|
Jag jobbar som svensklärare och är särskrivningspolis både på jobbet och på fritiden. Man kan nog säga att jag samlar på lustiga särskrivningar. Så, gott folk, dela med er av de bästa sär skrivningarna ni har sett och hört! Här är en början från mig:
Sett på en Kinarestaurang: Ät pinnar (hm.....jag äter hellre Fyra små rätter, med ätpinnar!)
/Helena
Ha, ha! Jag är allergisk mot särskrivningar. Kommenterade det en gång här på sidan för någon som gjorde en felaktig särskrivning men det var inte poppis. Sjuk vårdare Sjuk gymnast Rått kött Lång hårig sjuk sköterska Rök fritt Ett tips: http://www.skrivihop.nu/
jag skriver tyvärr ofta isär det bara flyger iväg ett finger då o då o klickar på den tangenten som gör särskrivningar så jag får nog ta åt mej en del fast jag kallar alla mina stavfel o särskrivningsfel för snavfel fingrarnas snubblande dans på tangenterna jag e glad att jag iallafall skriver
PRINS KORV TILL EXTRA PRIS
Sen klassikern, särskrivning är sär skrivning.
Herr Centrum
Finns Fru Centrum också?
Ciczi
Jag vet inte om det är sant men det sägs att Toys'r'Us i en platsannons sökte kassa medarbetare....
Jag såg en platsannons där man sökte Finsk talande person för ett telefonsupportjobb.
råse-marie
11-05-2005, 06:47
Visst finns det många roliga grodor som skrivits och sagts . Bara vi slipper POLISER här inne ......... Det finns ju faktiskt dom som har väldiga problem med stavning och annat och det kan vara väldigt jobbigt för dom . Inte vill man väl att såna som inte kan stava så bra ska sluta skriva? Dom flesta fattar ju ändå vad det står
Nej, inga poliser men en hjälp på traven i all välmening är väl ändå inte fel? Även om man är dålig på stavning så är man väl inte obildbar utan kan och vill bli bättre?
Ett till exempel som får lite annorlunda innebörd beroende på särskrivning eller inte:
"Han gav henne en tung kyss."