|
Sulawesii
03-07-2005, 09:19
Usch jag blir så förbannad när jag läser om er situation, netaave! Fattar inte hur det kan gå så där illa i lilla trygga (?) Sverige.... Hoppas och tror att det kommer att lösa sig för er!!
Usch, det här låter obehagligt. Hade jag pengar skulle jag också bidra med 10000 som ett lån, men då skulle jag få sälja mitt eget hus Vet inte vad jag ska säga, utöver det som redan skrivits, mer än att jag tänker på er och håller tummarna och hoppas på att det ska lösa sig för er.
Bettson
03-07-2005, 11:03
Göra allt som står med konsumentrådgivare, social, advokat osv.
Men det du skall gör först. Skciak ett brev till kronofogden att fodran är tvistig. Att muntlig överennskommelse om avbetalningsplan träffats och att ni fullgjort er del enligt överennskommelse.
Om inte inkassobolaget har klasklara papper så måste kron-olle bordlägga frågan. I så fall har ni lite mera tid att kommapå en lösning.
ninnisky
03-07-2005, 16:33
Kära neetave.... alla har redan givit dig så många råd! I morgon, måndag kommer säkert situationen att ordna sig till det bättre för er, för det finns hjälp att få! Tänker på dig -- och är tämligen säker på att det ordnar upp sig med bostaden Tusen kramar även om de inte hjälper  just nu!
Fattiga riddareJag beklagar djupt det som hänt er familj. Vill också bidra med en länk. Föreningen Fattiga Riddare bildades i Göteborg av personer som hade hamnat i liknande situationer. Det är de som har kontakt med JAK banken. Jag tror att föreningen har bildat lokala avdelningar runt om i landet. Dom kan nog hjälpa till med lite olika saker och framför allt så har dom ju samlat erfarenheter hur man går till väga. Det har varit en mängd olika reportage om föreningen i både TV och tidningar, här i Västsverige. Lycka till och hoppas allt ordnar sig för er. Jag skickar styrkekramar.
KRAM! Jag önskar av hela mitt hjärta att det ordnar sig för er Netaave.
mamamaggan
03-07-2005, 20:19
Förstår din reaktion Netaave! Vilken mardröm. Vet inte om jag kan ge så mycket mera råd än du redan fått. Har ni kollat så att inte dottern är medförsäkrad på någon av era försäkringar, typ dem som man brukar ha via facket e d? Jag var det via min man och har fått ut pengar nu när jag är långtidssjukskriven. Annars kan jag bara säga att jag känner med dig och din familj och hoppas verkligen att det ordnar sig för er. Kram
fruberglund
03-07-2005, 20:36
Men det borde väl inte vara helt omöjligt att få tag på handläggaren som lovade er detta även om han har semester??? Är de helt motvilliga till att ens fråga honom om detta? Kan du inte få prata med en tredje handläggare och förklara situationen för denna istället för den tjuriga kärringen?
Hoppas det löser sig för er, lycka till imorgon!
solkatten
04-07-2005, 08:51
pejori: Jag har för mig att det är bankens inkassobolag som vill inkassera skulden.
Biggan_
04-07-2005, 10:24
Hoppas det ordnar sig för er neetave, så att ni slipper att flytta. Tyvärr är också min ekonomi ansträngd, så jag har ingen möjlighet att hjälpa er ur dilemmat, hur gärna jag än hade velat. Håller tummarna att det snabbt reder upp sig, och ni slipper att ha detta hot över er. Ingen familj skall väl för jösse namn stå på bar backe på grund av att någon i familjen är sjuk! Tycker också att tiden ni har fått på er att ordna upp saker och ting, är oanständigt kort! Jag tänker på er, och hoppas innerligt att det löser sig på bästa sätt
Usch, har haft ont i magen hela förmiddagen på grund av er situation. Hur går det, får ni några besked, hjälp, stöd någonstans ifrån?
Skickar styrke och tröstkramar även idag.
ninnisky
05-07-2005, 17:54
undrar så hur det går för er .... sänder kramar och tankar!
Bettson
05-07-2005, 18:31
Undrar också!
oscaria
05-07-2005, 20:48
Jag är ny här och känner dig inte och vet inte vad som hänt tidigare i ert liv. Det du skrev berörde mig djupt och jag hoppas innerligt att ni kan få hjälp att bo kvar. Du har fått många bra råd vart du kan vända dig och någonstans borde du kunna få hjälp. Håller tummarna. Kram.
*Felix matte*
05-07-2005, 21:28
Fortsätter hålla mina tummar och tår och hoppas innerligt att allt löser sig till det bästa.
Lady Hamilton
06-07-2005, 18:50
 Nu har vi inte hört något sedan den2/7..................... Är det någon som vet hur det har gått? Fortsätter HÅLLA TUMMARNA
Vet ingenting, men tystnaden är oroande.
netaave
10-07-2005, 20:42
Jag hamnade på sjh 3.7 har koliebakterier i blodet och har inte orkat göra ett dugg. Huset mäts ut på onsdag, på tisdag har vi tid på banken.
Har inte mycket hopp!
CITAT (netaave @ 10-07-2005, 21:42) Jag hamnade på sjh 3.7 har koliebakterier i blodet och har inte orkat göra ett dugg. Huset mäts ut på onsdag, på tisdag har vi tid på banken.
Har inte mycket hopp! Det stämmer nog det gamla talesättet ; En olycka kommer sällan ensam  Jag håller ändå tummarna för dig på Tisdag, hoppet är inte ute förrän huset är utmätt, allt kan hända innan dess. En tröstande kram kan nog kanske få vara på sin plats här nu va´?
kerstin z5-6
10-07-2005, 20:48
Tänker på dej -är du hemma nu? är du kvar på sjukhuset -kräv att få tala med sjukhuskuratorn och överlämna allt ringande o grejande till henne /honom -!!!
Tänker på er och hoppas att det löser sig. Kram
Tänker också på er. Hoppas att allt går att ordna upp. Massor av kramar.
Snöflinga
10-07-2005, 21:57
Håller också tummarna  Kram....
HippieSpellan
11-07-2005, 06:34
Önskar man kunnat ha en insamling utan att pressen ska blandas in eftersom ni inte vill det. har kanske inte 100 000, men alla har väl en tia eller en hundring att avvara.
Varm kram, tusen tankar och några hållna tummar från amaira också. Hoppas så att det kommer att lösa sig för er, och att du snart ska må bättre!!! Du/ni finns i mina tankar
Bamsekramar till hela familjen!!
solkatten
11-07-2005, 08:17
Även om det blir utmätning är inte loppet kört. Skulden kan regleras och huset behållas ända fram till klubban går i bordet vid auktionen. Det har hänt att hus inte blivit sålda för geldenären betalat 2 minuter innan klubbningen.
netaave
11-07-2005, 10:34
CITAT (netaave @ 10-07-2005, 21:42) Jag hamnade på sjh 3.7 har koliebakterier i blodet och har inte orkat göra ett dugg. Huset mäts ut på onsdag, på tisdag har vi tid på banken.
Har inte mycket hopp! Mamma orkar inte sitta så länge framför datorn. Hon vilar mest. Elisabeth
elleave
11-07-2005, 10:40
netaave
11-07-2005, 15:12
CITAT (solkatten @ 11-07-2005, 09:17) Även om det blir utmätning är inte loppet kört. Skulden kan regleras och huset behållas ända fram till klubban går i bordet vid auktionen. Det har hänt att hus inte blivit sålda för geldenären betalat 2 minuter innan klubbningen. Jo jag vet det. Idag blev också maken uppsatt för handikappbedömning av sin arbetsskadade hand, med tanke på att han fick nästan 40 000 för sitt pekfinger så borde vi få så vi klarar det här, bara det att vi hinner inte. Känns dubbelt så jäkligt nu. Och jag orkar inte hålla på ringa och han gör det inte. Skulle behöva en sekreterare.
lavendel2
11-07-2005, 17:52
Netaave! Förstår att du är helt uppgiven...önskar så jag kunde säga eller göra nåt som hjälpte!! Men det är ju också så...att när man är så där dödstrött och less som du måste vara just nu så tenderar man att se allt ännu svartare än det egentligen är....så kanske finns det en lösning!!! Lavendel
Hoppas SÅ att det löser sig för er... Många kramar
utmätningen sker på omsdag börja med att begära annstånd på grund av din och din gubbes sjukdommar beviljas inte det....överklaga..... hjälper inte det överklaga igen. så länge en dom inte vunnit laga kraft kan dom inget göra, eller kasta ut er ut ur huset, och en försäljning kan inte komma till stånd. det kommer att ta lång tid innan du står på gatan, så hav tröst det löser sig med en bra advokat....ha honom med till alla möten..så kanske hans pengar från FK hinner komma LYCKA TILL och sänder många kramar till tröst..och tänker på er alla stavfel kommer av att jag är jättetrött i dga
netaave
12-07-2005, 16:21
Banken kunde inte göra någonting inkomsterna har minskat för mycket, men deras jurist talade om för oss vad vi kunde göra mot inkassoföretaget. Nu är utmätningen indragen, men jag orkar inte ens vara glad, törs inte tro på det förrän jag har svart på vitt.
Bo kvar kommer vi i vilket fall som helst inte att kunna göra, men nu kan vi iaf sälja själva!
Helen i Piteå Zon 5
12-07-2005, 17:34
Kramar till dig och din familj.  / Helen
Sulawesii
12-07-2005, 18:07
Oh, netaave.... vilken mardröm! Hoppas så att det kommer att bli bra för er!
Skönt att utmätningen är indragen så att ni åtminstone får ta hand om försäljningen själva. Hoppas att allt ordnar sig till det bästa för er och att ni, om ni nu måste flytta, hittar ett trivsamt ställe att bo på. Tröstekramar och hårt hållna tummar/Betty
*Felix matte*
12-07-2005, 21:02
Skönt att ni slapp utmätning. Krya på dig och Kram från mig
HippieSpellan
13-07-2005, 06:34
Höga Kusten har många billiga och fina hus med massor av trädgårdsutrymme, ni är så välkommna hit=)
ninnisky
13-07-2005, 10:08
skickar massor av kramar har varit på landet några dagar (utan dator) och undrat sååå över hur det går för er! Hoppas att det löser sig på ett för er bra sätt - nu när ni inte har lika bråttom längre! Krya på dig
netaave
13-07-2005, 10:29
CITAT (HippieSpellan @ 13-07-2005, 07:34) Höga Kusten har många billiga och fina hus med massor av trädgårdsutrymme, ni är så välkommna hit=) Lite långt till jobbet då bara
Skönt att utmätningen är stoppad, tråkigt att ni tvingas sälja och att allt "kör ihop sig" så för er - eller hur jag ska säga det. Tänker på er i alla fall  . Tänker på något som Mark Twain (tror jag det var) sa en gång: "Jag är en gammal man, jag har upplevt många hemska saker - de flesta inträffade aldrig..." Det ligger mycket i det... och det brukar vara en tröst för mig när jag börjar oroa mig för hur saker och ting ska gå.
rabalder
13-07-2005, 19:00
Hoppas att du mår bättre!!! Är det en man? Du kommer igen isåfall. Själv känner jag mig som Hoffmans äventyr( Hjärtat har brustigt 3ggr) jag är glad än då!! allt har en mening...
hoppsan! jag skulle ha läst alla inlägg... Lycka till !
CITAT (rabalder @ 13-07-2005, 20:00) Hoppas att du mår bättre!!! Är det en man? Du kommer igen isåfall. Själv känner jag mig som Hoffmans äventyr( Hjärtat har brustigt 3ggr) jag är glad än då!! allt har en mening...
hoppsan! jag skulle ha läst alla inlägg... Lycka till ! Inte lätt när man halkar in på ett bananskal  Ibland så bara blir det så
rabalder
13-07-2005, 19:28
Du är så förstående Reserv!! Du har bra inlägg också.
CITAT (rabalder @ 13-07-2005, 20:28) Du är så förstående Reserv!! Du har bra inlägg också.  Jag har funderat på att byta signatur till : jag vill ha stämningen hjärtlig men rå  Vad tror du om det?
Ophelia
13-07-2005, 19:35
Tycker jag vore passande.
CITAT (Reserv @ 13-07-2005, 20:34) Jag har funderat på att byta signatur till : jag vill ha stämningen hjärtlig men rå  Vad tror du om det?  varför inte " rå men hjärtlig?"
Passar det här damerna bättre?
*Felix matte*
13-07-2005, 19:48
 varför byta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|