|
Full version: Copycat/Pia
CITAT (Ingemar @ 09-09-2005, 07:58) CITAT (pejori @ 09-09-2005, 00:47) där emot så anser jag nog att det måste gå att spärra användarnamn och ip-nummer flitigare än vad som sker nu  Jag håller på med en uppdatering av forumet och utöver alla förbättringar och nya funktioner för användarna så lägger jag in en mängd nya funktioner för att jag enklare ska kunna spåra och spärra ip-nummer. Bland annat så kommer jag direkt att kunna se om någon lägger upp flera användare, vilka som redan har flera olika användanamn samt vilka som använder flera olika ip. Jag kommer också att kunna se från vilken leverantör ip-numren kommer och från vilken plats i eller utanför landet. Detta gör att vi inom kort endast kommer att tillåta ett användarnamn per användare och vi kommer att kunna kontrollera att det fungerar i praktiken. JÄTTEBRA!!!!!! tror att det kommer att bli mycket lugnare och trevligare i fortsättningen
jag tror inte att det kommer att bli några problem med flera användare inom familjen. eftersom Ingemar och Göran kan se vad som skrivs, så kan nog dom som sköter sig och inte skapar bråk i lönndom, fortsätta med flera användare Uppskattar verkligen det slit som moderatorerna gör för att skapa ett trevligt forum. TACK INGEMAR
CITAT (pejori @ 09-09-2005, 12:14) Uppskattar verkligen det slit som moderatorerna gör för att skapa ett trevligt forum. TACK INGEMAR  Säger detsamma! Det kan inte vara lätt att vara moderator i den här hönsgården!
Fialotta
09-09-2005, 11:17
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-09-2005, 12:15) CITAT (pejori @ 09-09-2005, 12:14) Uppskattar verkligen det slit som moderatorerna gör för att skapa ett trevligt forum. TACK INGEMAR  :) Säger detsamma! Det kan inte vara lätt att vara moderator i den här hönsgården!  Åh...jag tror nog att Ingemar själv sitter där bakom och asgarvar
CITAT (AnitaGg @ 09-09-2005, 11:32) CITAT (Posse @ 08-09-2005, 14:15) Personligen föreslår jag att alla som får sådana PM publicerar dem, för att försöka stävja missbruket av PM-funktionen som en härskarteknik. Först uppmanar du andra att begå olagliga handlingar! Och i nästa andetag anklagar du andra för att använda "härskarteknik". Du måste ha en bra vriden verklighetsbild. Jag är mycket glad åt att detta otyg får ett slut nu! Tolkar ditt inlägg som att du bejakar möjligheten för användare att missbruka PM-funktionen som en härskarteknik för att i lönndom förfölja och trakassera andra. Jag konstaterar också att dina formuleringar kusligt väl överensstämmer med Copycats i ett PM avsänt 05-09-2005.
Är du på riktigt Posse?  Nu börjar jag verkligen undra.
snacka om copycat-fixering
birgitek
09-09-2005, 12:27
CITAT (Posse @ 09-09-2005, 13:19) CITAT (AnitaGg @ 09-09-2005, 11:32) CITAT (Posse @ 08-09-2005, 14:15) Personligen föreslår jag att alla som får sådana PM publicerar dem, för att försöka stävja missbruket av PM-funktionen som en härskarteknik. Först uppmanar du andra att begå olagliga handlingar! Och i nästa andetag anklagar du andra för att använda "härskarteknik". Du måste ha en bra vriden verklighetsbild. Jag är mycket glad åt att detta otyg får ett slut nu! Tolkar ditt inlägg som att du bejakar möjligheten för användare att missbruka PM-funktionen som en härskarteknik för att i lönndom förfölja och trakassera andra. Jag konstaterar också att dina formuleringar kusligt väl överensstämmer med Copycats i ett PM avsänt 05-09-2005. Here we go again....... Gräv ner dej Posse! Birgit Ek
CITAT (Posse @ 09-09-2005, 13:19) CITAT (AnitaGg @ 09-09-2005, 11:32) CITAT (Posse @ 08-09-2005, 14:15) Personligen föreslår jag att alla som får sådana PM publicerar dem, för att försöka stävja missbruket av PM-funktionen som en härskarteknik. Först uppmanar du andra att begå olagliga handlingar! Och i nästa andetag anklagar du andra för att använda "härskarteknik". Du måste ha en bra vriden verklighetsbild. Jag är mycket glad åt att detta otyg får ett slut nu! Tolkar ditt inlägg som att du bejakar möjligheten för användare att missbruka PM-funktionen som en härskarteknik för att i lönndom förfölja och trakassera andra. Jag konstaterar också att dina formuleringar kusligt väl överensstämmer med Copycats i ett PM avsänt 05-09-2005. Nu får du allt ge dig Posse;vad är du efter egentligen Jag har personligen träffat Anita och hennes hund här i Strängnäs
*Felix matte*
09-09-2005, 12:31
*Felix matte*
09-09-2005, 12:31
CITAT (pejori @ 09-09-2005, 13:31) Leta på Blocket
CITAT (Felix matte @ 09-09-2005, 13:31) snarare magdansare
CITAT (Felix matte @ 09-09-2005, 13:31) CITAT (pejori @ 09-09-2005, 13:31) ÄR DET NÅGON SOM HAR EN MANGEL LEDIG??????  :) :) Leta på Blocket  är du galen kvinna!!! jag ska bara låna den...inte köpa den... har väl annat att göra än att mangla hela dagen
CITAT (Felix matte @ 09-09-2005, 13:31) Stå upp hoppas jag de kommer att göra ja! Jag hoppas på fler än en avkomma....massor ska det bli!
CITAT (pejori @ 09-09-2005, 13:31) Ja de kommer säkert att dansa lite i sommarvinden!
*Felix matte*
09-09-2005, 12:35
CITAT (pejori @ 09-09-2005, 13:33) CITAT (Felix matte @ 09-09-2005, 13:31) CITAT (pejori @ 09-09-2005, 13:31) Leta på Blocket  är du galen kvinna!!! jag ska bara låna den...inte köpa den... har väl annat att göra än att mangla hela dagen  f´låt... missuppfattade Nu ska jag ta min siesta... fortsätt skriva och skratta alla glada så kanske vi "syns" senare idag
*Felix matte*
09-09-2005, 12:36
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-09-2005, 13:34) CITAT (Felix matte @ 09-09-2005, 13:31) Ja du Magdis... vad månde bliva av den "avkomman" ... ståuppare kanske :unsure: :rolleyes: :lol: Stå upp hoppas jag de kommer att göra ja! Jag hoppas på fler än en avkomma....massor ska det bli!
farbror B
09-09-2005, 14:27
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-09-2005, 11:46) CITAT (amaira @ 09-09-2005, 11:43) Måste få gratuera dig i så fall!!! Ja, och Farbrorn också, förstås.  :wub: :wub: (när var han borta så länge från Odla? -_- :rolleyes: :P ) Hmmmm....ha inte så bråttom med att gratulera.  Du kan ju fundera på hur det gått till och vilken art det är på avkomman....flora eller fauna.  Här känns det som jag bör komma in med någon slags dementi!!
Alla påståenden om att jag väntar barn med N-Magdis är överdrivna, visserligen har jag blivit liite rundare om magen, men det här är absurt!!
stennie
09-09-2005, 14:34
CITAT (farbror B @ 09-09-2005, 15:27) Hmmmm.....väntar barn med Magdis och gift med Rossi.....
farbror B
09-09-2005, 14:40
Vill påpeka att mitt giftermål med Rossi är minst lika starkt överdrivet!! Hennes man, (som just nu står bakom mej med ett yxliknande föremål) har invändningar mot detta!
CITAT (Posse @ 09-09-2005, 13:19) CITAT (AnitaGg @ 09-09-2005, 11:32) CITAT (Posse @ 08-09-2005, 14:15) Personligen föreslår jag att alla som får sådana PM publicerar dem, för att försöka stävja missbruket av PM-funktionen som en härskarteknik. Först uppmanar du andra att begå olagliga handlingar! Och i nästa andetag anklagar du andra för att använda "härskarteknik". Du måste ha en bra vriden verklighetsbild. Jag är mycket glad åt att detta otyg får ett slut nu! Tolkar ditt inlägg som att du bejakar möjligheten för användare att missbruka PM-funktionen som en härskarteknik för att i lönndom förfölja och trakassera andra. Jag konstaterar också att dina formuleringar kusligt väl överensstämmer med Copycats i ett PM avsänt 05-09-2005. Då tolkar du mitt inlägg fel. Du läser det andra skriver på samma sätt som fan själv läser bibeln. Var någonstans har jag skrivit att jag "bejakar möjligheten för användare att missbruka PM-funktionen som en härskarteknik för att i lönndom förfölja och trakassera andra"? PM-funktionen är till för att skicka privata meddelanden. Dom ska inte utan författarens tillstånd läggas ut på forumet. Det är ett lagbrott. Punkt slut. Du kan inte ha missat det, eftersom det är påpekat i flera trådar av flera personer tidigare. Dina jämförelser med copycat är så patetiska så dom orkar jag inte kommentera. Men den lätta går jag inte på serru! Det är en "taktik" du använder så fort dina argumet tar slut är att glida ifrån sakfrågan lite snyggt och sätta den du diskuterar med i försvarsposition. Men icke sa Nicke ... mig lyckas du inte med kan jag säga. Håller för övrigt med birgitek om att du kan gräva ner dig. Kanske får du plats i samma grop som Ordenarie. Han skrev ju i ett inlägg att han skulle gå i graven. Vill också passa på att upprepa en fråga som jag ställde i ett annat ämne, men som du inte behagade svara på: Hur skulle du själv agera/reagera om någon annan lade ut ett PM här på forumet som DU hade skickat?
Inga från Närke
09-09-2005, 17:17
Bra om detta fungerar men jag är inte så kunnig i detta med IP-adresser m.m. så jag har några frågor till er som kan:
1. Loggar ju på från jobbet ibland där det finns en adress. Hur går det då? 2. Hemma sitter jag bakom en "router" eller hur det stavas och den byter väl IP-nummer ibland om jag inte har missuppfattat det. Hur blir det då?
Ingemar
09-09-2005, 17:47
CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 08:08) Innebär detta att jag och min man inte längre båda kan vara användare på det här forumet på Odla? Vi har ju samma IP-nummer men två användarnamn. Det blir inga förändringar för er del eftersom ni alltid skött er och det gäller för övrigt de flesta i forumet. Det finns många i forumet som har två användare på samma ip och i regel fungerar det utmärkt. Problem blir det först när det finns ett troll i familjen, då drabbar det alla användarna som använder samma ip-nummer. De flesta "troll" är i oftast inte vanliga forumanvändare utan är bara här för att ställa till bråk, och dom kommer att få det mycket svårare framöver, jag har en del riktigt roliga överaskningar för "trollen", fast det lär dom inte upptäcka förrän det är för sent:-)
CITAT (Ingemar @ 09-09-2005, 18:47) CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 08:08) Innebär detta att jag och min man inte längre båda kan vara användare på det här forumet på Odla? Vi har ju samma IP-nummer men två användarnamn. Det blir inga förändringar för er del eftersom ni alltid skött er och det gäller för övrigt de flesta i forumet. Det finns många i forumet som har två användare på samma ip och i regel fungerar det utmärkt. Problem blir det först när det finns ett troll i familjen, då drabbar det alla användarna som använder samma ip-nummer. De flesta "troll" är i oftast inte vanliga forumanvändare utan är bara här för att ställa till bråk, och dom kommer att få det mycket svårare framöver, jag har en del riktigt roliga överaskningar för "trollen", fast det lär dom inte upptäcka förrän det är för sent:-) låter jättetrevligt.
finfint  Inga mer troll hoppas vi - och vi (maken och en själv) kan båda fortsätta på odla här  Tack för svaret!
Fialotta
09-09-2005, 17:50
CITAT (Ingemar @ 09-09-2005, 18:47) CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 08:08) Innebär detta att jag och min man inte längre båda kan vara användare på det här forumet på Odla? Vi har ju samma IP-nummer men två användarnamn. Det blir inga förändringar för er del eftersom ni alltid skött er och det gäller för övrigt de flesta i forumet. Det finns många i forumet som har två användare på samma ip och i regel fungerar det utmärkt. Problem blir det först när det finns ett troll i familjen, då drabbar det alla användarna som använder samma ip-nummer. De flesta "troll" är i oftast inte vanliga forumanvändare utan är bara här för att ställa till bråk, och dom kommer att få det mycket svårare framöver, jag har en del riktigt roliga överaskningar för "trollen", fast det lär dom inte upptäcka förrän det är för sent:-) Bra Ingemar Nu blir det ordning o reda på torpet
CITAT (Ingemar @ 09-09-2005, 18:47) CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 08:08) Innebär detta att jag och min man inte längre båda kan vara användare på det här forumet på Odla? Vi har ju samma IP-nummer men två användarnamn. Det blir inga förändringar för er del eftersom ni alltid skött er och det gäller för övrigt de flesta i forumet. Det finns många i forumet som har två användare på samma ip och i regel fungerar det utmärkt. Problem blir det först när det finns ett troll i familjen, då drabbar det alla användarna som använder samma ip-nummer. De flesta "troll" är i oftast inte vanliga forumanvändare utan är bara här för att ställa till bråk, och dom kommer att få det mycket svårare framöver, jag har en del riktigt roliga överaskningar för "trollen", fast det lär dom inte upptäcka förrän det är för sent:-) Min dotter Kalinsi och jag använder ofta samma dator;hoppas att vi får stanna kvar!?
Elisabeth-Västkustkolonisten
09-09-2005, 17:51
Bra Ingemar!
Jag har ju varit här sedan starten av odla, med lite pauser emmellanåt. Hoppas att det blir igen som det har vait förut
Ingemar
09-09-2005, 17:51
CITAT (Berith @ 09-09-2005, 08:07) Och en person kan ju använda flera datorer? Hur funkar det? Jag använder själv flera datorer, hemma och på kontoret och det kommer även ni att kunna göra, det blir inga förändringar.
CITAT (Ingemar @ 09-09-2005, 18:51) CITAT (Berith @ 09-09-2005, 08:07) Och en person kan ju använda flera datorer? Hur funkar det? Jag använder själv flera datorer, hemma och på kontoret och det kommer även ni att kunna göra, det blir inga förändringar. Du hade redan svarat! Glöm detta inlägg! Tack!
Ingemar
09-09-2005, 17:59
CITAT (silos @ 09-09-2005, 18:50) Min dotter Kalinsi och jag använder ofta samma dator;hoppas att vi får stanna kvar!? Alla vanliga, trevliga, ordentliga, roliga användare kommer att få stanna kvar (även om ni är flera i familjen som är här, ni får gärna bjuda in hela släkten) det är bara trollen vi ska jaga ut
CITAT (Ingemar @ 09-09-2005, 18:47) CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 08:08) Innebär detta att jag och min man inte längre båda kan vara användare på det här forumet på Odla? Vi har ju samma IP-nummer men två användarnamn. Det blir inga förändringar för er del eftersom ni alltid skött er Hoppas att ni alla ser vad Ingemar skriver: Jag är inget troll! Som om någon hade trott det! Jag måste ju bara skämta lite!
*Felix matte*
09-09-2005, 18:02
Ser ut som du Ingemar får jobba övertid för å fixa så vi får "virusfritt" Tack för fint forum!
CITAT (Ingemar @ 09-09-2005, 18:59) det är bara trollen vi ska jaga ut  det låter bra....inga troll ska vi ha...
Fast gärna många charmtroll!
*Felix matte*
09-09-2005, 18:05
CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 19:03) Fast gärna många charmtroll! :) Det har vi ju åtminstone tre redan.. wolkenkrabber, Tesas och Berits valpar lol:  sjutton också glömde bort min egen Felix  då är de fyra
CITAT (Felix matte @ 09-09-2005, 19:05) CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 19:03) Fast gärna många charmtroll!  Det har vi ju åtminstone tre redan.. wolkenkrabber, Tesas och Berits valpar lol:  Jaaaaaaaa! Och i den rangordningen!
CITAT (silos @ 09-09-2005, 13:29) Det är ju skönt att det finns nån som vet att man är en verklig person. Annars kan man ju lätt börja tro på själv att man är nån slags fotostatkopia av en annan medlem
CITAT (Ingemar @ 09-09-2005, 18:59) Alla vanliga, trevliga, ordentliga, roliga användare kommer att få stanna kvar (även om ni är flera i familjen som är här, ni får gärna bjuda in hela släkten) det är bara trollen vi ska jaga ut  Låter ju spännande det där Bra att ni försöker få rätsida på "trollerierna"
Airamya
09-09-2005, 19:25
CITAT (AnitaGg @ 09-09-2005, 15:47) Då tolkar du mitt inlägg fel. Du läser det andra skriver på samma sätt som fan själv läser bibeln.
Var någonstans har jag skrivit att jag "bejakar möjligheten för användare att missbruka PM-funktionen som en härskarteknik för att i lönndom förfölja och trakassera andra"?
PM-funktionen är till för att skicka privata meddelanden. Dom ska inte utan författarens tillstånd läggas ut på forumet. Det är ett lagbrott. Punkt slut. Du kan inte ha missat det, eftersom det är påpekat i flera trådar av flera personer tidigare.
Dina jämförelser med copycat är så patetiska så dom orkar jag inte kommentera. Men den lätta går jag inte på serru! Det är en "taktik" du använder så fort dina argumet tar slut är att glida ifrån sakfrågan lite snyggt och sätta den du diskuterar med i försvarsposition. Men icke sa Nicke ... mig lyckas du inte med kan jag säga.
Håller för övrigt med birgitek om att du kan gräva ner dig. Kanske får du plats i samma grop som Ordenarie. Han skrev ju i ett inlägg att han skulle gå i graven.
Vill också passa på att upprepa en fråga som jag ställde i ett annat ämne, men som du inte behagade svara på:
Hur skulle du själv agera/reagera om någon annan lade ut ett PM här på forumet som DU hade skickat? Vilken helt fantastisk tråd detta är... Inte kunde man ana att det skulle döljas så mycket under den rubriken... Anita, snacka om svar på tal! *bugar* Ingemar, oerhört bra jobbat! Och Farbror B...  Jag avgudar din humor Riktigt trevligt att vara här faktiskt
CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 09:09) CITAT (jendah @ 09-09-2005, 09:07) CITAT (amaira @ 09-09-2005, 09:06) Tack, än en gång, för ett fint forum  !!! Ville bara instämma  Jag med! Mycket trevlig forum!  Anslutar mig,tack för ett fint forum.
CITAT (Ingemar @ 09-09-2005, 18:59) CITAT (silos @ 09-09-2005, 18:50) Min dotter Kalinsi och jag använder ofta samma dator;hoppas att vi får stanna kvar!? Alla vanliga, trevliga, ordentliga, roliga användare kommer att få stanna kvar (även om ni är flera i familjen som är här, ni får gärna bjuda in hela släkten) det är bara trollen vi ska jaga ut  Tack Ingemar
Zarah P
09-09-2005, 21:36
CITAT (Felix matte @ 09-09-2005, 19:05) CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 19:03) Fast gärna många charmtroll!  Det har vi ju åtminstone tre redan.. wolkenkrabber, Tesas och Berits valpar lol:  sjutton också glömde bort min egen Felix  då är de fyra MASSOR av charmtroll finns det här! Ingemar själv, till exempel, som lägger ner ett sånt arbete för att vi ska få ha det så trevligt som vi brukade, i en trollfri zon. TACK Ingemar - du är i sanning en pärla!
Jag har bara en sak att säga - Om jag vore katt skulle jag spinna! - Tack Ingemar!
Tropeden
09-09-2005, 22:20
Här händer det visst grejer! Skönt att snaran dras åt runt trollen, charmtrollen har jag dock inget emot! Och som jag tidigare sagt ska jag härdanefter äta konflikter till frukost och ignorera trollen som försöker att provocera. Höll på att gå i fällan nu, men besinnade mig. Fick äta frukostflingor till kvällsmat!
Anki på Öland
10-09-2005, 00:20
CITAT (Felix matte @ 09-09-2005, 19:05) CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 19:03) Fast gärna många charmtroll!  Det har vi ju åtminstone tre redan.. wolkenkrabber, Tesas och Berits valpar lol:  sjutton också glömde bort min egen Felix  då är de fyra Glöm inte Erik....... Anki
CITAT (Tropeden @ 09-09-2005, 23:20) Skönt att snaran dras åt runt trollen...  Drar raskt en kam igenom håret , så jag inte fastnar i snaran i misstag  Gomorron förresten
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|