CITAT (KDy @ 05-11-2005, 15:01)
Det här är ju inte grannens problem, du ska förstås se till att dina katter hålls på din egen tomt. Hur Du ordnar det är ditt eget val.
Sign. "inte katthatare"
Naturligtvis är det inte grannens problem att min katt är borta......eller hur menar du....
"problemet " kanske är borta för gott, vem som löst det kan jag inte veta......
När jag växte upp och det kom rännarkatter och slogs med våra, ringde vi och frågade grannarna om det var deras. Sen sköt pappa rännarkatten, med ev ägares tillåtelse.....(man får inte döda katter som kan antas ha nån ägare), dessa katter var i regel okastrerade och fick gå långt hemifrån för att komma till oss...
Jag vill inte att katterna håller sig på tomten, jag vill att de ska kunna gå bort i skogen (ca 50 m) eller var dom vill och jaga och leva kattliv....
För det mesta ligger dom dock inne i nån obäddad säng....:-)
Det är sällan jag ser främmande katter på vår tomt, alla har ju sina revir och brukar respektera dom.
Om Bus kommer tillbaka kanske jag tar med honom till stan, där känns det mer motiverat att hålla honom inomhus.....
Fast om jag öppnar fönstret mot gatan kan han säkert va ute på natten när det inte är nån trafik....;-)
PS: jag är ickerökare och stark motståndare till rökning när jag ser hur sjuka människor blir av det....förbjud tobak! Katter gör människor friska :-)