Sidor: 1, 2, 3
pejori
mycket bättre laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 13-07-2005, 20:49)
mycket bättre laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Alltid lika trevligt att göra kvinnorna belåtna. rolleyes.gif
Tesa
Vad skönt att det löser sig...det akuta iallafall...
...och tänk på att förändring inte alltid är av ondo...
Önskar er LYCKA TILL!
netaave
Vi kan bo kvar ett år eller två, under den tiden så ska jag jobba som en liten djävul för att ekonomin ska bli bättre.
Bestämde mig idag för att jag ska inte flytta så är det bara, det måste gå på något sätt. ohmy.gif tongue.gif

Ska nog köpa mig en triss. laugh.gif
Caprice
CITAT (netaave @ 13-07-2005, 23:28)
Vi kan bo kvar ett år eller två, under den tiden så ska jag jobba som en liten djävul för att ekonomin ska bli bättre.
Bestämde mig idag för att jag ska inte flytta så är det bara, det måste gå på något sätt. ohmy.gif tongue.gif

Va kul att höra...! smile.gif

Att du ser det positivt, menar jag...

Du ska se att ni fixar det till slut...
Credo

Bra! Tänker på er och tror att det kommer att ordna sig. wub.gif
Betty

Bra, så ska det låta! biggrin.gif Håller tummarna att det ska gå bra för er. smile.gif
netaave
Maken kom hem och öppnade posten, han har fått sitt skadestånd. Mer pengar än vi vågade hoppas på, vi kan bli helt skuldfria och även lösa lite på huslånen.
Vi kan bo kvar!!!!
yenny
Å va skönt för er wub.gif Grattis!
Biggan_
Grattis!
Så skönt att det redde upp sig smile.gif
Då kan man säga att det är er turdag i dag då! smile.gif
Snöflinga
Så Glaaad at det ordnade sig..... hade smile.gif
Hannele
CITAT (netaave @ 04-08-2005, 22:58)
Vi kan bo kvar!!!!

Grattis!
Bjäbban
Maken kom hem och öppnade posten, han har fått sitt skadestånd. Mer pengar än vi vågade hoppas på, vi kan bli helt skuldfria och även lösa lite på huslånen.
Vi kan bo kvar!!!!

Åh! Vad glad jag blev! biggrin.gif
Vad härligt! biggrin.gif
netaave
Har inte fattat det riktigt än, vi får inga pengar kvar, men bara det att kunna betala till det där jäk-- kreditinkasso är värt det. Och att vi kan få ner boendekostnaden.
Nu törs jag också ifrågasätta kreditinkassos agerande till finansinspektionen, har inte vågat det innan.
Ingen annan ska få råka ut för det här!!!!

Det konstiga är att ju mer vi har varit öppna med hur det varit för oss, så har man förstått att vi är långt ifrån ensamma, det hade man behövt veta innan, likaså att "Fattiga riddare" fanns med all proffshjälp. Jag önskar att alla som sitter med skulder hos ett inkassobolag hittar till Fattiga riddare.
Jag önskar också att alla som har "för mycket" pengar kan spara dom räntefritt i JAK-banken på så sätt kan fler få bli skuldfria. Alla har ju inte pengar att vänta som vi hade.

http://www.fattigariddare.org

http://www.jak.se
*Felix matte*
Så härligt!!!! Grattis till hela familjen! wub.gif

det är ofta så att när allt är som mörkast så kommer "hjälpen".
lisselbo
Härligt netaave biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
jendah
Skönt att det ordnar sig. smile.gif
yla
Vi kan bo kvar!!!!

jösses va underbart wub.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif laugh.gif
yippie
grattis
Ophelia
Vad skönt för er!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
HippieSpellan
Gud vad roligt, så himmelskt skönt för er!
men det betyder ju att ni inte alls kommer hit sad.gif rolleyes.gif

Synd bara att ni måste vara skadade för att det ska ge något, och att det ska finnas fattiga riddare och svarta får(som det heter här uppe), men det är superbra att de finns!
amaira
Vi kan bo kvar!!!!

WOW! Ååååååååhhhhhhhh så skönt! Stort stort grattis att ni klarar er ur den hemska knipan så bra.
wub.gif wub.gif wub.gif
pisanggoreng
Stort GRATTIS!
Bettson
Grattis från mig också.

Jag blir så lättad att höra att det ordnade sig för er. wub.gif
stennie
Jätte grattis från mig med.... laugh.gif wub.gif
Lady Hamilton
smile.gif Åh vad jag blir glad att det ordnat sig för er!! smile.gif

pimpim
Ett jättestort grattis från mig med. Så härligt att det ordnade sig för er.
ninnisky
wub.gif wub.gif lycka till och njut av de sista? sommardagarna.
Så bra det ordnade sig till slut
biggrin.gif biggrin.gif
silos
Underbart att det ordnade sig för er wub.gif
netaave
Ni kan inte ana vilken känsla det var i morse att sätta sig vid datorn och föra över pengarna till k-inkasso.
Vi åkte sen på vinst och förlust upp till kronofogden, vi var inte säkra på den exakta siffran men jag tog dosan med mig och tänkte att vi får säkert låna en dator där och fixa det direkt, det fick vi också.
Vår inspektör som vi själva tog kontakt med en gång och som vi sedan har haft både stöd och hjälp av tyckte att det här måste vi fira, inte varje dag det kommer folk upp dit och vill göra rätt för sig, sa han bjöd på kaffe och vi fick tårta för det var en som fyllde år.
Sen åkte vi till banken och löste checkkrediten på huset, 80 000 pix på så sätt får vi ner boendekostnaden med drygt 2000 kr i kvartalet. Låter kanske inte så mycket, men eftersom vi inte har några andra skulder nu så går det ju att bo kvar.
Ja vi fick faktiskt några tusen över, men dom ska vi sätta in på Jak-banken, där ska dom få vara till det blir kris nån gång, för rika är vi ju inte för det här. Där hjälper dom ju någon annan att sanera sin ekonomi.
Eva i Skåne
SÅ ROLIGT att det ordnat sig för er smile.gif wub.gif

GRATTIS!!!
lotta_
Vi kan bo kvar!!!!

Har tyst följt ditt öde netaave och vill nu önskar dig och din familj en riktigt bra framtid, skönt att det har löst sig. smile.gif
netaave
TACK!!! för alla vänliga och uppmuntrande ord under den här tiden, både i tråden, pm, mail och privata brev!
pejori
CITAT (netaave @ 05-08-2005, 20:06)
för rika är vi ju inte för det här. .

tycker inte det är fel att få känna sig rik ett par dagar efter den pärsen du gått igenom smile.gif smile.gif
jättegrattis wub.gif
netaave
CITAT (pejori @ 06-08-2005, 10:34)

tycker inte det är fel att få känna sig rik ett par dagar efter den pärsen du gått igenom smile.gif smile.gif
jättegrattis wub.gif

Det gör jag tro mig, för första gången sen Elle blev sjuk är vi skuldfria, det är en fantastisk känsla.
Fialotta
CITAT (netaave @ 06-08-2005, 12:48)
CITAT (pejori @ 06-08-2005, 10:34)

jättegrattis wub.gif

Det gör jag tro mig, för första gången sen Elle blev sjuk är vi skuldfria, det är en fantastisk känsla.

Så härligt att läsa...lycka till nu framöver...man lär sig av allting som händer du vet...nu kan det bara bli bättre allting smile.gif
Diabolique
Ni kan inte ana vilken känsla det var i morse att sätta sig vid datorn och föra över pengarna till k-inkasso.
Vi åkte sen på vinst och förlust upp till kronofogden, vi var inte säkra på den exakta siffran men jag tog dosan med mig och tänkte att vi får säkert låna en dator där och fixa det direkt, det fick vi också.
Vår inspektör som vi själva tog kontakt med en gång och som vi sedan har haft både stöd och hjälp av tyckte att det här måste vi fira, inte varje dag det kommer folk upp dit och vill göra rätt för sig, sa han bjöd på kaffe och vi fick tårta för det var en som fyllde år.
Sen åkte vi till banken och löste checkkrediten på huset, 80 000 pix på så sätt får vi ner boendekostnaden med drygt 2000 kr i kvartalet. Låter kanske inte så mycket, men eftersom vi inte har några andra skulder nu så går det ju att bo kvar.
Ja vi fick faktiskt några tusen över, men dom ska vi sätta in på Jak-banken, där ska dom få vara till det blir kris nån gång, för rika är vi ju inte för det här. Där hjälper dom ju någon annan att sanera sin ekonomi.

Grattis grattis grattis!
Jag mådde verkligen dåligt när jag läste vad som hänt er.
Kunde inte komma på något tröstande att säga när allt verkade så hopplöst.

Det värkar som om vindarna har vänt och allt går åt rätt håll. *håller tummarna* rolleyes.gif
Tesa
Gud vad skönt att höra...hoppas att ni slipper allt elände nu...ni har väl ändå fått er beskärda del av det nu..
Grattis och lycka till i fortsättningen...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon