Full version: Godmorgon tråd
Sidor: 1, 2, 3
Fialotta
Godmorgon alla glada säger jag som sovit länge i dag...mysigt med söndagsmornar, man tar det lite soft och fikar på altanen läser tidningen och allmänt njuter av att det fortfarande är sommar luft ute smile.gif
Ha en bra dag allihop *vink*
pejori
vinkevink smile.gif smile.gif
hasar runt i tofflor och pyjamas och småpysslar med en stor mugg kaffe biggrin.gif biggrin.gif
Fialotta
CITAT (pejori @ 14-08-2005, 11:21)
vinkevink smile.gif smile.gif
hasar runt i tofflor och pyjamas och småpysslar med en stor mugg kaffe biggrin.gif biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif Jag riktigt ser dig...samma här...tur jag inte syns laugh.gif tongue.gif
Elanah
*fnissar* alla tycks göra precis samma sak på söndag morgon. (fast snart kommer det nog en morgonpigg en ska berätta om allt hon/han har hunnit med)
pejori
CITAT (Elanah @ 14-08-2005, 11:24)
*fnissar* alla tycks göra precis samma sak på söndag morgon. (fast snart kommer det nog en morgonpigg en ska berätta om allt hon/han har hunnit med)

usch ja biggrin.gif biggrin.gif
vänta bara tills yrvädrena dyker upp efter fönsterputsningen och nystrukna gardiner och storbak biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Madeleine1
Startade morgonen med frukost på altanen, för att sedan svida om till jobbarbrallorna... Men blev det något jobba av?? Nänä.
En stor kopp kaffe, en bra bok i solskenet brevid min favoritrabatt som är full av fjärilar... Kan inte bli bättre! rolleyes.gif
pejori
CITAT (Madeleine1 @ 14-08-2005, 11:31)
Startade morgonen med frukost på altanen, för att sedan svida om till jobbarbrallorna... Men blev det något jobba av?? Nänä.
En stor kopp kaffe, en bra bok i solskenet brevid min favoritrabatt som är full av fjärilar... Kan inte bli bättre! rolleyes.gif

skicka genast hit solen ohmy.gif ohmy.gif
mina hundar börjar få simhud mellan tårna biggrin.gif
Ciczi
CITAT (pejori @ 14-08-2005, 11:26)
CITAT (Elanah @ 14-08-2005, 11:24)

usch ja biggrin.gif biggrin.gif
vänta bara tills yrvädrena dyker upp efter fönsterputsningen och nystrukna gardiner och storbak biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Morgonen började kl 8 med frukost och sedan var det att hoppa i jobbarbrallorna. Fram till lunch har jag hunnit med att slipa ner dörrkarmar med snickarglädje (vilket pilljobb) och tapetserat en vägg (hjälpte sambon men ändock.)

Vi totalrenoverar en lägenhet i huset där vi bor. (Sambons familj äger huset som är ett litet hyreshus och som vicevärdar är det bara att jobba med sig.)
Sovmorgon vet jag inte vad det är och... jo just det det är när väckarklockans batteri tar slut och klockan inte ringer klockan sex varje morgon) laugh.gif

Ciczi
pejori
CITAT (ciczi @ 14-08-2005, 12:01)
Morgonen började kl 8 med frukost och sedan var det att hoppa i jobbarbrallorna. Fram till lunch har jag hunnit med att slipa ner dörrkarmar med snickarglädje (vilket pilljobb) och tapetserat en vägg (hjälpte sambon men ändock.)

Vi totalrenoverar en lägenhet i huset där vi bor. (Sambons familj äger huset som är ett litet hyreshus och som vicevärdar är det bara att jobba med sig.)
Sovmorgon vet jag inte vad det är och... jo just det det är när väckarklockans batteri tar slut och klockan inte ringer klockan sex varje morgon) laugh.gif

Ciczi

och där kom hon ja biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif wub.gif
HippieSpellan
*ler* tänkte just på det imorse när jag satt kvart i sju och skumögd glodde runt på forumet...
Fialotta
Godmornig......måndag och en ny arbetsvecka smile.gif
AnitaO
God morgon smile.gif
Det kryper i vasken och grytan kokar.

yenny
Godmorgon smile.gif Solen skiner och det är dags att gå till jobbet... skönt men typiskt efter 4 veckors semester och regn...
farbror B

Godmorgon Yenny!
Jaså är det fortfarande morgon kl 10.41?
laugh.gif
Reserv
Gomiddag, första lunchen efter semestern, och gissa vad...........solf*n lyser från klarblå himmel, va´var det jag sa? mad.gif rolleyes.gif Med lite tur så håller det i sig och ska va´20-25 grader till helgen rolleyes.gif
yenny
CITAT (farbror B @ 15-08-2005, 11:00)

Godmorgon Yenny!
Jaså är det fortfarande morgon kl 10.41?
laugh.gif

Godmorgon farbror! japp självklart... jag vaknade ju runt 10 biggrin.gif
yenny
CITAT (Reserv @ 15-08-2005, 11:04)
Gomiddag, första lunchen efter semestern, och gissa vad...........solf*n lyser från klarblå himmel, va´var det jag sa? mad.gif rolleyes.gif Med lite tur så håller det i sig och ska va´20-25 grader till helgen rolleyes.gif

Samma här! Jättefint väder... fast hos mej är det inte lunch ännu... har nyss ätit frukost ute i solen.
stennie
God morgon...så sitter man på jobb igen mad.gif och solen skiner!
Bettson
Undrar om ni tycker det är morgon fortfarande.SJälv är jag knappt vaken.

Jobbade till halvtolv i natt, så upptäcker jag att maken somnat i soffan utan att rasta hunden. SÅ sedan blev det promenad.

Nattning av hunden och upptranport av maken till sängen. När man sedan lägger sig på söta kudden så sätter karlskrlället igång och snarkar. Det höll han på med till klockan tre i natt.

Jag hörde honom någonstants långt borta när han gick upp kvart i sex. Jag själv lyckades inte vakna förrän klockan var kvart över åtta.

Så här sitter man, har ramlat ur rutinerna totalt och skall försöka starta dagen, en dag när jag har otroligt mycket att göra.

Färdiggnällt ! Basta, börja jobba.

ha en bra dag ni andra wub.gif
amaira
Morrn da! biggrin.gif
Härlig söndagsmorgon wub.gif
stennie
God morgon amaira..är du också uppe redan!!
Gillan
smile.gif God morgon på er.Trodde det bara var
jag och mina löss som var vakna biggrin.gif
HippieSpellan
morgno morgon sista dagen på jobbet...sen iväg till götet
Ophelia
God morgon

Nu ska jag dra en rolig historia smile.gif

- Finns det några kannibaler här?
- Nej, vi åt just upp den siste?
yenny
God morgon smile.gif
farbror B
CITAT (Ophelia @ 21-08-2005, 09:16)
God morgon

Nu ska jag dra en rolig historia smile.gif

- Finns det några kannibaler här?
- Nej, vi åt just upp den siste?

Haha, Ophelia, att du orkar vara roig å morgonen också.

Men god morgon allihop!
pejori
god morgon gänget biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
här skiner solen och här är HET biggrin.gif wub.gif
amaira
Jo gomorron på er smile.gif .
Vaknade klockan fyra, men nu börjar ögonen inte vilja vara med längre blink.gif ohmy.gif .

Bäst jag ger mig iväg ut och
1. Plockar in tvätten innnan det börjar regna.
Ska det regna? Ingen aning, men det ser lite grått ut. Sådär grått så jag
blir såhär blink.gif i ögona.

2. Fortsätter jobbet i trädgården som jag påbörjat med frenesi nu i veckan, i sista
minuten innan allt växt igen för gott sleep.gif .

Min moster brukade säga, att "Det är den late som får arbeta på söndagen ". Vad gäller mig är jag rädd för att hon slog huvudet mitt på spiken .

Så, nu går jag ut till mitt arbete sleep.gif innan jag somnar om.
farbror B

här skulle vi också ha en liten bildkavalkad.. på våra sovkläder hehe eller har ni klätt på er allihop? smile.gif rolleyes.gif
pejori
CITAT (farbror B @ 21-08-2005, 09:46)

här skulle vi också ha en liten bildkavalkad.. på våra sovkläder hehe eller har ni klätt på er allihop? smile.gif rolleyes.gif

dom vill du inte se !!!! biggrin.gif biggrin.gif
jag lovar laugh.gif laugh.gif
DET leder till mardrömmar om nått smile.gif
Biggan_

Nämen farbror B! Något privatliv får vi väl ha? laugh.gif
Gomorron till er alla, hoppas ni haft en bra natt smile.gif
Magdis

Bild på mina sovkläder tror jag inte ni vill ha! Det skulle bli alldeles för oanständigt. biggrin.gif
Ophelia

Hmmmmmmmmm......vad sover du i som måste klä på dig...eller vad sover du INTE i????? laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Hannele
här skulle vi också ha en liten bildkavalkad.. på våra sovkläder  hehe

Det finns bara en person som får se det.
Och det finns bara en person, vars 'sovplagg' jag är intresserad av att se. sleep.gif
farbror B
CITAT (Ophelia @ 21-08-2005, 09:58)

här skulle vi också ha en liten bildkavalkad.. på våra sovkläder  hehe eller har ni klätt på er allihop? smile.gif  :rolleyes:

Hmmmmmmmmm......vad sover du i som måste klä på dig...eller vad sover du INTE i????? laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Haha, jaså det vill du veta?
biggrin.gif
pejori
HM....klär nog också PÅ mej wink.gif wink.gif wacko.gif
yenny
CITAT (pejori @ 21-08-2005, 10:07)
HM....klär nog också PÅ mej wink.gif wink.gif wacko.gif

jag klär av mej... så nån bild på mej blir det inte rolleyes.gif
Gillan
biggrin.gif Godmorgon alla forumister, sitter här med en kopp kaffe och
försöker smälta att hälften av mig, efter åtta veckors slav arbete blink.gif ,
åkt till arbetet.Äntligen semester laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ophelia
CITAT (farbror B @ 21-08-2005, 10:03)
CITAT (Ophelia @ 21-08-2005, 09:58)

här skulle vi också ha en liten bildkavalkad.. på våra sovkläder  hehe eller har ni klätt på er allihop? smile.gif  rolleyes.gif

Haha, jaså det vill du veta?
biggrin.gif

Ja det skulle jag....bara det inte är för oanständigt för då blir jag så väldans generad laugh.gif laugh.gif laugh.gif

God morgon förresten till er alla. Jag är uppe med tuppen och tvättar. Det är så skönt att vara ledig idag. Ska ta för vana att ha en förlängd helg varje månad. smile.gif smile.gif
dammkillen
god morgon
Fialotta
Godmorgon allihop...ser ut att bli en fin arbetsdag...ha det bäst smile.gif
silos
GOOOOOD Morgon; här skiner solen och jag är GLAAAAAD biggrin.gif wub.gif biggrin.gif
pejori
god morgon alla smile.gif
Gillan
God morgon på er.Ha en bra dag biggrin.gif
amaira

här skulle vi också ha en liten bildkavalkad.. på våra sovkläder  hehe eller har ni klätt på er allihop? smile.gif  :rolleyes:

Såklart jag har klätt på mig! För länge sen smile.gif .
Men jag kan visa mina sovkläder för det. Detär inte så svårt,
titta här:
CITAT

rolleyes.gif
Airamya
Titta var?? *nyfiken som en trut men ser ingenting*
amaira
CITAT (Airamya @ 23-08-2005, 13:15)
Titta var?? *nyfiken som en trut men ser ingenting*

biggrin.gif biggrin.gif Nä, just det laugh.gif laugh.gif

(Tänk att jag kan vara så oanständig, helt inom det anständigas ramar rolleyes.gif )
Airamya
laugh.gif laugh.gif
stennie
CITAT (amaira @ 23-08-2005, 13:12)

här skulle vi också ha en liten bildkavalkad.. på våra sovkläder  hehe eller har ni klätt på er allihop? smile.gif  rolleyes.gif

Såklart jag har klätt på mig! För länge sen smile.gif .
Men jag kan visa mina sovkläder för det. Detär inte så svårt,
titta här:
CITAT

rolleyes.gif

Va!!! samma som mina!!!! tongue.gif tongue.gif tongue.gif laugh.gif
yenny
glömde ju säga god morgon.. det berodde nog på att jag var mer sovandes än vaken vid 6... så: Hej på er! får det väl bli i stället smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon