|
Full version: Godmorgon tråd
Fialotta
14-08-2005, 10:18
Godmorgon alla glada säger jag som sovit länge i dag...mysigt med söndagsmornar, man tar det lite soft och fikar på altanen läser tidningen och allmänt njuter av att det fortfarande är sommar luft ute Ha en bra dag allihop *vink*
Fialotta
14-08-2005, 10:21
*fnissar* alla tycks göra precis samma sak på söndag morgon. (fast snart kommer det nog en morgonpigg en ska berätta om allt hon/han har hunnit med)
CITAT (Elanah @ 14-08-2005, 11:24) *fnissar* alla tycks göra precis samma sak på söndag morgon. (fast snart kommer det nog en morgonpigg en ska berätta om allt hon/han har hunnit med) usch ja vänta bara tills yrvädrena dyker upp efter fönsterputsningen och nystrukna gardiner och storbak
Madeleine1
14-08-2005, 10:31
Startade morgonen med frukost på altanen, för att sedan svida om till jobbarbrallorna... Men blev det något jobba av?? Nänä. En stor kopp kaffe, en bra bok i solskenet brevid min favoritrabatt som är full av fjärilar... Kan inte bli bättre!
CITAT (Madeleine1 @ 14-08-2005, 11:31) Startade morgonen med frukost på altanen, för att sedan svida om till jobbarbrallorna... Men blev det något jobba av?? Nänä. En stor kopp kaffe, en bra bok i solskenet brevid min favoritrabatt som är full av fjärilar... Kan inte bli bättre!  skicka genast hit solen mina hundar börjar få simhud mellan tårna
CITAT (pejori @ 14-08-2005, 11:26) CITAT (Elanah @ 14-08-2005, 11:24) *fnissar* alla tycks göra precis samma sak på söndag morgon. (fast snart kommer det nog en morgonpigg en ska berätta om allt hon/han har hunnit med) usch ja vänta bara tills yrvädrena dyker upp efter fönsterputsningen och nystrukna gardiner och storbak  Morgonen började kl 8 med frukost och sedan var det att hoppa i jobbarbrallorna. Fram till lunch har jag hunnit med att slipa ner dörrkarmar med snickarglädje (vilket pilljobb) och tapetserat en vägg (hjälpte sambon men ändock.) Vi totalrenoverar en lägenhet i huset där vi bor. (Sambons familj äger huset som är ett litet hyreshus och som vicevärdar är det bara att jobba med sig.) Sovmorgon vet jag inte vad det är och... jo just det det är när väckarklockans batteri tar slut och klockan inte ringer klockan sex varje morgon) Ciczi
CITAT (ciczi @ 14-08-2005, 12:01) Morgonen började kl 8 med frukost och sedan var det att hoppa i jobbarbrallorna. Fram till lunch har jag hunnit med att slipa ner dörrkarmar med snickarglädje (vilket pilljobb) och tapetserat en vägg (hjälpte sambon men ändock.) Vi totalrenoverar en lägenhet i huset där vi bor. (Sambons familj äger huset som är ett litet hyreshus och som vicevärdar är det bara att jobba med sig.) Sovmorgon vet jag inte vad det är och... jo just det det är när väckarklockans batteri tar slut och klockan inte ringer klockan sex varje morgon) Ciczi och där kom hon ja
HippieSpellan
14-08-2005, 21:09
*ler* tänkte just på det imorse när jag satt kvart i sju och skumögd glodde runt på forumet...
Fialotta
15-08-2005, 07:33
Godmornig......måndag och en ny arbetsvecka
God morgon Det kryper i vasken och grytan kokar.
Godmorgon  Solen skiner och det är dags att gå till jobbet... skönt men typiskt efter 4 veckors semester och regn...
farbror B
15-08-2005, 10:00
Godmorgon Yenny! Jaså är det fortfarande morgon kl 10.41?
Gomiddag, första lunchen efter semestern, och gissa vad...........solf*n lyser från klarblå himmel, va´var det jag sa?  Med lite tur så håller det i sig och ska va´20-25 grader till helgen
CITAT (farbror B @ 15-08-2005, 11:00) Godmorgon Yenny! Jaså är det fortfarande morgon kl 10.41? Godmorgon farbror! japp självklart... jag vaknade ju runt 10
CITAT (Reserv @ 15-08-2005, 11:04) Gomiddag, första lunchen efter semestern, och gissa vad...........solf*n lyser från klarblå himmel, va´var det jag sa?  Med lite tur så håller det i sig och ska va´20-25 grader till helgen  Samma här! Jättefint väder... fast hos mej är det inte lunch ännu... har nyss ätit frukost ute i solen.
stennie
16-08-2005, 07:18
God morgon...så sitter man på jobb igen  och solen skiner!
Bettson
16-08-2005, 08:47
Undrar om ni tycker det är morgon fortfarande.SJälv är jag knappt vaken. Jobbade till halvtolv i natt, så upptäcker jag att maken somnat i soffan utan att rasta hunden. SÅ sedan blev det promenad. Nattning av hunden och upptranport av maken till sängen. När man sedan lägger sig på söta kudden så sätter karlskrlället igång och snarkar. Det höll han på med till klockan tre i natt. Jag hörde honom någonstants långt borta när han gick upp kvart i sex. Jag själv lyckades inte vakna förrän klockan var kvart över åtta. Så här sitter man, har ramlat ur rutinerna totalt och skall försöka starta dagen, en dag när jag har otroligt mycket att göra. Färdiggnällt ! Basta, börja jobba. ha en bra dag ni andra
Morrn da! Härlig söndagsmorgon
stennie
21-08-2005, 05:22
God morgon amaira..är du också uppe redan!!
 God morgon på er.Trodde det bara var jag och mina löss som var vakna
HippieSpellan
21-08-2005, 06:07
morgno morgon sista dagen på jobbet...sen iväg till götet
Ophelia
21-08-2005, 08:16
God morgon Nu ska jag dra en rolig historia - Finns det några kannibaler här? - Nej, vi åt just upp den siste?
God morgon
farbror B
21-08-2005, 08:24
CITAT (Ophelia @ 21-08-2005, 09:16) God morgon Nu ska jag dra en rolig historia - Finns det några kannibaler här? - Nej, vi åt just upp den siste? Haha, Ophelia, att du orkar vara roig å morgonen också.
Men god morgon allihop!
Jo gomorron på er  . Vaknade klockan fyra, men nu börjar ögonen inte vilja vara med längre  . Bäst jag ger mig iväg ut och 1. Plockar in tvätten innnan det börjar regna. Ska det regna? Ingen aning, men det ser lite grått ut. Sådär grått så jag blir såhär  i ögona. 2. Fortsätter jobbet i trädgården som jag påbörjat med frenesi nu i veckan, i sista minuten innan allt växt igen för gott  . Min moster brukade säga, att "Det är den late som får arbeta på söndagen  ". Vad gäller mig är jag rädd för att hon slog huvudet mitt på spiken  . Så, nu går jag ut till mitt arbete  innan jag somnar om.
farbror B
21-08-2005, 08:46
här skulle vi också ha en liten bildkavalkad.. på våra sovkläder hehe eller har ni klätt på er allihop?
Biggan_
21-08-2005, 08:55
CITAT (farbror B @ 21-08-2005, 09:46) här skulle vi också ha en liten bildkavalkad.. på våra sovkläder hehe eller har ni klätt på er allihop? Nämen farbror B! Något privatliv får vi väl ha? Gomorron till er alla, hoppas ni haft en bra natt
CITAT (farbror B @ 21-08-2005, 09:46) här skulle vi också ha en liten bildkavalkad.. på våra sovkläder hehe eller har ni klätt på er allihop? Bild på mina sovkläder tror jag inte ni vill ha! Det skulle bli alldeles för oanständigt.
Ophelia
21-08-2005, 08:58
Hannele
21-08-2005, 09:00
CITAT (farbror B @ 21-08-2005, 09:46) här skulle vi också ha en liten bildkavalkad.. på våra sovkläder hehe Det finns bara en person som får se det. Och det finns bara en person, vars 'sovplagg' jag är intresserad av att se.
farbror B
21-08-2005, 09:03
CITAT (Ophelia @ 21-08-2005, 09:58) Haha, jaså det vill du veta?
CITAT (pejori @ 21-08-2005, 10:07) jag klär av mej... så nån bild på mej blir det inte
 Godmorgon alla forumister, sitter här med en kopp kaffe och försöker smälta att hälften av mig, efter åtta veckors slav arbete  , åkt till arbetet.Äntligen semester
Ophelia
22-08-2005, 07:14
CITAT (farbror B @ 21-08-2005, 10:03) CITAT (Ophelia @ 21-08-2005, 09:58) Haha, jaså det vill du veta?  Ja det skulle jag....bara det inte är för oanständigt för då blir jag så väldans generad God morgon förresten till er alla. Jag är uppe med tuppen och tvättar. Det är så skönt att vara ledig idag. Ska ta för vana att ha en förlängd helg varje månad.
dammkillen
23-08-2005, 07:33
god morgon
Fialotta
23-08-2005, 07:54
Godmorgon allihop...ser ut att bli en fin arbetsdag...ha det bäst
god morgon alla
God morgon på er.Ha en bra dag
CITAT (farbror B @ 21-08-2005, 09:46) här skulle vi också ha en liten bildkavalkad.. på våra sovkläder hehe eller har ni klätt på er allihop? :rolleyes: Såklart jag har klätt på mig! För länge sen  . Men jag kan visa mina sovkläder för det. Detär inte så svårt, titta här: CITAT
Airamya
23-08-2005, 12:15
Titta var?? *nyfiken som en trut men ser ingenting*
CITAT (Airamya @ 23-08-2005, 13:15) Titta var?? *nyfiken som en trut men ser ingenting*  Nä, just det  (Tänk att jag kan vara så oanständig, helt inom det anständigas ramar  )
Airamya
23-08-2005, 12:20
stennie
23-08-2005, 12:21
CITAT (amaira @ 23-08-2005, 13:12) CITAT (farbror B @ 21-08-2005, 09:46) här skulle vi också ha en liten bildkavalkad.. på våra sovkläder hehe eller har ni klätt på er allihop? Såklart jag har klätt på mig! För länge sen  . Men jag kan visa mina sovkläder för det. Detär inte så svårt, titta här: CITAT
 Va!!! samma som mina!!!!
glömde ju säga god morgon.. det berodde nog på att jag var mer sovandes än vaken vid 6... så: Hej på er! får det väl bli i stället
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|