|
råse-marie
06-06-2005, 06:30
Läser men förundran inlägg från en kille där han anklagar andra på forumet för att vara dumma , naiva mindre inteligenta än femåringar ................................................. Vad jag förundras mest över är att han läser inläggen ??? Jag läste reglerna för ett annat forum där det INTE är tillåtet att Göra personliga påhopp och görs det iallfall uppmanas andra deltagare att nonchalera inlägget !!!!!! Tydligt är att endel tror sig vara förmer än andra ... Det mesta är väl bara babbel på småpratsidan  och ska väl så vara ....' iallfall har jag uppfattat det så Trist med personer som kallar andra för dumma när dom skriver här ...... VI känner inte varandra eller iallfall inte alla.
Ophelia
06-06-2005, 06:34
CITAT (råse-marie @ 06-06-2005, 07:30) Läser men förundran inlägg från en kille där han anklagar andra på forumet för att vara dumma , naiva mindre inteligenta än femåringar ................................................. Vad jag förundras mest över är att han läser inläggen ??? Jag läste reglerna för ett annat forum där det INTE är tillåtet att Göra personliga påhopp och görs det iallfall uppmanas andra deltagare att nonchalera inlägget !!!!!! Tydligt är att endel tror sig vara förmer än andra ... Det mesta är väl bara babbel på småpratsidan  och ska väl så vara ....' iallfall har jag uppfattat det så Trist med personer som kallar andra för dumma när dom skriver här ...... VI känner inte varandra eller iallfall inte alla.  Hans inlägg måste ha varit för anonymt för mig för det har jag missat!!
pisanggoreng
06-06-2005, 06:35
Ophelia
06-06-2005, 06:50
CITAT (pisanggoreng @ 06-06-2005, 07:35) Hmmm....ja det där var ju ett påhopp. Jag skulle bli ledsen om någon skrev så om mig. Det kanske kommer, vem vet. Jag är ju här och "babblar". Det går ju bra att välja vad och var man läser. Att besvara frågor inom samhällsdebatterande ämnen är en sak men att gå in på person är en helt annan sak. Har nog fyllt "min kvot" av skickade meddelanden igår. Skyller på det regniga vädret vi har haft under två dagar.
andersen
06-06-2005, 07:00
Tråkigt med påhopp,forumet har blivit bättre det var värre förut men det är ju klart det hjälper ju inte den som har blivit utsatt.
När man registrerar sig på Bendro.se får man ta del av dessa förhållningsregler. Det verkar som om vi borde ha något liknande här också??? Saxat från Bendro.se
* Inte posta inlägg som innehåller hot eller uttrycker missaktning. Inte posta inlägg som uttrycker missaktning eller nedvärdering för folkgrupp, eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, kön, hudfärg, sexuell läggning, nationellt eller etniskt ursprung eller trosbekännelse. Detta forum följer Lag (1998:112) om ansvar för elektroniska anslagstavlor Brott mot ovanstående medför redigering eller borttagning av aktuella inlägg, eller vid behov hela tråden.
* Svordomar och grovt språk undanbedes. Dina inlägg ska hålla en kamratlig ton och hålla ett vårdat språk för allas trevnad. Förtal och smutskastning hör inte heller hemma här.
Ciczi
*Felix matte*
06-06-2005, 09:56
CITAT (ciczi @ 06-06-2005, 10:49) När man registrerar sig på Bendro.se får man ta del av dessa förhållningsregler. Det verkar som om vi borde ha något liknande här också??? Saxat från Bendro.se
* Inte posta inlägg som innehåller hot eller uttrycker missaktning. Inte posta inlägg som uttrycker missaktning eller nedvärdering för folkgrupp, eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, kön, hudfärg, sexuell läggning, nationellt eller etniskt ursprung eller trosbekännelse. Detta forum följer Lag (1998:112) om ansvar för elektroniska anslagstavlor Brott mot ovanstående medför redigering eller borttagning av aktuella inlägg, eller vid behov hela tråden.
* Svordomar och grovt språk undanbedes. Dina inlägg ska hålla en kamratlig ton och hålla ett vårdat språk för allas trevnad. Förtal och smutskastning hör inte heller hemma här.
Ciczi När du registrerar dig som medlem på Odla.nu så möts du av dessa regler som du ska godkänna. Odla.nu tar inget ansvar för innehållet i de inlägg som skrivs i forumet, varje användare ansvarar för innehållet i sina egna inlägg. Vi tar inget ansvar eller ger några garantier för riktigheten eller användbarheten i de inlägg som skrivs. De enskilda inläggen uttrycker skribentens åsikter vilket inte nödvändigtvis är detsamma som Odla.nu:s. Varje användare som upplever ett inlägg som stötande uppmanas att omedelbart kontakta Odla.nu via e-post. Vi har möjlighet att radera stötande inlägg, och kommer, om det visar sig vara nödvändigt att göra detta så fort som möjligt efter att det har kommit till vår kännedom. Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. Du kommer ej hellre att publicera material som är skyddat av copyright om denna inte ägs av dig själv eller Odla.nu.Registreringssida
Sulawesii
06-06-2005, 10:04
Att någon kan reta upp sig på något dylikt.....
Vad Andreas skriver, uttrycker faktiskt ganska mångas tankar här på Odla. Jag läste "ljudtråden" i början men ansåg att den var lika utflippad som många andra frågor av Solis. Javisst är det helt naturliga frågor, om dom är ställda av ett barn. varför kan hon inte fråga lite om hur hon ska bli av med spinnkvalstret på sin blomma, eller varför sådden inte växer som den ska? Helt naturliga frågor i ett naturintresserat forum, hennes frågor kan möjligen platsa i ett forum för filosofisk forskning, men vi är många som hellre läser en fråga som är åtminstånne liiiite verklighetsförankrad. Andreas ska absolut inte ta skiten helt själv när jag vet att vi är många fler med samma synpunkter, Andreas vågade bara sticka ut hakan lite längre än oss andra. Du är inte ensam grabben, det ska du veta.
Hannele
06-06-2005, 10:27
CITAT (råse-marie @ 06-06-2005, 07:30) Läser men förundran inlägg från en kille där han anklagar andra på forumet Ignorera - det är väl inget att ösa energi på?!
Sulawesii
06-06-2005, 10:30
CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 11:25) varför kan hon inte fråga lite om hur hon ska bli av med spinnkvalstret på sin blomma, eller varför sådden inte växer som den ska? Helt naturliga frågor i ett naturintresserat forum, hennes frågor kan möjligen platsa i ett forum för filosofisk forskning, men vi är många som hellre läser en fråga som är åtminstånne liiiite verklighetsförankrad. Småprat Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat! Och alla ni som tycker att solis är så hemskt jobbig: LÄS INTE HENNES INLÄGG DÅ! Svårare är det inte.
CITAT (Sulawesii @ 06-06-2005, 11:30) CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 11:25) varför kan hon inte fråga lite om hur hon ska bli av med spinnkvalstret på sin blomma, eller varför sådden inte växer som den ska? Helt naturliga frågor i ett naturintresserat forum, hennes frågor kan möjligen platsa i ett forum för filosofisk forskning, men vi är många som hellre läser en fråga som är åtminstånne liiiite verklighetsförankrad. Småprat Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat! Och alla ni som tycker att solis är så hemskt jobbig: LÄS INTE HENNES INLÄGG DÅ! Svårare är det inte. Lättare sagt än gjort det, när varannan tråd startats av Solis med en "annorlunda" fråga. (jag sa inte dum )
Hannele
06-06-2005, 10:37
CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 11:25) varför kan hon inte fråga lite om hur hon ska bli av med spinnkvalstret på sin blomma, eller varför sådden inte växer som den ska? Helt naturliga frågor i ett naturintresserat forum Vi har ju fått Småprat där det är tillåtet att prata om allt. I Småprat om trädgård ska man hålla sej till sådd och trädgårdsplanering och annat.
mamamaggan
06-06-2005, 10:39
Ni som retar er på solis och hennes inlägg borde väl vara glada? Då har hon uppfyllt er kvot av " irritera sig på andra som jag inte förstår".
Det verkar faktiskt som om ni bara sitter därhemma och letar efter någon att irritera er på så att er dag blir perfekt!
CITAT (Hannele @ 06-06-2005, 11:37) CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 11:25) varför kan hon inte fråga lite om hur hon ska bli av med spinnkvalstret på sin blomma, eller varför sådden inte växer som den ska? Helt naturliga frågor i ett naturintresserat forum Vi har ju fått Småprat där det är tillåtet att prata om allt. I Småprat om trädgård ska man hålla sej till sådd och trädgårdsplanering och annat. För den sakens skull måste man väl inte gå till ytterligheter? Tänk om alla skulle ha hjärnrensning och komma med dom mest "udda" frågor dom kan komma på, hur skulle det se ut. Tror knappast att det skulle locka några nya till det här forumet. Eller så kan man ha en ny text på förstasidan " Välkommen till dårarnas paradis"  För att förvarna nytillkomna besökare
mamamaggan
06-06-2005, 10:45
Reserv, visste inte att det var du som SKA bestämma vad som ska få pratas om här.
Hur får man tillstånd att lägga ut en fråga?
CITAT (mamamaggan @ 06-06-2005, 11:45) Reserv, visste inte att det var du som SKA bestämma vad som ska få pratas om här.
Hur får man tillstånd att lägga ut en fråga? Har väl aldrig påstått att det är jag som ska bestämma heller, jag bara upplyste om att vi är fler än Andreas som tycker likadant. Jag sa inte att hon inte fick ha hjärnsläpp, jag ifrågasatte väl mest varför hon måste ha det. Trivs hon med att ha hjärnrensning så är det väl upp till henne om hon visar vad som ryms där
Airamya
06-06-2005, 10:54
CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 11:41) För den sakens skull måste man väl inte gå till ytterligheter? Tänk om alla skulle ha hjärnrensning och komma med dom mest "udda" frågor dom kan komma på, hur skulle det se ut. Tror knappast att det skulle locka några nya till det här forumet. Eller så kan man ha en ny text på förstasidan " Välkommen till dårarnas paradis"  För att förvarna nytillkomna besökare   Det är ju faktiskt så att det finns många människor som gillar att bolla med o brottas med tankar av alla de slag. Annars skulle väl forum som Cognito t ex inte existera. Och att vi har en liten 'underavdelning' här på Odla tycker jag är ganska kul, hehe, även om jag själv inte är speciellt aktiv i den.
CITAT (Airamya @ 06-06-2005, 11:54) CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 11:41) För den sakens skull måste man väl inte gå till ytterligheter? Tänk om alla skulle ha hjärnrensning och komma med dom mest "udda" frågor dom kan komma på, hur skulle det se ut. Tror knappast att det skulle locka några nya till det här forumet. Eller så kan man ha en ny text på förstasidan " Välkommen till dårarnas paradis" :blink: ;) För att förvarna nytillkomna besökare   Det är ju faktiskt så att det finns många människor som gillar att bolla med o brottas med tankar av alla de slag. Annars skulle väl forum som Cognito t ex inte existera. Och att vi har en liten 'underavdelning' här på Odla tycker jag är ganska kul, hehe, även om jag själv inte är speciellt aktiv i den.  Solis!!! Kolla ett forum helt i din smak. Du säger att du är en sökare här har du ditt svar.  Nu behöver inte Solis söka längre, där kan hon bolla med likasinnade, sketabra
mamamaggan
06-06-2005, 10:57
Borde väl inte förgylla din dag mer Reserv men har du inget annat att göra?
Vattna blommorna t ex?
CITAT (mamamaggan @ 06-06-2005, 11:57) Borde väl inte förgylla din dag mer Reserv men har du inget annat att göra?
Vattna blommorna t ex? Näe, stormar som faen så det kan vänta en vecka eller två. Det har regnat så mycket den senaste veckan så blomstren klarar sig nog. Men tack för att du tänker på mina blommor
Sulawesii
06-06-2005, 11:12
CITAT (Airamya @ 06-06-2005, 11:54)  Det är ju faktiskt så att det finns många människor som gillar att bolla med o brottas med tankar av alla de slag. Annars skulle väl forum som Cognito t ex inte existera. Tack för den, Airamya! Har nu gått in och blivit medlem.
*solis*
06-06-2005, 11:26
Jag kan inte överge er alla som jag älskar Här har jag funnit ett bra ställe att vara på Till er som retar sig på mig: Retar du dig saker som är små;då är väl inte din värld större en så Det tål att tänka på
Sulawesii
06-06-2005, 11:27
Det var bra skrivet!
mamamaggan
06-06-2005, 11:31
Solis , du är helt underbar  . Där träffade du verkligen mitt i prick!
råse-marie
06-06-2005, 11:50
CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 11:25) Vad Andreas skriver, uttrycker faktiskt ganska mångas tankar här på Odla. Jag läste "ljudtråden" i början men ansåg att den var lika utflippad som många andra frågor av Solis. Javisst är det helt naturliga frågor, om dom är ställda av ett barn. varför kan hon inte fråga lite om hur hon ska bli av med spinnkvalstret på sin blomma, eller varför sådden inte växer som den ska? Helt naturliga frågor i ett naturintresserat forum, hennes frågor kan möjligen platsa i ett forum för filosofisk forskning, men vi är många som hellre läser en fråga som är åtminstånne liiiite verklighetsförankrad. Andreas ska absolut inte ta skiten helt själv när jag vet att vi är många fler med samma synpunkter, Andreas vågade bara sticka ut hakan lite längre än oss andra. Du är inte ensam grabben, det ska du veta.  SUCK!!!!!!
CITAT (Felix matte @ 06-06-2005, 10:56) CITAT (ciczi @ 06-06-2005, 10:49) När man registrerar sig på Bendro.se får man ta del av dessa förhållningsregler. Det verkar som om vi borde ha något liknande här också??? Saxat från Bendro.se
Ciczi När du registrerar dig som medlem på Odla.nu så möts du av dessa regler som du ska godkänna. Odla.nu tar inget ansvar för innehållet i de inlägg som skrivs i forumet, varje användare ansvarar för innehållet i sina egna inlägg. Vi tar inget ansvar eller ger några garantier för riktigheten eller användbarheten i de inlägg som skrivs. De enskilda inläggen uttrycker skribentens åsikter vilket inte nödvändigtvis är detsamma som Odla.nu:s. Varje användare som upplever ett inlägg som stötande uppmanas att omedelbart kontakta Odla.nu via e-post. Vi har möjlighet att radera stötande inlägg, och kommer, om det visar sig vara nödvändigt att göra detta så fort som möjligt efter att det har kommit till vår kännedom. Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. Du kommer ej hellre att publicera material som är skyddat av copyright om denna inte ägs av dig själv eller Odla.nu.RegistreringssidaHmm, har den text du citerat, Felix matte, införts i tysthet på sistone? Går den att länka till? Jag tycker mig minnas att när ämnet om "ordningsfrågor" förut varit uppe, så har inga regler kunnat hittats. Personligen har jag ett antal gånger - som jag tycker - mycket starkt propagerat för att det på Odla, liksom på andra forum, ska finnas mycket tydliga, lätt tillgängliga regler och aktiv moderering. Annars verkar det tyvärr bli "djungelns lag" som tar över. Som jag upplever har stilen och stämningen på forumet förbättrats mycket igen sedan vissa användarnamn slutade användas här, men fortfarande förekommer tyvärr utpekande av användare som (internet-) troll vilket, som några påpekat, påminner om forna tiders utpekande av människor som varande "häxor" o.dyl.
Jag måste erkänna att jag tänker i liknande banor som både Andreas och Reserv i detta och inte enbart när det gäller Solis heller. Efter att ha läst båda dessa trådar nu så tycker jag att det återigen är en grov överdrift att prata om påhopp... Andreas har heller inte sagt att Solis är dum... naiv är något helt annat per definition. För att kasta in en brasklapp till, så tycker jag att småpratsavdelningen har antagit en höggradigt ointressant form efter delningen. Vilket jag beklagar djupt. Men precis som flera påpekar så är det valfritt att läsa trådarna.... Jag ögnar numera igenom rubrikerna och öppnar kanske ett par, tre trådar och går sedan snabbt över till trädgårdsforumet. Det är också förvånande att några av de som ivrade mest för en delning av småprat, eftersom det var en sådan "skitavdelning", fortfarande besvärar sig med att dyka upp och skriva här.... Mvh Fenja
GoSatta
06-06-2005, 12:44
CITAT (solis @ 06-06-2005, 12:26) Jag kan inte överge er alla som jag älskar Här har jag funnit ett bra ställe att vara på Till er som retar sig på mig: Retar du dig saker som är små;då är väl inte din värld större en så Det tål att tänka på  haha den va bra solis!
*solis*
06-06-2005, 12:50
CITAT (GoSatta @ 06-06-2005, 13:44) CITAT (solis @ 06-06-2005, 12:26) Jag kan inte överge er alla som jag älskar Här har jag funnit ett bra ställe att vara på Till er som retar sig på mig: Retar du dig saker som är små;då är väl inte din värld större en så Det tål att tänka på :wub: haha den va bra solis!  Hi hi. i min ENORMA värld finns inte varken tid eller plats för att reta mig på andra människors sätt Det vore jo det samma om jag retade mig på mig själv;eftersom vi alla hör ihop
niklaswik
06-06-2005, 13:04
Tolkningen av solis inlägg beror helt och hållet på hur rädd man är för annorlunda saker. Svenskar är ju av tradition(?) rädda för allt som är lite "annorlunda" eller som man inte vet nåt om så de stackars fegisar som inte vet hur dom ska hantera solis tar och pratar skit om henne istället.
Vågar mig faktiskt på att gissa att både Andreas Blomqvist och "Reserv" har varit eller är mobbare.
*Felix matte*
06-06-2005, 14:13
CITAT (Posse @ 06-06-2005, 13:10) Hmm, har den text du citerat, Felix matte, införts i tysthet på sistone? Går den att länka till? Jag tycker mig minnas att när ämnet om "ordningsfrågor" förut varit uppe, så har inga regler kunnat hittats. :unsure:
Personligen har jag ett antal gånger - som jag tycker - mycket starkt propagerat för att det på Odla, liksom på andra forum, ska finnas mycket tydliga, lätt tillgängliga regler och aktiv moderering. Annars verkar det tyvärr bli "djungelns lag" som tar över.
Som jag upplever har stilen och stämningen på forumet förbättrats mycket igen sedan vissa användarnamn slutade användas här, men fortfarande förekommer tyvärr utpekande av användare som (internet-) troll vilket, som några påpekat, påminner om forna tiders utpekande av människor som varande "häxor" o.dyl. Nej det är inget nytt...har funnits hela tiden Länken fanns i inlägget men du kanske inte la märke till den. Registreringssida.
*solis*
06-06-2005, 15:15
CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 11:41) CITAT (Hannele @ 06-06-2005, 11:37) CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 11:25) varför kan hon inte fråga lite om hur hon ska bli av med spinnkvalstret på sin blomma, eller varför sådden inte växer som den ska? Helt naturliga frågor i ett naturintresserat forum Vi har ju fått Småprat där det är tillåtet att prata om allt. I Småprat om trädgård ska man hålla sej till sådd och trädgårdsplanering och annat. För den sakens skull måste man väl inte gå till ytterligheter? Tänk om alla skulle ha hjärnrensning och komma med dom mest "udda" frågor dom kan komma på, hur skulle det se ut. Tror knappast att det skulle locka några nya till det här forumet. Eller så kan man ha en ny text på förstasidan " Välkommen till dårarnas paradis"  För att förvarna nytillkomna besökare  Men eftersom alla är inte som jag så nog finns det plats för en som jag med mina udda frågor
AndreasBlomquist
06-06-2005, 16:01
Härligt med ytterligare en tråd där vi ventilerar detta med mina kommentarer om Solis.
Tycker det är lite sorgligt om man inte kan få opponera sig emot någons frågeställningar. Att Solis är underbar som människa tvivlar jag inte på.
Niklas, jag kan faktiskt med handen på hjärtat säga att jag aldrig mobbat någon. Att inte ge medhåll eller tycka om en annan person kan ju inte anses som mobbning, eller är dessa desamma i din värld?
*solis*
06-06-2005, 16:05
CITAT (AndreasBlomquist @ 06-06-2005, 17:01) Härligt med ytterligare en tråd där vi ventilerar detta med mina kommentarer om Solis.
Tycker det är lite sorgligt om man inte kan få opponera sig emot någons frågeställningar. Att Solis är underbar som människa tvivlar jag inte på.
Niklas, jag kan faktiskt med handen på hjärtat säga att jag aldrig mobbat någon. Att inte ge medhåll eller tycka om en annan person kan ju inte anses som mobbning, eller är dessa desamma i din värld? Käre Andreas Blomqvist:för mig personligen får du opponera mig hur mycket du vill! Jag lovar jag tar inte åt mig, förutom att jag kanske till och med kan lära mig någonting av dina ord
AndreasBlomquist
06-06-2005, 16:11
Bra, för som vissa inte verkar förstå så är det inte mot dig som person jag opponerar mig emot utan NÅGRA av dina frågeställningar... men men... Niklas tycker ju att jag blir en mobbare då!
*solis*
06-06-2005, 16:15
CITAT (AndreasBlomquist @ 06-06-2005, 17:11) Bra, för som vissa inte verkar förstå så är det inte mot dig som person jag opponerar mig emot utan NÅGRA av dina frågeställningar... men men... Niklas tycker ju att jag blir en mobbare då!  Visst fattar jag mer än väl att du och Reserv med fl. opponera er mot mina frågor, för visst har jag en hel del otroliga funderingar
CITAT (niklaswik @ 06-06-2005, 14:04) Vågar mig faktiskt på att gissa att både Andreas Blomqvist och "Reserv" har varit eller är mobbare. Som man känner sig själv känner man andra eller? Men den här gången drog du en nitlott grabben  Ingen av oss är eller har varit mobbare, bara för att mina åsikter inte faller dig i smaken så betyder inte det att jag är mobbare. Och sen är det väl inte heller skitsnack vi pratar om Solis heller, skitsnack är sånt som pågår bakom ryggen på folk, vi har sagt direkt till Solis vad vi tycker. Vilket kanske inte alla vågar/vill göra.
Sulawesii
06-06-2005, 17:47
CITAT (AndreasBlomquist @ 06-06-2005, 17:11) Bra, för som vissa inte verkar förstå så är det inte mot dig som person jag opponerar mig emot utan NÅGRA av dina frågeställningar... men men... Niklas tycker ju att jag blir en mobbare då!  Nog var det råge med mobbinganda över ditt "3-årig dotter"- inlägg. Om man har något emot vad någon skriver i ett inlägg så behöver men ju inte säga en hela radda med elaka saker om personen i fråga! Vari märks det att det inte är solis som person du opponerar dig emot: CITAT Tycker dock det är lite kul att läsa hennes inlägg och gång på gång förundras över hennes naitivitet och okunskap (dumhet, ignorans).. som sagt, ibland är frågeställningarna så j-vla dumma att man har svårt att veta om hon är seriös eller ej.
Ophelia
06-06-2005, 18:55
*läser inläggen och känner lite sorg*
CITAT (Sulawesii @ 06-06-2005, 18:47) CITAT (AndreasBlomquist @ 06-06-2005, 17:11) Bra, för som vissa inte verkar förstå så är det inte mot dig som person jag opponerar mig emot utan NÅGRA av dina frågeställningar... men men... Niklas tycker ju att jag blir en mobbare då! :lol: Nog var det råge med mobbinganda över ditt "3-årig dotter"- inlägg. Om man har något emot vad någon skriver i ett inlägg så behöver men ju inte säga en hela radda med elaka saker om personen i fråga! Vari märks det att det inte är solis som person du opponerar dig emot: CITAT Tycker dock det är lite kul att läsa hennes inlägg och gång på gång förundras över hennes naitivitet och okunskap (dumhet, ignorans).. som sagt, ibland är frågeställningarna så j-vla dumma att man har svårt att veta om hon är seriös eller ej.
Instämmer, Sulawesii. Vid närmare eftertanke tycker jag min formulering "Som jag upplever har stilen och stämningen på forumet förbättrats mycket igen sedan vissa användarnamn slutade användas här, men fortfarande förekommer tyvärr utpekande av användare som (internet-) troll vilket, som några påpekat, påminner om forna tiders utpekande av människor som varande "häxor" o.dyl." tidigare i den här tråden i var lite olyckligt eftersom den i värsta fall kan tolkas som om jag inte bekymrar mig över den slags påhopp, mobbning och otrevliga kommentarer som tyvärr ännu förekommer på forumet. Personligen tycker jag det är mycket viktigt att så många som möjligt påpekar och kritiserar sådant, och vill också visa ett exempel till: CITAT (Reserv @ 15-05-2005, 00:03) Den damen eller vad det nu är, är en riktig jävel på att vända kappan efter vinden. Så fort det drar lite så drar hon kappan åt sig och är så jädra len i orden, och när man vänder ryggen till så måttar hon med kniven. Näe, inte en människa som man riktigt vet var man har.  (Ur tråden Solis, upplys oss!)
Detta Posse, var varken påhopp eller mobbning, möjligtvis otrevliga kommentarer för dom som är lite överkänsliga. Själv är jag inte av den överkänsliga typen och säger gärna vad jag tycker rakt på sak, hellre det än att hyckla. jag finner ett nöje i att vara ärlig, DU verkar finna ett stort nöje genom att smutskasta såna som du anser vara s.k. mobbare, det behövs en för att känna igen en
mamamaggan
06-06-2005, 21:13
Reserv, du gör verkligen allt du kan för att få lite uppmärksamhet . Att vara avundsjuk ,på att solis får för mycket uppmärksamhet ,är tydligen den sjuka du lider av.
Att du har fått ta emot, och inte tålt, vad du kallar för otrevliga kommentarer/ärlighet gör inte att du har rätt att säga vad som helst om andra.
Tycker faktiskt synd om dig.
CITAT (mamamaggan @ 06-06-2005, 22:13) Reserv, du gör verkligen allt du kan för att få lite uppmärksamhet . Att vara avundsjuk ,på att solis får för mycket uppmärksamhet ,är tydligen den sjuka du lider av.
Att du har fått ta emot, och inte tålt, vad du kallar för otrevliga kommentarer/ärlighet gör inte att du har rätt att säga vad som helst om andra.
Tycker faktiskt synd om dig. Jag tror inte att du läste rätt där!  Jag har väl för tusan inte varken tagit emot eller inte tålt taskiga kommentarer. Det var Posse som tyckte att jag och Andreas hade använt lite fel ord, här ska man tydligen vara hycklare för att platsa. Och vad det gäller att vilja ha uppmärksamhet så inte startar jag den ena tråden efter den andra med varierande intressegrad, det finns det andra som gör så bra så. Inte faen är jag avis på Solis för det heller, vad får du såna tankar ifrån?  Herre jösses, säger jag bara, snacka om att man inte har yttrandefrihet alls här, vad är det ? Ett diktaturforum eller?  Och tyck för fan inte synd om mig, det finns andra det är bra mycket syndare om, och sluta att löjla till hela tråden ännu värre. Det är såna som du som verkligen får Solis att må, hon är ute efter den här typen av uppmärksamhet, och hon får den också som ett brev på posten av likasinnade. Är det några det är synd om så är det väl ni.
Ophelia
06-06-2005, 22:02
Vi är verkligen olika allihop. Vi har varjefall en sak gemensamt och det är att vi tycker om växter, trädgård, odla m.m.
*solis*
06-06-2005, 22:11
CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 22:25) CITAT (mamamaggan @ 06-06-2005, 22:13) Reserv, du gör verkligen allt du kan för att få lite uppmärksamhet . Att vara avundsjuk ,på att solis får för mycket uppmärksamhet ,är tydligen den sjuka du lider av.
Tycker faktiskt synd om dig. Jag tror inte att du läste rätt där!  Jag har väl för tusan inte varken tagit emot eller inte tålt taskiga kommentarer. Det var Posse som tyckte att jag och Andreas hade använt lite fel ord, här ska man tydligen vara hycklare för att platsa. Och vad det gäller att vilja ha uppmärksamhet så inte startar jag den ena tråden efter den andra med varierande intressegrad, det finns det andra som gör så bra så. Inte faen är jag avis på Solis för det heller, vad får du såna tankar ifrån?  Herre jösses, säger jag bara, snacka om att man inte har yttrandefrihet alls här, vad är det ? Ett diktaturforum eller?  Och tyck för fan inte synd om mig, det finns andra det är bra mycket syndare om, och sluta att löjla till hela tråden ännu värre. Det är såna som du som verkligen får Solis att må, hon är ute efter den här typen av uppmärksamhet, och hon får den också som ett brev på posten av likasinnade. Är det några det är synd om så är det väl ni.  Reserv vad menar du med dessa ord: Det är såna som du som verkligen får Solis att må, hon är ute efter den här typen av uppmärksamhet, och hon får den också som ett brev på posten av likasinnade. Är det några det är synd ?
CITAT (solis @ 06-06-2005, 23:11) CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 22:25) CITAT (mamamaggan @ 06-06-2005, 22:13) Reserv, du gör verkligen allt du kan för att få lite uppmärksamhet . Att vara avundsjuk ,på att solis får för mycket uppmärksamhet ,är tydligen den sjuka du lider av.
Tycker faktiskt synd om dig. Jag tror inte att du läste rätt där!  Jag har väl för tusan inte varken tagit emot eller inte tålt taskiga kommentarer. Det var Posse som tyckte att jag och Andreas hade använt lite fel ord, här ska man tydligen vara hycklare för att platsa. Och vad det gäller att vilja ha uppmärksamhet så inte startar jag den ena tråden efter den andra med varierande intressegrad, det finns det andra som gör så bra så. Inte faen är jag avis på Solis för det heller, vad får du såna tankar ifrån?  Herre jösses, säger jag bara, snacka om att man inte har yttrandefrihet alls här, vad är det ? Ett diktaturforum eller?  Och tyck för fan inte synd om mig, det finns andra det är bra mycket syndare om, och sluta att löjla till hela tråden ännu värre. Det är såna som du som verkligen får Solis att må, hon är ute efter den här typen av uppmärksamhet, och hon får den också som ett brev på posten av likasinnade. Är det några det är synd om så är det väl ni.  Reserv vad menar du med dessa ord: Det är såna som du som verkligen får Solis att må, hon är ute efter den här typen av uppmärksamhet, och hon får den också som ett brev på posten av likasinnade. Är det några det är synd ? Nu får du den uppmärksamhet du ville ha, var nöjd med den och ifrågasätt den inte då.
*solis*
06-06-2005, 22:14
CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 23:13) CITAT (solis @ 06-06-2005, 23:11) CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 22:25) CITAT (mamamaggan @ 06-06-2005, 22:13) Reserv, du gör verkligen allt du kan för att få lite uppmärksamhet . Att vara avundsjuk ,på att solis får för mycket uppmärksamhet ,är tydligen den sjuka du lider av.
Tycker faktiskt synd om dig. Jag tror inte att du läste rätt där!  Jag har väl för tusan inte varken tagit emot eller inte tålt taskiga kommentarer. Det var Posse som tyckte att jag och Andreas hade använt lite fel ord, här ska man tydligen vara hycklare för att platsa. Och vad det gäller att vilja ha uppmärksamhet så inte startar jag den ena tråden efter den andra med varierande intressegrad, det finns det andra som gör så bra så. Inte faen är jag avis på Solis för det heller, vad får du såna tankar ifrån?  Herre jösses, säger jag bara, snacka om att man inte har yttrandefrihet alls här, vad är det ? Ett diktaturforum eller?  Och tyck för fan inte synd om mig, det finns andra det är bra mycket syndare om, och sluta att löjla till hela tråden ännu värre. Det är såna som du som verkligen får Solis att må, hon är ute efter den här typen av uppmärksamhet, och hon får den också som ett brev på posten av likasinnade. Är det några det är synd om så är det väl ni.  Reserv vad menar du med dessa ord: Det är såna som du som verkligen får Solis att må, hon är ute efter den här typen av uppmärksamhet, och hon får den också som ett brev på posten av likasinnade. Är det några det är synd ? Nu får du den uppmärksamhet du ville ha, var nöjd med den och ifrågasätt den inte då. Nog kan du väl bjuda på lite till
CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 22:25) CITAT (mamamaggan @ 06-06-2005, 22:13) Reserv, du gör verkligen allt du kan för att få lite uppmärksamhet . Att vara avundsjuk ,på att solis får för mycket uppmärksamhet ,är tydligen den sjuka du lider av.
Tycker faktiskt synd om dig. Jag tror inte att du läste rätt där!  Jag har väl för tusan inte varken tagit emot eller inte tålt taskiga kommentarer. Det var Posse som tyckte att jag och Andreas hade använt lite fel ord, här ska man tydligen vara hycklare för att platsa. Och vad det gäller att vilja ha uppmärksamhet så inte startar jag den ena tråden efter den andra med varierande intressegrad, det finns det andra som gör så bra så. Inte faen är jag avis på Solis för det heller, vad får du såna tankar ifrån?  Herre jösses, säger jag bara, snacka om att man inte har yttrandefrihet alls här, vad är det ? Ett diktaturforum eller?  Och tyck för fan inte synd om mig, det finns andra det är bra mycket syndare om, och sluta att löjla till hela tråden ännu värre. Det är såna som du som verkligen får Solis att må, hon är ute efter den här typen av uppmärksamhet, och hon får den också som ett brev på posten av likasinnade. Är det några det är synd om så är det väl ni.  Du fortsätter med dina nedsättande formuleringar om andra användare, ser jag.
AndreasBlomquist
06-06-2005, 22:21
CITAT (Posse @ 06-06-2005, 23:17) CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 22:25) CITAT (mamamaggan @ 06-06-2005, 22:13) Reserv, du gör verkligen allt du kan för att få lite uppmärksamhet . Att vara avundsjuk ,på att solis får för mycket uppmärksamhet ,är tydligen den sjuka du lider av.
Tycker faktiskt synd om dig. Jag tror inte att du läste rätt där!  Jag har väl för tusan inte varken tagit emot eller inte tålt taskiga kommentarer. Det var Posse som tyckte att jag och Andreas hade använt lite fel ord, här ska man tydligen vara hycklare för att platsa. Och vad det gäller att vilja ha uppmärksamhet så inte startar jag den ena tråden efter den andra med varierande intressegrad, det finns det andra som gör så bra så. Inte faen är jag avis på Solis för det heller, vad får du såna tankar ifrån?  Herre jösses, säger jag bara, snacka om att man inte har yttrandefrihet alls här, vad är det ? Ett diktaturforum eller?  Och tyck för fan inte synd om mig, det finns andra det är bra mycket syndare om, och sluta att löjla till hela tråden ännu värre. Det är såna som du som verkligen får Solis att må, hon är ute efter den här typen av uppmärksamhet, och hon får den också som ett brev på posten av likasinnade. Är det några det är synd om så är det väl ni.  Du fortsätter med dina nedsättande formuleringar om andra användare, ser jag. Vad var nu nedsättande i det svaret? Trångsynt som du verkar vara så antar jag att du syftar på sista meningen...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|