Full version: Copycat/Pia
Sidor: 1, 2, 3
*Felix matte*
CITAT (Anki på Öland @ 10-09-2005, 01:20)
CITAT (Felix matte @ 09-09-2005, 19:05)
CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 19:03)
Fast gärna många charmtroll!  smile.gif

Det har vi ju åtminstone tre redan.. wolkenkrabber, Tesas och Berits valpar lol: biggrin.gif
sjutton också glömde bort min egen Felix wub.gif då är de fyra

Glöm inte Erik.......
Anki

Fy på mig som har så kort minne. mad.gif tongue.gif Här kommer charmtrollet biggrin.gif

har inte frågat om lov men..... wub.gif
yla
Jag o Erik kommer att infinna oss lite mera vi lovar
speciellt nu då trollen ska bort
bara inte mina egna troll försvinner men de gör dom nog inte

tack snälla Ingemar för att du jobbar på

för mina troll infinner sej bara på forumen då det finns anledning att dansa

kram alla
nu till torpet för o snickra på
amaira
Åh så UNDERBART att se dig igen, Oldwolfie!!!
Har saknat dig!

Härligt att du är tillbaka, och med samma gamla takter dessutom laugh.gif wub.gif wub.gif

(behöver jag säga "läcker bild" ???)
silos
Heeej Oldwolfie;härligt att du är här nu;ävenjag har saknat dig wub.gif wub.gif wub.gif
Biggan_
Ingemar kan trolla biggrin.gif bort elaka troll laugh.gif Det tackar vi för biggrin.gif
Posse
CITAT (AnitaGg @ 09-09-2005, 15:47)
CITAT (Posse @ 09-09-2005, 13:19)
CITAT (AnitaGg @ 09-09-2005, 11:32)
CITAT (Posse @ 08-09-2005, 14:15)
Personligen föreslår jag att alla som får sådana PM publicerar dem, för att försöka stävja missbruket av PM-funktionen som en härskarteknik.

Först uppmanar du andra att begå olagliga handlingar!
Och i nästa andetag anklagar du andra för att använda "härskarteknik".
Du måste ha en bra vriden verklighetsbild.

Jag är mycket glad åt att detta otyg får ett slut nu!

Tolkar ditt inlägg som att du bejakar möjligheten för användare att missbruka PM-funktionen som en härskarteknik för att i lönndom förfölja och trakassera andra. Jag konstaterar också att dina formuleringar kusligt väl överensstämmer med Copycats i ett PM avsänt 05-09-2005.

Då tolkar du mitt inlägg fel.
Du läser det andra skriver på samma sätt som fan själv läser bibeln.

Var någonstans har jag skrivit att jag "bejakar möjligheten för användare att missbruka PM-funktionen
som en härskarteknik för att i lönndom förfölja och trakassera andra"?

PM-funktionen är till för att skicka privata meddelanden.
Dom ska inte utan författarens tillstånd läggas ut på forumet.
Det är ett lagbrott. Punkt slut.
Du kan inte ha missat det, eftersom det är påpekat i flera trådar av flera personer tidigare.

Dina jämförelser med copycat är så patetiska så dom orkar jag inte kommentera.
Men den lätta går jag inte på serru!
Det är en "taktik" du använder så fort dina argumet tar slut är att glida ifrån sakfrågan lite snyggt och sätta den du diskuterar med i försvarsposition.
Men icke sa Nicke ... mig lyckas du inte med kan jag säga.

Håller för övrigt med birgitek om att du kan gräva ner dig.
Kanske får du plats i samma grop som Ordenarie.
Han skrev ju i ett inlägg att han skulle gå i graven.

Vill också passa på att upprepa en fråga som jag ställde i ett annat ämne, men som du inte behagade svara på:

Hur skulle du själv agera/reagera om någon annan lade ut ett PM
här på forumet som DU hade skickat?

Du frågar: Var någonstans har jag skrivit att jag "bejakar möjligheten för användare att missbruka PM-funktionen som en härskarteknik för att i lönndom förfölja och trakassera andra"?

Frågan är minst sagt lite förvånande, ty det var ju jag som (om dig)skrev det du citerat.

Möjligen kan jag ju ha misstolkat vad du avsåg med "otyg", men av ditt nya inlägg framstår det fortfarande som att du bejakar möjligheten för användare att missbruka PM-funktionen som en härskarteknik för att i lönndom förfölja och trakassera andra.

Och varför du uttrycker exakt samma åsikt och använder kusligt lika ordval som Copycat, borde du veta bäst själv.

Formuleringarna:

CITAT

...måste jag tolka som hjälpligt förtäckt uttryckt önskan om min snara död.
Sådana vedervärdigheter tycker jag borde vara bannlysta på ett seriöst forum, därför uppmanar jag - men säkerligen förgäves - härmed foruminnehavarna att beivra saken.
AnitaO
CITAT (Posse @ 10-09-2005, 13:23)
Möjligen kan jag ju ha misstolkat vad du avsåg med "otyg", men av ditt nya inlägg framstår det fortfarande som att du bejakar möjligheten för användare att missbruka PM-funktionen som en härskarteknik för att i lönndom förfölja och trakassera andra.

Som sagt... du läser andras inlägg som fan läser bibeln.
Det är helt meningslöst att slösa tid på att diskutera med en person som har som livselexir att bråka med andra.

Jag repeterar en gång till:
PM-funktionen är till för att skicka privata meddelanden.
Dom ska inte utan författarens tillstånd läggas ut på forumet.
Det är ett lagbrott. Punkt slut.

Och varför du uttrycker exakt samma åsikt och använder kusligt lika ordval som Copycat, borde du veta bäst själv.

Nope. Inte en susning faktiskt.
Men det kan du säkert berätta för mig.

Sådana vedervärdigheter tycker jag borde vara bannlysta på ett seriöst forum, därför uppmanar jag - men säkerligen förgäves - härmed foruminnehavarna att beivra saken.

Nä du måste inte. Men du vill säkert.

Sen till den frågan du "glömde".
Den där med STORA bokstäver.
Får jag nåt svar? Det är ju en ganska rak och enkel fråga.

Hur skulle du själv agera/reagera om någon annan lade ut ett PM
här på forumet som DU hade skickat?
birgitek
..

.

Formuleringarna:

CITAT

Måste bara förtydliga, jag har ingen som helst önskan att se Posse död.
Kunde lika vä skrivit "Lägg av nu" eller "Ge dej nu" !
Jag vet inget som helst om dej Posse, dina inlägg ger bilden av en mycket sjuk, bitter och paranoid person men du kan lika väl vara någon som driver med mej och andra.
Att tolka uttrycket "Gå och gräv ner dej" som ett hot kunde jag i min vildaste fantasi inte tro att någon skulle göra.

Birgit Ek
Berith
CITAT (Ingemar @ 09-09-2005, 18:47)
De flesta "troll" är i oftast inte vanliga forumanvändare utan är bara här för att ställa till bråk, och dom kommer att få det mycket svårare framöver, jag har en del riktigt roliga överaskningar för "trollen", fast det lär dom inte upptäcka förrän det är för sent:-)

Undrar vem som försvinner först?
Betty
Funderar lite...
Om en "vanlig" användare har skaffat sig ett extra användarnamn som den använder till trolling och till att framföra elaka åsikter som den inte vågar stå för öppet med sitt vanliga användarnamn - kommer du då att ta bort den användaren helt och hållet, alltså både dennes "vanliga" och dennas extra användarnamn?
Hoppas det... så man slipper dem helt och hållet...
pejori
CITAT (Berith @ 10-09-2005, 14:37)
De flesta "troll" är i oftast inte vanliga forumanvändare utan är bara här för att ställa till bråk, och dom kommer att få det mycket svårare framöver, jag har en del riktigt roliga överaskningar för "trollen", fast det lär dom inte upptäcka förrän det är för sent:-)

det undrar jag också wub.gif wub.gif
silos
CITAT (pejori @ 10-09-2005, 16:04)
CITAT (Berith @ 10-09-2005, 14:37)

det undrar jag också wub.gif wub.gif

Jag med och spänningen bara ökar nu!
Skatmor
CITAT

Det är djupt beklagligt att tonen i diskussionen i denna tråd är drastisk och fullkomligt oacceptabel, där forumanvändarna attackerar, i det här fallet, Posse, med uttryck som:" håller för övrigt med birgitek om att du kan gräva ner dig. Kanske får du plats i samma grop som Ordenarie".
Han skrev ju i ett inlägg att han skulle gå i graven".
Vad är detta annat än en önskan om en meningsmotståndares död?
Det är ytterst obehagligt och borde inte tillåtas av Ingemar. Ett forum är väl till för ett meningsfullt utbyte av åsikter och tyckanden, men i denna tråd har forunanvändarna överskridit gränsen för det acceptabla.
amaira
Jag skulle hålla med dig Skatmor - om det inte var så att "man" tröttnat på Posses FAKTISKT totalgalna och helsjuka inlägg, som han totalvägrar att sluta med, trots alla vänligare tillmälen under LÅÅÅÅNG tid. Till slut tröttnar man, och rycker på axlarna, vänder sig om och går, med kommenataran: "Äh, gräv ner dig!" "Släng dig i väggen" "Stick och brinn" och liknande.
Det är liksom den enda kommentaren som finns kvar... och den kommer spontant innan man hinner stänga munnen rolleyes.gif tongue.gif
Innebörden är inte "jag önskar dig död", innebörden är "jag ger upp med dig".
AnitaO
Kära Posse/Skatmor.
Förvisso vet jag att det man inte vill förstå, det förstår man inte.
Men det kan väl vara värt ett försök.

Bildligt talat
Enligt akademiens ordlista "uttryck utan egentlig innebörd"

Ex:
Man säger att "dom räckte varandra handen".
Vilket då inte nödvändigtvis innebär att dom höll varandra i handen.
Det är ett uttryck man använder om två antagonister kommer överens.

När Ordenarie skrev att han "skulle gå i graven" innebar det ju då inte att han begick självmord.
Utan det var då bildligt talat ett uttryck för att signaturen "Ordenarie" inte längre skulle skriva inlägg på odlas forum.

Amiara:
Håller med dig fullständigt.
Man kan lika gärna försöka prata med väggen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon