna ni har sett och hört!
Här är en början från mig:

Sett på en Kinarestaurang: Ät pinnar (hm.....jag äter hellre Fyra små rätter, med ätpinnar!)

/Helena
Rossi
Ha, ha! Jag är allergisk mot särskrivningar. Kommenterade det en gång här på sidan för någon som gjorde en felaktig särskrivning men det var inte poppis.

Sjuk vårdare
Sjuk gymnast
Rått kött
Lång hårig sjuk sköterska
Rök fritt

Ett tips:

http://www.skrivihop.nu/
yla
jag skriver tyvärr ofta isär
det bara flyger iväg ett finger då o då o klickar
på den tangenten som gör särskrivningar
så jag får nog ta åt mej en del

fast jag kallar alla mina stavfel o särskrivningsfel för
snavfel
fingrarnas snubblande dans på tangenterna
jag e glad att jag iallafall skriver laugh.gif
Pirum
PRINS KORV TILL EXTRA PRIS

Sen klassikern, särskrivning är sär skrivning.
Ciczi
Herr Centrum

Finns Fru Centrum också?

Ciczi
Rossi
Jag vet inte om det är sant men det sägs att Toys'r'Us i en platsannons sökte kassa medarbetare....
nilla
Jag såg en platsannons där man sökte Finsk talande person för ett telefonsupportjobb. smile.gif
råse-marie
Visst finns det många roliga grodor som skrivits och sagts .
Bara vi slipper POLISER här inne .........
Det finns ju faktiskt dom som har väldiga problem med stavning och annat och det kan vara väldigt jobbigt för dom .
Inte vill man väl att såna som inte kan stava så bra ska sluta skriva?
Dom flesta fattar ju ändå vad det står smile.gif
Rossi
Nej, inga poliser men en hjälp på traven i all välmening är väl ändå inte fel? Även om man är dålig på stavning så är man väl inte obildbar utan kan och vill bli bättre?

Ett till exempel som får lite annorlunda innebörd beroende på särskrivning eller inte:

"Han gav henne en tung kyss."
Berith