Sidor: 1, 2
Tjosan
Har semester nu så jag har inte varit här ofta...
Läste att Shiva blev helt galen efter mitt inlägg om Blair..

Shiva skriver:
"Va faan säger Du????? Är Du inte riktigt klok??? Mina kommentarer är ibland stötande och jag har läst mycket i mina dagar men Du måste nog va den dummaste av alla jävlar jag hört talas om!. På detta forum, som alla andra, får man inte hota folk(helt förståeligt såklart) men skulle jag träffa Dig, Tjosan, skulle jag krossa skallen på Dig!! Jag ber om ursäkt för min kommentar, men någon jävla ordning tycker jag att det ska vara! Hoppas att Du får nageltrång och tandvärk, din rubbade fan!
Magnus."

Först.. Blair är en offentlig person.. Det är inte jag..
Sen hände det starka saker i London.. klart man reagerar..
Ok.. Jag tog till lite mycket mot Blair men reaktionen från Shiva mot mig är verkligen över gränsen..

Det är självklart fel att Terrorister ska förgöra folk för att de har andra åsikter... Man kan inte krossa skallen på andra för att de tycker annorlunda...
zaaritha
Måste kolla vad detta rör sej om! blink.gif
Reserv
Jag fattar inte vad det är med folket idag, har ni inget att göra eller? Är det så förbaskat tråkigt på Odla så man måste dra igång sånt som automatiskt (tack o lov) självsomnat? Det finns massa obesvarade frågor om växter om ni läser lite runt på dom andra avdelningarna, man lär sig faktiskt ganska mycket på köpet då också. Stämningen är juh bra nu, kan den inte få va´det i fortsättningen också? unsure.gif huh.gif
Tjosan
CITAT (Reserv @ 15-07-2005, 21:29)
Jag fattar inte vad det är med folket idag, har ni inget att göra eller? Är det så förbaskat tråkigt på Odla så man måste dra igång sånt som automatiskt (tack o lov) självsomnat? Det finns massa obesvarade frågor om växter om ni läser lite runt på dom andra avdelningarna, man lär sig faktiskt ganska mycket på köpet då också. Stämningen är juh bra nu, kan den inte få va´det i fortsättningen också? unsure.gif  :huh:

Jadu Reserv.. Att du inte tycker det är så allvarligt att hota andra med att skallen ska krossas på en har jag ju förstått.. när du säger detta:

"Tjosan kanske hade svarat lite mindre clever i nån annan tråd och det här va´droppen, vad vet vi, och vilka är vi att döma?"

Det rättfärdigar inte hans/hennes betéende..

Jag tyckte å andra sidan inte alls att det var vidare trevligt..
Reserv
Om du Tjosan bara fortsatt att läsa i den tråd du citerar ifrån just nu så kanske du också skulle kommit fram till att åsikterna redan dragits fram och tillbaks flera gånger. Vad tjänar det till att långdra det igen? Jag anser inte att det är okay att slå in skallen på folk, men ibland kan det faktiskt rinna på och tanken slår en. Att gå från tanke till handling är juh hur långt som helst, åtminstånne när man sitter så här på ett forum. Okay, mycket dumt av Shiva att skriva vad han tänkte, men han var ärlig och det var hans tankar, han stog för dom också. Vart vill du komma Tjosan? blink.gif unsure.gif
Ciczi
Är Odla.nu drabbat av ett virus eller? blink.gif Jag tycker att det verkar som om många har fått värmeslag och total överhettning. Gå ut i trädgården och hacka ogräs istället för att hacka på varandra.

Ciczi
Fenja
Det vanliga förfarandet på ett forum är att man anmäler de inlägg man upplever som hotande, kränkande eller på annat sätt stötande till webbisen så kan denna ta bort dem och i erforderliga fall vidta andra åtgärder.
Varför i himmelens frid sitta och tjôta om det och dra ner stämningen på forumet?!!
Mvh
Fenja
Reserv
Tack Fenja wub.gif jag sitter med en djup suck här och funderar på om det verkligen redan ska va´dags för en paus igen. sad.gif
Tjosan
Aj så livade du upp tråden igen då...
Jag ville påpeka det ironiska med att beté sig likadant som de hemska terroristerna det handlade om.. "Du tycker inte som jag. då ska du dö.."

Ja. Då sätter vi punkt här kanske? Flesta verkar ändå vara överens om att man inte går till personangrepp och hotar andra.. (Sen råkade jag se att Shivas inlägg kom mot 4 snåret på morgonen.. kanske aningen förstärkt av brusdrycker?.. sånt lättar på tungan mycket...) Hoppas iaf att det var så..
Punkt nu?
zaaritha
Man kan vara vaken hela nätter, utan rusdrycker!!
Tjosan
Lol.. zaaritha.. Vad är det med dig egentligen? Kan du bara låta det ligga?

Klart man kan det... Jag sa Hoppas att det var så

Du vill ha diskution.. helt klart...
zaaritha
Nej! Jag bara svarade.............
Vill ej gräla--eller nå´t så´nt!
Jag är en stillsam, blyg person!! wub.gif
zaaritha
Men; jag säjer igen: man kan vara vaken hela nätter, av olika orsaker!
lilla mamma
JOBBET.
tomas99
Störande grannar.
Snöflinga
Lägg av Tjosan mad.gif
Reserv
Tjosan la av för 2 veckor sen, nu är det nån som slutar på 99 som startade upp den igen rolleyes.gif
Hannele
CITAT (Tjosan @ 15-07-2005, 21:22)
Har semester nu så jag har inte varit här ofta...
Läste att Shiva blev helt galen efter mitt inlägg om Blair..
Tjosan, har du tråkigt? wacko.gif
Händer det inget roligt på din semester, som du kan berätta istället? smile.gif

CITAT (tomas99 @ 28-07-2005, 07:11)
Störande grannar.
Sorry, tomas99 som vaknat på fel sida?? blink.gif
Posse
CITAT (Reserv @ 15-07-2005, 21:29)
Jag fattar inte vad det är med folket idag, har ni inget att göra eller? Är det så förbaskat tråkigt på Odla så man måste dra igång sånt som automatiskt (tack o lov) självsomnat? Det finns massa obesvarade frågor om växter om ni läser lite runt på dom andra avdelningarna, man lär sig faktiskt ganska mycket på köpet då också. Stämningen är juh bra nu, kan den inte få va´det i fortsättningen också? unsure.gif  :huh:

Förvillande likt Copycat, tycker jag.

Personligen anser jag din signatur:

CITAT
När trångsynta människor får som dom vill, då förvandlar dom ett levande forum till ett ödelagt torg
Jag vill ha stämmningen rå men hjärtlig, sen finns det andra som inte vill ha nån stämmning alls.

...säger allt om vad du eftersträvar för "stämmning". sad.gif

Min önskan är att det istället ska råda en vänligt kamratlig stämning här. Vilket naturligtvis foruminnehavarna borde se till.
*Felix matte*
CITAT (Posse @ 29-07-2005, 22:20)
Min önskan är att det istället ska råda en vänligt kamratlig stämning här.  

Appselut biggrin.gif och den här duvan kommer med sååå mycket kärlek att den får denna tråd att somna.... för vänligt skulle det ju vara... eller hur biggrin.gif
Ha en mysig helg wub.gif
Inga från Närke
Istället för att irritera er på denna tråd sluta att skriva i den så självdör den väl så småningom. Ju mindre som skriver i den desto längre bort kommer den.
Posse
CITAT (Inga från Närke @ 29-07-2005, 22:26)
Istället för att irritera er på denna tråd sluta att skriva i den så självdör den väl så småningom. Ju mindre som skriver i den desto längre bort kommer den.

Varför skulle någon vilja önska att en tråd där Tjosan protesterar mot minst sagt otrevligt bemötande självdör? unsure.gif
Reserv
CITAT (Posse @ 29-07-2005, 22:35)

Varför skulle någon vilja önska att en tråd där Tjosan protesterar mot minst sagt otrevligt bemötande självdör? unsure.gif

För att ämnet redan blitt uttjatat i en annan tråd, sen kanske man ska snacka lite tystare om taskigt bemötande? sleep.gif
Ersättare
CITAT (Reserv @ 29-07-2005, 22:40)
CITAT (Posse @ 29-07-2005, 22:35)

För att ämnet redan blitt uttjatat i en annan tråd, sen kanske man ska snacka lite tystare om taskigt bemötande? sleep.gif

Sluta, Copycat!!!! Vi VET juuuhhhhh!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Patetiskt...
zaaritha
Vad är detta med "Tjosan"??
Har--som vanligt--inte hängt med!
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 29-07-2005, 23:51)
Vad är detta med "Tjosan"??
Har--som vanligt--inte hängt med!

Du har inte missat något... det är bara några personer som absolut vill ha oreda i forumet... Sorgligt men sant sad.gif mest troligt är det personer som själva mår dåligt och då försöker få utlopp för sina känslor genom att starta bråk. mad.gif sad.gif wub.gif

Bäst är om alla ignorerar deras försök wub.gif
Jill-Ulrika
huh.gif blink.gif
Någon på semester igen tongue.gif

Äh, spela maudans trädgårdspel igen. Här är det, favorit i repris:
"Fridens liljor"
Har någon här slagit 180 än?
zaaritha
Jaha, jag sökte bakåt--men fick inte ordning "på nå´t"....
Jill-Ulrika
CITAT (zaaritha @ 29-07-2005, 23:58)
Jaha, jag sökte bakåt--men fick inte ordning "på nå´t"....

Hm, det kan bero på att dessa blev "deletade" efter sinom tid. Nej, glöm det där det är vatten under broarna och i blompottorna. Kom igen spela blomspelet istället rolleyes.gif
zaaritha
Blomspelet??
andersen
CITAT (Snöflinga @ 28-07-2005, 22:20)
Lägg av Tjosan mad.gif

Varför skall inte Tjosan säja ifrån?jag tycker att han gör det med all rätt.
Reserv
CITAT (Jill-Ulrika @ 29-07-2005, 23:57)

Det här är det omtalade blomspelet, giftigt och starkt beroendeframkallande. En skön avkoppling när man inte känner sig önskvärd på forumet, eller har sömnlösa nätter. rolleyes.gif

Det här inlägget var till Zaaritha om hon inte redan fått svar wub.gif
Betty
CITAT (Jill-Ulrika @ 29-07-2005, 23:57)
Har någon här slagit 180 än?

Japp, för länge sen! biggrin.gif
zaaritha
Inget för mej, tyvärr! sad.gif
Posse
CITAT (andersen @ 30-07-2005, 10:03)
CITAT (Snöflinga @ 28-07-2005, 22:20)
Lägg av Tjosan  :angry:

Varför skall inte Tjosan säja ifrån?jag tycker att han gör det med all rätt.

Jag instämmer naturligtvis.

Det är en i mitt tycke alltmer kuslig "stämmning" som utbreder sig på det här forumet. Där somliga helt ogenerat propagerar för en rå stämning, och använder dito ton, språk och uttryck.
Och där flera användarnamn skriver inlägg för att försöka tysta ner protesterna mot att forumet förråas.
Snöflinga
Varför blåsa liv i gammalt (t)groll huh.gif Det är historia nu blink.gif
Reserv
CITAT (Snöflinga @ 31-07-2005, 22:36)
Varför blåsa liv i gammalt (t)groll huh.gif Det är historia nu blink.gif

Hrmm, hrmm, det var juh det ja. "Historien" höll t.o.m. på att lämna denna sidan sad.gif Bättre lycka nästa gång kanske sleep.gif
zaaritha
Lägg av nu!
Vi kan gräla o tjafsa--men --det är väl helt naturligt??
Alla kan ej ha samma åsikt, det bör vi acceptera!?
Och--som jag sagt tidigare; på ett forum ska man väl diskutera allt?
Reserv
CITAT (zaaritha @ 31-07-2005, 22:49)
Lägg av nu!
Vi kan gräla o tjafsa--men --det är väl helt naturligt??
Alla kan ej ha samma åsikt, det bör vi acceptera!?
Och--som jag sagt tidigare; på ett forum ska man väl diskutera allt?

Näe, Zaaritha, det är inte alla som håller med där, och för husfridens skull så bör väl dessa få som dom vill. huh.gif Eller?
zaaritha
What? Alla ska väl få uttrycka sej!!!???
*Felix matte*
Om det är mig ni menar.. så som Posse gör... Nej jag vill inte alls stoppa några diskussioner men jag tycker att ibland går det för långt och blir obehagligt och då har jag (Förlåt mig) reagerat och lagt ut Fredsduvan. Överhuvudtaget så kan jag inte förstå varför man måste "hacka" på dem som har åsikt som inte stämmer överens med ens egen.
zaaritha
Naturligtvis; ska vi inte bli ovänner! Men; vi måste ju få ha skilda åsikter...............
Vore onaturligt, annars!
Reserv
CITAT (Felix matte @ 31-07-2005, 23:08)
Om det är mig ni menar.. så som Posse gör... Nej jag vill inte alls stoppa några diskussioner men jag tycker att ibland går det för långt och blir obehagligt och då har jag (Förlåt mig) reagerat och lagt ut Fredsduvan. Överhuvudtaget så kan jag inte förstå varför man måste "hacka" på dem som har åsikt som inte stämmer överens med ens egen.

ohmy.gif Hur kan du tro att det är dig vi menar? huh.gif Självklart inte, du har ingripit när dom flesta tyckt att det spårat ut, inget ont med det heller. Men det finns såna som gärna vill röra om i grytan så fort den svalnat, och finner väl ett visst nöje i det också unsure.gif
zaaritha
Men; alla vill inte "mucka gräl"!!
Reserv
CITAT (zaaritha @ 31-07-2005, 23:19)
Men; alla vill inte "mucka gräl"!!

Näe, inte alla, men dom som gör det försämrar juh helt klart stämningen här inne. Och oftast så är det juh jag i egen hög person som får på moppo i såna situationer, jag bär egenhändigt skulden till allt jävelskap på forumet (enligt vissa) rolleyes.gif
zaaritha
Men, Reserv!: inte är du skuld för nå´t!!
Du har --i mitt tycke--vettiga åsikter! Och om du skulle försvinna---så skulle det kännas som att förlora en vän!!
Reserv
Det som är lite lustigt i den här tråden, det är hur nån kan veta att Copycat är 196 cm. lång, väger mellan 85-95 kilo (det pendlar) och har 46 i skorna blink.gif Det hade i alla fall aldrig jag trott om henne tongue.gif Patetiskt tyckte visst den personen att det var, det skulle jag också tycka att det var om hon har dom måtten. laugh.gif laugh.gif
zaaritha
Copycat????
46 i skor??
Nej--nu får väl copycat säja nåt??
Upp till försvar!!
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 31-07-2005, 23:17)
ohmy.gif Hur kan du tro att det är dig  vi menar? huh.gif  Självklart inte, du har ingripit när dom flesta tyckt att det spårat ut, inget ont med det heller. Men det finns såna som gärna vill röra om i grytan så fort den svalnat, och finner väl ett visst nöje i det också unsure.gif

Jamen så känner jag ofta...
kanske pga av att jag precis som du och några till känner att vi inte riktigt "platsar" i gänget.
Reserv
CITAT (Felix matte @ 31-07-2005, 23:38)
CITAT (Reserv @ 31-07-2005, 23:17)

ohmy.gif Hur kan du tro att det är dig  vi menar? huh.gif  Självklart inte, du har ingripit när dom flesta tyckt att det spårat ut, inget ont med det heller. Men det finns såna som gärna vill röra om i grytan så fort den svalnat, och finner väl ett visst nöje i det också unsure.gif

Jamen så känner jag ofta...
kanske pga av att jag precis som du och några till känner att vi inte riktigt "platsar" i gänget.

Du platsar, det lovar jag dig, och majoriteten av alla här tycker nog samma som jag där. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon