|
Full version: hoyagalningar
Maria i Helsingborg
30-09-2005, 15:35
CITAT Dela med dig? SÅ trind är hon inte Men om jag får något kul så lovar jag att skicka runt! PS. Hur får ni förresten med namn, datum och tid när ni citerar? DS.
Linda_A
30-09-2005, 16:27
CITAT (Maria i Helsingborg @ 30-09-2005, 17:35) SÅ trind är hon inte Men om jag får något kul så lovar jag att skicka runt! PS. Hur får ni förresten med namn, datum och tid när ni citerar? DS. äh..  Du kan nog dela henne på hälften i alla fall.  Humm jag vet inte jag bara trycker på citat i det medd som jag vill citera.
yuckfou
30-09-2005, 16:35
CITAT (Maria i Helsingborg @ 30-09-2005, 16:35) PS. Hur får ni förresten med namn, datum och tid när ni citerar? DS. Det kommer ju upp automatiskt när man citerar?
Maria i Helsingborg
30-09-2005, 16:40
CITAT (yuckfou @ 30-09-2005, 17:35) CITAT (Maria i Helsingborg @ 30-09-2005, 16:35) PS. Hur får ni förresten med namn, datum och tid när ni citerar? DS. Det kommer ju upp automatiskt när man citerar? Det är så att jag, förut, har tryckt på "skriv svar" och sedan i det nya inlägget tryckt på citera knappen och KLIPPT och KLISTRAT.... Men nu kan jag!
yuckfou
30-09-2005, 16:41
Då var det på tiden att du lärde dig det nu.
morellen
30-09-2005, 20:09
Kul att se hur ni löser utrymmesfrågan, jag har satt krokar i taket och börjat rada upp amplarna för att få plats men ändå står en del utspritt...
pysslar om mitt nyaste stickling. Skall vara en h. sp thai 3 om allt stämmer (och det verkar stämma med de bilder jag sett av den) Ljuvligt stora blad - större än purporefuscan t o m... Gillar verkligen de storbladiga! undrar just varför jag tror att jag kommer att få utrymmesbrist om allt tar sig *s*
Snart dags att räkna igenom beståndet. Hade en gammal carnosa som jag ärligt stulit på sommarjobbet för typ 10 år sedan innan hoyabacillen drabbade mig. Den var oemotståndlig och täckte upp en halv vägg i personalrummet och blommade som tokig. I våras hade jag plötsigt 27 stycken (mest sticklingar) och nu har jag inte vågat räkna... har passerat 30st iaf... och norpat skott från mormors gamla carnossa med *s*
Blomtokan
01-10-2005, 15:59
Hej Alla ! Jag är oxå en hoya galning + annat växt galning med. Jag har ca.170 olika hoyor men om några dagar till så blir det 180 st. Det är roligt att det ät så många som gillar hoyor. Häls
Linda_A
01-10-2005, 16:46
ibland är det bra att ha en så underbar sambo.  Han köpte två hoyor till mig. En thomsonii planta som snart kommer att blomma och en Callistophylla. Sen att jag hade thomsonii sen innan fast som stickling bara gjorde inget.
Maria i Helsingborg
01-10-2005, 18:44
CITAT (Linda_A @ 01-10-2005, 17:46) ibland är det bra att ha en så underbar sambo.  Han köpte två hoyor till mig. :wub: :wub: En thomsonii planta som snart kommer att blomma och en Callistophylla. Sen att jag hade thomsonii sen innan fast som stickling bara gjorde inget.  Vilken kille Själv får jag nog be min karl att säkerhetslåsa min dator från att logga in på Tradera! CRAZZZZZY is my middle name
Linda_A
01-10-2005, 20:03
CITAT (Maria i Helsingborg @ 01-10-2005, 20:44) CITAT (Linda_A @ 01-10-2005, 17:46) ibland är det bra att ha en så underbar sambo.  Han köpte två hoyor till mig. :wub: :wub: En thomsonii planta som snart kommer att blomma och en Callistophylla. Sen att jag hade thomsonii sen innan fast som stickling bara gjorde inget.  Vilken kille Själv får jag nog be min karl att säkerhetslåsa min dator från att logga in på Tradera! CRAZZZZZY is my middle name  jag kan bara hålla med. Hehe jag har varit duktig och inte lagt mera än två bud på över en vecka.. *s* Visst är jag duktig?
ruggugglan
02-10-2005, 14:38
[COLOR=green] Hej ! Här är en till hoyatok!! Fick tips av Linda_A att ni fanns här Jag har köpt 40 nya arter på 2 senaste veckorna  Så nu har jag 53 olika arter, de flesta är sticklingar!
Linda_A
02-10-2005, 14:44
CITAT (ruggugglan @ 02-10-2005, 16:38) [COLOR=green] Hej ! Här är en till hoyatok!! Fick tips av Linda_A att ni fanns här Jag har köpt 40 nya arter på 2 senaste veckorna  Så nu har jag 53 olika arter, de flesta är sticklingar! hehe..  Och av dessa 40 räknar jag med att kunna plocka fritt i sen när de har vuxit till sig som tack för hjälpen hit.. Nej då jag hade ingen baktanke.
ruggugglan
02-10-2005, 14:47
Jo lite baktanke hade du nog  Men några kommer nog hamna hos dig sen , eller hur?
Linda_A
02-10-2005, 15:03
CITAT (ruggugglan @ 02-10-2005, 16:47) Jo lite baktanke hade du nog  Men några kommer nog hamna hos dig sen , eller hur? En liiiten kanske.  Har plats, det lovar jag.  (ljuger lite men fixar plats)
Måste nog ändra mitt utalande om att inte vara hoyagalning... har just beställt 4 ev 5 hoyor till
Blomstertanten
06-10-2005, 13:32
CITAT (Linda_A @ 01-10-2005, 21:03) Hehe jag har varit duktig och inte lagt mera än två bud på över en vecka.. *s*
Visst är jag duktig? :lol: Nä, du är inte ett dugg duktig ! Jag tycker det låter allvarligt, sök för det ! Oj,oj,oj !!!! Massor med stora fina hoyor på Blomsterlandet !:wub: 6 nya i måndags ! Tar nog en tur dit i dag igen
Linda_A
06-10-2005, 13:34
CITAT (Blomstertanten @ 06-10-2005, 15:32) CITAT (Linda_A @ 01-10-2005, 21:03) Hehe jag har varit duktig och inte lagt mera än två bud på över en vecka.. *s*
Visst är jag duktig? :lol: Nä, du är inte ett dugg duktig ! Jag tycker det låter allvarligt, sök för det ! Oj,oj,oj !!!! Massor med stora fina hoyor på Blomsterlandet !:wub: 6 nya i måndags ! Tar nog en tur dit i dag igen   Det gjorde jag. Jag sökte hjälpen i den nya blomaffären där jag köpte två nya. Bra va??
Blomstertanten
06-10-2005, 13:38
CITAT (Linda_A @ 06-10-2005, 14:34)  Det gjorde jag. Jag sökte hjälpen i den nya blomaffären där jag köpte två nya. Bra va??  Skönt att höra ! Blev lite smått orolig där ett tag !
Linda_A
06-10-2005, 13:42
CITAT (Blomstertanten @ 06-10-2005, 15:38) CITAT (Linda_A @ 06-10-2005, 14:34)  Det gjorde jag. Jag sökte hjälpen i den nya blomaffären där jag köpte två nya. Bra va?? :D Skönt att höra ! Blev lite smått orolig där ett tag !  fast det borde du var i alla fall. Jag förstörde en knopp på min Callistophylla.
Hannifer
06-10-2005, 14:11
Jag har också en underbar pojkvän! Härom dagen när vi var på stan och jag blev betuttad i en stor, blommande lacunosaplanta, så köpte han den åt mig!  Jag fick nästan tårar i ögonen av glädje. Han har förresten också börjat samla litegrann. Han har carnosa, linearis och pubicalix "royal hawaiian purple" hemma hos sig. Jag tror det inte dröjer länge förrän han är lika biten som jag...  Än så länge har jag "bara" 19 hoyasorter. (Något fler plantor). Jag intalar mig hela tiden att det får räcka med dessa i min studentetta, men förnuftet räcker inte till när man är på tradera och kollar... Jag önskar att jag bodde större, och hade en enorm inglasad balkong. Då skulle jag ju dessutom få plats med fler pelargoner, klockmalvor och hibiscusar... Man har ju fått prioriterat bort dem för att få plats med hoyorna.
Linda_A
06-10-2005, 14:29
CITAT (Hannifer @ 06-10-2005, 16:11) Jag har också en underbar pojkvän! Härom dagen när vi var på stan och jag blev betuttad i en stor, blommande lacunosaplanta, så köpte han den åt mig!  Jag fick nästan tårar i ögonen av glädje. Han har förresten också börjat samla litegrann. Han har carnosa, linearis och pubicalix "royal hawaiian purple" hemma hos sig. Jag tror det inte dröjer länge förrän han är lika biten som jag...  Än så länge har jag "bara" 19 hoyasorter. (Något fler plantor). Jag intalar mig hela tiden att det får räcka med dessa i min studentetta, men förnuftet räcker inte till när man är på tradera och kollar... Jag önskar att jag bodde större, och hade en enorm inglasad balkong. Då skulle jag ju dessutom få plats med fler pelargoner, klockmalvor och hibiscusar... Man har ju fått prioriterat bort dem för att få plats med hoyorna. vad kul! Visst är de söta ibland. Och visst är lacunosa helt underbar!  Har en massa knoppar på gång på min.
Galning skulle jag väl inte kalla mig för men gillar dom det gör jag. Jag har bara 21 olika st. Har gjort en pakt med mig själv att jag endast får byta till mig sticklingar. Detta gör det hela lite mer spännande tycker jag. Det tar lite längre tid att få sig en samling men det är mycket roligare
Hannifer
06-10-2005, 14:37
Förresten... Jag måste lägga till att jag blir SÅ GLAD när jag läser om andra som är hoyagalna! Jag känner igen mig så väl i era beskrivningar om hur det känns att vänta på posten (ibland jag till och med och kollar flera gånger för att vara säker på att jag inte har missat det eventuella paketet), och hur sur man blir när det inte kommer någon inslagen hoya just denna dag. Det är svårt att förklara för någon som inte är så intresserad av växter, vilken källa till glädje de är. Särskilt som jag är rätt ung, är det knappast någon i min bekantskapskrets som går att prata av sig med... De tittar märklig på mig när för krukväxter på tal. Ibland sätter jag mig vid något av mina fönster och funderar. Jag tittar på hoyorna, och upptäcker då och då med stor glädje att ett nytt bladpar har börjat utvecklas / att en hoya har satt knopp etc. Detta är sann lycka. Jag flyttar omkring dem, byter krukor, dammar av bladen, ger dem lite dusch på bladen, funderar ut lösningar på hur de ska få plats när de växer, låter hyllor bli barnkammare för orotade sticklingar osv. Jag märker att folk här är likadana, och jag känner mig inte längre fullkomligt galen eller ensam! Tack, allesammans!
CITAT (Hannifer @ 06-10-2005, 15:37) Förresten... Jag måste lägga till att jag blir SÅ GLAD när jag läser om andra som är hoyagalna! Jag känner igen mig så väl i era beskrivningar om hur det känns att vänta på posten (ibland jag till och med och kollar flera gånger för att vara säker på att jag inte har missat det eventuella paketet), och hur sur man blir när det inte kommer någon inslagen hoya just denna dag. Det är svårt att förklara för någon som inte är så intresserad av växter, vilken källa till glädje de är. Särskilt som jag är rätt ung, är det knappast någon i min bekantskapskrets som går att prata av sig med... De tittar märklig på mig när för krukväxter på tal. Ibland sätter jag mig vid något av mina fönster och funderar. Jag tittar på hoyorna, och upptäcker då och då med stor glädje att ett nytt bladpar har börjat utvecklas / att en hoya har satt knopp etc. Detta är sann lycka. Jag flyttar omkring dem, byter krukor, dammar av bladen, ger dem lite dusch på bladen, funderar ut lösningar på hur de ska få plats när de växer, låter hyllor bli barnkammare för orotade sticklingar osv. Jag märker att folk här är likadana, och jag känner mig inte längre fullkomligt galen eller ensam! Tack, allesammans!  nopp....du är inte ensam jag började också tidigt med krukväxter och känner igen mej i hur man beter sig med dom små liven och helt plötsligt kommer det nån mer i gänget som också gillar blommor.....men det tog några år förståss innan kompisarna mognat till sig tror jag smittade dom med min egen iver
Hannifer
06-10-2005, 14:44
CITAT (Linda_A @ 06-10-2005, 15:29) CITAT (Hannifer @ 06-10-2005, 16:11) Jag har också en underbar pojkvän! Härom dagen när vi var på stan och jag blev betuttad i en stor, blommande lacunosaplanta, så köpte han den åt mig!  Jag fick nästan tårar i ögonen av glädje. Han har förresten också börjat samla litegrann. Han har carnosa, linearis och pubicalix "royal hawaiian purple" hemma hos sig. Jag tror det inte dröjer länge förrän han är lika biten som jag...  Än så länge har jag "bara" 19 hoyasorter. (Något fler plantor). Jag intalar mig hela tiden att det får räcka med dessa i min studentetta, men förnuftet räcker inte till när man är på tradera och kollar... Jag önskar att jag bodde större, och hade en enorm inglasad balkong. Då skulle jag ju dessutom få plats med fler pelargoner, klockmalvor och hibiscusar... Man har ju fått prioriterat bort dem för att få plats med hoyorna. vad kul! Visst är de söta ibland. Och visst är lacunosa helt underbar!  Har en massa knoppar på gång på min. Jaa, lacunosa är så söt... Jag hade skaffat en massa sticklingar på tradera innan, och hoppades på att det skulle bli en planta snart. Visst har de växt fort. Men inte tillräckligt tyckte jag.  Så när jag såg den blommande lacunosan på affären, så var jag bara tvungen... Det kändes som om den ville bo hos mig. Och eftersom jag hade taskigt med pengar, så köpte min pojkvän den till mig, som sagt. Och nu är den ett av mina fönsters stora prydnad!
Linda_A
06-10-2005, 14:48
CITAT (Hannifer @ 06-10-2005, 16:44) Jaa, lacunosa är så söt... Jag hade skaffat en massa sticklingar på tradera innan, och hoppades på att det skulle bli en planta snart. Visst har de växt fort. Men inte tillräckligt tyckte jag.  Så när jag såg den blommande lacunosan på affären, så var jag bara tvungen... Det kändes som om den ville bo hos mig. Och eftersom jag hade taskigt med pengar, så köpte min pojkvän den till mig, som sagt. Och nu är den ett av mina fönsters stora prydnad!  Samma sak här.  Fast jag fick betala själv denna gång. Men det var inte dyrt så jag klagade inte ändå. Jag som du är inte så gamla ännu och får samma känsla som du när jag håller på med dem. Därför som jag inte kan låta bli att ta kort på dem och allt. Fast alla är vana häromkring, jag beter mig det samma när det gäller fiskarna så folk vet om det vid det här laget.
cinis74
07-10-2005, 07:21
Hmmm.... jag måste nog erkänna att även jag fallit för hoyanojjan. Tyckte inte att jag hade några alls men så helt plötsligt är de 16 st. Mest sticklingar då förstås och fler lär det väl bli eller vad säger du Norpis??
norpydorp
07-10-2005, 08:06
fniss..fniss....ede du? Skulle tro det va!!
cinis74
07-10-2005, 08:45
Japp! Än så länge så ser alla bäbisarna jättefina ut (och de stora också). Håller tummar och tår att de vill bo hos mig och växa och bli jättestora.
Linda_A
10-10-2005, 07:36
Hej!  Nu har man varit på hoyaträff med. Och bara råkade komma hem med detta. Ariadna australis ssp. tenuipes Bella luis buis Carnosa Krinkle 8 Haraku Hasseltii Limoniaca Mindorensis Multiflora speckles Obovata Pauciflora Polyneura brokbladig Retusa Plus två stycken som jag redan har men behövde lite mera av.  Galen eller inte?
Maria i Helsingborg
10-10-2005, 08:37
CITAT (Linda_A @ 10-10-2005, 08:36) Hej!  Nu har man varit på hoyaträff med. Och bara råkade komma hem med detta. Ariadna australis ssp. tenuipes Bella luis buis Carnosa Krinkle 8 Haraku Hasseltii Limoniaca Mindorensis Multiflora speckles Obovata Pauciflora Polyneura brokbladig Retusa Plus två stycken som jag redan har men behövde lite mera av.  Galen eller inte?  "Bara råkade komma hem med....." Hahaha Några spännande och för mig helt nya sorter. Åh, jag vill också!!! Kom hem igår efter 3 dagars lillsemester och såg att det faktiskt händer något med sticklingarnas rötter - sådant man inte ser när man annars går och kollar var 5e minut. Så här går det frammåt Härliga tider, HOYA-tider!
Linda_A
10-10-2005, 08:57
CITAT (Maria i Helsingborg @ 10-10-2005, 10:37) "Bara råkade komma hem med....." Hahaha Några spännande och för mig helt nya sorter. Åh, jag vill också!!! Kom hem igår efter 3 dagars lillsemester och såg att det faktiskt händer något med sticklingarnas rötter - sådant man inte ser när man annars går och kollar var 5e minut. Så här går det frammåt Härliga tider, HOYA-tider!  Varför tror ingen mig när jag säger RÅKADE. De tvingade på mig en massa hoyor ju.. Hur ska jag kunna säga nej när de hotade med papperskorgen annars, jag menar sen att jag inte hade de flesta gjorde ju inget. (ljuger liiite bara men det spelar ingen roll) Och det mest underbaraste av allt är att gubben sa, nä jag tror att vi ska ta hörnet som ändå står tomt och fixa så att du kan ha lite växter där. Vi köper en ställning och sätter upp ljusramp och så. Någon mera än jag som ser MERA hoyor framför sig?
CITAT (Linda_A @ 10-10-2005, 09:57) Oh, ja. Min man har precis satt upp lysrörshylla nr. 2 till mig. Den är ämnad att ha pelargonsticklingar i, men en och annan Hoya kan man väl smyga in där också. Kanske det ordnar sig så att vi kan köra till Hässleholm när det är Hoya-utställning där. Man kan ju inte köra så långt och komma tomhänt hem.
Linda_A
10-10-2005, 09:22
Gertie: Det kan man verkligen inte göra. Det vore ju att häda. De kan vara rätt söta när de vill gubbarna små.
Blomstertanten
10-10-2005, 11:45
CITAT (Gertie @ 10-10-2005, 10:19) Kanske det ordnar sig så att vi kan köra till Hässleholm när det är Hoya-utställning där. Man kan ju inte köra så långt och komma tomhänt hem.  Säger bara en sak : Passa dej så du inte kommer hem med 10-15 nya hoyor ! Såna där hoyautställningar är livsfarliga ju ! Man blir påtvingad så mycket fint ! Och inte medföljer det fler fönster heller !!!!  Det borde det väl göra ?  Ps Har förresten räknat nu igen ! 55 stycken och då är dubbletterna oräknade !
CITAT (Blomstertanten @ 10-10-2005, 12:45) CITAT (Gertie @ 10-10-2005, 10:19) Kanske det ordnar sig så att vi kan köra till Hässleholm när det är Hoya-utställning där. Man kan ju inte köra så långt och komma tomhänt hem.  Säger bara en sak : Passa dej så du inte kommer hem med 10-15 nya hoyor ! Såna där hoyautställningar är livsfarliga ju ! Man blir påtvingad så mycket fint ! Och inte medföljer det fler fönster heller !!!!  Det borde det väl göra ?  Ps Har förresten räknat nu igen ! 55 stycken och då är dubbletterna oräknade !  Ja,ja. Jag har bara 15 olika, så jag har långt kvar innan jag når upp till de riktiga "galningarnas" antal. Men allvar, hur är det på en sådan utställning? Brukar det finnas många och billiga sticklingar? Mitt blomsterintresse är ganska nytt, så jag har aldrig varit på någon sådan.
*Grodan*
10-10-2005, 12:30
CITAT (Blomstertanten @ 10-10-2005, 12:45) Absolut, jag behöver också fler fönster och de måste vara kattsäkra!  Har bara ett fönster som katterna inte tar sig upp i och där trängs nu 21 hoyor + några dubletter. Efter Hässleholmsutställningen lär det vara kris!
Linda_A
10-10-2005, 12:32
CITAT (Blomstertanten @ 10-10-2005, 13:45) Ps Har förresten räknat nu igen ! 55 stycken och då är dubbletterna oräknade !  har med räknat mina.  45 stycken är de.. Förstår inte riktigt hur det gick till.
Blomstertanten
10-10-2005, 12:46
Billiga kanske kan disskuteras ! Jag var på utställningen på Blomsterlandet i Örebro. Fanns en del fynd , men sticklingarna är lite väl dyra tycker jag. Köpte trots det 4 stycken !  Ett par dagar innan utställningen började fyllde Blomsterlandet på med massor av olika hoyor ! Stora fina plantor (även ovanligare sorter ) för 99 kronor !  Jag och kompisen kom därifrån med 6 nya ! Bland annat en blommande Caudata !:wub: Vi delar på dom ( är alltid mer än en planta i deras krukor) så vi köper alltid olika.
Linda_A
10-10-2005, 12:59
nu har jag bokat mig till föreläsningen med. Ska bli väldigt kul att se det hela! Sen att det RÅKAR hänga med några hoyor hem går ju inte att undvika. *ler*
CITAT (Blomstertanten @ 10-10-2005, 13:46) Billiga kanske kan disskuteras ! Jag var på utställningen på Blomsterlandet i Örebro. Fanns en del fynd , men sticklingarna är lite väl dyra tycker jag. Köpte trots det 4 stycken !  Ett par dagar innan utställningen började fyllde Blomsterlandet på med massor av olika hoyor ! Stora fina plantor (även ovanligare sorter ) för 99 kronor !  Jag och kompisen kom därifrån med 6 nya ! Bland annat en blommande Caudata !:wub: Vi delar på dom ( är alltid mer än en planta i deras krukor) så vi köper alltid olika. Då skulle man ju haft en hoya-frälst kompis. Det har jag tyvärr inte. Hur mycket kostade sticklingarna?
men???? dubletter hm hm kunde de kanske gå o ta sticklingar då kanske hmhm en galning i blivande eller va de heter jag har tre nu jag vill ha flera ju
Maria i Helsingborg
10-10-2005, 14:38
CITAT (Linda_A @ 10-10-2005, 13:59) nu har jag bokat mig till föreläsningen med. :wub: Ska bli väldigt kul att se det hela!
Sen att det RÅKAR hänga med några hoyor hem går ju inte att undvika. *ler* När, var, hur? Kolla här galningar
Blomstertanten
10-10-2005, 17:12
CITAT (Gertie @ 10-10-2005, 14:09) Då skulle man ju haft en hoya-frälst kompis. Det har jag tyvärr inte. Hur mycket kostade sticklingarna? priserna varierade från 39 :- upp till 89 :- tror jag. Och då blir ju 99 för en jättestor planta billigt !
Sulawesii
10-10-2005, 17:30
CITAT (Blomstertanten @ 10-10-2005, 13:46) Jag och kompisen kom därifrån med 6 nya ! Bland annat en blommande Caudata !:wub: Då kanske våra Caudator är syskon. Köpte också en sån där. Och tre till. De står långt inne i rummet, för jag är livrädd för att föra över ohyra blad de andra. Ska spruta några gånger med ProvadoPlus innan jag flyttar dem.
Blomtokan
10-10-2005, 18:53
Hej Alla hoya galningar ! Jag skrev förut att jag har 170 men nu har jag uppdaterat min lista och det blev 190st. Jag har 40 olika begonior, några clivior(tack , Pejori) ,några kolerior, pelargoner , fuksior, några palettblad , svärmorstunga 2olika. Några kaktusar ( min son samlar på dem. )Så det med namnet blomtokan passar perfekt. Hör av er gärna om ni vill byta några växter. Häls/Judith
Jag är ingen galning men kolla vad min svärmor virkar till mig. http://web.telia.com/~u51800388/HOYAMAGNET.HTMEn liten duk gör hon det till.
Sulawesii
11-10-2005, 10:24
Det var en söt duk! Kanske skulle virka mig en sådan.
Linda_A
17-10-2005, 15:14
Förstår inte hur detta går till men nu har jag 49 hoyor och jag som "lovade" mig själv att jag inte skulle köpa mera förens till hässleholm... (hade 43 innan) Förståååår inte alls. För de som ville veta är de nya *bilobata *chunii *Inconspicua *loherii *Memoria *polystachya
Maria i Helsingborg
17-10-2005, 16:27
CITAT (Linda_A @ 17-10-2005, 16:14) Förstår inte hur detta går till men nu har jag 49 hoyor och jag som "lovade" mig själv att jag inte skulle köpa mera förens till hässleholm... (hade 43 innan) Förståååår inte alls. För de som ville veta är de nya *bilobata *chunii *Inconspicua *loherii *Memoria *polystachya Vad vi är lika, du och jag ........"vänta nu till H-holm!!!" ringer i mina öron och vad gör jag? På tradera "hittade" jag ett käckt litet paket i helgen med: H. ariadna H. motosekii H. polystachya H. verticillata variegerad H. vitellina Och för att alla goda ting är 7 (!?)  så blev det en kentiana & en caudata också! På AG´s sålde de idag (de fyller på efter hand?) en midorensis för 89:-  ........för att 8 rimmar på ........råtta. Snart dags att söka hjälp, eller?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|