Sidor: 1, 2
kerstin z5-6
NU snart -på med TV 2 !!! tongue.gif
Magdis
iiiiiiiihhhh, TV:n upptagen av en massa trist friidrott! Bandar Gröna Rum och hoppas det inte var just i början av programmet.
Sulawesii
Ok. Tack för tipset!
Sulawesii
Oj, vilket slit!
Smekajsa
Kul att få se hur Christer hade det !!!

Synd bara att de inte visa mer sad.gif sad.gif
kerstin z5-6
heja Christer du är bäst .. vilket jobb! Fina stora ytor verkar du ha -
Det där kommer att gå jättebra tror jag -Fram för små plantskolor med engagerad och intresserade ägare -som din !
Då kan vi äntligen få ett varierat utbud och roliga plantor
Jättekul att se hur du jobbar .. men vila i höst nu Looova det !
K laugh.gif
wolkenkrabber
CITAT (kerstin z5-6 @ 10-08-2005, 20:33)
heja Christer du är bäst .. vilket jobb! Fina stora ytor verkar du ha -
Det där kommer att gå jättebra tror jag -Fram för små plantskolor med engagerad och intresserade ägare -som din !
Då kan vi äntligen få ett varierat utbud och roliga plantor
Jättekul att se hur du jobbar .. men vila i höst nu Looova det !
K laugh.gif

håller fullständigt med

Hejja!
estet
Aahh! Jag visste det, att det var han. Det var så många saker som stämde. Namnet, starta handelsträdgård, osv.

Jättekul att se!

Edit: Stämmer in i kören, Heja , heja Christer! laugh.gif
Susanna
Åhhh, jag missade det. Kollade på friidrotten och glömde helt av Gröna Rum. Måste komma ihåg reprisen, vill ju ser hur det går för Christer.
Eva i Skåne
Jättekul Christer!!!

Jag tänkte också på att det var mycket som stämde med dig när inslaget presenterades och så var det "vår" Christer det handlade om!!! smile.gif

Lycka till med den fortsatta verksamheten wub.gif
solkatten
Jag har ingen tv så jag kollar in det på hemsidan i morgon på jobbet. Perfekt att lyssna på med öronsnäckor när man sitter och skriver nån manual.
*Felix matte*
Får kika på reprisen och på nätet... var ju inte hemma när det sändes.
Gossen Ruda
Jag hade aldrig kopplat ihop dom två Christrarna med varandra för jag vet var Tråvad ligger, det är väl ungefär 3 mil från Falköping. Fast han kanske bor i den stan.
fruberglund
Jaaa, fattade att det var han när jag såg hundarna smile.gif

Strongt jobbat Christer!
Christer i Falköping
CITAT (Smekajsa @ 10-08-2005, 20:31)
Synd bara att de inte visa mer sad.gif sad.gif

Tack skall ni ha! Jo visst är det ett slit, men ett roligt sådant biggrin.gif Numera har jag "semester" på söndagarna. Då vattnar jag bara om det behövs, sedan ger jag mig av direkt. Min första sovmorgon på ett halvår gjorde att jag var helt slut i flera dagar. Som tur var var det lågsäsong, för jag somnade vid matbordet mest hela tiden laugh.gif Tack vara att hundarna är med mest hela tiden, så förvarnade de mig om att det kom kunder, annars hade jag aldrig märkt det laugh.gif
Men det kommer en fortsättning.
Christer.
Christer i Falköping
CITAT (Gossen Ruda @ 10-08-2005, 22:07)
Jag hade aldrig kopplat ihop dom två Christrarna med varandra för jag vet var Tråvad ligger, det är väl ungefär 3 mil från Falköping. Fast han kanske bor i den stan.

Jag bor i grannkommunen, så det är en bit att åka varje dag (om jag inte sover över i den ihopfällbara sängen förstås)
Christer.
Smekajsa
Fortsättning .........

Den ser vi framemot wub.gif wub.gif
Kajsa
Nej, men var det du, vilket slit med alla småplantor, men vad roligt. Hoppas rörelsen ska blomstra nu när du varit i TV biggrin.gif
Maria i Helsingborg
Grattis till "vägvalet" (apropå Volvo biggrin.gif ) och ALL lycka till! Roligt att "ses" smile.gif
Berith
mad.gif Hmm! Och jag missade såklart! trots att jag såg i tidningen att du skulle vara med, så det blir reprisen som gäller här också.
Ewa L
Jag som var i Herrljunga fredag--tisdag. Det hade ju bara varit ett litet skutt till Falköping. mad.gif
Nåja, det får bli nästa gång.

Programmet ser jag nästan alltid på lördagarna, så då har jag ju åtminstone det att se fram emot. wub.gif
mulle
Jag blev riktigt varm om hjärtat, Christer, av att se hur du förverkligar din livsdröm.
Lycka till!!!
wub.gif
Mulle
kristerh
CITAT (Christer i Falköping @ 10-08-2005, 22:10)
Tack skall ni ha! Jo visst är det ett slit, men ett roligt sådant biggrin.gif Numera har jag "semester" på söndagarna. Då vattnar jag bara om det behövs, sedan ger jag mig av direkt. Min första sovmorgon på ett halvår gjorde att jag var helt slut i flera dagar. Som tur var var det lågsäsong, för jag somnade vid matbordet mest hela tiden laugh.gif Tack vara att hundarna är med mest hela tiden, så förvarnade de mig om att det kom kunder, annars hade jag aldrig märkt det laugh.gif
Men det kommer en fortsättning.
Christer.

Ett stort lycka till önskar jag, lite avis är jag på dig, jag skulle oxså vilja ha en plantskola, där skulle det finnas en massa orkideér, bonsaier och en massa ovanliga växter unsure.gif Du måste hålla oss underrättade om hur det går.
krister
Malvia
Visste inte att det var "vår" Christer, men jag sa när jag såg inslaget: - Vilken kille!!!!! Vilken vilja!
Djupt imponerad.
Lycka till!
Betty
Instämmer i "Hejja Christer-kören"! Starkt jobbat, jättekul att vi fick se hur det går för dig! smile.gif
Lars-Olof Arvids
Jag instämmer också! Det är härligt med entusiaster som vågar satsa på sina drömmar. Lycka till Christer! smile.gif

Olle
yenny
jahap.. ja då har jag visst missat nått igen... jag får se till att komma ihåg det på lördag då!
violina
Lycka till Christer!
Du inger hopp till andra att drömmar kan förverkligas. Även skoj att se någon av oss på "riktigt" och inte bara som ett namn. smile.gif
Jag har släktingar i dina trakter. En bror till min mormor hade trädgårdsmästeri med giftfri odling i Axvall (kravodlat skulle det väl heta nuförtiden). Kanske där mitt intresse vaknade. Var där en del som liten. Nu är han pensionär sedan länge och har gjort en boulebana i växthuset.

Och förresten - var rädd om ryggen. smile.gif
Christer i Falköping
Vad snälla ni är! Tack alla!
I början hade jag inte fyllt det stora karet med vatten, som finns på vinden, om utifall det skulle bli problem med värmen. Vill ju inte att rören skall frysa. Dessutom var det något som blockerade i rören, så det var inget större vattentryck. Men en kompressor löste det laugh.gif , Så vattningen blev betydligt mycket enklare efter det. Men jag vill ändra lite på det och ha låga "kar" i plåt som jag skall kunna fylla med vatten och sedan hälla ut överskottet. Men det får bli när jag blir rik laugh.gif
Christer.
Magdis
Jag har just sett det inspelade programmet och jag måste instämma i den beundrande skaran. Oj vad du jobbade Christer, jag blir alldeles matt! Hoppas inte alla dina arbetsdagar är så långa som den som visades! Lycka till med allt! smile.gif
renate
Så roligt att ser dig i gröna rum Christer,hoppas att allt går bra för dig.
Irene_L
Jag tyckte också att det var roligt att se en dröm uppfyllas. Jag hoppas att allt går bra och önskar dig Lycka till i framtiden!!!:rolleyes:
( ta det bara lite lugnt med ryggen)
mvh
Irene
Tesa
Jag hade ju dubbel glädje av Gröna rum igår...jag visste ju att det var "våran" Christer och dessutom var det från Kosters trädgårdar...(Vad jag däremot INTE visste var att Helena von Bothmer höll föredrag på ett möte som min egen gubbe ordnat samtidigt som programmet sändes... sad.gif ...men men...sånt är livet..)
Jag blev vääääldigt inspirerad iallafall...av både Christer och Kosters trädgårdar...
Jag när ju en dröm jag med...kanske börjar jag med nåt i liten skala som komplettering till mjölken....så får man se framtiden an...

Jag är full av beundran för er som vågat ta steget...och lite avundsjuk...
Alpiner i Halmstad
Jag ställer också in mig i lyckönskningskören.
Men jag har också en fråga som det inte skrivits om.
Vilket växtsortiment kommer Du att prioritera.
Det som visades i Gröna Rum var ju högst trditionella plantor, som all handelsträdgårdar sysslar med.
M.v.h. Bernt
Christer i Falköping
Ja, det som visades var ju pluggplantor, sommarblommor alltså. Det finns ju en hel del ovanliga, men lättskötta perenner både i asien och nordamerika som jag testar nu. En del har frusit bort, annat har visat sig ovanligt livskraftigt. Som det känns just nu blir det kanske inte att jag specialliserar mig på en grupp, typ hostor, utan lite av varje. Jag har en del vildarter av clematis på gång, men jag måste testa vinterhärdigheten först innan jag kan sälja dem. Woodlandväxter är jag ju lätt insnöad på också biggrin.gif . Men tills mina egna sådder är tillräckligt testade, antingen av mig eller att jag får info om dem av andra som kan ha dem, måste jag hitta leverantörer som kan förse mig med lite ovanligare saker. Trillium t.ex. Men naturligtvis måste jag ha ett standardsortiment av perenner också. Sådant som folk känner igen, annars går de fort därifrån laugh.gif Jag har redan tagit in lite buskar och träd. Lite japanska blodlönnar, Koreanska blomsterkorneller och kalktoleranta Rhododendron(de går att plantera i vanlig jord och skall vara lika härdiga som grundsorterna). Även några snödroppsträd. Jag har hittat en tysk handelsträdgård jag köper av. Tack vare att jag handlar av dem, kan jag hålla samma priser som de större handelsträdgårdarna. Jag har faktiskt lägre priser till kund än det priset jag får betala till en svensk grossist!!! Men nu i början kommer det bli att man får beställa växterna man vill ha, så kan man hämta dem när de kommit. Ett problem finns det dock med att beställa från Tyskland. Frakfirman som skickade träd till mig senast tänkte inte på att man måste vattna träden även om det regnar!!! Så Katsurorna såg ut som man kört bladen i en mixer. Nu har det kommit nya blad som är stora och fina, men de gamla fula hänger kvar och förstör utseendet på dem. Samtidigt kan jag inte ta bort dem, för då ser de väl kala ut. Men de har fått en rejäl utskällning från den tyska handelsträdgården, så de lär inte slarva igen.
Christer.
Alpiner i Halmstad
Tack Christer för en spontan och trevlig pressentation.
Vi växtsamlare letar ständigt efter plantskolor som för det udda sortimentet. Jag förstår också att Du måste tänka på bredden och därmed också kvantiteten.
M.v.h. Bernt
lilla mamma
Jaha, det var det "galningen" min man pratade om.
Nej, nu ska jag tvinga med honom jag lever med till skaraborg, igen

Vi syns, kanske
Snöflinga
Måste bara säga ett JÄTTE LYCKA TILL smile.gif Det krävs mod att göra vad du gjort ....... Du blir mitt utflyktsmål till våren rolleyes.gif
Ewa L
Nu har jag också sett reprisen. Mycket inspirerande!! wub.gif

Men det skulle ha varit roligt att få ha sett ett aktuellare reportage. Men med lite påtryckningar från oss kanske det kommer med tiden.

Stort LYCKA TILL! Och vi ses till våren. tongue.gif
Berith
Såg också reprisen i lördags! Håller med er andra - imponerande och inspirerande. rolleyes.gif wub.gif

Och fortsättning blir det väl... Gunnel C sa ju att dom följt med under ett halvår (är väl fram till nu det?) och Christer sa att fortstättning följer. Väntar med spänning! smile.gif
Berith
Ikväll är Christer tillbaka! rolleyes.gif
Betty
Ska bli så spännande! Kommer att sitta bänkad framför TVn klockan åtta. biggrin.gif
Aries
Men vad roligt att du Christer är en av oss på odla! smile.gif
Jag var så imponerad av ditt slit och att du vågade ta steget till en helt annan bransch! Väldigt inspirerande måste jag säga. Fast även lite avskräckande med tanke på långa dagar. Men det blir ju bättre när tiden går och det kommer igång på allvar. Ett stort LYCKA TILL till dig!

Ser fram emot kvällens avsnitt och hur det går för dig!
*Felix matte*
Stort Grattis och Lycka till Christer!

uppdaterade mig genom att i eftermiddags se förra avsnittet på webben biggrin.gif
Milex
CITAT (Felix matte @ 24-08-2005, 22:10)
Stort Grattis och Lycka till Christer!

Från mig med smile.gif
AndreasBlomquist
Christer, jag vill bara stämma in i lyckönskningarna! Önskar jag hade samma mod och kunskap som dig att göra något liknande men vem vet, kanske någon gång i livet?

// Andreas
Annlo
Åhh, vad nervös jag skulle varit den morgonen.... laugh.gif
Hur har det gått för dig denna sommar? Har det gått som planerat eller över förväntan?
(Jag tänkte mest på Begoniorna(?) á 8 000:- biggrin.gif, om det blir prisökning nästa år??? laugh.gif laugh.gif laugh.gif )
amaira
Vill ju också säga Grattis! STRONGT, och kul! wub.gif
Xelma
Grattis och lycka till från mig med!

Just det där med andra leverantörer än de svenska grossisterna märkte jag när jag skulle köpa glanskörsbär. Ett prismärkt litet exemplar (900kr) var fint och de hade även större inte prissatta. När jag frågade så kostade de 600 kr! De hade själv köpt in de stora.
Christer i Falköping
Tack skall ni ha! Lite struligt var det ju den morgonen laugh.gif Men folk har förståelse för att det kan skita sig första dagen, så jag var inte så nervös ändå. Det har väl gått bättre än jag förtjänar, men sämre än jag hoppats på. Men det beror på vädret denna sommaren. Först var det ju kallt och blåsigt fram till midsommmar och då vill ju ingen(utom vi trädgårdsgalningar laugh.gif ) vara ute och plantera. Sedan blev det helt plötsligt +31c° och då orkade ingen(utom oss då laugh.gif ) göra något i trädgården. Men å andra sidan köptes det en hel del krukväxter istället, så det blev inte så illa som det kunde ha blivit. Men Tråvadsborna har verkligen mött mig med stora famnen. Jag har märkt att de ibland egentligen kanske inte velat haft något, men köpt ändå för att de vill ha kvar handelsträdgården. Så jag ser mig som lyckligt lottad att ha hamnat just i Tråvad.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon