|
Full version: hoyagalningar
Sulawesii
27-09-2005, 17:23
Det händer nog dig också, ska du se! Ha bara lite tålamod  . Förresten kan jag inte räkna, det var tio. Så vips.... hade jag sextio!
stennie
27-09-2005, 19:53
Här damp det ner 4 st, + att jag var på AG´s och vad hade dom fått in, om inte Hoyor så det blev ett jätte snyggt exemplar av H.pauciflora
*Grodan*
28-09-2005, 09:51
Här är en nybliven hoyagalning! Det började med att jag fick ett carnosaskott för knappt två månader sedan, och så brakade det loss! Nu har jag 13 st och ska inte heller köpa fler just nu... Fast jag väntar otåligt på 5 nya som är på väg till mig vilken dag som helst. Men sedan ska jag inte köpa fler förrän till våren! Om inget oemotståndligt dyker upp, förstås...
Blomstertanten
28-09-2005, 10:13
Jag har tappat räkningen för länge sedan ! Räknar o räknar , men så helt plötsligt kommer det dit fler Undrar om det är nån som försöker driva mej till vansinne ? Har precis köpt en mormorsstång ! Inte till gardiner, för det har jag inga i köket, utan för att hänga massor med ampelhoyor på ! Snart måste jag skaffa bredare fönsterbrädor och fiskarna ska adopteras bort så jag kan ha hoyor i det i stället ! Jag kan nog klämma in några till !
CITAT (pejori @ 28-09-2005, 11:37) Wow! Där skulla man vara med en sax och stora fickor.
Zarah P
28-09-2005, 12:17
CITAT (Gertie @ 28-09-2005, 12:33) CITAT (pejori @ 28-09-2005, 11:37)  numera hänger det bara hoyor här  :lol: och så har jag satt stång i datarummet och i sovrummet med  :lol: Wow! Där skulla man vara med en sax och stora fickor. *håller med Gertie*
norpydorp
28-09-2005, 13:13
Linda_A
28-09-2005, 14:30
Lotta150
28-09-2005, 15:36
CITAT (*Grodan* @ 28-09-2005, 10:51) Här är en nybliven hoyagalning! Det började med att jag fick ett carnosaskott för knappt två månader sedan, och så brakade det loss! Nu har jag 13 st och ska inte heller köpa fler just nu... Fast jag väntar otåligt på 5 nya som är på väg till mig vilken dag som helst. Men sedan ska jag inte köpa fler förrän till våren! Om inget oemotståndligt dyker upp, förstås...  "Om inget oemotståndligt dyker upp, förstås." Det är ju just det som är problemet. Hela tiden dyker det ju upp nå'n förbenad bild som gör att det bara skriker i en att den där, den MÅSTE jag bara ha....
Maria i Helsingborg
28-09-2005, 17:16
 CITAT Wow! Där skulla man vara med en sax och stora fickor. Lycklig den som är gift med pejori....som får allt på köpet utan sax och stora fickor
*Grodan*
28-09-2005, 22:45
CITAT (Lotta150 @ 28-09-2005, 16:36) CITAT (*Grodan* @ 28-09-2005, 10:51) Här är en nybliven hoyagalning! Det började med att jag fick ett carnosaskott för knappt två månader sedan, och så brakade det loss! Nu har jag 13 st och ska inte heller köpa fler just nu... Fast jag väntar otåligt på 5 nya som är på väg till mig vilken dag som helst. Men sedan ska jag inte köpa fler förrän till våren! Om inget oemotståndligt dyker upp, förstås...  "Om inget oemotståndligt dyker upp, förstås." Det är ju just det som är problemet. Hela tiden dyker det ju upp nå'n förbenad bild som gör att det bara skriker i en att den där, den MÅSTE jag bara ha....  Hi hi, jo jag har märkt det!
Blomstertanten
29-09-2005, 13:07
I dag kom det paket i brevlådan ! Ni kan nog aldrig gissa vad som fanns i ! Oj,oj,oj ! Nu måste jag köpa amplar också
Linda_A
29-09-2005, 14:41
Jag vill med ha paket i lådan. Jag väntar på två paket och tre om man räknar med min kamera sladd så jag kan ta bilder på de i de andra pakten. *synd om Linda* Blomstertanten kan vänta sig mera paket.
Lotta150
29-09-2005, 15:19
Linda_A
29-09-2005, 16:07
ååååå vad fin! tittar på min stickling och säger till den "BLOMMA; BLOMMA".
Maria i Helsingborg
29-09-2005, 16:20
CITAT Gissa om jag blev glad när den slog ut Man blir som förälskad
Lotta150
29-09-2005, 17:03
CITAT (Linda_A @ 29-09-2005, 17:07) ååååå vad fin! tittar på min stickling och säger till den "BLOMMA; BLOMMA".  Det gör den alldeles säkert snart, den är relativt lättblommad
yuckfou
29-09-2005, 17:09
Ni har så ofattbart många hoyor en del av er,och ni beskriver dom som underbara, allihopa. Skulle vara överlycklig om jag ägde en, en enda. ( avundsjuk)
Linda_A
29-09-2005, 17:27
CITAT (Lotta150 @ 29-09-2005, 19:03) CITAT (Linda_A @ 29-09-2005, 17:07) ååååå vad fin! tittar på min stickling och säger till den "BLOMMA; BLOMMA".  Det gör den alldeles säkert snart, den är relativt lättblommad  hehe man kan hoppas. Fast jag tror inte det. Den är väldigt liten och rotad. Fick den förra veckan. Annars kommer jag och "tittar" på din i smyg. yuckfou Kan bara hålla med. Jag har bara 30 något ändå så vill jag ha mera mera och mera. Tur att de inte är så dyra. Eller ja de på min nivå i alla fall. Tycker en 100-200 kr för en vuxen planta inte är så farligt. Sen måste jag bara min wayetii snart nog kommer att blomma. Den "hårda" knoppen har börjat "öppna" sig.
yuckfou
29-09-2005, 17:47
CITAT (Linda_A @ 29-09-2005, 18:27) CITAT (Lotta150 @ 29-09-2005, 19:03) CITAT (Linda_A @ 29-09-2005, 17:07) yuckfou Kan bara hålla med. Jag har bara 30 något ändå så vill jag ha mera mera och mera. Tur att de inte är så dyra. Eller ja de på min nivå i alla fall. Bara 30st? Det kallar jag nog mycket, men jag förstår att du vill ha mer och mer. Dom verkar helt förtjusande, som sagt. Vart finns dom och köpa? Har aldrig sett dom på vanliga handelsträdgårdar.
Linda_A
29-09-2005, 17:59
CITAT (yuckfou @ 29-09-2005, 19:47) CITAT (Linda_A @ 29-09-2005, 18:27) CITAT (Lotta150 @ 29-09-2005, 19:03) CITAT (Linda_A @ 29-09-2005, 17:07) yuckfou Kan bara hålla med. Jag har bara 30 något ändå så vill jag ha mera mera och mera. Tur att de inte är så dyra. Eller ja de på min nivå i alla fall. Bara 30st? Det kallar jag nog mycket, men jag förstår att du vill ha mer och mer. Dom verkar helt förtjusande, som sagt. Vart finns dom och köpa? Har aldrig sett dom på vanliga handelsträdgårdar. hehe..  Det säger rätt mycket om en va? ;D finns så mycket kvar som jag vill ha, ska du veta. Jo då de finns på de flesta, de lite större i alla fall. Men ofta så är de dåliga märkta. Det beror lite på vart du bor med. I sthlm och här i skåne har det inte varit några problem att hitta dem. Bara plånboken som sätter stopp, ett tag.
CITAT (yuckfou @ 29-09-2005, 18:47) CITAT (Linda_A @ 29-09-2005, 18:27) CITAT (Lotta150 @ 29-09-2005, 19:03) CITAT (Linda_A @ 29-09-2005, 17:07) yuckfou Kan bara hålla med. Jag har bara 30 något ändå så vill jag ha mera mera och mera. Tur att de inte är så dyra. Eller ja de på min nivå i alla fall. Bara 30st? Det kallar jag nog mycket, men jag förstår att du vill ha mer och mer. Dom verkar helt förtjusande, som sagt. Vart finns dom och köpa? Har aldrig sett dom på vanliga handelsträdgårdar. jag köper mycket på tradera kollar man på dom med kort tid kvar, kan man hitta sticklingar från en tjuga och uppåt. min sista gick loss på fyra hundra tjugo spänn
yuckfou
29-09-2005, 18:19
CITAT (Linda_A @ 29-09-2005, 18:59) hehe..  Det säger rätt mycket om en va? ;D finns så mycket kvar som jag vill ha, ska du veta. Jo då de finns på de flesta, de lite större i alla fall. Men ofta så är de dåliga märkta. Det beror lite på vart du bor med. I sthlm och här i skåne har det inte varit några problem att hitta dem. Bara plånboken som sätter stopp, ett tag.  Det säger ganska mycket, går nog inte att förneka  Okey, kanske tar en sväng imorgon och ser efter om dom närmaste har, har faktiskt inte kollat så noga förut, eftersom jag nyligt har fått upp ögonen för dessa. Hoppas att jag gör nåt fynd, isf lägger jag naturligtvis upp bilder
yuckfou
29-09-2005, 18:24
CITAT (pejori @ 29-09-2005, 19:14) Ajo, har sett att dom har lite på tradera, men jag förstår mig inte på det där (betalningen). Kanske inte är så avancerat som jag tror att det är/verkar vara?
Linda_A
29-09-2005, 18:30
Jag har köpt en del på tradera med. Men jag har börjat anse att man tjänar på att köpa en stor om det handlar om de vanliga i alla fall. Fast ni behöver inte hålla med mig. *lovar*
*Felix matte*
29-09-2005, 20:10
CITAT (pejori @ 28-09-2005, 11:37)  numera hänger det bara hoyor här  :lol: och så har jag satt stång i datarummet och i sovrummet med  :lol: Jesses säger jag då bara  nu börjar jag förstå vad "hoyagalning" betyder. Du sparar många slantar som slipper köpa gardiner... räcker till ännu fler hoyor
yuckfou
29-09-2005, 20:23
CITAT (Linda_A @ 29-09-2005, 19:30) Jag har köpt en del på tradera med. Men jag har börjat anse att man tjänar på att köpa en stor om det handlar om de vanliga i alla fall. Fast ni behöver inte hålla med mig. *lovar* 
Maria i Helsingborg
29-09-2005, 21:19
Nog känner jag mig som en galning - någon erkände att hon drömt om hoyor - det har jag gjort lääänge nu. Varje natt. Idag STAL jag ett blad på jobb. Hur lågt kan man sjunka? Misskötte min sons akvarium (5 guppies kvar) som nu inhyser 8 sticklingar i "tropikerna"...... Går och tittar i brevlådan flera gånger om dagen. Är det ingen som skickat iväg??? Gullar med knoppande obscurastickling så att t.o.m maken börjar bli svartsjuk. Studerar den i förstoringsglas och pratar med den. Blir grinig om ingen uppdaterat gammalt eller skrivit nytt hoyainlägg...... Jag får nog snart lägga in mig på jobb (psyk).......kruxet är att jag inte vill bli botad - trots sjukdomsinsikt Låt mig försäkra er - MELLAN varven uppträder jag som en vanlig arbetande kvinna/mamma........men vilket slöseri med tid!!!!
*Felix matte*
29-09-2005, 21:29
CITAT (Maria i Helsingborg @ 29-09-2005, 22:19) Gullar med knoppande obscurastickling så att t.o.m maken börjar bli svartsjuk. Studerar den i förstoringsglas och pratar med den. Jamen det vet väl alla att det är viktigt att prata med växterna.. det ska visst vara något i utandningsluften som är välgörande för dem. Berätta det för maken så förstår han bättre
Lotta150
30-09-2005, 05:49
CITAT (Maria i Helsingborg @ 29-09-2005, 22:19) Nog känner jag mig som en galning - någon erkände att hon drömt om hoyor - det har jag gjort lääänge nu. Varje natt. Idag STAL jag ett blad på jobb. Hur lågt kan man sjunka? Misskötte min sons akvarium (5 guppies kvar) som nu inhyser 8 sticklingar i "tropikerna"...... Går och tittar i brevlådan flera gånger om dagen. Är det ingen som skickat iväg??? Gullar med knoppande obscurastickling så att t.o.m maken börjar bli svartsjuk. Studerar den i förstoringsglas och pratar med den. Blir grinig om ingen uppdaterat gammalt eller skrivit nytt hoyainlägg...... Jag får nog snart lägga in mig på jobb (psyk).......kruxet är att jag inte vill bli botad - trots sjukdomsinsikt Låt mig försäkra er - MELLAN varven uppträder jag som en vanlig arbetande kvinna/mamma........men vilket slöseri med tid!!!!  Preciiiis så är det.... Mina jobbarkompisar börja behandla mig försiktigt och med medlidande nu också...  som om jag vore galen... Om vi går på sta'n på lunchen och jag ser en hoya nå'nstans måste jag ju stanna och titta och ropar förtjust "Titta, titta, en hoya!!". "Jaaaa, och...." får man till svar tillsammans med den där konstiga blicken... Dom förstår inte....
Linda_A
30-09-2005, 06:43
CITAT (Maria i Helsingborg @ 29-09-2005, 23:19) Nog känner jag mig som en galning - någon erkände att hon drömt om hoyor - det har jag gjort lääänge nu. Varje natt. Idag STAL jag ett blad på jobb. Hur lågt kan man sjunka? Misskötte min sons akvarium (5 guppies kvar) som nu inhyser 8 sticklingar i "tropikerna"...... Går och tittar i brevlådan flera gånger om dagen. Är det ingen som skickat iväg??? Gullar med knoppande obscurastickling så att t.o.m maken börjar bli svartsjuk. Studerar den i förstoringsglas och pratar med den. Blir grinig om ingen uppdaterat gammalt eller skrivit nytt hoyainlägg...... Jag får nog snart lägga in mig på jobb (psyk).......kruxet är att jag inte vill bli botad - trots sjukdomsinsikt Låt mig försäkra er - MELLAN varven uppträder jag som en vanlig arbetande kvinna/mamma........men vilket slöseri med tid!!!!  hehe jag känner det samma. Fast har tom drömt om ett hoyarum med mina akvarium. *låter sååå underbart tycker jag.* Och min sambo och mamma retar mig en del med hoyor. Fast min mamma erkände att hon kollar efter hoyor när hon går ute med hunden i området. Plus att hon redan har tre hoyor som hon har fått av mig. Och min mormor har två som hon har fått av mig. Och innan ni undrar så har jag börjat kolla vad folk har för växter i fönsterna.
Hej på er. Jag har mitt gamla akvarium med sticklingar i nu och ett till på gång. Tur sambon haft mycket fiskar innan. Mitt hoya antal är bara 32 stycken.  Mer lär dom bli. Ska dra med svägerskan till Hässleholm och där kan man inte komma hem tomhänt ifrån. Har lite rotat som ska få nya ägare till våren. Jag tycker bättre om rotade än orotat. Jag ska starkt fundera på en "gardin" av amplar. Jag är så starkt grabbad av denna blomma så jag ska glasa in min balkong och göra mig en djungel. Kramar till er alla från Petra i Höganäs
Linda_A
30-09-2005, 07:43
CITAT (peppci @ 30-09-2005, 09:26) Hej på er. Jag har mitt gamla akvarium med sticklingar i nu och ett till på gång. Tur sambon haft mycket fiskar innan. Mitt hoya antal är bara 32 stycken.  Mer lär dom bli. Ska dra med svägerskan till Hässleholm och där kan man inte komma hem tomhänt ifrån. Har lite rotat som ska få nya ägare till våren. Jag tycker bättre om rotade än orotat. Jag ska starkt fundera på en "gardin" av amplar. Jag är så starkt grabbad av denna blomma så jag ska glasa in min balkong och göra mig en djungel. Kramar till er alla från Petra i Höganäs kul att det blir en del folk i hässleholm.  Trodde först att du var en annan tjej ifrån höganäs, hennes kille håller på en del med fisk med. Men du hade fel namn.
Blomstertanten
30-09-2005, 09:16
CITAT (Maria i Helsingborg @ 29-09-2005, 22:19) Idag STAL jag ett blad på jobb. Hur lågt kan man sjunka? :blink: När det gäller hoyor kan man sjunka hur lågt som helst ! Och Maria , stulna skott blir dom finaste o bästa plantorna. *viskar *  Kommer aldrig posten i dag ????  *vankar av och ann vid brevlådan*
Linda_A
30-09-2005, 09:25
CITAT (Blomstertanten @ 30-09-2005, 11:16)  Kommer aldrig posten i dag ????  *vankar av och ann vid brevlådan* känner så med. Fick ingen post igår ju. Vill ha, vill ha. Sen vill jag åka och hämta mitt 375 liters med. Och sen vill jag att köparen till mitt 600liters ska hämta det. Jag vill att en massa ska HÄNDA NU!!! Nej jag har inte så stora problem som man kan tro. Har tom satt upp granriset runt räcket idag.
*Grodan*
30-09-2005, 10:14
Här är en till som väntar vid brevlådan... Jag betalade en (för mig) ganska stor summa till en person för 4 hoyaskott för 9 dagar sedan. Efter det har jag inte hört av henne, hon svarar inte på mina mail - tror ni jag har blivit lurad eller är det vanligt att det tar så lång tid? Jag som är så ivrig! Håll tummarna för mig!
Linda_A
30-09-2005, 12:29
Någon som är intressrad av att byta denna Schefflera arboricola - Paraplyaralia mot en större planta av någon hoya eller någon som är intressrad av att köpa den.
lilla mamma
30-09-2005, 12:43
Grodan, var det över Tradera? Läs i så fall deras rekommendationer och ring henne. Det kanske har blivit fel, en försök hitta telnummer och ring.
Blomstertanten
30-09-2005, 13:33
Jag fick paket i dag ! Tack Linda !  Jättefina !
Maria i Helsingborg
30-09-2005, 13:41
CITAT Jag fick paket i dag ! Lyckliga du. Själv ringde jag hem från jobb för att höra om posten......bara tunna, vita kuvert med fönster Jag får nog leta upp en blomsteraffär med något kul för detta går ju bara inte *abstinent*
Linda_A
30-09-2005, 13:45
CITAT (Blomstertanten @ 30-09-2005, 15:33) Jag fick paket i dag ! Tack Linda !  Jättefina !  ååå vad bra!  Då slipper jag ha dåligt samvete längre.  Din ex fungii har börjat få småsmåsmå rötter. Vit mossan är underbar! Har inte testat det innan.
*Grodan*
30-09-2005, 14:07
CITAT (lilla mamma @ 30-09-2005, 13:43) Grodan, var det över Tradera? Läs i så fall deras rekommendationer och ring henne. Det kanske har blivit fel, en försök hitta telnummer och ring. Nej, det var en privat annons men jag har fått mailkontakt nu så jag tror det ordnar sig. Väntar vidare vid brevlådan! Och jag fick ett annat paket igår, det hade jag nästan glömt, så jag får vara nöjd så länge.
yuckfou
30-09-2005, 14:10
Vill också ha paket, vilket jag får nästa vecka
Lotta150
30-09-2005, 14:53
Linda_A
30-09-2005, 15:11
CITAT (Lotta150 @ 30-09-2005, 16:53) vilken sötnos!  väldigt lik min mammas katt nisse  fast jag måste säga att jag är liiite sugen på att titta runt i din lgh/hus. Du verkar ha en massa sevärt där.
Lotta150
30-09-2005, 15:20
Ville Nisse inte vara med på bild...  eftersom han kniper ihop ögonen så
Maria i Helsingborg
30-09-2005, 15:20
CITAT Jag får nog leta upp en blomsteraffär med något kul för detta går ju bara inte *abstinent* Citerar migsjälv eftersom jag MÅSTE få berätta att jag tog vägen förbi lilla blomsterhandeln på väg hem från jobb. Med mig hem hade jag sedan en köpebukett höstastrar, en gratis hoya planta i kruka + en stickling även den gratis. Tyvärr namnlösa för tillfället. Men inget ovanligt. Tror dock att jag inte hade dem sedan förut. "Kom tillbaka om 14 dagar så har jag 2 andra sticklingar till dig då" sa affärsinnehavaren, en trind danska. Tänk vilka underbara människor det finns - som förstår ens behov
Lotta150
30-09-2005, 15:22
CITAT (Maria i Helsingborg @ 30-09-2005, 16:20) CITAT Jag får nog leta upp en blomsteraffär med något kul för detta går ju bara inte *abstinent* Citer migsjälv eftersom jag MÅSTE få berätta att jag tog vägen förbi lilla blomsterhandeln på väg hem från jobb. Med mig hem hade jag sedan en köpebukett höstastrar, en gratis hoya planta i kruka + en stickling även den gratis. Tyvärr namnlösa för tillfället. Men inget ovanligt. Tror dock att jag inte hade dem sedan förut. "Kom tillbaka om 14 dagar så har jag 2 andra sticklingar till dig då" sa affärsinnehavaren, en trind danska. Tänk vilka underbara människor det finns - som förstår ens behov  Var hittar man så'na snälla människor?? Ta väl hand om henne...
Linda_A
30-09-2005, 15:29
CITAT (Lotta150 @ 30-09-2005, 17:20) Ville Nisse inte vara med på bild...  eftersom han kniper ihop ögonen så  Hehe troligen inte.  Trots att det inte var jag som tog kortet. Han litar inte på mig direkt, jag är ju den som den farliga hunden kommer med. Maria i Helsingborg: ååå, önskar jag med hade en sån trevlig dansk hos mig. Dela med dig?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|