|
Nu trilla den berömda poletten äntligen ner  och jag förstår varför jag avskyr enkelriktade gator  Tack Bettson för upplysningen/informationen
Bettson
18-08-2005, 17:05
CITAT (Reserv @ 18-08-2005, 17:41) Nu trilla den berömda poletten äntligen ner  och jag förstår varför jag avskyr enkelriktade gator  Tack Bettson för upplysningen/informationen  Hoppas jag inte var för.........tydlig
Hur fasen ska vi män kuna veta vad ni kvinnor egentligen menar?  Då tyckte du tydligen att jag var urbota korkad då, eller?  Hmm, här var det dags för lite hjärngympa alltså, om man ska kunna hänga med i svängarna.
Jag förstår inte alls, men jag hoppas att det beror på att jag är så långt ifrån en enkelriktad gata...kanske man är en rondell?
Bettson
18-08-2005, 17:16
CITAT (Reserv @ 18-08-2005, 18:10) Hur fasen ska vi män kuna veta vad ni kvinnor egentligen menar?  Då tyckte du tydligen att jag var urbota korkad då, eller?  Hmm, här var det dags för lite hjärngympa alltså, om man ska kunna hänga med i svängarna.  Å har jag härt den förut....... Hur fasen ska vi män kunna veta vad ni kvinnor menar. Nej jag tycker inte du är urbota dum..... Men jag har förklarat detta åtskilliga gånger för enkelriktade gator som suttit i mitt kök och inte förstått varför de inte kan ha långvariga förhållanden. Muntrat upp som, hjälpt dom in på banan igen med en massa ansträngningar. Efter tredje vändan brukar jag tala klarspråk och jag vet att inte alla av manligt kön klarar av att höra det, antingen de är män eller enkelriktade gator. Sådana här saker är känsliga. Det är ungefär som att diskutera svärmödrar. Diskuterar man dåliga svärmödrar så är det de bästa svärmödrarna som känner sig träffade och kränkta. De dåliga svärmödrarna förstår över huvudtaget inte vad man diskuterar. Ville bara kolla så att du inte blivit förbannad, avlidit eller pyst ut i pereferin.
Flamingon - växtgalning
18-08-2005, 17:25
när jag tänker på sexuell läggning så tänker jag att båda parter är med på det och mer eller mindre i samma ålder (inga vuxna plus barn då alltså). jag anser att pedofili definitivt inte är en sexuell läggning eftersom det är en person (vuxen) som tvingar på sin sexualitet på någon annan (barn). sedan handlar ju inte olika övergrepp och pedofili bara om det sexuella utan mycket av det handlar om makt.
det finns ju speciella sajter på nätet där pedofiler kan samlas och "stöttar" varandra osv, hamnar man på någon sådan sidan så förstår man att det mesta sitter i huvudet. alla pedofiler penetrerar inte sina offer, många erfarna pedofiler som kanske åkt fast lär sig hur man ska göra utan att lämna några fysiska märken på barnen och därmed inte åka fast.
jag anser att pedofili är mer en störning än en läggning, börjar man kalla det en läggning tillsammans med de andra så ger det på något sätt ett mer acceptabelt sken. pedofili är ju något som när det utövas, allt från att titta på bilder till fysiska övergrepp kränker och blir påtvingat någon annan (barn).
Bettson
18-08-2005, 17:32
CITAT (Flamingon - växtgalning @ 18-08-2005, 18:25) när jag tänker på sexuell läggning så tänker jag att båda parter är med på det och mer eller mindre i samma ålder (inga vuxna plus barn då alltså). jag anser att pedofili definitivt inte är en sexuell läggning eftersom det är en person (vuxen) som tvingar på sin sexualitet på någon annan (barn). sedan handlar ju inte olika övergrepp och pedofili bara om det sexuella utan mycket av det handlar om makt.
det finns ju speciella sajter på nätet där pedofiler kan samlas och "stöttar" varandra osv, hamnar man på någon sådan sidan så förstår man att det mesta sitter i huvudet. alla pedofiler penetrerar inte sina offer, många erfarna pedofiler som kanske åkt fast lär sig hur man ska göra utan att lämna några fysiska märken på barnen och därmed inte åka fast.
jag anser att pedofili är mer en störning än en läggning, börjar man kalla det en läggning tillsammans med de andra så ger det på något sätt ett mer acceptabelt sken. pedofili är ju något som när det utövas, allt från att titta på bilder till fysiska övergrepp kränker och blir påtvingat någon annan (barn). För mig får folk ha vilken sexuell läggning dom vill. Bara dom inte utövar den på någon annans bekostnad. Det gör man vid pedofili och en del andra i:n.
Bettson
18-08-2005, 18:17
För övrigt att pedofilen skulle vara hennes pappa.
Den karlen har inte värdighet nog att kalla sig pappa. Det är en hederstitel man måste göra sig förtjänt av.
Fabulus
19-08-2005, 07:47
Pedofil är troligen det värsta man vara. Fast jag tror det finns många pedofiler som aldrig gjort något och aldrig kommer att göra det.
Enligt läkare inom psykiatrin finns det tre grupper, en som är den mest avskyvärda, de som förgriper sig på barn samt filmar/fotar övergreppen.
Nästa grupp är på många sätt lika avskyvärd då de tittar på filmer/foton och får sin njutning tillfredställd på så sätt. Men den tredje gruppen är ganska oskyldig, de har en sexuell läggning som får dem att tända på barn men de har aldrig tittat på filmer/bilder och de har aldrig förgripit sig på ett barn. Den gruppen har ett mycket stort handikap, de flesta av dem håller sig borta från barn, de vågar inte vara i närheten av barn då de är rädda att göra något de inte kan tänka sig.
Fast jag undrar varför antalet övergrepp ständigt tycks öka, kan det vara andra störningar än pedofili ?
Flertalet "sexköpare" köper inte sex utan rätten att förnedra, utöva makt och kränka en annan människa (oftast kvinna). Kan det finnas ett samband här mellan övergrepp och "sexköp" ?
Bettson
19-08-2005, 08:03
Fast Fabolus!
Dom där som inte skaffar sig flickvän förrän de är tjugofem då helst en sextonåring. De byter flickvän efter hand nästa gång är hon arton.
Åren går och när karlen är trettiofem är flickvännen tjugo.Han byter vid fyrtio och då är flickvännen 25.
Han byter vid femtio och då beklagar han sig att han får "hålla till godo" med en trettiofemåring, samtidigt sitter och dreglar öppet över dotterns sjuttonåriga vänner.
Bor det inte en liten pedofil där? Eller är det en pojke som inte vuxit upp, att han inte själv är äldre än sjutton år, i huvet alltså.
Fabulus
19-08-2005, 08:29
Min far var sån. första frun jämnårig, nästa 20 år yngre, och sista 30 år yngre. Men det är inte pedofili, enligt definition är det att vilja ha sex med ett barn som precis påbörjat den sekundära könsutvecklingen eller inte alls. Inga höfter, bröst eller behåring. Den tredje gruppen lever oftat själv, förmår inte att inleda relationer alls och är livrädda för att deras läggning/störning ska bli känd. Jag vill bara säga att störningen/läggningen pedofili inte i sig är vare sig olaglig, kanske inte ens omoralisk bara oerhört tragisk. Men all form av utlevandet av pedofili, övergrepp eller tittande på bilder/filmer är det.
Bettson
19-08-2005, 08:37
I mitt huvud skriker det pedofilvarning i alla fall. Kontrollerad pedofil som vill komma ås nära sin änskan som möjligt på ett lagligt sätt.
Fast jag blir fruktansvärt vaksam på sådana män. Har både öronoch ögon ute.
Fabulus
19-08-2005, 08:41
Jag skulle också få rysningar om jag visste att granne vara kontrollerad pedofil. Men jag tycker också det är viktigt att se fler bitar av problematiken.
Bettson
19-08-2005, 08:50
CITAT (Fabulus @ 19-08-2005, 09:41) Jag skulle också få rysningar om jag visste att granne vara kontrollerad pedofil. Men jag tycker också det är viktigt att se fler bitar av problematiken. Fast du kan ju bara göra nåogt åt det du ser. Just grejen med att han beklagar sig över att de får "hålla till gode med" en trettiofemårig eftersom alla andra varit mellan 16-25. Och sedan öppet sitta och kommentera och dregla över småtjejer. Hur kul är det för den trettiofemåring de redan inlett ett förhpllande med. OCh hur kul är det för dottern att farsgubben öppet visra intresse för hennes kompisar. Jag blir jäkligt orolig för de unga tonårstjejer som figurerar i sådana mäns närhet. Åndå kan man inget göra för de har inte gjort något olagligt. Men vaksam det är jag. Brukar också visa vad jag tycker och att jag är vaksam.
Fabulus
19-08-2005, 08:58
Men så är det med alla brott, jag kan bara anmäla pågående eller fullbordade brott....
Och jag vet ju inte om min granne är kontrollerad mördare som sitter och fantiserar om hur han ska stycka mig med trimmern...
Dreglar man över dotterns kompisar är man inte kontrollerad pdofil, bara vanlig snuskgubbe som inte vet om att han är gammal...
Men att tycka någon är vacker och stanna där? Jag tycker ju att många är vackra och tycker om vackra människor, djur, blommor vyer etc. Men vackert är vad jag ser, kanske inte alltid vackert för någon annan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|