Sidor: 1, 2, 3
pejori
hoppas verkligen att ni hittar honom hel och välbehållen sad.gif
han kanske har blivit inlåst i något uthus eller liknande, och då kommer han snart. sad.gif sad.gif
var det bara grannen med kaniner som var arg på honom?
annas kanske...vilket gud förbjude, någon skadat honom medvetet wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif
håller alla tummar och tår jag kan för honom. wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
*Felix matte*
Håller också alla tummar och tår och hoppas att han dyker upp snart wub.gif
Cellestine
Jag har haft så mycke problem med att mina katter kommit hem misshandlade utav en och samma granne att jag nu faktiskt har fått flytta och så sent som för bara några veckor kom min ena hem med ena bakbenet släpandes efter sig...Grymhet mot försvarslösa djur har tvingat mig att bygga burar till mina raskatter som alltid varit utekatter - även innan jag köpte dom,och då bor vi ändå på landet??!!Man kan inte skylla allt på kattägare som faktskt t.om har lagen på sin sida i att man inte är ansvarig- för att man inte kan styra katter på samma sätt som hundar som faktiskt följer sina ägare även utan koppel - dom flesta iallafall.
Jag tycker att , denna kattägare tog ett för stort ansvar som inte ens vet om det var hennes - mycke beundransvärt .
huh.gif smile.gif
amaira
CITAT (Fenja @ 01-11-2005, 14:51)
Jag funderade här om dagen i vilken utsträckning ickerökare och ickekattälskare kan vara samma personer... undertonen i åskiterna känns på något vis identisk...
Mvh
Fenja

Och jag funderar på om inte jag tillhör dessa "samma personer" med "undertoner" av åsikter?

Undertoner? unsure.gif

Vad består "undertonen" av?
Undrar den ständigt lika nyfikna amaria smile.gif
birgitek
Jag älskar katter. Dom är vackra,smidiga, fria, stolta, självständiga och egensinniga. Allt umgänge med en katt sker på kattens villkor. Dessutom luktar dom så gott, som nyslaget hö.
Skulle jag återfödas i en annan skepnad hoppas jag att det blir som ett kattdjur.
Birgit Ek
Fenja
CITAT (amaira @ 05-11-2005, 09:56)
CITAT (Fenja @ 01-11-2005, 14:51)
Jag funderade här om dagen i vilken utsträckning ickerökare och ickekattälskare kan vara samma personer... undertonen i åskiterna känns på något vis identisk...
Mvh
Fenja

Och jag funderar på om inte jag tillhör dessa "samma personer" med "undertoner" av åsikter?

Undertoner? unsure.gif

Vad består "undertonen" av?
Undrar den ständigt lika nyfikna amaria smile.gif

Jag tänkte bara på de värsta ytterligheterna av dessa båda som blir fullkomligt rabiat urskiljningslösa, Amaira. Som vill förbjuda huskatter, utekatter och sätta rökarna i särskilda bostadsområden. Eller förbjuda alltihop totalt.
Jag känner igen det underliggande hatet och ointresset av att lösa problemen på ett realistiskt sätt. Det var det jag menade.
Mvh
Fenja
KDy
Det här är ju inte grannens problem, du ska förstås se till att dina katter hålls på din egen tomt. Hur Du ordnar det är ditt eget val.
Sign. "inte katthatare"
Saiai
CITAT (KDy @ 05-11-2005, 15:01)
Det här är ju inte grannens problem, du ska förstås se till att dina katter hålls på din egen tomt. Hur Du ordnar det är ditt eget val.
Sign. "inte katthatare"

Naturligtvis är det inte grannens problem att min katt är borta......eller hur menar du....
"problemet " kanske är borta för gott, vem som löst det kan jag inte veta......

När jag växte upp och det kom rännarkatter och slogs med våra, ringde vi och frågade grannarna om det var deras. Sen sköt pappa rännarkatten, med ev ägares tillåtelse.....(man får inte döda katter som kan antas ha nån ägare), dessa katter var i regel okastrerade och fick gå långt hemifrån för att komma till oss...
Jag vill inte att katterna håller sig på tomten, jag vill att de ska kunna gå bort i skogen (ca 50 m) eller var dom vill och jaga och leva kattliv....
För det mesta ligger dom dock inne i nån obäddad säng....:-)
Det är sällan jag ser främmande katter på vår tomt, alla har ju sina revir och brukar respektera dom.
Om Bus kommer tillbaka kanske jag tar med honom till stan, där känns det mer motiverat att hålla honom inomhus.....
Fast om jag öppnar fönstret mot gatan kan han säkert va ute på natten när det inte är nån trafik....;-)
PS: jag är ickerökare och stark motståndare till rökning när jag ser hur sjuka människor blir av det....förbjud tobak! Katter gör människor friska :-)
Fenja
CITAT (KDy @ 05-11-2005, 15:01)
Det här är ju inte grannens  problem, du ska förstås se till att dina katter hålls på din egen tomt.  Hur Du ordnar det är ditt eget val.
Sign. "inte katthatare"

Det är PRECIS så det INTE är med dagens lagstiftning! Det du säger är bara hur du tycker att det borde vara och ingenting annat.
Mvh
Fenja
zaaritha
Idiotisk liknelse m katt o cigarett!! Icke rökare---menar jag , förstås!!
lavendel2
CITAT (birgitek @ 05-11-2005, 10:36)
Jag älskar katter. Dom är vackra,smidiga, fria, stolta, självständiga och egensinniga. Allt umgänge med en katt sker på kattens villkor. Dessutom luktar dom så gott, som nyslaget hö.
Skulle jag återfödas i en annan skepnad hoppas jag att det blir som ett kattdjur.
Birgit Ek

Håller så helt med dej!! wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon