Full version: Filmcitat!
Sidor: 1, 2, 3
Zarah P
CITAT (AndreasBlomquist @ 03-11-2005, 23:48)
CITAT (Zarah P @ 03-11-2005, 23:46)
Apocalypse: Now

"Girls who glide, need men who make them thump"

Ohh Zarah, du är bra!

Ditt citat kommer från Things to do in Denver when you're Dead!

- What is it? Is it terrorists?
- These came from some place else.
- What do you mean, like, Europe?
- No, Robbie, not like Europe!

War of the Worlds...

Och tack - och detsamma...! wink.gif

Nästa citat;
"Excuse me, Johnny, I've got to hang up. We're expecting a call from you any minute..."
AndreasBlomquist
Den var ju ingen utmaning wink.gif Är från Frankie & Johnny...

Här är en riktigt enkel en:

- The General's command ship is dead ahead.
- Well, have you noticed the shields are still up?
- Sorry, Master.
- Oh, I have a bad feeling about this.
Farbror Blå
Space balls?
AndreasBlomquist
Nej, inte riktigt! biggrin.gif
Magdis
Det var många svåra det här! Säkert från filmer jag inte sett, har ju inte hängt med särskilt mycket på sistone.

Jag prövar om det är nån som känner igen det här citatet som jag hörde ur en film för 4-5 år sen. Jag kommer alltså inte själv ihåg var det kommer ifrån!

"Wipe that stupid smile off your pathetic excuse for a face, or I´ll do it for you!" biggrin.gif
AndreasBlomquist
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-11-2005, 02:08)
Det var många svåra det här! Säkert från filmer jag inte sett, har ju inte hängt med särskilt mycket på sistone.

Jag prövar om det är nån som känner igen det här citatet som jag hörde ur en film för 4-5 år sen. Jag kommer alltså inte själv ihåg var det kommer ifrån!

"Wipe that stupid smile off your pathetic excuse for a face, or I´ll do it for you!" biggrin.gif

Vet inte vilken film det kan vara men jag kan en liknande:

- wipe that stupid looking grin off your face or I will gouge out your eyeballs and skull-fuck you!
Chilinuttz
- wipe that stupid looking grin off your face or I will gouge out your eyeballs and skull-fuck you! ]

FMJ =)

Har tyvärr inget bra på lager.Skull möjligtvis vara den som finns i min signatur.
AndreasBlomquist
"The merciless peppers of Quetzlzacatenango! Grown deep in the jungle primeval by the inmates of a Guatemalan insane asylum."

Simpsons! Det är ett måste att kolla på varje dag tillsammans med dottern samtidigt som sambon gnäller över att det inte är ett lämpligt program för henne! wink.gif
LadyG
Ok, en lätt en då:

- Spears shall be shaken, shields shall be splintered. A sword day... a red day... ere the sun rises.
- What ever happens, stay with me. I'll look after you.
- Ride now... Ride now... Ride. Ride for ruin and the world's ending.
- Death.
- Death.
- Death.
- Death.
- DEATH.
- Forth, Eorlingas.
Farbror Blå
Return of the king
LadyG
Jajemensan biggrin.gif

Min favoritscen, wub.gif jag blir lika rörd varenda gång. Blir alldeles hjärtnupen när jag ser den.
Farbror Blå
Vansinnigt bra bok också, läst den tre gånger(två på engelska)

hmm ska vi se , vad tar vi nu.. *tänker*

ok (svår)

-Hello, Jeff, I'm Barney. I'm them man you're looking for!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon