|
Full version: Copycat/Pia
ordenarie
08-09-2005, 08:16
Tack för PM pia. Vet inte riktigt hur jag ska börja med det det öppna brevet, Men jag kan väll säja så här att du värkar riktigt upprörd över mej och jag måste att jag har inte några bevis på att du och Reserv är samma person, men mycket tyder på det.
För att inte alla på forumet skall gå i taket som förra gången jag skrev här så har jag beslutat att låta Ordenarie gå i graven.
Ps till Posse det var bra att du la ut Tropedens PM jag fick ett som gick i samma anda, men jag lägger inte ut den för det är nog med bråk här på forumet.
CITAT (ordenarie @ 08-09-2005, 09:16) Tack för PM pia. Vet inte riktigt hur jag ska börja med det det öppna brevet, Men jag kan väll säja så här att du värkar riktigt upprörd över mej och jag måste att jag har inte några bevis på att du och Reserv är samma person, men mycket tyder på det.
För att inte alla på forumet skall gå i taket som förra gången jag skrev här så har jag beslutat att låta Ordenarie gå i graven.
Ps till Posse det var bra att du la ut Tropedens PM jag fick ett som gick i samma anda, men jag lägger inte ut den för det är nog med bråk här på forumet. Bra att du bekräftar att den som påpekar påfallande likheter mellan Copycat och Reserv, riskerar få upprörda och otrevliga PM från Copycat och torpeden. Personligen föreslår jag att alla som får sådana PM publicerar dem, för att försöka stävja missbruket av PM-funktionen som en härskarteknik.
Ingemar
08-09-2005, 22:23
Att lägga ut kopior på PM som man mottagit är inte längre tillåtet i forumet .
Eftersom PM - enligt uppgifter jag fått under dagen- jämställs med e-post och fysiska brev strider det mot gällande lagar att publicera det utan tillstånd från författaren.
Inom kort kommer våra Användarvillkor som jag kopierat in här att uppdateras och det kommer tydligare att framgå vad som är och inte är tillåtet.
Användarvillkor
Odla.nu tar inget ansvar för innehållet i de inlägg som skrivs i forumet, varje användare ansvarar för innehållet i sina egna inlägg. Vi tar inget ansvar eller ger några garantier för riktigheten eller användbarheten i de inlägg som skrivs. De enskilda inläggen uttrycker skribentens åsikter vilket inte nödvändigtvis är detsamma som Odla.nu:s. Varje användare som upplever ett inlägg som stötande uppmanas att omedelbart kontakta Odla.nu via e-post. Vi har möjlighet att radera stötande inlägg, och kommer, om det visar sig vara nödvändigt att göra detta så fort som möjligt efter att det har kommit till vår kännedom. Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. Du kommer ej hellre att publicera material som är skyddat av copyright om denna inte ägs av dig själv eller Odla.nu.
*Felix matte*
08-09-2005, 22:32
CITAT (Ingemar @ 08-09-2005, 23:23) Att lägga ut kopior på PM som man mottagit är inte längre tillåtet i forumet .
Eftersom PM - enligt uppgifter jag fått under dagen- jämställs med e-post och fysiska brev strider det mot gällande lagar att publicera det utan tillstånd från författaren.
Inom kort kommer våra Användarvillkor som jag kopierat in här att uppdateras och det kommer tydligare att framgå vad som är och inte är tillåtet.
Användarvillkor
Odla.nu tar inget ansvar för innehållet i de inlägg som skrivs i forumet, varje användare ansvarar för innehållet i sina egna inlägg. Vi tar inget ansvar eller ger några garantier för riktigheten eller användbarheten i de inlägg som skrivs. De enskilda inläggen uttrycker skribentens åsikter vilket inte nödvändigtvis är detsamma som Odla.nu:s. Varje användare som upplever ett inlägg som stötande uppmanas att omedelbart kontakta Odla.nu via e-post. Vi har möjlighet att radera stötande inlägg, och kommer, om det visar sig vara nödvändigt att göra detta så fort som möjligt efter att det har kommit till vår kännedom. Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. Du kommer ej hellre att publicera material som är skyddat av copyright om denna inte ägs av dig själv eller Odla.nu. Vad jag efterlyser är att alla som anmäler sig som medlem ska lämna namn och postadress plus telefonnnr vid ansökan om medlemsskap. Först då kan man sålla bort de oseriösa. de som enbart är ute i syfte att röra om och skapa kaos i forum.
Bra Ingemar!
Ett PM är ett PM.....nämligen ett PERSONLIGT meddelande....att kopiera ett sådant och lägger ut här på forumet utan tillåtelse av författaren är verkligen bra fräck.
CITAT (Felix matte @ 08-09-2005, 23:32) Vad jag efterlyser är att alla som anmäler sig som medlem ska lämna namn och postadress plus telefonnnr vid ansökan om medlemsskap. telefonnummer byter du på en minut postadress är inte svårt att stjäla och namnet är också tyvärr inte gångbart... där emot så anser jag nog att det måste gå att spärra användarnamn och ip-nummer flitigare än vad som sker nu
wolkenkrabber
09-09-2005, 06:50
CITAT (pejori @ 09-09-2005, 00:47) CITAT (Felix matte @ 08-09-2005, 23:32) Vad jag efterlyser är att alla som anmäler sig som medlem ska lämna namn och postadress plus telefonnnr vid ansökan om medlemsskap.
telefonnummer byter du på en minut postadress är inte svårt att stjäla och namnet är också tyvärr inte gångbart... där emot så anser jag nog att det måste gå att spärra användarnamn och ip-nummer flitigare än vad som sker nu  då kan man köra att man bara kan ansöka medlemsksap med sin ISP adress, emailen din internetleverantör erbjuder. tror itne folk gilalr att ge bort fina temlia och glocalnet mailar och grejjer
Ingemar
09-09-2005, 06:58
CITAT (pejori @ 09-09-2005, 00:47) där emot så anser jag nog att det måste gå att spärra användarnamn och ip-nummer flitigare än vad som sker nu  Jag håller på med en uppdatering av forumet och utöver alla förbättringar och nya funktioner för användarna så lägger jag in en mängd nya funktioner för att jag enklare ska kunna spåra och spärra ip-nummer. Bland annat så kommer jag direkt att kunna se om någon lägger upp flera användare, vilka som redan har flera olika användanamn samt vilka som använder flera olika ip. Jag kommer också att kunna se från vilken leverantör ip-numren kommer och från vilken plats i eller utanför landet. Detta gör att vi inom kort endast kommer att tillåta ett användarnamn per användare och vi kommer att kunna kontrollera att det fungerar i praktiken.
*Felix matte*
09-09-2005, 07:00
Det tycker jag låter jättebra.
CITAT (Felix matte @ 09-09-2005, 08:00) Det tycker jag låter jättebra.  Ja det gör det verkligen Då blir det nog slut på spekulationerna.
CITAT (Ingemar @ 09-09-2005, 07:58) CITAT (pejori @ 09-09-2005, 00:47) där emot så anser jag nog att det måste gå att spärra användarnamn och ip-nummer flitigare än vad som sker nu  Jag håller på med en uppdatering av forumet och utöver alla förbättringar och nya funktioner för användarna så lägger jag in en mängd nya funktioner för att jag enklare ska kunna spåra och spärra ip-nummer. Bland annat så kommer jag direkt att kunna se om någon lägger upp flera användare, vilka som redan har flera olika användanamn samt vilka som använder flera olika ip. Jag kommer också att kunna se från vilken leverantör ip-numren kommer och från vilken plats i eller utanför landet. Detta gör att vi inom kort endast kommer att tillåta ett användarnamn per användare och vi kommer att kunna kontrollera att det fungerar i praktiken. Men hur blir det då?  Flera personer kan ju använda samma dator? Och en person kan ju använda flera datorer? Hur funkar det?
CITAT (Ingemar @ 09-09-2005, 07:58) Detta gör att vi inom kort endast kommer att tillåta ett användarnamn per användare och vi kommer att kunna kontrollera att det fungerar i praktiken. Innebär detta att jag och min man inte längre båda kan vara användare på det här forumet på Odla? Vi har ju samma IP-nummer men två användarnamn.
CITAT (Ingemar @ 09-09-2005, 07:58) Detta gör att vi inom kort endast kommer att tillåta ett användarnamn per användare och vi kommer att kunna kontrollera att det fungerar i praktiken. Vad innebär detta för oss som har mer än en odla-användare i familjen? Vi set ju ut som en och samma person , men är det inte. (Kan tillägga att vi inte anonyma någon av oss...) Ojdå... ser att fler undrade
Svante, zon 1
09-09-2005, 07:13
Kunde man inte ha som princip att man får ansöka om flera användarnamn till ett IP, t.ex. om man är flera i en familj som delar samma dator?
CITAT (Svante @ zon 1,09-09-2005, 08:13) Kunde man inte ha som princip att man får ansöka om flera användarnamn till ett IP, t.ex. om man är flera i en familj som delar samma dator? ska vi i så fall ansöka om att få behålla var sitt användarnamn? och vad händer med dem/oss som inte har fast ip? Ser gärna förändringar på den punkten för att slippa bråk  Men man undrer ju lite vad det innebär.
Vilka är dom andra användarna i era hushåll då, Rossi och Jendah? Hade inte en aning om att ni hade fler odlaintresserade i familjen, kul med gemensamma intressen
CITAT (Reserv @ 09-09-2005, 08:17) Vilka är dom andra användarna i era hushåll då, Rossi och Jendah? Hade inte en aning om att ni hade fler odlaintresserade i familjen, kul med gemensamma intressen  Ja, visst är det kul med samma intressen! Nu har ju både jag och min man dessutom börjat spela golf så vi tillbringar mycket tid tillsammans. Trevligt! Vem han är? Ja, det kan ju du fundera på!
CITAT (Reserv @ 09-09-2005, 08:17) Vilka är dom andra användarna i era hushåll då, Rossi och Jendah? Hade inte en aning om att ni hade fler odlaintresserade i familjen, kul med gemensamma intressen  I vårt fall, min man MoooHan är inte så aktiv, men läser mycket på Odla....
CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 08:19) CITAT (Reserv @ 09-09-2005, 08:17) Vilka är dom andra användarna i era hushåll då, Rossi och Jendah? Hade inte en aning om att ni hade fler odlaintresserade i familjen, kul med gemensamma intressen  Ja, visst är det kul med samma intressen! Nu har ju både jag och min man dessutom börjat spela golf så vi tillbringar mycket tid tillsammans. Trevligt! Vem han är? Ja, det kan ju du fundera på!  aha, farbror B förståss
CITAT (Reserv @ 09-09-2005, 08:20) CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 08:19) CITAT (Reserv @ 09-09-2005, 08:17) Vilka är dom andra användarna i era hushåll då, Rossi och Jendah? Hade inte en aning om att ni hade fler odlaintresserade i familjen, kul med gemensamma intressen  Ja, visst är det kul med samma intressen! Nu har ju både jag och min man dessutom börjat spela golf så vi tillbringar mycket tid tillsammans. Trevligt! Vem han är? Ja, det kan ju du fundera på!  aha, farbror B förståss  Det hade fått vara ett distansäktenskap i så fall. Vi befinner oss ju på 70 mils avstånd. Vet du väl!?
Fialotta
09-09-2005, 07:25
CITAT (Ingemar @ 09-09-2005, 07:58) CITAT (pejori @ 09-09-2005, 00:47) där emot så anser jag nog att det måste gå att spärra användarnamn och ip-nummer flitigare än vad som sker nu  Jag håller på med en uppdatering av forumet och utöver alla förbättringar och nya funktioner för användarna så lägger jag in en mängd nya funktioner för att jag enklare ska kunna spåra och spärra ip-nummer. Bland annat så kommer jag direkt att kunna se om någon lägger upp flera användare, vilka som redan har flera olika användanamn samt vilka som använder flera olika ip. Jag kommer också att kunna se från vilken leverantör ip-numren kommer och från vilken plats i eller utanför landet. Detta gör att vi inom kort endast kommer att tillåta ett användarnamn per användare och vi kommer att kunna kontrollera att det fungerar i praktiken. Så bra...så vi i alla fall får bort alla spekulationer
CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 08:22) Det hade fått vara ett distansäktenskap i så fall. Vi befinner oss ju på 70 mils avstånd. Vet du väl!?  Jamen just fasen, tänkte inte på det, han kanske pendlar?
Här finns också 2 användare på samma IP-nummer...jag och min dotter, iof har hon inte skrivit några inlägg än. Men är jätteintresserad av odling...så det kommer med tiden.
Jag kan inte tänka mig att det är något som helst problem med familjer där man har mer än en person som är medlem. Det är nog bara att skicka PM till Ingemar när det blir aktuellt (vilket det inte verkar vara riktigt ännu)
CITAT (AnitaGg @ 09-09-2005, 08:54) Jag kan inte tänka mig att det är något som helst problem med familjer där man har mer än en person som är medlem. Det är nog bara att skicka PM till Ingemar när det blir aktuellt (vilket det inte verkar vara riktigt ännu) Men är det så enkelt att kringgå problematiken så kan ju alla eventuella troll också skicka PM och säga att de är olika användare med samma IP-nummer inom familjen och så är allt som förut igen.
CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 08:57) CITAT (AnitaGg @ 09-09-2005, 08:54) Jag kan inte tänka mig att det är något som helst problem med familjer där man har mer än en person som är medlem. Det är nog bara att skicka PM till Ingemar när det blir aktuellt (vilket det inte verkar vara riktigt ännu) Men är det så enkelt att kringgå problematiken så kan ju alla eventuella troll också skicka PM och säga att de är olika användare med samma IP-nummer inom familjen och så är allt som förut igen.  Då riskerar nog den som startar ett "troll" att få hela sin familj avstängd, och det vill juh ingen, inte vi oskyldiga i alla fall. Men det är ett bra sätt att sålla bort "trollen", sen får man juh göra skillnad på familjer som håller sig till trådarna och inte är ett orosmoment, eller medvetet jävlas med dom andra på forumet. Det komer nog bli mycket lugnare framöver när funktionerna är på plats, trollfritt i odlaskogen!
CITAT (Ingemar @ 09-09-2005, 07:58) CITAT (pejori @ 09-09-2005, 00:47) där emot så anser jag nog att det måste gå att spärra användarnamn och ip-nummer flitigare än vad som sker nu  Jag håller på med en uppdatering av forumet och utöver alla förbättringar och nya funktioner för användarna så lägger jag in en mängd nya funktioner för att jag enklare ska kunna spåra och spärra ip-nummer. Bland annat så kommer jag direkt att kunna se om någon lägger upp flera användare, vilka som redan har flera olika användanamn samt vilka som använder flera olika ip. Jag kommer också att kunna se från vilken leverantör ip-numren kommer och från vilken plats i eller utanför landet. Detta gör att vi inom kort endast kommer att tillåta ett användarnamn per användare och vi kommer att kunna kontrollera att det fungerar i praktiken. Tack Ingemar! Och tack för det arbete du lägger ner (och blir tvungen att lägga ner, pga en "idiot"). Tack, än en gång, för ett fint forum  !!!
CITAT (Reserv @ 09-09-2005, 09:01) Då riskerar nog den som startar ett "troll" att få hela sin familj avstängd, och det vill juh ingen, inte vi oskyldiga i alla fall. Men det är ett bra sätt att sålla bort "trollen", sen får man juh göra skillnad på familjer som håller sig till trådarna och inte är ett orosmoment, eller medvetet jävlas med dom andra på forumet. Det komer nog bli mycket lugnare framöver när funktionerna är på plats, trollfritt i odlaskogen!  Kanske bäst att inte låta de nya reglerna gälla retroaktivt, om inte någon trollar fram problem förstås... Då kommer gamla medlemmar med flera personer på en ip som sköter sig aldrig att få problem - och nya medlemmar kan direkt se vad som gäller när de anmäler sig...
CITAT (amaira @ 09-09-2005, 09:06) Tack, än en gång, för ett fint forum  !!! Ville bara instämma
CITAT (jendah @ 09-09-2005, 09:07) CITAT (amaira @ 09-09-2005, 09:06) Tack, än en gång, för ett fint forum :wub: !!! Ville bara instämma  Jag med! Mycket trevlig forum!
Vilken trevlig vändning denna tråd fick
kristerh
09-09-2005, 08:59
vi är nog många som använder 2 datorer eller fler, själv använder jag både datorn hemma och på jobbet för att vara på odla, men det borde ju inte vara några problem eller krister
CITAT (kristerh @ 09-09-2005, 09:59) vi är nog många som använder 2 datorer eller fler, själv använder jag både datorn hemma och på jobbet för att vara på odla, men det borde ju inte vara några problem eller krister Samma här. + att vi då är två användare i familjen.
Inte så många datanördar här ser jag.. >'.'<
CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 10:07) Samma här. + att vi då är två användare i familjen. Nu blir man ju så himla nyfiken på vem som är din man Rossi! Han kanske inte har gjort så många inlägg, eller?
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-09-2005, 10:41) CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 10:07) Samma här. + att vi då är två användare i familjen. Nu blir man ju så himla nyfiken på vem som är din man Rossi! Han kanske inte har gjort så många inlägg, eller? Ha, ha, ha! Ja du, Reserv har ju redan gissat så nu är ni två som kan spekulera!
birgitek
09-09-2005, 10:21
Jättebra med klargörandet vad som gäller för PM. Tyckte det var obehagligt eftersom jag inte kunde känna mej säker på äktheten i de utlagda och hemska tanke om någon skulle lägga ut ett PM i mitt namn(som jag inte skrivit). Dessutom är det osmakligt att publisera privatbrev utan skribentens tillåtelse, olagligt också tydligen Tropeden var nu karl för sin hatt och stod för vad han skrivit (hoppas att du är man Tropeden) vilket tycker var rakryggat gjort. Jag går in på Odla från många olika datorer beroende på var jag för tillfället befinner mej. Kommer det att bli ett problem i framtiden? Birgit Ek
CITAT (Reserv @ 09-09-2005, 08:20) Vem han är? Ja, det kan ju du fundera på!  aha, farbror B förståss  Nejdu...ge fanken i farbrorn! Jag väntar hans barn till våren!
CITAT (Posse @ 08-09-2005, 14:15) Personligen föreslår jag att alla som får sådana PM publicerar dem, för att försöka stävja missbruket av PM-funktionen som en härskarteknik. Först uppmanar du andra att begå olagliga handlingar! Och i nästa andetag anklagar du andra för att använda "härskarteknik". Du måste ha en bra vriden verklighetsbild. Jag är mycket glad åt att detta otyg får ett slut nu!
Tänk vad jag håller med Anita! CITAT Nejdu...ge fanken i farbrorn! Jag väntar hans barn till våren! Är det sant!?? Måste få gratuera dig i så fall!!! Ja, och Farbrorn också, förstås. (när var han borta så länge från Odla?  )
CITAT (amaira @ 09-09-2005, 11:43) Hmmmm....ha inte så bråttom med att gratulera.  Du kan ju fundera på hur det gått till och vilken art det är på avkomman....flora eller fauna.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-09-2005, 11:26) CITAT (Reserv @ 09-09-2005, 08:20) Vem han är? Ja, det kan ju du fundera på!  aha, farbror B förståss  Nejdu...ge fanken i farbrorn! Jag väntar hans barn till våren!  Någonting säger mig att detta kanske bara är en våt dröm som Magdis har!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-09-2005, 11:26) CITAT (Reserv @ 09-09-2005, 08:20) Vem han är? Ja, det kan ju du fundera på!  aha, farbror B förståss  Nejdu...ge fanken i farbrorn! Jag väntar hans barn till våren!  Grattis till er båda och vad underbart med ett nytt liv på väg jag blir alldeles berörd
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-09-2005, 11:26) Nejdu...ge fanken i farbrorn! Jag väntar hans barn till våren! :rolleyes: :lol: Då får han väl byta namn till PappaB sen då.
Ne men:inte luras på detta vis!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-09-2005, 11:46) Du kan ju fundera på hur det gått till ... Ja, det var ju det jag gjorde... Undrade ju när farbrorn varit borta så länge från forumet... Vad blir det förresten  ??
CITAT (Rossi @ 09-09-2005, 11:48) Någonting säger mig att detta kanske bara är en våt dröm som Magdis har!  Hihi! Skönt att någon iallafall inte tog det bokstavligt!
CITAT (amaira @ 09-09-2005, 11:52) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-09-2005, 11:46) Du kan ju fundera på hur det gått till ... Ja, det var ju det jag gjorde... Undrade ju när farbrorn varit borta så länge från forumet... Vad blir det förresten  ?? Det får vi se...det får vi se! Förmodligen något vackert iallafall!
CITAT (silos @ 09-09-2005, 11:51) Ne men:inte luras på detta vis! OM det hade varit precis som det lät så vete sjutton om jag hade berättat det här på forumet!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|