Full version: Zonterapi
Sidor: 1, 2
gammelnalle
CITAT (annama @ 26-08-2005, 19:59)
Jag har fått zonterapi några gånger nu och märker att egentligen gör det inte ont nånstans under eller på mina fötter. (Har jag hög smärttröskel eller är jag jättefrisk?) Däremot brukar jag känna ordentlig smärta när jag som avslutning på behandlingen får bindvävsmassage från vristen upp till knäet, det känns VERKLIGEN!!! Hualigen sad.gif sad.gif sad.gif Vad det än är så heter det väl att ont ska med ont fördrivas??

"Ont krut förgås inte så lätt" i själva verket kommer från en felöversättning av "Unkreut vergeht nicht", dvs fritt översatt "ogräs försvinner inte".

mycket passande här på odla.nu

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
bikiv
CITAT (Anki på Öland @ 26-08-2005, 00:21)
Skulle vara en himla bra "kur" för mig - nyser 12 gånger varje "nysning" och det skulle vara skönt att kunna stoppa.
Anki

Håll kvar "nageltrycket" tills du känner att nysningen "dör" ut! Och tryck HÅRT!

Skriv gärna ifall det fungerar!
Anki på Öland
Provade idag och det fungerade inte men nu när jag sitter här och skriver svar killade det i näsan igen och den här gången fungerade det. Så ibland då.....
Anki
ariana
Hej
var en intressant ämne ni tagit upp o många intressanta svar

jag kom tänka på en artikel i Hälsa tidningen för så där 25år sen
en äldre dag berättade där hur hon blivit frisk
från en förlamning i halva kroppen
genom att sitta själv o massera alla ömma punkter hon hittade
på kroppen även huvudet

Jag har en fotrulle köpt på hälsokost vid datorn
mina tår har jag dålig känsel i o fryser alltid i
har kommit efter jag börja med blodtrycksmedeciner för 5 år sen
kanske borde börja som tanten, men är nog bättre om någon annan gör det
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon