|
En ny kul lek, hoppas någon hakar på! Vet ni vilken film det här kommer ifrån:
"- If you don´t like Kathleen Kelly, I can tell you right now, you´re not going to like this girl. - Why not? - Because it is Kathleen Kelly."
AndreasBlomquist
31-10-2005, 23:44
*hoppar upp och ner* Jag vet!!! Jag tycker ju Meg Ryan är helt underbar och har alla hennes filmer. Dessutom har jag fått ett frikort från min sambo så om Meg Ryan kommer och vill ha mig  så är det helt okej! Woohoo! Nåja, citatet kommer från You've Got Mail! Här kommer ett nytt citat: - How tall are you, private? - Sir, five-foot-nine, sir. - Five-foot-nine, I didn't know they stacked shit that high. Älskar ju denna filmen också så kan inte hålla mig utan slänger in ett citat till: - You little scumbag! I got your name, I got your ass! You will not laugh, you will not cry, you will learn by the numbers, I will teach you! Now get up off your face! Pvt. Joker you better unfuck yourself before I unscrew your head and shit down your neck!
Farbror Blå
31-10-2005, 23:59
Enkelt!
Heartbreak Ridge me clintan
AndreasBlomquist
01-11-2005, 00:01
CITAT (Farbror Blå @ 01-11-2005, 00:59) Enkelt!
Heartbreak Ridge me clintan Fel, tyvärr! Keep on guessing...
Diabolique
01-11-2005, 00:07
Full metal jacket??
Kom på en ny:
"So many assholes, so few bullets!"
Farbror Blå
01-11-2005, 00:12
Denna då, kanske inte såå svårt nu då..
I'm so tough, I eat barbed wire and piss napalm
AndreasBlomquist
01-11-2005, 00:14
CITAT (Diabolique @ 01-11-2005, 01:07) Full metal jacket?? Visst är det Full Metal Jacket!
AndreasBlomquist
01-11-2005, 00:18
CITAT (Farbror Blå @ 01-11-2005, 01:12) Denna då, kanske inte såå svårt nu då..
I'm so tough, I eat barbed wire and piss napalm Där har du ju Heartbreak Ridge. Även om den exakta ordalydelsen inte är riktigt som du skrev den är har den ju den innebörden. Clintanfan?
Diabolique
01-11-2005, 00:19
CITAT (AndreasBlomquist @ 01-11-2005, 01:14) CITAT (Diabolique @ 01-11-2005, 01:07) Full metal jacket?? Visst är det Full Metal Jacket! Ah, vad jag är duktig.  Den har jag sett många gånger. Riktigt bra!
AndreasBlomquist
01-11-2005, 00:22
CITAT (Diabolique @ 01-11-2005, 01:19) Ah, vad jag är duktig.  Den har jag sett många gånger. Riktigt bra! Ja, det är en av de bästa filmerna i mitt lilla DVD-arkiv. Är nu väldigt stolt över att ha brutit 1.000-gränsen. Flickvännen har förpassat alla DVD-filmer till källaren där de flesta ligger prydligt nerbäddade i kartonger tills vår "filmavdelning" i huset är klart.
Farbror Blå
01-11-2005, 00:28
CITAT (AndreasBlomquist @ 01-11-2005, 01:22) CITAT (Diabolique @ 01-11-2005, 01:19) Ah, vad jag är duktig.  Den har jag sett många gånger. Riktigt bra! Ja, det är en av de bästa filmerna i mitt lilla DVD-arkiv. Är nu väldigt stolt över att ha brutit 1.000-gränsen. Flickvännen har förpassat alla DVD-filmer till källaren där de flesta ligger prydligt nerbäddade i kartonger tills vår "filmavdelning" i huset är klart. [B]OOOPs 1000 ??? *impregnerad* eller vad de heter  Ja jag e clintanfan faktiskt, Han är nåt slags levande kliche i sina tuffingfilmer. Allra bäst är han som den tyste cowboyen i spaghettifilmerna, eller dom seriösa filmerna. Han kan ju regissera bra också=) Full metal jacket är kanonbra, även om jag dras mer åt Platoon, de visar ju båda det meningslösa i krig och vad avundsjuka , inkompetens och våld gör med folk. Deer Hunter som ska visa krigsveteraner gilar jag inte alls.. den är för mycke tjechov för min smak, ni vet, inget händer allt är som förut nästan. Bara Walken som är underbar där. OK Andreas, du som är fantast., vilken film är detta då? -Who the f_ _ _ are you? -I'm the party pooper!
AndreasBlomquist
01-11-2005, 00:44
CITAT (Farbror Blå @ 01-11-2005, 01:28) CITAT (AndreasBlomquist @ 01-11-2005, 01:22) CITAT (Diabolique @ 01-11-2005, 01:19) Ah, vad jag är duktig.  Den har jag sett många gånger. Riktigt bra! Ja, det är en av de bästa filmerna i mitt lilla DVD-arkiv. Är nu väldigt stolt över att ha brutit 1.000-gränsen. Flickvännen har förpassat alla DVD-filmer till källaren där de flesta ligger prydligt nerbäddade i kartonger tills vår "filmavdelning" i huset är klart. [B]OOOPs 1000 ??? *impregnerad* eller vad de heter  Ja jag e clintanfan faktiskt, Han är nåt slags levande kliche i sina tuffingfilmer. Allra bäst är han som den tyste cowboyen i spaghettifilmerna, eller dom seriösa filmerna. Han kan ju regissera bra också=) Full metal jacket är kanonbra, även om jag dras mer åt Platoon, de visar ju båda det meningslösa i krig och vad avundsjuka , inkompetens och våld gör med folk. Deer Hunter som ska visa krigsveteraner gilar jag inte alls.. den är för mycke tjechov för min smak, ni vet, inget händer allt är som förut nästan. Bara Walken som är underbar där. OK Andreas, du som är fantast., vilken film är detta då? -Who the f_ _ _ are you? -I'm the party pooper! Ja, man kan nog säga att jag är något av ett filmfreak. Grannen min är dock värre med ett par hundra filmer mer än mig och en rejäl hemmabiosalong. Filmcitat är roligt och tyvärr är det en sån sak som jag kan lägga på minnet om det är ett bra citat eller från en bra film. Citatet som Norrbotten-Magdis nämner ovanför har jag ingen aning om vad det kommer ifrån. Citatet du nämde är faktiskt inget som jag kunde men jag frågade min bror via MSN om han kunde det och visst... räknas det om han kan det  Kindergarten Cop med allas vår Californiska guvernör Arnold Schwarzenegger. Har ett nytt citat här: - How's the First Lady? She ask about me? - Have you gotten to know them yet? - Well, I normally prefer not to get to know the people I'm protecting. - Oh, yeah? Why's that? - Well, you never know. You might decide they're not worth taking a bullet for.
Edit: Oh den kan jag!!! In the line of fire!!! Du hann posta innan mej ju  "It's me!" "Prove it!" "You're a dick." "Okay." Vilken film?
AndreasBlomquist
01-11-2005, 00:58
Det var snabba ryck! Visst är det In the line of fire med Clintan!
AndreasBlomquist
01-11-2005, 01:02
Ska svara på din fråga också. X-Men, scenen där Cyclops tvivlar på att Logan verkligen är den han utger sig för att vara.. eller?
Yes  Jag tycker den scenen är jätterolig
(jag kan inte gissa, men jag "frågar" ändå) Here's Johnny!
En superlätt! :
-Whose motorcycle is this? -It's a chopper, baby -Whose chopper is this? -It's Zeds'. -Who's Zed? -Zed's dead, baby. Zed's dead.
Jag har gissat — utan att skriva — på nästan alla filmerna, och t.o.m. varit säker på svaret. Men haft fel! Inser att jag inte är något vidare på detta.
LadyAdina
01-11-2005, 08:55
Måste slänga in ett citat från en tecknad barnfilm, som jag tycker är störtskön - kunde varenda replik i hela filmen utantill för ett antal år sen...
- Haru problem, kråka?!
Sulawesii
01-11-2005, 09:26
Den här är så töntig, så den har satt sig i ryggmärgen på mig. Citerar den ofta!! Nobody puts Baby in a corner!
Månskensbonden
01-11-2005, 09:28
Den här då? (Skall sägas med brutal tysk accent)
"Nach hause telephonieren!"
CITAT (Sulawesii @ 01-11-2005, 10:26) Den här är så töntig, så den har satt sig i ryggmärgen på mig. Citerar den ofta!! Nobody puts Baby in a corner!Den kan jag!!! Kan nog förresten alla replikerna i den filmen! Dirty dancing! "I carried a watermelon?!"
Sulawesii
01-11-2005, 09:56
CITAT (karjo @ 01-11-2005, 10:50) CITAT (Sulawesii @ 01-11-2005, 10:26) Den här är så töntig, så den har satt sig i ryggmärgen på mig. Citerar den ofta!! Nobody puts Baby in a corner!Den kan jag!!! Kan nog förresten alla replikerna i den filmen! Dirty dancing! "I carried a watermelon?!"  Den är rätt go´ den filmen. Minus just den meningen........
AndreasBlomquist
01-11-2005, 14:58
CITAT (Boxer @ 01-11-2005, 09:26) En superlätt! :
-Whose motorcycle is this? -It's a chopper, baby -Whose chopper is this? -It's Zeds'. -Who's Zed? -Zed's dead, baby. Zed's dead. Klassiker och ja... en lätt fråga! Den kommer naturligtvis från kultfilmen Pulp Ficition! Här kommer ett annat citat: - Do you know what they call a Quarter Pounder with cheese in France? - No. - Tell him, Vincent. - Royale with cheese. - Royale with cheese. Do you know why they call it a Royale with cheese? - Because of the metric system? - Check out the big brain on Brett. You one smart motherfucker.
CITAT (AndreasBlomquist @ 01-11-2005, 15:58) Här kommer ett annat citat:
- Do you know what they call a Quarter Pounder with cheese in France? - No. - Tell him, Vincent. - Royale with cheese. - Royale with cheese. Do you know why they call it a Royale with cheese? - Because of the metric system? - Check out the big brain on Brett. You one smart motherfucker. Är det där citatet också ur Pulp fiction? Känner ni igen den här då? "A cencus taker once tried to test me. I ate his liver with some fava beans and a nice Chianti"
AndreasBlomquist
01-11-2005, 15:12
Japp, också från Pulp Ficition.
Ditt citat är ju en klassiker från När lammen tystnar...
AndreasBlomquist
01-11-2005, 15:15
Här kommer ett till citat för er att knäcka. En riktigt bra film som ligger på min topp 10 lista!
- I knew a man once who said, "Death smiles at us all. All a man can do is smile back." - I wonder, did your friend smile at his own death? - You must know. He was your father.
AndreasBlomquist
01-11-2005, 15:21
Här kommer ytterligare en som i alla fall ligger i övre skiktet över sevärda filmer. Ähh, den är skitbra helt enkelt.
- Southern China? We've never even admitted we sent troops into China! - Who is this? Identify yourself! - This is White House Chief of Staff Hayden Sinclair, General. - How OLD are you Mr. Sinclair? - I'm 33. - Well Mr. Sinclair, you've probably got no FUCKING idea what I'm talking about! By your 9th birthday, I was running BlackOps into China and my men were responsible for over two-hundred enemy kills! Now someone put some riggin tape over Mr. Sinclair's mouth, he's wasting my time!
Det är ju Gladiator! En av mina favoriter, gick på TV nyligen  Den här då? "Your heart is free. Have the courage to follow it."
Diabolique
01-11-2005, 15:27
CITAT (LadyG @ 01-11-2005, 16:24) Det är ju Gladiator! En av mina favoriter, gick på TV nyligen  Den här då? "Your heart is free. Have the courage to follow it." Jag tänker på Lejonkungen, men det är säkert fel... Jag måste bara få lägga in en från min gamla favoritfilm, för att se om någon kan den...  "There can be only one"
Nix, inte Lejonkungen.
Jag kan nästam sätta pengar på att ditt citat kommer från Highlander förresten. Rätt?
Diabolique
01-11-2005, 15:30
CITAT (LadyG @ 01-11-2005, 16:28) Nix, inte Lejonkungen.
Jag kan nästam sätta pengar på att ditt citat kommer från Highlander förresten. Rätt? Japp.  Och så har den ju världens bästa filmmusik. Ni skulle säkert ha klarat den om jag citerade låttexterna istället för replikerna.
En till, från samma film: "The Almighty tells me he can get me out of this mess, but he's pretty sure you're f***d."
CITAT (LadyG @ 01-11-2005, 16:24) Den här då?
"Your heart is free. Have the courage to follow it." Kan det vara från Braveheart?
Yes!!  Helt rätt  Tog du det på första citatet? Inte illa. De flesta glömmer ofta bort vad hjältens pappa sagt, eftersom det sägs så tidigt i filmen.
Det här är ur en av mina favoritfilmer:
"Is that crazy enough for ya'? Want me to take a shit on the floor?"
ett till ur samma film: "Which one of you nuts has got any guts?"
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 01-11-2005, 16:58) Det här är ur en av mina favoritfilmer:
ett till ur samma film: "Which one of you nuts has got any guts?" Gökboet
CITAT (Boxer @ 01-11-2005, 19:26) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 01-11-2005, 16:58) Det här är ur en av mina favoritfilmer:
ett till ur samma film: "Which one of you nuts has got any guts?" Gökboet  Det stämmer förstås! Oerhört bra film, det var alldeles för länge sen jag såg den!
Farbror Blå
01-11-2005, 19:37
Frankly, my dear, I don't give a damn!
nå?
CITAT (Farbror Blå @ 01-11-2005, 20:37) Frankly, my dear, I don't give a damn!
nå?
lätt Borta med vinden...
Det enda citatet jag kommer på är:
"Gösta, jag måste kissa..."
Det är en klassiker!
CITAT (Annlo @ 01-11-2005, 20:59) Det enda citatet jag kommer på är:
Det är en klassiker! Är det "Vi hade iallafall tur med vädret"?
Farbror Blå
01-11-2005, 20:03
CITAT (Annlo @ 01-11-2005, 20:59) Det enda citatet jag kommer på är:
Det är en klassiker! SOS-sällskapsresan?
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 01-11-2005, 21:02) CITAT (Annlo @ 01-11-2005, 20:59) Det enda citatet jag kommer på är:
Det är en klassiker! Är det "Vi hade iallafall tur med vädret"? Yes! Visst är den bra...
Farbror Blå
01-11-2005, 20:07
Det var ju min första tanke..
Nu kom jag på en annan som ni säkert sett nån gång: "Marsch, marsch, marsch! Jag är trött i fötterna..."  jag tittar inte på så mycket film nu för tiden!
Farbror Blå
01-11-2005, 20:22
CITAT (Annlo @ 01-11-2005, 21:12) Nu kom jag på en annan som ni säkert sett nån gång: "Marsch, marsch, marsch! Jag är trött i fötterna..."  jag tittar inte på så mycket film nu för tiden! Djungelboken! Överste Hatis fru, en elefant
Ophelia
01-11-2005, 20:26
I'll be back
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|