Sidor: 1, 2
Gossen Ruda
Framför allt så har kattaveln syftat till att få fram olika typer av sällskapsdjur och där apportförmågan inte prioriterats. Nåt att satsa på kanske? laugh.gif laugh.gif
mulle
No comments....

Mulle
ÅsaF
Hoppas det inte är nån pippi i den holken. sad.gif
mulle
Och varför tro du annars kattj-veln sitter där?
mad.gif
Mulle
Reserv
CITAT (mulle @ 31-08-2005, 21:24)
mad.gif
Mulle

Kollar utsikten förståss, va´annars? sleep.gif
mulle
Precis så svarade den när jag frågade!
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Mulle
Elihe
Fin-fin kisse!! Var f övrigt inne o kollade ditt album, Mulle! Härlig trädgård!!
Du måste ha ena duktiga jägare till katter. Har själv 2 st kissar ,den ena går ut, den andra är ute bara när jag är hemma o fladder möss finns det gott om här men ingen har lyckats med det konststycket. Det är bara vanliga möss som min "kille" bär hem.Inga fåglar ännu sålänge.
tongue.gif biggrin.gif smile.gif
mulle
Tack! wub.gif

Jo, katterna är nog ganska underbara! Hon heter Sisu och är en förtjusande älskvärd liten varelse.

Bilden är tagen då det fanns ungar i holken och då fungerar holkarna som magneter. Våra två katter kan sitta i timmar och lyssna utanför och det gäller att vara på hugget och jaga bort dem så att mamma-fåglarna får en chans att mata ungarna.
Jag vet inte om katterna tar fåglar - de hämtar i alla fall inte in dem längre. Men, som någon skrev krasst, katter jagar... Och jag har inga illusioner.

Sorkar och möss tar de - och får beröm.
Under min kattlösa period invaderade mössen huset på hösten och gnagade sönder allt från isolering och duntäcken till diskmedel. Så, med hänvisning till den diskussion som har förts på tråden, mina katter är i hög grad också nyttodjur!

Sisu ligger just nu i min famn och spinner.
Antagligen är fladdermössen slut....
rolleyes.gif
Mulle
amaira
CITAT (mulle @ 01-09-2005, 00:17)
Bilden är tagen då det fanns ungar i holken och då fungerar holkarna som magneter. Våra två katter kan sitta i timmar och lyssna utanför och det gäller att vara på hugget och jaga bort dem så att mamma-fåglarna får en chans att mata ungarna.

huh.gif Fixa något nere runt stammen som gör att katterna inte kan klättra upp - eller ta bort fågelholken!
Det där är inte juste mot fåglarna, de blir oerhört stressade, oavsett hur många gånger du tar bort katterna därifrån.

Annars är Sisu en oerhört vacker katt! wub.gif wub.gif wub.gif
Fin bild wub.gif
Reserv
Ytterligare en anledning att inte smälla upp fler holkar runtikring här sleep.gif Jag har holkar runt hela huset och på alla uthusen, det vore ju själva den om dom skulle lyckas med att klättra uppför väggen. Fast å andra sidan har dom inte visat nåt intresse för holkarna alls, värre är det när det kommer stora ansamlingar av småfåglar på våren och hösten. Fast än så länge har dom bara burit in dom och släppt dom i huset oskadade, det är juh snarare vi andra i familjen som nästan stressat ihjäl dom stackars fåglarna när vi försökt fånga dom för att släppa ut dom.
Allis
Onaturligt att ha katt inne och i villaområde

Jag har följt insändardebatten om katter och förvånas av människors sätt att glömma det viktigaste - katten.
En katt är ett fritt strövande rovdjur med instinkten att inruta ett eget revir. Anpassa kattägandet efter katten - eller låt bli.

En katt ska få ha sitt revir, gå ut när den vill och vara ute hur länge den vill. Det strider mot kattens natur att stuva in den i ett villaområde, eller ännu värre - hyreshusområde eller livstids fängelse.
Att ha innekatt tycker jag är lika naturligt som att ha utehamster i januari. Bor man inte i en miljö som passar en katt - låt bli att skaffa en hur mycket ungarna än tjatar.
Oavsett hur bra miljö man har till sin katt måste man kalkylera med risken att något kan hända katten när den är ute på sin patrull. Det är konstant oro för en kattägare, som uppvägs av det härliga i att ha katt.
Jämför heller inte hundar och katter. Hundar har hussar och mattar - katter har personal.
Hans Åhlin
Anställd av katterna Valentino och Martin

Den här artikeln hittade jag i dagstidningen. Läs och begrunda unsure.gif wub.gif
zaaritha
Instämmer!
Våra katter går ut o in, som de vill!
Kattlucka!
Allis
CITAT (mulle @ 31-08-2005, 21:24)
mad.gif
Mulle

ja, ja , katter gör som dom vill, deras instinkt. Frustrerande va?
tongue.gif
Ophelia
CITAT (amaira @ 31-08-2005, 07:50)
Om vi tar Spanska Ridskolan i Wien, med de vackra vita lipizzanerhingstarna med rörelser ur den högre skolan, så kan inte varje hingst alla rörelserna.

De svåraste sprången, levad, courbette, capriol, märker man under skolningens gång (som tar många många ÅR) vilken hingst som har fallenhet för vilken rörelse. Även det är en konst, att fånga naturligheten i dressyren.
Spanska Ridskolan.

Helt korrekt!! smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon